Jeetje wishfull wat enorm egoïstisch van haar om zo te reageren. Ze heeft jullie complete oud en nieuw en moment verpest. O man ik zou zo boos zijn!! Dat ze even een traantje laat bij het horen van het nieuws begrijp ik. Die traan laat je even rollen en dan zeg je: maar ondanks dat ik het moeilijk vind om het te horen dat jij zwanger bent, ben ik erg blij voor je. Geeft ze je een knuffel en klaar. Verman je maar. Deze reactie kán je gewoon niet maken, wat je eigen situatie ook is!
Het is echt een enorm contrast wat ik hier lees. We hadden ergens wel een mindere reactie verwacht... Helemaal van mijn kant van de familie, aangezien er natuurlijk biologisch niets van mij mee te maken heeft... Maar zelfs mijn 90 jarige Oma reageerde verheugd dat ze eindelijk iets blauws mag breien! (Alleen maar achterklein-meisjes verder... alle 6!)
Gatverdarrie Wishfuldreaming en Eerstekindje, wat een (sorry) misselijke reacties! De emotie uiten omdat het even pijn doet moet echt kunnen, maar blij zijn voor een ander is echt NIET zoveel moeite. En al zeker niet als je zelf al 3 miskramen op de teller hebt staan dus ook weet hoe dat verdriet voelt... Ik snap dat gewoonweg echt niet.. 2 van mijn vriendinnen hebben grote moeite met het krijgen van kinderen, en bij beiden ben ik alleen, apart naar ze toe gegaan om hun emotie ruimte te geven. Even vloeiden er tranen maar daarna blijdschap voor mij.. Zo het hoort en jullie het verdiend hadden! Wees maar even egoïstisch en laat hen maar even.. Want dit kan echt niet hoor!
Bedankt voor de reacties! Ik heb het ook verteld omdat de situatie zo gelijklopend was, doet deugd dat jullie ons begrijpen. Bij mij is het al 3 weken geleden en heb ik het snel een plaats kunnen geven, hopelijk ook voor wishfull! Nu proberen te genieten, als zij al niet blij zijn dat ze tante worden dan moeten ze het maar weten!
Sorry eerstekindje ik heb over jouw ervaring heen gelezen. Ook al zo een onvolwassen reactie. Kan het zo niet begrijpen! Ik vond het ook moeilijk toen ik net begon aan de mmm en mn beste vriendin vertelde dat ze wéér in de eerste ronde zwanger was geworden. Maar kom op: dat gun je een ander toch?! De situatie van een ander veranderd niets aan de situatie van jezelf! Ik heb dus een traantje gelaten en heb mn blijdschap voor haar aan dr uitgesproken. En gewoon om de echo foto's gevraagd.. Je kan het gewoon echt niet maken om het geluk van een ander te verstoren vind ik.
Mijn schoonzus (de andere) 3x onmiddellijk zwanger, wij niet. Maar we hebben als een van de enige in onze vriendenkring toch het geluk om natuurlijk zwanger te worden. Bij velen lukt het niet en dan bekijk je elke situatie anders. Elk heeft verdriet maar empathie heeft blijkbaar niet voor iedereen dezelfde betekenis
He wat een nare reacties. Ik kan me voorstellen dat je daar heel verdrietig van wordt.Ik heb het zelf na mijn eerste miskraam ook heel moeilijk gehad met de zwangerschap van mijn zusje maar ik was wel blij voor haar. Ik probeerde het verdriet om wat ik miste los te zien van de blijdschap om wat zij kreeg. En dat is heel moeilijk. Ik hoop dat deze personen toch blij gaan zijn voor jullie Wishfuldreaming en eerstekindje. Of dat ze in elke geval niet meer laten merken dat ze dat niet zijn.
Wij hebben vanavond de pretecho gehad. Helemaal blij dat alles nog goed gaat. En de kleine wilde niet echt het geslacht laten zien aan ons, maar na heel lang wachten weten we het nu toch. Ik aarzel alleen om het op dit forum te plaatsen. Niet omdat ik het niet wil delen met jullie, maar omdat ik graag anoniem wil blijven en ons verhaal (mbt het overlijden van ons zoontje, de twee miskramen en de spannende zwangerschap van onze tweede) best wel bekend is. Ik ben een beetje bang dat het uit gaat lekken als iemand op zoek gaat.We willen namelijk (nog?) niet met onze familie en omgeving delen wat we hopen te krijgen
Oh wat naar om zulke negatieve reacties te krijgen op zo'n goed nieuws! Ik snap het best dat iemand verdriet heeft om miskramen en verdrietig reageren mag maar je hoeft toch zeker niet iemands blijdschap te verpesten! Hopelijk draait ze bij en biedt ze haar excuses nog aan!
Wat leuk dat je het nu weet Johanna! Het is natuurlijk aan je zelf wat je wilt! Hihi wel ook echt leuk voor jezelf, nu kun je stiekem al wat blauwe of roze dingetjes kopen!
♡♡♡ zwanger ♡♡♡ 1 juli Nunas - 33 jaar - 2e kindje ♡♡ Sunflower - 29 jaar - 1e kindje ♡♡ Mysa - ?? jaar - 2e kindje ♡♡ 2 juli eerstekindje12 - 30 jaar - 3e kindje ♡♡ Johanna18 - 29 jaar - 3e kindje ♡♡ 3 juli Romantic - 28 jaar - 2e kindje ♡♡ Smitje - 35 jaar - 2e kindje ♡♡ Lalalaura - 28 en 30 jaar - 1e kindje ♡♡ 4 juli ilonavanh90 - 26 jaar - 2e kindje ♡♡ Crossedfingers - 37 jaar - 1e kindje ♡♡ WishfulDreaming - 31 jaar - 2e kindje ♡♡ 7 juli Lovefennie - 25 jaar - 2e kindje ♡♡ Pancake - 35 jaar - 1e kindje ♡♡ kokjes - 25 jaar - 2e kindje ♡♡ Prj - ?? Jaar - 4e kindje ♡♡ 8 juli Tante lien - 25 jaar - 1e kindje ♡♡ 9 juli JSLN - 26 jaar - 1e kindje ♡♡ 10 juli SkyAngel - ?? Jaar - 2e kindje ♡♡ 11 juli Bubbels84 - 32 jaar - 3e kindje ♡♡ 12 juli Humava - 31 jaar - 3e kindje ♡♡ 13 juli Lieflieff - 27 jaar - 1e kindje ♡♡ Butterflypassion - 27 jaar - 1e kindje ♡♡ 15 juli LiezlSe - 24 jaar - 1e kindje ♡♡ totaal: 23 ♡ .. Jongens | ♡ .. Meisjes | ♡ 2 verrassingen ⭐️ ⭐️ ⭐️ sterretjes ⭐️ ⭐️ ⭐️ 1548, meijtje, Toutepetite ♡ afspraken ♡ januari 11 januari - Nunas - echo 16 januari - kokjes - controle vk (smiddags) 16 januari - kokjes - echo geslachtsbepaling (savonds) 18 januari - WishfulDreaming - controle gyn februari 15 februari - Nunas -21 weken uitgebreide screeningsecho 17 febrauri - WishfulDreaming - uitgebreide echo maart 15 maart - Nunas - controle april 12 april - Wishfuldreaming - controle gyn 18 april - Nunas - controle + suikertest mei 08 mei - Nunas - controle 29 mei - Nunas - controle + streptokokkenwisser juni 12 juni - Nunas - controle 26 juni - Nunas - controle juli 03 juli - Nunas - afspraak inleiden
ha dames ik ben bezig met onze lijst updaten het bericht hierboven is alleen om te checken of het werkte wat ik had bedacht. ga nu alles bijlezen en dan verwerken
♡♡♡ zwanger ♡♡♡ 29 juni WishfulDreaming - 31 jaar - 2e kindje ♡♡ 1 juli Nunas - 33 jaar - 2e kindje ♡ Sunflower - 29 jaar - 1e kindje ♡♡ Mysa - ?? jaar - 2e kindje ♡♡risu - ?? jaar - ?? kindje ♡ 2 juli eerstekindje12 - 30 jaar - 3e kindje ♡♡ Johanna18 - 29 jaar - 3e kindje ♡♡ 3 juli Romantic - 28 jaar - 2e kindje ♡♡ Smitje - 35 jaar - 2e kindje ♡♡ Lalalaura - 28 en 30 jaar - 1e kindje ♡ 4 juli ilonavanh90 - 26 jaar - 2e kindje ♡♡ Crossedfingers - 37 jaar - 1e kindje ♡♡ 7 juli Lovefennie - 25 jaar - 2e kindje ♡♡ Pancake - 35 jaar - 1e kindje ♡♡ kokjes - 25 jaar - 2e kindje ♡♡ Prj - ?? Jaar - 4e kindje ♡♡ 8 juli Tante lien - 25 jaar - 1e kindje ♡♡ 9 juli JSLN - 26 jaar - 1e kindje ♡♡ 10 juli SkyAngel - ?? Jaar - 2e kindje ♡♡ 12 juli Humava - 31 jaar - 3e kindje ♡♡ 13 juli Lieflieff - 27 jaar - 1e kindje ♡♡ Butterflypassion - 27 jaar - 1e kindje ♡♡ 15 juli LiezlSe - 24 jaar - 1e kindje ♡♡ totaal: 23 ♡ 3 Jongens | ♡ .. Meisjes | ♡ 2 verrassingen ⭐️ ⭐️ ⭐️ sterretjes ⭐️ ⭐️ ⭐️ 1548, meijtje, Toutepetite, bubbels ♡ afspraken ♡ januari 11 januari - Nunas - echo 12 januari- romantic - geslachtsbepaling 16 januari - kokjes - controle vk (smiddags) 16 januari - kokjes - echo geslachtsbepaling (savonds) 18 januari - WishfulDreaming - controle gyn 18 januari - eerste kindje - geslachtsbepaling 24 januari - skyangel - echo februari 15 februari - Nunas -21 weken uitgebreide screeningsecho 17 febrauri - WishfulDreaming - uitgebreide echo maart 15 maart - Nunas - controle april 12 april - Wishfuldreaming - controle gyn 18 april - Nunas - controle + suikertest mei 08 mei - Nunas - controle 29 mei - Nunas - controle + streptokokkenwisser juni 12 juni - Nunas - controle 26 juni - Nunas - controle juli 03 juli - Nunas - afspraak inleiden
Hoi iedereen! Lang geleden, seffes even bijlezen! Heb wat tijd nodig gehad om men roze droom op te bergen en t was ook zo druk tijdens die feestdagen... Had ook een topicje voor jongensmama s geopend waar enorm veel reacties op zijn gekomen, bijna allen positieve en van meiden die mijn gevoel erg herkennen en begrijpen. Vrouwen die ook teleurgesteld waren nadat het geslacht bekend was. Doet enorm deugd om te lezen! In alle geval beste wensen voor iedereen en gezonde baby's toegewenst! Ik heb het vandaag eindelijk ook op men eerste werkdag van 2017 aan de collega's gemeld. Voorlopig hier enkel positieve reacties van collega's vrienden en familie (buiten dan enkele teleurgestelden in het geslacht maar dat hoofdstuk ga ik nu maar afsluiten en er niet meer over uitweiden...) Ben blij dat ik mijn buikje nu niet meer hoef te verstoppen want dat werd moeilijk! Hoe gaat het met jullie buikjes?
s morgens zie je een nog niets van maar 's avonds is mijn buik wel gezwollen. Ik draag sinds 1 week nu mijn zwangerschapsbroeken want als ik in de namiddag van mijn werk kom zat mijn jeans niet meer makkelijk. anders alles OK!, soms wel wat twijfelen of alles nog OK is. Regelmatig krampen en 1x moest ik zo niezen dat ik een enorme steek had in mijn onderbuik! zal van de banden zijn, maar deed geen deugd!
Ja dat van dat niezen en steken herken ik! Inderdaad bandenpijn denk ik. Ik heb nu vooral last van bekkenpijn/instabiliteit... identiek dezelfde termijn als zwangerschap nr. 1.... Morgen eerste kine-sessie (van velen...) Pfff dat wordt nog half jaar afzien!
ik heb dat ook die bekkenstabiliteit. Vorige week moet ik ergens een verkeerde beweging gemaakt hebben, maar kon niet zeggen dewelke. Had er alleszins veel pijn van. Ik heb ook bekkeninstabiliteit als ik niet zwanger ben, dus ondertussen weet ik al een beetje hoe ik mezelf kan sparen. Ergens ben ik blij dat ik niet meer zwanger wil worden hierna want dat helpt niet om mijn bekken te sparen .
Pff ik maak me opeens een beetje zorgen hoor angstvogel die ik ben. Net was ik boven bezig... hoor ik opeens de vuilniswagen aankomen. Ik heel hard naar beneden gerend want was de kliko vergeten aan de straat te zetten. Buiten met kliko en al naar de straat gerend, gelukkig net op tijd maar nu ik weer binnen zit... denk ik opeens zou dat eigenlijk geen kwaad kunnen? Ben verder helemaal geen sporter ofzo dus tis niet zo dat mijn lichaam er aan gewend is om dat soort dingen te doen. Misschien zwaar overdreven dat ik er opeens zo over zit te piekeren... zal er ook wel bij horen. Maar moest het gewoon even van me aftypen...
@ nunas... Begrijp dat ook wel hoor je voorkeur. Dat had ik ook nadat ik mijn eerste dochter had verloren tijdens de zwangerschap. Kreeg gelukkig weer een dochter... Daarna een zoon. Iedereen verwachtte nu ook dat ik weer een meisje wilde. Had op zich leuk geweest voor mn dochter. Maar stiekem ging mijn voorkeur toch weer uit naar een jongen. En dat blijkt het ook te zijn. Reacties... Tja eigenlijk allemaal wel goed. Behalve mijn moeder. Die kan zich er op de een of andere manier niet overheen zetten dat Het niet zo handig/slim is geweest. Ben net ern jaar weg bij de vader van mijn oudste 3. Nog bezig dw hypotheek over te zetten. En de verwekker van dit kindje is (achteraf gezien) niet de persoon hoe hii zich heeft voorgedaan, en zou overigens onvruchtbaar zijn. Ik snap de gedachte en reactie van mijn moeder. Maar om mij eerst een babydekentje te geven voor kerst, en dan er een week later niet aan toe zijn bij de gender reveal aanwezig te zijn vind ik heel verwarrend. De vade r in spe toont geen of weinig interesse, het moet allemaal van mij afkomen.... Is alweer druk bezig met zijn nieuwe vriendin en haar kindje. Evenals zijn ouders, stuur ze echo fotos maar 2 maanden al geen reactie 0,0. Zelf ben ik nu blij met de zwangerschap en kijk uit naar mn kleine jochie laat mn geluk en blijdschap niet afhangen van anderen. Degene die nu spastisch doen of in de negeerstand staan, hebben straks lekker pech en staan echt niet eerste rang bij kraambezoek.