Goh dat wist ik ook niet! J. was ook teveel afgevallen de eerste dagen en wij moesten bijvoeden met kunstvoeding. Maar ik heb toen inderdaad ook vocht gekregen. Niks over gehoord toen. Hoe doen jullie dat, prenataal kolven? Met de hand? Lijkt me heel fijn om alvast weer een voorraadje te hebben. Hebben jullie tips of een speciale techniek?
Mooi dat jullie weer dezelfde kraamhulp hebben als toen. Voor allemaal best bijzonder lijkt me. Vraagje voor de bevallen mama's: hoe gaat het met de kraamhulp in huis? Zijn er nog speciale corona regels bijvoorbeeld?
Met de hand ja, opvangen in een bekertje en opzuigen met een spuitje. Ik doe max 2-3 ml per borst en dan om de dag. Ben rond 35 weken begonnen. Ik doe dat met borstcompressies, de eerste paar dagen komt er niks of 1 druppel maar na 2-3 dagen doorzetten kwam het op gang.
Inderdaad met de hand. Op YouTube staan wat filmpjes hoe je het moet doen, goed om te bekijken want het is wel een speciale techniek. Ik deed het vorige zwangerschap vanaf 37 weken 1x per dag en vanaf 38 weken 2x per dag. Ik had toen voor de bevalling 300 ml en kon haar daarmee bijvoeden toen ze ‘teveel’ was afgevallen. Maar die 300 was echt super veel, had dat niet allemaal niet dus nu doe ik 1x per dag. je mag mij altijd via Messenger een berichtje sturen als je nog meer vragen hebt! We zitten tenslotte in dezelfde FB groep september 2018! Ik had 10 ml spuitjes en dopjes gekocht bij de apotheek maar je kan ze ook online bestellen. Succes!
Bedankt @Mer en @Frummels ! De kraamzorg had mij destijds ook geleerd hoe ik met de hand wat kon kolven maar ik ben alles weer vergeten lijkt het. Ik vond er ook zo weinig uitkomen, maar ze hebben natuurlijk ook nog niet zoveel nodig in het begin. Ik ga het ook proberen! Lijkt me veel fijner als ik uit mijn eigen voorraad kan putten straks
Hiep hoi! Ik had nog een spuitje liggen dus ik wilde het meteen eens proberen. Ging echt goed, heb al een ml gekolfd! Hier word ik blij van! Nu hopen dat het geen weeën opwekt want ik wil echt 1 juli nog halen .
Is het bij iedereen nog rustig? @borstvoeding. Ik heb bij alle 3 ruim een jaar borstvoeding gegeven. Hoop dat het dit keer ook lukt. Nog nooit gekolfd voor de bevalling. Zou bang zijn dat het de weeën opwekt
De regels hier zijn dat er maximaal 1 vast persoon aanwezig mag zijn als de kraamzorg in huis is. Dat geldt dan wel voor de hele week. Dus als je moeder komt als de kraamzorg er is, dan mag de hele week alleen je moeder komen. Als de kraamzorg weg is in de avond zou je wel wat mensen mogen uitnodigen, maar ze vragen je wel om het beperkt te houden.
Haha nou ik zou blij zijn als ik er weeën van kreeg!! Maar helaas alleen allemaal halfzachte voorweeën die niet door willen zetten maar me wel wakker houden pffff Heb wel paar keer geprobeerd te kolven, onder de douche, ging niet heel moeilijk. Is wel nog meer doorzichtig dan wit/geel. Bij de anderen had ik heel snel overproductie dus denk niet echt dat ik hoef in te vriezen...
Hier ook zo inderdaad. Ben benieuwd of er per 1 juli nog wat aan veranderd. Nog geen idee wie ik als vast persoon zou aanwijzen eigenlijk, heb niemand die ik vaker dan 1x verwacht. Ben er eigenlijk ook nog niet over uit of ik mensen de baby vast laat houden of alleen sommigen of helemaal niet. Mn oudste hoest sinds gister... verder gewoon stuiterbal en testen schijnt vrij traumatisch te zijn bij kinderen dus eigenlijk wou ik dat niet doen... hoop maar dat het geen probleem geeft met kraamzorg.
lekker bezig! Je kan het spuitje 24 uur in de koelkast bewaren voor je het invriest dus je kan twee dagen achter elkaar kolven en dat opzuigen in hetzelfde spuitje en dan in de vriezer. Zo doe ik het. Volgens mij is de oxytocine die het opwekt niet zo dusdanig hoog dat je ervan gaat bevallen. Bij mij heeft dat in ieder geval niet dat effect
Hier alles nog steeds rustig. Voelt niet alsof ze al aanstalten aan het maken is.... Nu we dichter bij 1 juli komen heb ik dan ook zoiets van, wacht dan nog maar even 2,5e dag, dan is papa 5 weken extra thuis
Rustig zou ik het niet noemen. De kleine man is juist ontzettend druk de laatste dagen. Buik lijkt wel een flipperkast soms! Gisteravond na het kolven had ik wel wat harde buiken en vanochtend wat voorweeën, maar ik denk niet dat er verder wat gaat gebeuren vandaag. Ik zou het zo stom vinden als ik nu door te kolven weeën op zou wekken en nog net in juni zou bevallen. Maar aangezien ik over een week toch wel die kleine verwacht door de inleiding heb ik ook niet veel tijd meer om een goede voorraad aan te leggen. Ik las dat het bij de meeste mensen niet de bevalling opwekt dus daar gokken we dan maar op. @Frummels Goede tip van dat spuitje in de koelkast, thanks!
Mleen ik denk dat het alleen komt omdat hij dan al wilde komen. Niet door de tepelstimulatie. Volgens mij had ik ergens gelezen dat als je als vrouw klaarkomt je veeeeeeeel meer oxytocine aanmaakt, dan als je 10 minuutjes prenataal kolft. Dus dan kan je dat beter achterwege laten ipv het kolven En als het zo zou zijn dat iedereen massaal zou bevallen door klaarkomen en prenataal kolven zou het massaal ingezet en geadviseerd worden denk ik. Ik ken genoeg vrouwen die met liefde met 37+0 willen bevallen
Nog geen nieuwe baby's? Hier gaat het vrij goed. Jurre heeft wat moeite met zijn temperatuur. Hij zit vaak net op wat ondertemperatuur dus wij knuffelen regelmatig lekker huid op huid. Hij ziet ook best geel en gisteren in combinatie met ondertemperatuur, niet goed willen drinken en wat suf zijn had de kraamhulp de vk even gebeld. Zij vond hem echter nog net goed na wat testjes dus even in de gaten houden. Hij is vandaag wel 20 gram aangekomen! Weegt nu 2990 gram! Mijn man is ook nog maatje 44 voor hem gaan halen. Hij verdronk echt in maat 50 en bij 44 moeten we zelfs nog de mouwtjes omslaan, minimannetje♡
Hier mag er wel kraambezoek komen zolang de kamer maar niet vol zit en de kraamhulp afstand kan houden. Wij laten sowieso niemand aan Jurre zitten of hem vasthouden. Jammer, maar dat komt nog wel. Net zat hij weer op 36,4 dus we liggen er nu weer zo bij
Ik ben ook aan het aftellen naar 1 juli omdat ik dan de afspraak heb in het ziekenhuis, kijken of er al iets gebeurd is en we de inleiding gaan plannen. En ik hoop stiekem dat morgenavond/nacht de weeën al beginnen, zodat ik toch kan ervaren hoe het is als het spontaan op gang komt. Maar jij kan echt al naar de baby aftellen! Alles al helemaal klaar? Ik moet nog steeds de vluchttassen verder inpakken, de wieg en de box naar beneden halen en dat soort dingen. Ben het overzicht een beetje kwijt denk ik.