Nou wat een slecht communicatie dan. Dan hadden ze dat beter meteen kunnen zeggen. Had je je daar meteen volledig op kunnen instellen...Ik hoor dat vaker trouwens ook andersom, vrouwen die na een bevalling krijgen te horen: volgende keer KS en als ze zwanger zijn de mededeling dat het ook vaginaal mag. Of ene gyn zeg vaginaal en andere zegt KS... Maar heel logisch dat jullie geen risico willen nemen met de baby en jezelf!
Jaaaa.. Super spannend ook wel hoor ! Vind t nu heeeeeeeel dichtbij komen + spanning neemt toch wel toe voor de ruggenprik hihi.. Maar alles voor de kleine man !
Ik kan ook nog herinneren dat de weeen op een gegeven moment heel intens waren en toen bleek dat mijn ontsluiting niet vorderde (Krap 2 cm na lange tijd veel pijn) ondanks de weeenstorm raakte ik ook in paniek, maar toen kon ik een ruggenprik krijgen omdat ik niet zo ver was en verdween m’n paniek. Ik hoop ook heel sterk dat ik mezelf nu bijeen kan houden als het intenser wordt. Volgens mij is dat stuk rond de 8-9 cm ook het meest intense stuk van de bevalling voor de meeste vrouwen. Ik ben mezelf daar ook metaal aan op het voorbereiden door hypnobirthing technieken en ademhalingsoefeningen te oefenen, in de hoop dat ik daar dan uit kan putten. Hopelijk gaat het ons deze keer lukken zonder paniek Mer!
Jaaa kan ik me voorstellen! Ook omdat je niet weet hoe het zal gaan. En zodra die ruggenprik erin zit ben je dr vanaf, dan is het wachten op jullie mannetje.
Ja inderdaad. Ik las laatst ergens dat de 8cm bekend staat om paniekgevoel. Het is dan de kunst om rustig te blijven. Bij mijn oudste was ik al snel in paniek ( was ook nog maar net 1 dag 19 jaar , dus heel jong) toen kreeg ik uiteindelijk een pethadine injectie en toen was ik zo relaxed. Zelfde pijn maar geen paniek en daarom echt te doen. Ik wil het liefst thuis bevallen ( bij de meiden ook gedaan) , maar ik hou het in mijn achterhoofd. Ik heb net mijn droombevalling opgeschreven . Schijnt ook te helpen. Het gaat ons lukken..
o dat is ook een goed idee ja. En wellicht helpt het al als je vantevoren weet dat die 8 cm een moeilijk punt voor je wordt?! Ik zei net ‘Mer’, maar ik bedoelde jou natuurlijk
Hier inderdaad ook even het paniekgevoel bij 8 cm. Tot dan waren de weeen goed te doen, ja het deed wel pijn maar ik kon ze prima wegzuchten en tussendoor lag ik te praten met mijn man. Toen moest ik naar de wc, dacht dat ik nog even moest poepen (bleek dus later al lichte persdrang te zijn) en toen ik opstond van de wc kwam ik in een weeenstorm. Het gevoel van geen rust meer krijgen tussendoor, flinke weeen en persdrang veroorzaakte ook even paniek. Ik heb wel 20 keer op die knop voor de vk geduwd maar er kwam niemand en toen is mijn man de gang op gestormd en heeft geroepen dat er NU iemand moet komen. Toen bleek ik dus ook op ruim 8 cm te zitten. Ik had zo'n fijne vk die me echt door die laatste 2 cm heen heeft geholpen. Ik mocht van haar ook al heel voorzichtig meepersen als dat beter voelde en ik dat fijner vond. Doe maar wat je lichaam aangeeft zei ze. En ik mocht met dat rustige persen ook mijn benen gewoon laten staan ipv ze in te trekken omdat ik had aangegeven dat ik dat de vorige keren een vreselijke houding vond. Alleen bij de laatste twee keer persen moest het wel omdat hij anders dat bochtje niet kon maken. Ik kijk echt zo goed terug op deze bevalling. Was echt de beste van de 4!
Vandaag best wel wat kraamtranen gehad. Vind het zo stom! Ik jank echt om alles. Vooral omdat ik zo blij ben met Jurre en gewoon voor altijd in deze babybubbel wil blijven. Maar ook omdat de oudste over 2 weken voor 3 weken naar zijn vader gaat (zomervakantie). Net was ik weer bezig tegen mijn man: Jurre is zo mooi, hij is zo lief. Ik ben zooo blij met hem *jank, jank* Zegt hij heel droog: ja, je mag hem houden hoor
hahaha ik mag die man van jou wel Het is ook niet niks bevallen en ontzwangeren! Kan me voorstellen dat je je oudste gaat missen! Gelukkig heb je veel afleiding de aankomende weken.
Spanning stijgt hier. Ik verwacht vandaag een telefoontje met hoelaat ze me morgen verwachten voor de keizersnede... SPANNEND
Ben nu nog heel zenuwachtig. Blijf slijmerig bloed te verliezen. Volgens verloskundige noemen ze het: tekenen. Baarmoedermond is aan het verweken en zacht aan het worden. Kan vandaag gebeuren, maar ook nog paar weken duren ( dat geloof ik dus niet haha)
Ah, dat is dan de befaamde slijmprop! Heb ik nog nooit iets van gezien maar wel over gelezen. Schijnt inderdaad dat het dan nog dagen/ weken kan duren voordat het echt begint. Maar als je ook al lichte weeën hebt, lijkt het me inderdaad eerder dan later. Even iets gaan doen om jezelf af te leiden? Boek lezen, film kijken of rondje wandelen?
Ik was gister aan de dunne, had een super drukke buikbaby en voelde me zo onrustig, ik dacht: miss gaat het wel gebeuren. Maar nee hoor, niks aan het handje hier nog helaas! 1 voordeel, de kans dat ik nu 5 weken verlengd partnerverlof ga halen wordt met de minuut groter
Ik heb hem bij m’n vorige bevalling ook niet gezien. Ik heb wel begrepen als je hem verliest terwijl je kramp/weeeen hebt, dat dit dan wél vaak een indicatie is van de start.