1 t/m 15 juli 2017

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by 1548, Oct 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JSLN

JSLN Actief lid

Jul 20, 2016
    494
    169
    43
    Female
    NB
    Ik hoop het 🍀 Ik wilde het altijd pas na de 12 weken echo vertellen maar het voelt nu anders. Ik heb niet de angst dát het misgaat maar vind de gadachte dat ze er voor mij kunnen zijn mócht het nog misgaan nu toch wel overheersen.. mijn beste vriendinnetjes horen het de 21e, de rest van familie en vrienden krijgen het met oud en nieuw te horen, dan ben ik 12+3.

Vertellen jullie het allemaal bij de 12 weken?

2. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Ik duim, Nunas en Lalalaura! :)

3. WishfulDreaming

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Neen, wij vertellen het ook pas met oud op nieuw, dan is mijn en zijn familie bij ons op bezoek.

Met oud op nieuw zijn we 13w en 5 dagen ver :cool:

Met kerst zou in principe ook al kunnen, dan zijn we 12w en 5 dagen ver. Maar ja, dan moeten we het 2x vertellen. In één keer tegen iedereen leek ons gewoon leuker :)

4. Nunas

Nunas Actief lid

Aug 31, 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    Hoi dames de echo was goed! Smurfje is nu 4.15cm, hartslag van 158bpm, goede nekplooimeting 0.07 en aant bewegen! Was wel nog inwendige echo. En voor de nipt bloedname moet ik maandag terug want dat konden ze vrijdags nooit afnemen omdat dat niet verwerkt wordt dan in UZ Leuven... grmbl.... Resultaat zou 2 à 3 weken duren.
    Blij dat alles goed Is met ons smurfje! ! 😊

Attached Files:

5. Pancake

Pancake Lid

Oct 27, 2016
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, mag ik hier ook meekletsen?

Ik ben nu 10 weken zwanger en begin er nu eindelijk wat meer vertrouwen in te krijgen. Ik lees al een hele tijd stiekem mee, maar durfde nog niet echt actief mee te schrijven. Ik heb afgelopen zomer een MA gehad en was zo bang om datzelfde beeld weer te zien op de echo. Gelukkig was het dit keer goed. Ik blijf nog steeds een beetje angstig, maar misschien hoort het er ook een beetje bij.. De eerste weken zijn gewoon spannend.

Over het vertellen. Onze ouders gaan we dit weekend inlichten. Ik heb het idee dat onze beide ouders al een vermoeden hebben. Verder weet mijn baas er ook al van. Ze is sinds deze week voor lange tijd van werk en vond het een raar idee dat wanneer ze terug zou komen ik dan in eens bijna 20 weken zwanger zou zijn. Andere mensen vertellen we het pas in het nieuwe jaar.

6. Nunas

Nunas Actief lid

Aug 31, 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    Welkom pancake!
    Ja die ongerustheid dat kennen de meesten wel 😉 ik heb er zelf ook veel last van na een mk in september...
    Probeer er nu toch maar zo veel mogelijk van te genieten! 😊

Is het je eerste kindje? En wat Is je leeftijd? (Voor op de lijst)

7. WishfulDreaming

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Prachtige echo, Nunas. Een echt kindje-kindje al :D
    Op basis van de hartslag, zou je volgens bakerpraatjes een meisje moeten krijgen :)

Die van onze hummel was 131 bpm (wat een jongen zou zijn)

Hihi, ik ben benieuwd :p

8. WishfulDreaming

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Hoi Pancake!

Welkom in ons clubje :D

Die ongerustheid herken ik ook. Ik heb ook ern MA gehad. Op 7 weken een mooi kloppend hartje, op 9 weken niks meer. Kwam aan als een slag in het gezicht.

Bij deze zwangerschap probeer ik gewoon kalm te blijven en go with the flow. De enige manier om er wat mee om te gaan, is door het los te laten.

Ik hoop dat je echo je nu gerustgesteld heeft, en dat je er toch wat kan van genieten. Het blijft toch bijzonder he, zo'n mini-mensje in je buik :)

9. Pancake

Pancake Lid

Oct 27, 2016
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nunas, het is ons eerste kindje en ik ben 35. Uitgerekende datum is 7 juli.

10. Skyangel

Skyangel Bekend lid

Nov 20, 2013
    782
    99
    28
    Ik vertel het de 1e kerst dag.
    Dan zit heel m'n familie bij elkaar omdat m'n overgroot oma dan jarig is.
    Dan ben ik op 1 dag na 12 weken en heb ik m'n termijnen echo al gehad. :D

11. Skyangel

Skyangel Bekend lid

Nov 20, 2013
    782
    99
    28
    Prachtige echo Nunas!!!

12. Sunflower87

Sunflower87 Bekend lid

Aug 8, 2016
    611
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Zou ik me aan mogen sluiten? Ik heb vandaag mijn termijnecho gehad en ben uitgerekend op 1-7-17!

Het is ons eerste kindje, ben 29jaar.

13. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

Jun 3, 2016
    2,905
    2,098
    113
    Wat een mooie echo Nunas!
    Bij ons was vandaag ook alles weer goed!
    Maar de echo is super vaag, was bij de versloskundige en blijkbaar was haar apparatuur niet zo geweldig...
    toch maakt het ons niet zo veel uit,
    Want er komen er nog veel!
    Volgende week maandag 19e echo voor de combinatietest (12 weken)
    Dan 28-12 pretecho voor geslachtsbepaling
    06-01 dan voor de tweede keer naar de verloskundige...

Hihi dus zo'n beetje iedere week een echo! Daar moet vast snel een mooie bij zitten!

14. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

Jun 2, 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Fijn weer twee goede echo's, Nunas en Lalalaura.

Welkom Sunflower en Pancake.

Vertellen wil ik eigenlijk pas na de 12 weken... Ik heb nu alleen met 11 weken een echo en dan weer met 13w3d ofzo. Ik heb alleen al een dusdanige buik dat ik m nauwlijks kan verbergen dus ik vrees dat ik er niet aan ontkom om het rond te kerst te vertellen.
    Reden dat ik liever dat niet wil is dat ik bij mijn tweede zwangerschap met 13 weken voor de echo ging en dat het kindje al zeker 3 weken niet meer leefde. En ook bij mijn 3e zwangerschap stootte mijn lichaam het niet zelf af. Dus ik vertrouw mn eigen lichaam niet zo... Ik wil eigenlijk maandag aan de gyn vragen of de 13 weken echo niet net voor de kerst kan. Dan kan ik het met de kerst gewoon aan de familie vertellen.
    Maar goed eerst maar die echo van maandag afwachten. Vind t echt zooo spannend.

15. Romantic

Romantic Bekend lid

Nov 29, 2015
    874
    91
    28
    Die theorie van hartslag klopte bij mijn eerste dus wel.. Ben benieuwd wat deze heeft bij de echo van maandag.. 😇

16. eerstekindje12

eerstekindje12 Actief lid

Dec 2, 2014
    415
    32
    28
    Wat een mooie echo! Wij vertellen het dit weekend op familiefeest. Op kerst is niet iedereen aanwezig. We zoeken alleen nog een originele manier 😎

Spijtig v toutepetite, hopelijk gauw goed nieuws!

17. Humava

Humava Niet meer actief

nunas wat een mooi echt zeg! Heel duidelijk!!

lalalaura heel fijn dat alles goed eruit ziet!!

pancake en sunflower welkom!

Johanna jeetje heftig zeg. Ik kan me voorstellen dat je nu terughoudend bent met vertellen. Hoop op een hele mooie echo maandag voor je.

Ik heb nu 28 december de termijnecho gepland staan. Maar ik twijfel nog zo erg of ik niet ook de combinatietest laat doen. Ik wil het wel maar het voelt zo oneerlijk tegenover dit kindje omdat ik het bij de eerste 2 ook niet heb gedaan. Als ik het wel doe laat ik de echo in het nieuwe jaar doen want dan krijg ik m vergoed. Nu nog niet

18. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

Jun 2, 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Lastige afweging! Gelukkig heb je nog even om alle voors en tegens tegen elkaar af te wegen.

19. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

Jun 3, 2016
    2,905
    2,098
    113
    IMG_4318.jpg

Oja... hihi hier de echo nog! Wel erg vaag dus, maar iedere foto van onze prul is er een!

20. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

Jun 3, 2016
    2,905
    2,098
    113
    Wij gaan de test overigens wel laten doen, maar meer omdat we het fijn vinden ons voor te bereiden als bijvoorbeeld het kindje down blijkt te hebben...

Share This Page