1 t/m 15 juli 2020

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Frummels, Oct 23, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

Aug 25, 2017
    1,504
    1,519
    113
    Female
    Dat zal ook fijn zijn, als de kinderen weer hele dagen naar school zijn. Heb je nog een beetje tijd om van je verlof te genieten en dingen als babywasjes te doen :p.

Bij de groeiecho 2 weken geleden bleek dat hij al zo'n 2400 gram was, en zijn buikje al richting de p100 zat. Dus ik ben benieuwd of hij nu nog meer is gegroeid. Bij mijn zoontje ging het ook ongeveer zo, die had (en heeft nog steeds) ook zo'n bolle buik.

Volgens de VK was de baby rond de 30 weken al aan het indalen, dus ik denk het wel. Toen kreeg ik ook minder last van mijn bekken, schijnbaar omdat het hoofdje tussen mijn bekken weer voor wat stabiliteit zorgt. :thumup:

2. Fijnedag

Fijnedag Bekend lid

Sep 5, 2017
    743
    541
    93
    Female
    Wat een lekker vooruitzicht dat alles bijna klaar is. Geeft toch rust en kan je aan je nesteldrang toegeven. Of heb je die nog niet haha?

Doen jullie alle babykleertjes bij elkaar in de was? Vanwege verschillende kleuren.

3. Fijnedag

Fijnedag Bekend lid

Sep 5, 2017
    743
    541
    93
    Female
    Ja daar heb ik echt zin in. Het blijft niet netjes als iedereen steeds thuis is haha.

Ben ook benieuwd of je zoontje nu nog meer gegroeid is dan. Hoeveel kilo was je je eerste zoon bij de geboorte?

4. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

Aug 25, 2017
    1,504
    1,519
    113
    Female
    Ja had ik wel gedaan. Doe ik eigenlijk altijd, met alles. Ik heb weinig witte kleren in de was want het blijft hier toch niet mooi.:rolleyes:
    En dan op een lage temperatuur wassen, heb er nooit problemen mee.

5. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

Aug 25, 2017
    1,504
    1,519
    113
    Female
    Bij J. werd ik ingeleid vanwege zijn grootte. Hij is uiteindelijk met 38+6 geboren en woog toen 4290 gram, dus was inderdaad macrosoom. En aangezien iedereen zegt dat de tweede vaak groter is, verwacht ik nu ook niet anders eigenlijk. Had toen ook geen zwangerschapsdiabetes. Ik maak gewoon grote baby's denk ik :D.

Meiske22 likes this.
  6. liefwolkje

liefwolkje Actief lid

Nov 1, 2016
    402
    359
    63
    Wauw de 36 weken alweer voorbij! Echt bizar dat dit de laatste maand is en dat volgende maand rond deze datum de kleine hopelijk al geboren is. De afgelopen tijd was even zwaar, de termijn waarop mijn meisjes vorig jaar ter wereld kwamen ging voorbij, evenals hun geboortemaand en de maand van overlijden.

Inmiddels lekker met verlof sinds maandag en kan ik mooi de laatste dingetjes regelen zoals het geboortekaartje/ was draaien/ vluchtkoffer inpakken. Baby is al ingedaald en heeft het prima naar haar zin.

@Fijnedag ik was wel op kleur, maar ik was het mee met onze was. Van mij hoeven de kleertjes niet naar baby te ruiken, gewoon fris is ook prima.

@Stephanie1991 wat spannend de komende weken nog voor jou! Nu komt het ineens heel dichtbij zeg. Hopelijk houdt de kleine meid het nog even goed vol.

7. PAnniek

PAnniek Bekend lid

Mar 21, 2017
    726
    413
    63
    Nou ik vind het wel lekker als het klaar is. Niet dat ik al heel veel last heb van nesteldrang, maar het brengt ook gewoon weer wat meer rust in huis.
    Babykleertjes was ik wel apart van onze eigen was, doe ik nu met de kleren van m'n dochter ook nog. Ik heb liever geen geur aan baby kleren, dus heb een wasmiddel met neutrale geur voor de kinderen. Als ik veel wit heb dan wil ik dat nog wel eens scheiden van de bonte was, maar anders doe ik gewoon alles bij elkaar. Wel op lage temperatuur dan.

8. PAnniek

PAnniek Bekend lid

Mar 21, 2017
    726
    413
    63
    Haha ja dat kan ook gewoon. Mijn schoonzusje heeft ook altijd tegen de 9 ponders gehad, eentje zelfs eroverheen.
    Ik maak weer kleine baby's, maar dat kan ook wel aan m'n placenta liggen, waar ik ook medicijnen voor slik.. Geen idee hoe dat zo kan verschillen.

Mleenvs likes this.
  9. PAnniek

PAnniek Bekend lid

Mar 21, 2017
    726
    413
    63
    Kan mij voorstellen dat dat een zware periode is geweest voor je. Ze blijven toch altijd in je achterhoofd aanwezig, maar op dat soort momenten beleef je het moment en die periode gewoon weer heel levendig. Blijft moeilijk!
    Fijn dat de kleine meid in je buik het nog zo naar dr zin heeft. Heerlijk genieten van je verlof.

10. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

Aug 25, 2017
    1,504
    1,519
    113
    Female
    Nou, ik kan het mij goed voorstellen dat dat een moeilijke periode voor je is.
    Fijn dat de buikbaby het goed doet. Geniet van je verlof!

11. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

Aug 25, 2017
    1,504
    1,519
    113
    Female
    De groeiecho gehad. Deze kleine man groeit goed door op zijn eigen lijntje. Zijn gewicht wordt nu rond de 2900 gram geschat. Al een kleine 3 kilo dus!
    Het gesprek met de gyn staat pas voor volgende week gepland, dus het is nog even afwachten wat die gaat zeggen. Morgen wel de liggingsecho bij de verloskundige, misschien kan zij er iets zinnigs over zeggen. Wij houden er hier in elk geval sterk rekening mee dat er een inleiding komt begin juli.

12. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Hier morgen de laatste groeiecho, ben benieuwd. Ze lijkt tot nu toe tussen de 2 kids in te komen qua gewicht dus dat is prima. Mn buik is echt huge voor mijn gevoel... maar heb vooralsnog geen nieuwe strepen dus misschien was het vorige keer toch ook wel zo.
    T is hier nogal een achtbaan... enerzijds uitzien naar de baby. Anderzijds blijkt mn vader terminale leverkanker te hebben. Hij mankeerde al veel en het contact was slecht, maar hakt er toch erg in... Erg onzeker of hij nog genoeg tijd heeft dat we de baby kunnen gaan laten zien straks...

13. Meiske22

Meiske22 Bekend lid

Apr 4, 2019
    671
    651
    93
    Female
    Jeetje heftig..
    Sterkte hiermee...

1Hanneke likes this.
  14. Meiske22

Meiske22 Bekend lid

Apr 4, 2019
    671
    651
    93
    Female
    Straks een groeiecho & gesprek met gynaecoloog over inleiden...
    Ben benieuwd of onze kleine man nog groter/zwaarder is geworden en hoe we dit gaan aanpakken...

Ik vind het ook jammer dat er niet meer zo veel word geschreven...

Ik hou jullie op de hoogte !

PS ; 35-weken dansje hier !

15. Fijnedag

Fijnedag Bekend lid

Sep 5, 2017
    743
    541
    93
    Female
    @liefwolkje dat lijkt me ook zwaar. Vergeten doe je het nooit. Dat zie ik ook bij mijn moeder ( kindje verloren met 34 weken)

Wat lekker dat je verlof is ingegaan.

@Mleenvs mooi gewicht. Ben benieuwd of verloskundig er wat over kan zeggen.

@1Hanneke jeetje wat heftig. Sterkte.
    Succes straks bij de echo.

@Meiske22 succes straks bij de echo.

Het lijkt wel of jullie allemaal een groeiecho krijgen.Is dat standaard? Ik krijg dat niet.

Meiske22 likes this.
  16. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Dankjulliewel

Ik krijg groeiecho's omdat dochter randje dysmatuur was.
    Verder is volgens mij per verloskundige verschillend, veel doen op het end een groei/liggingsecho maar is niet perse standaard

17. Ebrum

Ebrum Fanatiek lid

May 11, 2013
    1,725
    853
    113
    Ah wat heftig! Sterkte ermee! :(

1Hanneke likes this.
  18. PAnniek

PAnniek Bekend lid

Mar 21, 2017
    726
    413
    63
    1Hanneke likes this.
  19. PAnniek

PAnniek Bekend lid

Mar 21, 2017
    726
    413
    63
    Nee dat is niet standaard. Vaak is er dan toch iets mis met jou of je kindje of op basis van een voorgaande zwangerschap, dus heb je een 'normale' zwangerschap dan krijg je geen groeiecho. Wel meestal rond 36 weken een liggingsecho, die wordt soms ook nog wel eens een groeiecho genoemd.

20. Meiske22

Meiske22 Bekend lid

Apr 4, 2019
    671
    651
    93
    Female
    Nou de kleine deed het prima.
    Hartje klopte netjes.

Hij is toch iets minder groot geschat nu..
    Hij zat nu op P88...

Over 2 weken moet k weer terug om te kijken of hij weer groter is geworden en gaan we bespreken wanneer ze me gaan inleiden...

Super spannend maar vind t ook wel fijn dat hij nog even lekker mag blijven zitten !

@Fijnedag ik heb zwangerschapdiabetes dus vandaag de vele groeiecho's ivm kijken of het in de buik wel goed gaat met alles..

Mleenvs and PAnniek like this.

Share This Page