1 t/m 15 juli 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 1548, 28 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    ♡♡♡ ZWANGER ♡♡♡

1 juli
    Nunas - 33 jaar - 2e kindje ♡♡
    WishGirl - 31 jaar - 2e kindje ♡♡
    LoveFennie - 25 jaar - 2e kindje ♡♡

2 juli
    Eerstekindje12 - 30 jaar - 3e kindje ♡♡
    Johanna18 - 29 jaar - 3e kindje ♡♡

3 juli
    Romantic - 28 jaar - 2e kindje ♡♡
    Smitje - 35 jaar - 2e kindje ♡♡
    Kokjes - 25 jaar - 2e kindje ♡♡

4 juli
    IlonavanH90 - 26 jaar - 2e kindje ♡♡
    Crossedfingers - 37 jaar - 1e kindje ♡♡

5 juli

6 juli
    WishfulDreaming - 31 jaar - 2e kindje ♡♡

7 juli
    Mysa - 33 jaar - 2e kindje ♡♡
    Kecil - 25 jaar - 2e kindje ♡♡
    Risu - 29 jaar - 5e kindje ♡
    Babyluvv - 25 jaar - 1e kindje ♡♡

8 juli
    Toutepetite - 34 jaar - 1e kindje ♡♡
    Liss90 - 26 jaar - 2e kindje ♡♡

9 juli
    JSLN - 26 jaar - 1e kindje ♡♡

10 juli
    Skyangel - ?? jaar - 2e kindje ♡♡

11 juli
    Bubbels84 - 32 jaar - 3e kindje ♡♡
    Leii - 26 jaar - 1e kindje ♡♡

12 juli
    Weetutniet - 36jaar - 3e kindje ♡

13 juli
    LiefLieff - 27 jaar - 1e kindje ♡♡
    Humava - 31 jaar - 3e kindje ♡♡
    ButterflyPassion - 27 jaar - 1e kindje ♡♡

14 juli

15 juli
    Romymama - 29 jaar - 2e kindje ♡♡

uitgerekende datum nog onbekend
    LiezISe - 24 jaar - 1e kindje♡♡

Totaal: 29
    ♡ .. jongens | ♡ .. meisjes | ♡ 2 verrassingen

⭐Sterretjes ⭐️
    1548, Meijtje

♡ Afspraken ♡

November
    18 november - Babyluvv - 1e echo
    18 november - IlonavanH90- intake vk/ 1e echo
    19 november - LoveFennie - 1e echo
    21 november - WishGirl - intake vk
    23 november - LoveFennie - intake vk
    23 november - Lieflieff - 1e echo
    23 november - LiezlSe - 1e echo
    24 november - Romantic - intake vk/ 1e echo
    24 november - Smitje - intake vk
    24 november - kokjes - intake vk/ 1e echo
    25 november - WishfulDreaming - 3e controle echo
    28 november - Skyangel - intake vk
    28 november - ButterflyPassion - intake vk
    29 november - Liss90 - intake/ 1e echo
    29 november - JSLN - intake/ 1e echo
    29 november - Weetutniet - echo/ intake

December
    01 december - Bubbels84 - intake
    03 december - Humava - eerste echo
    07 december - Humava - intake
    08 december - Toetepetite- eerste echo
    08 december - Crossedfingers - echo
    09 december - Nunas - echo en bloedafname combinatie- of NIPT test
    09 december - Babyluvv - intake & termijnecho 10weken
    12 december - Bubbels84 - echo
    16 december - Lieflieff - intake en termijnecho

Januari
    11 januari - Nunas - echo

Februari
    15 februari - Nunas -21 weken uitgebreide screeningsecho

Maart
    15 maart - Nunas - controle

April
    18 april - Nunas - controle + suikertest

Mei
    08 mei - Nunas - controle 29 mei - Nunas - controle + streptokokkenwisser

Juni
    12 juni - Nunas -controle
    26 juni - Nunas -controle

Juli
    03 juli - Nunas - afspraak inleiden

2. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    Oh zo balen als ouders niet reageren als gehoopt... mijn ouders waren heel blij met de geboorte van ons zoontje maar konden het duidelijk niet verbergen dat ze de naam echt niks vonden. Ze hebben dat nooit met zoveel woorden gezegd maar het was overduidelijk en hebben ook nog nooit gezegd dat ze het een mooie naam vonden.
    Dit vond ik zelf toch wel echt erg toen...

3. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    Proficiat met je echo lovefennie!

Wish girl dan blijf je met mij over op 1 juli!
    Ben je hier nog actief? Hoe gaat het met je?
    Hier een dagje extreem modereert. Diarree ook Blèh.

4. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    Modereert = moeeeeeeee

5. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Gatsie wat een nare reactie zeg! Niks van aantrekken hoor! Dikke knuffel!

6. CrossedFingers

CrossedFingers Actief lid

6 okt 2016
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier beginnen de eerste kwaaltjes; snachts uit bed om te piesen en soort van opvliegers snachts.

Verder mag ik echt nog in mijn handen knijpen 👍🏻

7. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Eindelijk even tijd om bij te lezen.

Fijn die goede echo's!

Jammer zo'n reactie eerstekindje. Kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt. Hopelijk draait ze snel bij.

Ik vind de reacties straks ook best spannend. Omdat wij kans hebben op een (ongeneselijk) ziek kindje is elke zwangerschap ontzettend spannend. Niet alleen voor ons maar ook voor onze omgeving. Mijn man wil het om die reden ook echt nog even stilhouden, eerst maar eens die eerste 12 weken door, en als het dan nog goed gaat is het vroeg genoeg. Bij ons is dit kindje hoe dan ook ontzettend welkom, maar we hopen wel heel erg dat het gezond mag zijn.

Qua kwaaltjes, kom ik er makkelijk van af tot nu toe. Merk echt bijna niks behalve vermoeidheid.

8. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Oh eerstekindje, wat een rot reactie zeg!! Maar niets van aantrekkken, jullie keuzes en die hebben ze maar te respecteren!

Sorry voor de inactiviteit dames, druk weekend gehad, verjaardag van m'n man gevierd en het gisterenochtend aan de aanstaande opa's en oma's verteld! Reageerde heel emotioneel, m'n schoonmoeder scholt me nog uit voor trut omdat we haar de vorige keer ook zo verraste ermee.
    Ze zagen het niet aankomen, maar vinden het wel echt superleuk.

Voor de rest probeer ik niet veel te klagen, maar met de misselijkheid/zetpillen en beginnende bekkenklachten zie ik het soms even somber in. Ik ga straks de bekkenfysio bellen, die had ik de vorige keer ook, maar toen werd ik direct in de ziektewet gezet. Voor mezelf ga ik het nog deze week aankijken hoe het met werken gaat, maar als er keuzes gemaakt moeten worden is dat een makkelijke..

9. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Misschien vraag ik je nu iets heel persoonlijk, en je moet ook niet antwoorden als je wil, maar waarom heb je juist kans op een ernstig ziek kindje? Heb je daar al ervaring mee dan?

Ik begrijp je man volkomen. De eerste 12 weken zijn ook echt belangrijk, al begin ik ook te beseffen dat het eigenlijk daarna nog spannend blijft tot 20 weken (echo). Echt 'gerust' zijn we dus niet snel ;)

Spannend allemaal hé :)

10. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Daar wil ik wel antwoord opgeven hoor. Ik heb het ergens helemaal aan het begin ook een keer geplaatst. Wij hebben ons oudste kindje in 2015 verloren aan een mitochondriële ziekte. Dat is een ziekte waarbij de suikers en eiwitten in je eten niet voldoende omgezet worden in energie. Hierdoor krijgen organen zoals hart, hersenen en spieren onvoldoende energie om hun werk goed te kunnen doen. Uiteindelijk heeft het voor longfalen gezorgd bij onze oudste. Toen nog maar 15 maanden oud.:( Voor deze ziekte is geen behandeling en geen genezing mogelijk. Wij zijn beide drager dus hebben 25% kans dat het nog een keer gebeurt.
    Onze tweede is gelukkig! gezond geboren in 2016. En nu dus weer in verwachting. Ik probeer echt positief erin te staan maar ik vind het ontzettend spannend (ik heb denk ik gewoon teveel meegemaakt om op een roze wolk te gaan zitten)

11. Humava

Humava Niet meer actief

IlonavanH90 wat balen zeg dat je nu al last van je bekken hebt. Hopelijk kan de fysio je goed helpen. Ik had er vorige zwangerschappen ook last van maar pas later in de zwangerschap.
    Johanna18 wat vreselijk zeg dat jullie een kindje zijn verloren :(. En wat een spannende tijd dan nu voor jullie. Wanneer weten jullie of dit kindje ook ziek is? Kunnen ze dat al zien tijdens de zwangerschap of pas als hij/zij geboren is?

12. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Verschrikkelijk gewoon :(

Zijn er bepaalde screenings die je op voorhand kan/gaat laten doen?
    Of is het gewoon bang afwachten?

Ik duim dubbel voor jullie, voor een gezond ukje.
    Een goede gezondheid is zoveel waard!

13. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Johanna ik lees je verhaal en wat verschrikkelijk wat jullie mee hebben moeten maken. Ik begrijp dat je je hele zwangerschap gespannen zal zijn of het kindje gezond is ja of nee. Is dit tijdens de zwangerschap al te testen met de nipt bijvoorbeeld?

Dit weekend heb ik énorm last van mn hormonen gehad (emotionewl). Voor de rest nog steeds niet echt kwalen behalve de gevoelige en grote borsten. Meer mensen hier met weinig kwalen? Vrijdag de eerste echo, wordt nu toch wel echt spannend.😊

14. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad ontzettend moeilijk. Het gemis is er nog iedere dag. We zouden het in theorie kunnen laten testen dmv van een vruchtwaterpunctie. Wij zijn echter gelovig en wij geloven dat je een zwangerschap in principe niet af mag laten breken maar dat God het begin en einde van een leven bepaald. Daarbij na twee miskramen kan ik me ook niet voorstellen dat ik zelf iets zou doen om de zwangerschap in gevaar te brengen ook al is die kans nog zo klein. Om die redenen wordt het kindje met een keizersnede geboren (moet ook wel want heb al twee sectio's gehad) en laten we het meteen na de geboorte onderzoeken.

Ik heb ook bijna geen kwalen Butterflypassion. Zelfs mn borsten zijn nauwlijks gevoelig, ben niet echt misselijk, alleen heeeeeel moe en idd ook wel emotioneel.

15. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    Wat een verhalen zeg. Ik duim mee met je johanna voor een gezond beebje!

Nu wat anders; ik lees zo op zwangerschapskalenders dat op deze termijn de bhs zo wat knappen omdat je borsten groter zijn geworden. Ik ervaar dit helemaal niet mijn borsten lijken nog hetzelfde als voorheen? Is dit bij jullie wel het geval?

16. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    #816 Nunas, 21 nov 2016
    Laatst bewerkt: 21 nov 2016
    Beuh is zo balen dat ik pas 9 dec terug mag voor echo... maand later dan vorige echo. Vind dit echt lang in het begin zeker met al die ongerustheid na vorige mk...

Tis maar dat mijn kwalen ook redelijk miniem zijn. Wel moe en beetje weeïg, maar voel me niet echt zwanger.
    Nog niet moeten overgeven (Was bij 1e zwangerschap wel het geval), geen grotere of gevoelige borsten, niet overdreven misselijk, geen emo moodswings, geen cravings, geen extra afscheiding....
    Misschien moet ik eens een test doen morgenvroeg.

Pff wat zouden ze me blij maken met een echootje deze week!

17. kokjes

kokjes Bekend lid

14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Wat een verhaal JoHanna, we hopen natuurlijk allemaal op een gezond kindje en al helemaal als je weet hoe het is als het niet zo heeft mogen zijn....

Hier knap ik zeker uit mijn Bh.. geef nog bv maar voor mijn eerste zwangerschap had ik een mooie b cup. Vorige week toch maar weer nieuwe bh''s gekocht .... 85e.... mijn man vind het geweldig. Een goedmakertje voor al mijn huilbuien.... bijna elke dag sinds de zwangerschap... oeps... nog 3 nachtjes slapen tot onze eerste echo!!!

18. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Mijn BH's passen nog gewoon. Borsten zijn maar klein beetje gevoelig en niet eens elke dag en voor mn idee ook echt nog niet groter.

Ja dat zou leuk zijn he Nunas een extra echo deze week. Ik mag wel volgende week. Kun je niet vragen of je eerder mag dan 9 dec?

19. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    @ Johanna nee wat je zegt een vruchtwaterpunctie is geloof ik ook niet helemaal zonder risico dus ik begrijp jullie keuze. Ik hoop heel erg met jullie mee dat dit kindje ook gezond te wereld komt. Ik heb respect voor jullie moed.

@Nunas nou 14 dpo waren mn borsten al een cupmaat groter..😲 Dus nog voor mn posi test dacht ik al van nou dit moet wel raak zijn! ik heb normaal een klein maar fijn a-tje, en moest toen toch echt een b-tje aan gaan trekken want ze pasten er niet meer in. Nu 2 weken later zijn ze nog meer gegroeid en zit mn b cup echt vol. Gaat me benieuwen hoe lang het gaat duren voordat ik op een C cup zit. Mn borsten staan ook echt strak en zijn erg warm, mn tepels zijn groot... Mn man vind het maar gek haha, hij raakt er maar niet over uitgepraat😉

20. Humava

Humava Niet meer actief

Johanna ik duim voor je dat je een gezond kindje op de wereld mag zetten!
    nunas mijn borsten zijn ook niet gegroeid. Was het maar waar 😂. Ze zijn wel wat gevoelig, vooral m'n tepels.
    ButterflyPassion ik heb ook bijna geen kwalen alleen wat hierboven staat en ik ben moe. Oh en emotioneler dan anders. Ik kan om alles wel janken op het moment.

Deel Deze Pagina