Fijn dat je 's ochtends al mag, dan zit je niet de hele dag te stressen. Hoop op een mooi kloppend hartje!
Ik werd door de vk gewaarschuwd voor het cmv virus. Heel erg veel voorkomende virus maar gevaarlijk tijdens de zwangerschap. Wordt overgedragen door urine, speeksel etc. Advies: Hoe kan u CMV tijdens de zwangerschap vermijden? Zwangere vrouwen moeten de nodige voorzorgsmaatregelen in acht nemen bij contact met jonge kinderen. Een kind dat op jonge leeftijd besmet wordt is zelf niet ziek maar kan het virus wel verspreiden. Vooral jonge moeders, die reeds 1 of meerdere jonge kinderen in huis hebben, zullen extra voorzichtig moeten zijn. Vooral contact met speeksel en urine van jonge kinderen moet zoveel als mogelijk vermeden worden. U kan nooit voor 100 % vermijden dat u CMV opdoet tijdens de zwangerschap, maar u kan wel een aantal voorzorgsmaatregelen nemen die het risico op verspreiding van CMV verlagen: • Was de handen vaak met zeep en water, zeker na luierwisseling of contact met speeksel en neussecreties. Was grondig gedurende 15-20 sec. Gebruik bij voorkeur een eigen handdoek of wegwerpbare handdoekjes. • Draag geen ringen, armbanden of uurwerken. Dit bemoeilijkt een goede handhygiëne. Kiemen nestelen zich in en onder juwelen. • Geef geen kusjes op mond of wang bij kinderen jonger dan 5 à 6 jaar. U mag ze wel een kusje op hun hoofd of een dikke knuffel geven. • Eet niet uit hetzelfde bord of drink niet uit hetzelfde glas als jonge kinderen, en deel ook niet hun eetgerei (lepels, vorken). Dat is toch niet te doen?! .
Ik heb gister toch nog maar een extra echo gepland bij een echo bureau hier 35 min vandaan.. Kost me 30 euro maar dat maakt me niks uit. Ga a.s maandag, dan ben ik 7+5 en kunnen ze in ieder geval een hartje zien hoop ik.. Scheelt een weekje wachten! Hoop zo dat het goed zit.. Heb zoveel twijfels omdat ik af en toe van die erge krampen heb en Verder niet misselijk ben ofzo.. Alleen pijnlijke borsten
Whahhaha degene die dit schreef had vast zelf geen jonge kinderen... Ik snap best dat het theoretisch zo werkt. Maar met jonge kids wordt je nu eenmaal de hele dag onder gesnotterd en kwijl of plas overal. 9 maanden geen kusjes, alleen op het hoofd, ja hoor... Zullen we maar 9 maanden met mondkapje en handschoenen aan lopen of in isolatie gaan ofzo
https://www.rivm.nl/cytomegalovirusinfectie/cytomegalovirusinfectie-cmv-en-zwangerschap "Zwangeren in Nederland worden niet routinematig gescreend op CMV-dragerschap. In de bevolking is het risico op het doormaken van een primaire CMV-infectie in de zwangerschap beperkt, minder dan 1%. Bovendien is het toepassen van een goede handhygiëne de enige mogelijkheid om dit risico verder te reduceren." Ik maak me er niet zo druk om.
We hebben geen andere info gekregen helaas. Morgenvroeg weer een echo daar en als er dan weer niets te zien is, ga ik vragen naar het baarmoederslijmvlies en wil ik laten prikken op HCG. Deze onwetendheid is echt onprettig
Ik had het gelezen. Vind 1 op de 100 niet super weinig maar het ging mij vooral om het advies. Wat mij betreft echt onvermijdelijk als je al kinderen hebt, zeg dan niks . In Vlaanderen mag je overigens ivm dit risico tijdens de zwangerschap van je werkgever eisen dat je niet direct met kleine kinderen werkt. Super handig voor alle kleuterjuffen en pedagogisch medewerkers .
Ik kwam even spieken onder werktijd, hoopte op goed nieuws van @Frummels maar zo te zien moet ik nog even geduld hebben! Erg benieuwd hoe het is gegaan!
Nou het was weer heel spannend, maar we hebben een kloppend hartje gezien. Zo’n grote opluchting weer. Over anderhalf week mogen we weer, hopelijk is de kleine frum dan goed gegroeid!
Fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien @Frummels ! Op naar de volgende echo Wauw spannend voor jullie dan komende tijd @Cranberryjuice ga duimen dat allebei de vruchtjes mooi gaan groeien! Sterkte met weer zo’n enorme klap @Siamara ... Hopelijk kunnen andere onderzoeken je verder helpen.
Ik moet nog 2 weken wachten tot de echo, duurt lang! Nu ook maar mijn aller laatste testen opgemaakt, soort bezigheidstherapie .