1 t/m 15 juli 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 1548, 28 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eerstekindje12

eerstekindje12 Actief lid

2 dec 2014
    415
    32
    28
    Mijn echo van vandaag! Een meisje. Ik had dezelfde goestingen als van mijn dochter dus ik ging geschrokken zijn als het een jongen zou zijn :). Toch raar e die zin naar iets. Baby weegt al 150gr. Kon nog net met hoofd en buik op de echo.

Bijgevoegde bestanden:

2. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ik heb in de klas gezeten met een ''St... Sch...''

Raar dat ze daar bij jullie zoveel aandacht aan besteden :)

Mijn vader is R.V.A (ofte Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening, in België)
    Mijn zus is N.V.A (ofte Nieuw Vlaamse Alliantie, politieke partij in België)

Nooit geen opmerkingen over gekregen of associaties mee gemaakt. Hier worden namen gewoon gekozen op basis van wat iemand mooi vindt. Misschien ligt het aan de leeftijd van je schoonvader, dat het daar dan nog wat gevoeliger ligt? :p

3. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Nunas: dat waren mijn eisen voor een jongensnaam ook.

Ik had op mijn lijstje (dat ik nu niet meer nodig heb :(:))

Cas
    Finn
    Kasper
    Kobe
    Maxim
    Oscar
    Otto
    Rik
    Tuur
    Viktor

4. kokjes

kokjes Bekend lid

14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Ik had ook een heel lijstje maar wij hopen over een paar jaar nog een 3de te mogen krijgen. En nu we een meisje krijgen. Zijn onze jongens en meisjes namen voor nr 3 al klaar!! Hieronder de namen die het niet zijn geworden...

Noud
    Lucas
    Loek
    Tees

Aukje

Owja onze kinderen krijgen allemaal 2 namen. Maar maar 1 roepnaam. Omdat ikzelf maar 1.voornaam heb en het eigenlijk al tijd.jammer heb gevonden. Onze kinderen worden net als ik niet gedoopt.

Krijgen jullie kindjes ook meerdere namen??

5. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    #1925 Nunas, 19 jan 2017
    Laatst bewerkt: 19 jan 2017
    Hoihoi!

Hehe Wishfuldreaming als ik jouw lijstje zie hebben wij inderdaad dezelfde smaak want er staan een deel namen ook op ons lijstje :)

- Cas vind mijn man jammer genoeg niet top.
    - Finn vinden we mooi maar misschien te veel een modenaam van dezer jaren. Er worden zoveel Finn's geboren!
    - Oscar is net 2 weken ingepalmd door onze buurvrouw...
    - Otto vind ik echt super en mijn man ook alleen twijfel ik een beetje omdat we in ons dialect de auto ook zo noemen "Ah schat zet jij Otto al in den otto?" argh.

Als er nog voorstellen in dat genre zijn; meer dan welkom!!

Wij houden het sowieso bij 1 naam. Geen dubbele. Maar wij zijn dan wel zo van het "less is more" principe :)
    Ook zalig korte achternaam van mijn man (4 letters)
    De mijne is veel langer en wordt op 999 manieren fout geschreven. Altijd spellen enzo... Daarmee dat we het echt simpel willen houden.

Ik ben zelf trouwens een SM. Héél soms wel eens een mopje maar ach.

Oh en proficiat aan allen met jullie meisjes!!! Superleuk al dat roze!!
    Argh ik wou dat het niet zo was maar telkens als ik dat lees steekt dat groene monstertje wel even de kop op. Niet verkeerd bedoeld hoor en 't is jullie zeker zeer gegund! Maar ik begin met de dag meer te twijfelen of we toch niet ooit voor een 3e zouden gaan en dan echt all-the-way voor een meisje. Ik kan maar niet wennen aan 't feit dat ik nooit een dochter zal hebben... Heb gehoord dat er ergens een genderkliniek zou zijn waar je echt kan kiezen ;) Argh ik zou echt willen dat ik die gevoelens opzij kon zetten maar het blijft moeilijk...
    (en ik val in herhaling, maar dit staat echt wel 100% los van dat ik echt wel blij ben met ons toekomstige zoontje hé, ik ga sowieso helemaal verliefd zijn op die kleine knul en 't gaat leuk zijn voor ons zoontje een partner in crime te hebben hihi)

Al enige beterschap bij de bekkenlijders trouwens? Hoe gaat het bij jullie fysio? Ik ga nu 2x in de week en momenteel ook al over gans mijn rug tot in mijn nek (kan bijna niet meer bewegen met men hoofd) last! Is blijkbaar omdat je verkeerde houding aanneemt met pijnlijk bekken en dan begint dat ook pijn in rug en nek te veroorzaken. Blèh.

Heb nu ook officieel een duidelijke buik. Gisteren voor 't eerst gelukwensen van een 'vreemde' en ook vandaag wenste iemand me proficiat die nog van niets wist (zónder te twijfelen of ik misschien gewoon wat was bijgekomen). Mijn collega zei me ook dat het vanaf vandaag echt duidelijk is. *olifantje*

6. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Wel, ik heb altijd gezegd "Als ik ooit een dochter krijg, geef ik haar een 2e naam refererend naar mijn grootmoeder"

Het enige 'probleem' is dat ze nogal een moeilijke naam heeft, helemaal niet tijdloos (E.milienne, uitgesproken ee-milie-jenne)

Misschien dat we haar als tweede naam (enkel op paspoort, geen roepnaam) E.mmeline meegeven.

Lijkt me een mooie verwijzing naar een sterke vrouw die ik na 15 jaar nog steeds heel erg mis...

7. kokjes

kokjes Bekend lid

14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Onze dochter krijgt als tweede naam een vervorming van de naam van mijn schoonmoeder die er helaas niet meer is.

8. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Maar! Als je 'Otto' neemt, kunnen zijn liefjes op 14 jaar heel stoer zeggen: "Ik ben met den Otto" :cool::D
    Een grapje dat ik en vriendlief maakten. Mijn buurjongetje heet zo. Een superschattig, fijn kereltje. Ik link de naam ook aan hem, toffe naam, tof kind :p

Over je meisjes-gevoel:
    Ach, zit er niet te hard mee. Ik ben vandaag nog steeds aan het wennen aan het idee dat het een dochter is. Ik had in mijn hoofd al uitgedokterd welke kleertjes ik van I.an opnieuw zou gebruiken. Ik heb echt zo'n toffe jongenskleding. Ik vind het gewoon balen dat het niet meer opnieuw gebruikt zal worden :)

Had het toch een jongen geweest gisteren, had ik waarschijnlijk even gebaald dat ik 'nooit een meisje ga hebben'. Het hoort bij het proces, denk ik. Na dat de gyn bij mijn zoontje (op 13w al!) zei dat het een jongen werd, heb ik 3 dagen na elkaar in de douche staan huilen, want jah, wat moest ik nu met een jongen? Ik zou 'em in ieder geval niet meer willen ruilen, en een tweede jongen leek me nu wel leuk/stoer/makkelijk.

Bij ons is het echt onze laatste poging op een baby. Wij stonden klaar om in de MMM te stappen. Ik ontdekte op de dag dat vriendlief z'n potje moest binnen leveren dat ik zwanger was :D

Na deze baby, komt er 99;9% zeker geen kindje meer. Zeg nooit nooit, ongelukjes gebeuren, maar bewust zal het iig geen keuze meer worden.

En ja! Ik heb ook een tonnetje. De buik is niet meer weg te steken :cool:

9. kokjes

kokjes Bekend lid

14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Uhm tja ik werk nu halve dagen, 1x per week fysio en dat komt omdat het als ik het echt heel rustig aan doe eigenlijk wel goed gaat. Dus ja dat doen we dan maar. En elke dag 2 keer oefeningen doen.

10. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
  11. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    He dames, ik laat nooit zoveel van me horen omdat ik het soms moeilijk vind hier zomaar tussen te komen. Maar vind het toch wel leuk wat actiever mee te schrijven.

Wat een mooie echo's zie ik hier voorbij komen! Zelf heb ik afgelopen maandag ook een echo gehad in het zh met 14w en 6d. Ik vroeg of er al een geslacht te zien was maar de echoscopiste zei dat dat heel zeldzaam is met dit termijn (??). Nou goed, ze heeft wel even gekeken en je zag beentje, plat, beentje. Een beetje zoals de foto van skyangel maar dan plat tussen de beentjes. Ze zei of het is een meisje of het was écht nog te vroeg! Wij denken zelf dat het inderdaad een meisje is, en wachten de GUO met 19 weken af. Ik stuur 1 foto mee van de zijkant van het gezichtje die vind ik toch wel zo mooi!

Bij ons zijn we al druk aan het schilderen geweest in de babykamer, hij is olijf groen. Van het weekend halen we een kamertje op van MP en begint het dus al wat te worden. Zijn jullie daar ook al mee begonnen of nog niet?

O en zou iemand voor mij het lijstje kunnen aanpassen? Uitgerekende datum is 11/7 geworden. GUO 20w is 15 febr. Alvast bedankt 😊

12. kokjes

kokjes Bekend lid

14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    We hebben vandaag de eerste kleertjes.gekocht. wauw wat was dat leuk!! Ietsje teveel geld uitgegeven maar wel echt het eerste pakje gekocht wat ze aan mag!!!

13. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Butterflypassion: denk dat het dan echt wel een meisje is hoor.
    Bij ons kon je het piemeltje eigenlijk al niet missen hihi.
    Wacht je nu tot de 20 weken echo voor zekerheid?

Leuk is dat he kokjes!!
    Ik heb zo'n schattig pakje van noppies gehad van m'n zus en zwager.
    Zo klein weer hihihi.

Wat kopen jullie eigenlijk qua kleding voor de zomer?
    Vind het best moeilijk

14. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb met 14 weken een geslachtsbepaling gehad maar ik wacht toch eerst de 20 weken echo af voor ik iets aanschaf. Wil toch graag nog een keer bevestigd hebben dat het echt zo is:).

Voelen jullie allemaal de kindjes al goed? Ik heb ons kindje wel een aantal keer gevoeld maar nu is het echt al een week heel rustig. En de dingen die ik voel zijn zo onduidelijk dat ik twijfel of het het kindje is om mn darmen. Heb gisteravond wel even het hartje gezocht met de Angelsound en kon in eerste instantie niks vinden. Toen even wat rond gelopen en nog een keer geprobeerd toen vond ik m wel maar moest best hard duwen dus denk dat t kindje vrij ver naar achter ligt. Merk wel dat ik er onzeker van wordt dat ik t niet duidelijk voel. De andere twee voelde ik heel duidelijk rond deze termijn...
    Zucht... pieker pieker...

15. eerstekindje12

eerstekindje12 Actief lid

2 dec 2014
    415
    32
    28
    Niet piekeren johanna18, ik heb hetzelfde :). Soms iets voelen, en dan twijfelen. Alles komt goed!!

16. Wat leuk dat de lijst zo verdeeld is... Wij krijgen een jongen! Uitgerekende datum 4 juli.

17. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @Butterflypassion - Hele mooie echo inderaad! En Olijfgroen is echt een gave kleur! Heb je een fotootje? Ben nieuwsgierig!

@Kokjes! Hihi tof! Wat heb je gehaald??

@Johanna 18. Mijn vrouw voelde het vorige week heel goed en dacht zelfs het eerste trapje gevoeld te hebben, maar deze week ook bijna niets!

@LoveFennie, Welkom! En leuk! Inderdaad,... het is nu echt zo'n beetje half/half

18. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik voel nog niks (denk ik), het is onze eerste dus weet ook niet goed wat ik moet voelen!
    Ik heb al wel wat uni kleertjes gekocht en gekregen :) ik zat vanmorgen is op marktplaats naar een mooie wagen te kijken en zag ik opeens echt zooo'n mooie! Van bugaboo :) dinsdagavond ga ik kijken. Ik vind het ergens ook wel vroeg maarja ik heb hem nu eenmaal gezien hahaha.

19. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    Ik voel ons smurfje zo sinds een dikke week ongeveer.
    Kleine mini schopjes, vooral 's morgens als ik wakker word.
    (oh jee hoop dat dit geen ochtendmensje wordt... wij zijn alle 3 al avondmensen...) :D
    Ik moet er wel echt voor liggen, handen op de buik en concentreren.
    Maar zo leuk om te voelen :)

Jeej proficiat Lovefennie!!

Ik heb nog maar 1 outfitje gekocht (voor 3 maand wel). Ga er van uit dat ik nog een hoop als cadeau ga krijgen en heel de kast ligt toch nog vol met jongensoutfits van ons zoontje.
    Die is ook in juli geboren en ik moet zeggen dat hij het grootste deel van de zomer enkel rompertjes heeft gedragen. Was wel erg warm toen. Dus ik zou zelf niet veel outfitjes in die kleinste maat kopen.

20. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Vermoeiende dag achter de rug.

Nieuwjaarsetentje met de collega's, daarna samen bowlen. Heel erg fijn allemaal, maar oh zo vermoeiend.

Had van een collega een maxi cosi gekregen die dienst gaat doen als reserve bij mijn ouders. Daar aangekomen zei m'n vader dat ze er toch niet veel gaan mee rondrijde n (wat niet zo uitmaakt) maar toen ging de discussie plots over m'n andere zoontje (8 jaar oud, zit 2 klassen hoger) over dat ie in het secundair onderwijs niks bij de deur kan volgen, en dat ze die dan niet gaan vervoeren.

En toen ben ik beginnen flippen zonder reden. We zullen wel een oplossing vinden binnen 1,5 jaar, maar dit was er nu teveel aan. Ik verdraag het even allemaal niet meer. Ik ben zo moe... :(

Deel Deze Pagina