1 t/m 15 juli 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frummels, 23 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Fijn dat je 's ochtends al mag, dan zit je niet de hele dag te stressen. Hoop op een mooi kloppend hartje!

2. Kon 87

Kon 87 Bekend lid

28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    Ik werd door de vk gewaarschuwd voor het cmv virus. Heel erg veel voorkomende virus maar gevaarlijk tijdens de zwangerschap. Wordt overgedragen door urine, speeksel etc.

Advies:
    Hoe kan u CMV tijdens de zwangerschap vermijden?
    Zwangere vrouwen moeten de nodige voorzorgsmaatregelen in acht nemen bij contact met jonge kinderen. Een kind dat op jonge leeftijd besmet wordt is zelf niet ziek maar kan het virus wel verspreiden. Vooral jonge moeders, die reeds 1 of meerdere jonge kinderen in huis hebben, zullen extra voorzichtig moeten zijn. Vooral contact met speeksel en urine van jonge kinderen moet zoveel als mogelijk vermeden worden.

U kan nooit voor 100 % vermijden dat u CMV opdoet tijdens de zwangerschap, maar u kan wel een aantal voorzorgsmaatregelen nemen die het risico op verspreiding van CMV verlagen:
    • Was de handen vaak met zeep en water, zeker na luierwisseling of contact met speeksel en neussecreties. Was grondig gedurende 15-20 sec. Gebruik bij voorkeur een eigen handdoek of wegwerpbare handdoekjes.
    • Draag geen ringen, armbanden of uurwerken. Dit bemoeilijkt een goede handhygiëne. Kiemen nestelen zich in en onder juwelen.
    • Geef geen kusjes op mond of wang bij kinderen jonger dan 5 à 6 jaar. U mag ze wel een kusje op hun hoofd of een dikke knuffel geven.
    • Eet niet uit hetzelfde bord of drink niet uit hetzelfde glas als jonge kinderen, en deel ook niet hun eetgerei (lepels, vorken).

Dat is toch niet te doen?! :eek:.

Cranberryjuice vindt dit leuk.
  3. Dana

Dana Fanatiek lid

9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Ik heb gister toch nog maar een extra echo gepland bij een echo bureau hier 35 min vandaan.. Kost me 30 euro maar dat maakt me niks uit. Ga a.s maandag, dan ben ik 7+5 en kunnen ze in ieder geval een hartje zien hoop ik.. Scheelt een weekje wachten! Hoop zo dat het goed zit..
    Heb zoveel twijfels omdat ik af en toe van die erge krampen heb en Verder niet misselijk ben ofzo.. Alleen pijnlijke borsten

Ebrum en Cranberryjuice vinden dit leuk.
  4. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Nou inderdaad! Geen kusjes geven?!:eek:

Komt dit vaak voor?

5. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Whahhaha degene die dit schreef had vast zelf geen jonge kinderen...
    Ik snap best dat het theoretisch zo werkt. Maar met jonge kids wordt je nu eenmaal de hele dag onder gesnotterd en kwijl of plas overal. 9 maanden geen kusjes, alleen op het hoofd, ja hoor...
    Zullen we maar 9 maanden met mondkapje en handschoenen aan lopen of in isolatie gaan ofzo :rolleyes::eek::|

Mleenvs vindt dit leuk.
  6. Erikaasje

Erikaasje Lid

29 okt 2019
    45
    30
    18
    Vrouw
    Mleenvs vindt dit leuk.
  7. Rots

Rots Actief lid

30 mei 2016
    416
    238
    43
    We hebben geen andere info gekregen helaas. Morgenvroeg weer een echo daar en als er dan weer niets te zien is, ga ik vragen naar het baarmoederslijmvlies en wil ik laten prikken op HCG. Deze onwetendheid is echt onprettig o_O

8. Rots

Rots Actief lid

30 mei 2016
    416
    238
    43
    Dit was een inwendige echo... o_O

9. Rots

Rots Actief lid

30 mei 2016
    416
    238
    43
  10. Kon 87

Kon 87 Bekend lid

28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    Ik had het gelezen. Vind 1 op de 100 niet super weinig maar het ging mij vooral om het advies. Wat mij betreft echt onvermijdelijk als je al kinderen hebt, zeg dan niks ;). In Vlaanderen mag je overigens ivm dit risico tijdens de zwangerschap van je werkgever eisen dat je niet direct met kleine kinderen werkt. Super handig voor alle kleuterjuffen en pedagogisch medewerkers :|.

Meiske22 vindt dit leuk.
  11. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Ik kwam even spieken onder werktijd, hoopte op goed nieuws van @Frummels maar zo te zien moet ik nog even geduld hebben! Erg benieuwd hoe het is gegaan!

Frummels vindt dit leuk.
  12. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Nou het was weer heel spannend, maar we hebben een kloppend hartje gezien. Zo’n grote opluchting weer. Over anderhalf week mogen we weer, hopelijk is de kleine frum dan goed gegroeid!

Rots, Dana, 1Hanneke en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Yesss, wat fijn!

Frummels vindt dit leuk.
  14. Meiske22

Meiske22 Bekend lid

4 apr 2019
    671
    651
    93
    Vrouw
    Super fijn zeg !!!

Frummels vindt dit leuk.
  15. Ebrum

Ebrum Fanatiek lid

11 mei 2013
    1.725
    853
    113
    Het wachten lijkt wel eeuwig te duren. Spannend hoor! Ben benieuwd!

Dana vindt dit leuk.
  16. Ebrum

Ebrum Fanatiek lid

11 mei 2013
    1.725
    853
    113
    Wat fijn zeg! Nu genieten!

Frummels vindt dit leuk.
  17. Fijnedag

Fijnedag Bekend lid

5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Yeah goed nieuws..

Frummels vindt dit leuk.
  18. liefwolkje

liefwolkje Actief lid

1 nov 2016
    402
    359
    63
    Fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien @Frummels ! Op naar de volgende echo :)

Wauw spannend voor jullie dan komende tijd @Cranberryjuice ga duimen dat allebei de vruchtjes mooi gaan groeien!

Sterkte met weer zo’n enorme klap @Siamara ... Hopelijk kunnen andere onderzoeken je verder helpen.

Frummels en Cranberryjuice vinden dit leuk.
  19. Erikaasje

Erikaasje Lid

29 okt 2019
    45
    30
    18
    Vrouw
    Fijn om te horen!!

Frummels vindt dit leuk.
  20. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Ik moet nog 2 weken wachten tot de echo, duurt lang!
    Nu ook maar mijn aller laatste testen opgemaakt, soort bezigheidstherapie ;).

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina