1 t/m 15 juli 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frummels, 23 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cranberryjuice

Cranberryjuice Actief lid

29 okt 2019
    123
    143
    43
    Vrouw

Dankjewel! Oké! Duidelijk... ze schreef me het recept uit en gaf als reden aan ‘ dit maakt je baarmoeder steviger :rolleyes::rolleyes::rolleyes:‘ heb een heel pakje liggen 8 stuks

Dan maar gewoon inbrengen, thnx!

2. Cranberryjuice

29 okt 2019
    123
    143
    43
    Vrouw
    Hoe is het gegaan????

3. Cranberryjuice

29 okt 2019
    123
    143
    43
    Vrouw

En nee , ze had niet m’n progesteron geprikt.

4. Meiske22

Meiske22 Bekend lid

4 apr 2019
    671
    651
    93
    Vrouw
    @Melon ik duim voor je meissie..

5. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    @Melon hopelijk vals alarm?

6. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Oké bijzonder haha
    Wel interessant dat er per land zo heel verschillend met zwangerschappen om gegaan wordt. In veel landen veel meer 'medisch' terwijl in NL veel meer op het natuurlijke zit, een van de weinige westerse landen waar je thuis kan bevallen. Medisch gezien schijnt NL dan weer nog al eens achter de feiten aan te lopen, lees ik dan bij dames met vruchtbaarheidsbehandelingen...

7. Melon

Melon Actief lid

6 aug 2017
    436
    469
    63
    Vrouw
    Gelukkig was alles goed.
    En verder als dat ik dacht! Bijna een week vooruit gezet.

Mer, Meiske22, Cranberryjuice en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Yes goed nieuws! Verder geen bloed meer?

Melon vindt dit leuk.
  9. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Gelukkig!!!
    Dat is goed nieuws :thumup:

Melon vindt dit leuk.
  10. Cranberryjuice

29 okt 2019
    123
    143
    43
    Vrouw

idd! hier krijg je vanaf je 5e week een echo. En dan maakt het niet uit of het je eerste zwangerschap is of niet en ik krijg ook elke 2 weken een echo, heel onderzoek & elke keer foto’s mee etc. Dan denk ik nou in Nederland moest ik het maar doen met 1 x in de 5 weken! Haha. Af en toe wel overdreven hoor, ik gaf bijvoorbeeld aan vorige week dat ik af en toe steekjes had. Kreeg gelijk pijnstillers voorgeschreven :roflmao: Ik dacht dat hoeft nou ook weer niet. In Nederland zeggen ze ‘ dat gaat wel weer over ‘

11. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    O wauw elke 2 weken echo...
    Hier is het officieel maar 2 echo's in de hele zwangerschap. Al hebben steeds meer verloskundigenpraktijken een eigen echo apparaat en bieden steeds meer extra echo's aan. Controle elke 4 wkn en dat wordt dan langzaamaan vaker naar eens per 3/2/1 weken, tot meerdere keren per week als je overtijd gaat.
    Zou paracetamol nemen bij echte hoofdpijn of dergelijke maar verder toch niet haha. Vraag me af of het überhaupt zou helpen tegen groei- of bandenpijn :rolleyes:
    Kun je daar wel zonder pijnstilling bevallen in het geval je dat zou willen?

12. Fijnedag

Fijnedag Bekend lid

5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Yes wat fijn

Melon vindt dit leuk.
  13. Fijnedag

Fijnedag Bekend lid

5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Yes super..Lekker gevoel

Ebrum vindt dit leuk.
  14. Fijnedag

Fijnedag Bekend lid

5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
  15. Ebrum

Ebrum Fanatiek lid

11 mei 2013
    1.725
    853
    113
    Jaa zeker weten :)

16. Melon

Melon Actief lid

6 aug 2017
    436
    469
    63
    Vrouw
    Nee het is nog 2x lichtroze geweest. ze kon ook verder niet zien waar het vandaan kwam.. dus dat stelt me wel gerust

17. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    O goed dat je de combi hebt gelegen van mifegyne en cytotec, dat maakt de kans dat het werkt een stuk groter (van 70 maar 90 procent). Heel veel sterkte, hopelijk is het effectief. Knuf!

18. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw

Hier veel ervaring!
    Ik gebruik progesteron bolletjes (vaginaal) sinds m’n derde zwangerschap. Er is bij mij ook nooit een vermoeden geweest van te kort aan progesteron maar ik gebruik het vanwege m’n herhaalde miskramen.

Het heeft verschillende effecten. Het belangrijkste is dat het je baarmoeder rustig houdt. Dus wanneer er sprake is van bijv bloedverlies, dan zorgt het ervoor dat je geen heftige krampen krijgt waardoor je een vruchtje/vruchtjes kan verliezen. Het ondersteunt als het ware de zwangerschap. Progesteron is een belangrijk hormoon tijdens de zwangerschap en bij sommige vrouwen wordt er te weinig aangemaakt tijdens zwangerschap. Ook is gebleken dat sommige vrouwen geen miskramen meer krijgen als ze dit het eerste trimester gebruiken.

Ik gebruik momenteel nog drie maal daags 2 bolletjes. Tot 12 weken en dan ga ik afbouwen.

Maar goed om maandag even je aanvullende vragen te stellen, waarom
    Ze het nu specifiek aan jou geven en nu pas in je zwangerschap en niet vanaf het begin.

19. Erikaasje

Erikaasje Lid

29 okt 2019
    45
    30
    18
    Vrouw
    Ik had om 17:00 de echo.
    Mooi sterk kloppend hartje, mooi vruchtzakje.
    Ze schat dat ik 8 weken en 3 dagen ben.
    Ik hoop dat de komende 4 weken snel voorbij gaan, dan voel ik me meer op mijn gemak denk ik. Ik werd echt ontmoedigd door alle negatieve berichten hier..

Maar wat super om dat te zien! Ben ik toch niet voor niets zo misselijk, moe en lamlendig :)

Frummels, Meiske22, Ebrum en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Cranberryjuice

29 okt 2019
    123
    143
    43
    Vrouw

Super dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ze gaf het vorige week aan mij. En niet daarvoor omdat ze toen niet zeker was of de tweeling het ‘ red ‘ best vaag. Maar goed heb nog 4 weken om het te gebruiken dan

Deel Deze Pagina