1 t/m 15 juli 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 1548, 28 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiezlSe

LiezlSe Actief lid

22 mrt 2016
    243
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL

Ik ken alleen het echo bureau op de zoutwerf in mechelen, maar weet niet of die pretecho's doen.

2. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Fijn kokjes!!!

Ik ga ook pretecho doen Nunas. Bij mij zit er twee en halve week tussen de 12 weken echo en de vlg controle en ik wil ontzettend graag weten wat t is dus ik ga met 14 weken een geslachtsbepaling laten doen als alles dan nog goed gaat.:)

He wat naar Liezlse. Tis te hopen dat t alleen t eerste trimester duurt die misselijkheid en niet de hele zwangerschap...

3. Prj

Prj Niet meer actief

Wij hebben morgen de termijnecho. Dit is mijn eerste echo. Daarna pas weer de 20 weken echo.

Wij gaan het na morgen ook gelijk vertellen. Mis gaan kan het altijd natuurlijk.

Valt me op dat veel van jullie erg onzeker zijn en veel bevestiging nodig hebben voor het eindelijk goed voelt. Ik snap het wel het gaat om het grootste goed wat ons gegeven is maar vergeet niet te genieten he meiden. Deze periode hoe onzeker en beroerd we ons ook voelen blijft ontzettend mooi

4. LiezlSe

LiezlSe Actief lid

22 mrt 2016
    243
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je maar al te goed, denk dat ik zot zou worden van de stress als ik zo vaak echo's zou laten maken. Maar jah, dat ben ik. Iedereen is daar anders in en voor andere is het juist goed dat ze zo veel bevestiging krijgen. Mocht ik al eens een miskraam gehad hebben zou ik wss ook zoveel bevestiging willen hebben.
    Ik heb gewoon schrik ondanks het ziek zijn dat er iets mis is, en dat is mijn grootste angst en dan ga ik er wss ook onderdoor gaan omdat het ziek zijn dan voor niets is geweest.
    Als ik nog zo moe blijf en terug begin over te geven is een ziekenhuis opname noodzakelijk aangezien ik mij volledig aan het uitputten ben en ik alleen maar vermager.

5. Prj

Prj Niet meer actief

Ik snap ook heel goed dat als je zo ziek bent je gaayhet denken als het maar goed gaat en als ik maar niet voor niets ziek ben.

En toch moeten we vertrouwen hebben in ons lijf en in de zwangerschap. Het gaat zo veel vaker goed dan fout.

Zeg ik nou heel stoer hoor. Stiekem ben ik ook wel heel zenuwachtig voor morgen.

6. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Hi Dames,

ben een tijdje niet geweest... ook van de lijst gehaald zie ik. Met 3 kids en huishouden + zwangerschap erg druk!

Ik zie leuke echos voorbij komen :)

Ofgelopen Dinsdag ben ik naar Zwolle geweest voor de NIPT test, uiterlijk 03-01 krijg ik de uitslag hiervan. Kan ook eerder zijn. Van te voren natuurlijk eerst een echo gehad... die was prima. Kindje was aan het duimen :) ben bijna een week!! vooruit gezet.

Vandaag had ik de officiele termijn echo, en ook hier weer een week vooruit zeten, heel apart. mijn uitgerekende datum is nu 1-7 ipv 7-7.

Ze heeft geprobeerd te kijken naar de nub, maar kindje werkte niet echt mee. En lag hier niet gunstig voor... dus heb ik op 28-12 een afspraak gemaakt voor de geslachtsbepaling. Ben benieuwd of er dan gezien kan worden wat het is! 13.5 op dat moment ;)

Vermoeidheid lijkt hier ook iets minder te worden... gelukkig!!

15578552_1863428487260406_6796708173103744567_n.jpg

15590012_1863428523927069_4246426943390556026_n.jpg

7. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Deze foto van afgelopen Dinsdag tijdens de NIPT. ik vind m niet heel duidelijk.... maar zag wel dat kindje aan het duimen was :)

15451214_1862692217334033_850928862_n.jpg

8. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Waarom laat je geslachtsbepaling doen als je hooguit een klein weekje later via nipt ook het geslacht hoort? Of wil je het ook graag met eigen ogen zien :)

Ben benieuwd Hoe lang je moet afwachten, is het via gendia? Ik laat over 5 dagen prikken!

9. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Helaas..... ik heb het de arts gevraagt, maar ze geven het geslacht niet prijs in NL.

Heb mijn echo in Zwolle gedaan, mijn NIPT is medisch onderbouwd ivm eerder kindje met down. Ik krijg deze ook geheel vergoed.

Ook verbaas ik mij over het feit, dat de NIPT niet 100% garantie geeft. Als je een afwijkende test hebt, is het alsnog nodig een Vlokken of vruchtwater punctie (als je dat wil uiteraard) te doen om een 100% betrouwbare uitslag te krijgen.

10. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Bewogen dag vandaag.

Onderweg naar huis telefoon gekregen dat mijn allerliefste kat dood lag langs de kant van de weg. Tranen met tuiten.

Daarnet nog een tweedehands Luvion Doppler Deluxe 80 aangekocht. Na 5min zoeken ook het hartje van ons kindje gevonden.
    Een lichtpuntje, na een serieuze baaldag. Meh :(

11. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Ah wat naar Wishfuldreaming. Je zult m vast erg missen.

Wat fijn daarentegen dat je t hartje kon vinden met de doppler. Bijzonder om te horen denk ik. Ik heb zelf n AngelSounds maar durf m nog niet te gebruiken. Ben bang dat ik t niet kan vinden en ben al zo'n stresskip dus denk dat ik dan echt bang wordt. Ik denk dat ik t woensdag vlak voor ik naar t zh ga eens probeer.

12. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    #1492 Lalalaura, 16 dec 2016
    Laatst bewerkt: 16 dec 2016
    He wat rot van je kat! Sterkte....

Wat gaaf om het hartje al te kunnen horen!
    Hier gisteren best wat "balen".... t bleek dat mijn vrouw haar bloedwaarden voor de suiker niet in orde waren... (6,5 terwijl 6 de grens is).... Nu dinsdag moet ze al verder onderzoek terwijl dat normaal pas later in de zwangerschap is... Waarschijnlijk was het dus al een probleem en niet gerelateerd aan....

Gelukkig maandag weer een echo, dan hopelijk een mooie en duidelijke foto!

13. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    Hoi Prj ik begrijp je hoor. Mijn eerste zwangerschap was ik helemaal niet ongerust en liet het allemaal zo maar gebeuren. Geen gegoogle. Geen geforum. Maar nu heb ik inmiddels een mk gehad en dat gooit echt roet in het eten wat genieten betreft. Ik merk dat ik veel meer ongerust ben. Balen. Zou de knop graag omdraaien en er meer van willen genieten maar zo simpel ligt het blijkbaar niet. Nu ja, morgen heb ik de magische kaap van 12 weken bereikt. Volgende echo wel pas 11 januari. Maar denk dat ik dan toch wat geruster ga zijn omdat de kans op mk dan wel werkelijk heel klein is geworden. Vind het super van je dat jij niet te hard lijdt onder ongerustheid. Wat inderdaad het helpt niets hè....

Risu wat een prachtige echo's! !! Duidelijk hè? Kom je graag terug op de lijst?

Leuk dat We terug met wat meer dames op 1-7-17 komen!

Ooohhh WishfulDreaming sterkte met het verlies van je kat! Ben zelf ook een kattenmens. Daar kan je echt slecht van zijn! Dikke knuffel! Maar leuk dat de hartslag van jullie ukje een lichtpuntje kan zijn!

14. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Hier weer op en top verkouden.. Hele hoofd vol en neus potdicht.. Grrrr....

15. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    :$:$:$
    Eindeloos respect voor jou!

16. Pancake

Pancake Lid

27 okt 2016
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat er weer allemaal mooie echo's zijn geweest.

WishfulDreaming wat verdrietig van je kat, veel sterkte.

Wat Nunas zegt herken ik ook wel. Als je een miskraam hebt gehad dan is genieten echt wel moeilijk die eerste weken. Ik heb die eerste weken echt alleen maar angst gekend, echt vreselijk. Na de eerste echo durfde ik eindelijk een beetje blij te zijn. De mensen die ervan af weten zeggen me wel dat ik meer moet genieten want het is zo bijzonder. Dat het bijzonder is besef ik maar al te goed, maar die stomme angst blijft maar in mijn hoofd zitten.

Hebben jullie nu ook dat je je steeds beter voelt? Ergens is het wel fijn, want dan krijg ik eindelijk weer eens wat gedaan. Ons huis is echt een zwijnenstal op dit moment. Maar aan de andere kant maakt het me ook weer angstig..... Zucht het is echt nooit goed. Ik word echt knettergek van mezelf.

Nog 1 weekje wacht op 12 weken echo.. Ik hoop dat dan het genieten wél echt kan beginnen.

17. kokjes

kokjes Bekend lid

14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Sterkte WishfulDreaming!!

Zal straks de laptop erbij pakken en proberen de lijst bij te werken. Of iemand anders moet daar handiger in zijn😇

18. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Ik voel me stuk beter! Misselijkheid is nog maat met vlagen en mijn darmen doen eindelijk weer een beetje normaal. Goddank!

Oh suiker... Ik gaf t de vorige zwangerschap wat een gedoe! Elke dag 5 x prikken, bluh hoop zo dat ik gespaard blijf! Hopelijk valt het de volgende controle mee!!!

19. Prj

Prj Niet meer actief

Vanochtend de echo gehad. Alles was helemaal goed. Ben precies 11 weken. Uitgerekende datum 7-7-17.

20. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    Joepie Prj! Heb je n mooi echo plaatje meegekregen? Benieuwd!
    En mooie datum ook!

Deel Deze Pagina