1 t/m 15 juli 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 1548, 28 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    LiezlSe, waarom denk je dat? Wanneer heb je nog een echo gehad? :)

Johanna18: Ik ben vooral heel erg moe. Ik krijg geen werk verzet. En ik heb nog steeds vlagen van misselijkheid en duizeligheid. Geen uuuuuuren aan een stuk meer, maar ik kan me nog vrij beroerd voelen met momenten...

2. Pancake

Pancake Lid

27 okt 2016
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij gaat het wel oké. Heb iets minder last van ranzige smaak in mijn mond. Het is nog steeds aanwezig, maar niet meer zo overheersend als de eerste weken. Wel nog steeds ontzettend vermoeid.

Ik heb even een domme vraag... Wanneer begin je eigenlijk met het aanschaffen van een babyuitzet? Ik snap dat je spullen kan kopen wanneer je maar wilt, maar wat is een beetje gebruikelijk zeg maar.

En nog een vraag. Mijn verloskundige raadde me aan om me wat in te lezen in het hele proces. Nu staan er op de site van de praktijk wel wat boekentips, maar misschien zijn hier wat ervaringsdeskundigen met nog bepaalde aanraders. Dus hebben jullie nog tips voor bepaalde baby-literatuur?

3. eerstekindje12

eerstekindje12 Actief lid

2 dec 2014
    415
    32
    28
    Ik heb het boek van bevallen van karen wolters, daarin staan zowel goede als negatieve bevallingsverhalen. Ik heb het oldat mijn eerste bevalling alles behalve positief was en dat boek heeft me wel geholpen om in te zien dat dit niet alleen bij mij gebeurd was.

Anderszijds nog alle dagen misselijk, maar afwisselend, soms smorgens en nu laatste dagen geen eetlust s avonds.

Anders: probeer ook met een open geest naar je bevalling te kijken: het is niet altijd een roze wolk, maar het gaat ook niet altijd slecht. Mijn tweede bevalling startte net als mijn eerste maar had een veel betere afloop en ervaarde ik wel een roze wolk. Is van iedereen anders, maar zoiezo is het niet zoals je denkt dat het zal zijn:).

4. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Balen zeg dat het nog niet minder is. En wat naar dat je dat gevoel hebt... wanneer mag je weer voor controle? Hopelijk duurt dat niet te lang. Zeker als je je zo naar voelt is het wel even fijn om te horen waar je t allemaal voor doet.

5. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    Merci voor je reactie LoveFennie!
    Ja jongensnamen zijn precies minder leuk hè? Lastig! En blijkbaar hebben mijn man en ik dezelfde smaak qua meisjesnamen maar compleet tegenovergestelde qua jongensnamen!
    Hopelijk vinden We een leuk exemplaar!

Mijn kwaaltjes zijn allen over alleen zijn de bekkenklachten officieel begonnen 😕

6. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik was na de buikgriep nog altijd met vlagen misselijk en had ook een rare smaak in mijn mond en ook snel moe. Maar dat had ik daarvoor niet! En vandaag is het wel wat minder. Daardoor net goed kunnen eten; meteen weer last van mijn darmen. Best pijnlijk.. nouja dat is meteen ook het enige die pijnlijke darmen en valt dus best mee :)

7. kokjes

kokjes Bekend lid

14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Vanacht slecht geslapen. Met de kerst weer teveel gedaan dus bekken protesteren weer. En zodadelijk de combinatietest echo dus dat is ook spannend.

Kwa kwaaltjes tja die bekken en moe. Verder mag ik niet klagen!!

Een boek waar ik veel aan heb gehad is het borstvoedingsboek van sofie van Den enk. De melkfabriek.

8. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Succes straks!!! Spannend!

9. LiezlSe

LiezlSe Actief lid

22 mrt 2016
    243
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL

Tjah, waarom, omdat 2016 voor mij een slecht jaar is geweest met veel tegenslagen en ik het gevoel heb dat dit ook zo gaat aflopen gewoon omdat alles al zo slecht is geweest.
    Mss ook wel een afweer mechanisme in de hoop dat als het slecht is, ik mij minder slecht ga voelen. Weet het niet.
    23 november heb ik echo gehad, en morgen heb ik de termijn echo.
    Mij hebben ze in het ziekenhuis gezegd dat zolang je overgeeft alles goed gaat. Maar dat geloof ik precies toch niet helemaal.
    Morgen zullen we wel zien zeker? Ga wel eerst niet durven kijken, pas vanaf ze zegt dat alles goed is, zal ik durven kijken denk ik.

10. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    LizilSe, ook aan slechte dingen komt ooit een eind!
    Voor ons was 2016 ook een heel zwaar jaar, maar we hebben wel 1 ding geleerd! Soms heeft doorbijten echt zin! (Soms ook niet, maar het resultaat is de moeite waard om het in iedergeval met alles wat je in je hebt te proberen...)
    Na 11 pogingen goed nieuws, dan opeens.... is dat slechte jaar niet meer zo slecht, maar gewoon een lange aanloop naar iets moois!

11. LiezlSe

LiezlSe Actief lid

22 mrt 2016
    243
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL

Ja ik weet het, maar zal pas gerust zijn, hoop ik, als ik morgen de echo heb gezien en weet dat alles goed gaat. Ik ben daar gewoon nuchter in. Langs de andere kant heb ik wel al veel babyspullen gekocht, maar das ook gewoon omdat ik dat graag koop. 🙃
    Een vriendin van mij zei, 2017 wordt jouw jaar en dit is gewoon al een stuk van 2017.

12. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Ik begrijp het wel denk ik. Als je heel veel tegenslag hebt gehad kan het moeilijk zijn om te geloven dat er ook goede dingen kunnen gebeuren. En als je zoveel overgeeft wordt je misschien ook wat labieler (bedoel t niet negatief) waardoor het moeilijker wordt om de positieve kant te zien.

13. kokjes

kokjes Bekend lid

14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Zo alles was goed!!
    1 op 1370
    En 2x 1 op 5000

En de nub zou een meisje aangeven!!!!!!!!!!! Nog even spannend maar goede hoop!

14. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Wat goed kokjes! Duimen duimen duimen!

Hier gisteren uiteindelijk aan iedereen verteld, zoveel liefde en leuke reacties, ik was helemaal emotioneel. Mijn opa en oma heb ik nog, ze zijn in de wolken van het nieuws dat er een 2e achterkleinkind komt!

15. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL

Wow goed nieuws! Gefeliciteerd! Benieuwd of t geslacht klopt :)

16. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Da's een goeie uitslag! En een meisje, hihihi...

Ik hoop mijn uitslag deze week met de post te ontvangen :)

17. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Dikke knuffel! Je mag tot zover uitgaan van een goede echo straks, we duimen heel hard mee!!

18. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Succes Liezlse!! Je mocht vandaag toch? Hopelijk straks goed nieuws!!

19. LiezlSe

LiezlSe Actief lid

22 mrt 2016
    243
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Alles inorde!

Bijgevoegde bestanden:

20. kokjes