Ik heb qua kleertjes wel alvast wat rompers gehaald en 2 pakjes, en de meubels van de babykamer. Maar verder nog niets. Ik wilde ook zeker weten dat de 20 weken echo goed was voor ik meer zou kopen. Wat bijzonder dat je een drieling hebt! Lijkt me echt fantastisch! Ik ben zelf tweeling en hoopte iedere zwangerschap dat ik ook een tweeling zou krijgen haha. Het is zo bijzonder! Hoe voel jij je verder? Lijkt me pittig met al 5 kindjes! Hoe pak je dan je rust? Petje af hoor!
Hier ben ik ook blij als ik eerst de 24 weken heb gehaald. En daarna de 34 weken. Mijn broertje is in de buik overleden met 34 weken en was ook het 4e kindje. Mijn vriend zijn zusje is ook in de buik overleden rond die termijn , dus ik vind het daarom nog enger.
Oeii. Met open rug geboren? Heb je dr nog last van? dat was zeker schrikken voor mijn ouders. Volgens mij totdat ik 2/3 kilo woog mocht ik het ziekenhuis verlaten.
We hebben in principe alles nog van m'n dochter, dus veel gaat wel door. Heb wel inmiddels de geboortepakjes gekocht, één voor een jongen en één voor een meisje
Ik sta er wat dat betreft heel nuchter in. Inderdaad kan alles anders lopen dus dat maakt dat ik er wel nuchter onder ben, soort zelfbescherming denk ik. Je zult mij ook niet heel snel horen klagen over de zwangerschap of de bevalling. Verder gaat de zwangerschap hier goed. Over anderhalve week de 20 weken echo. Maar met mij gaat het prut, nog steeds veel aan het hoesten en inmiddels ook verkouden en sinds maandag ben ik ook m'n stem kwijt
Poeh, ik ben ook even wat stiller geweest hier. Heb al bijna 2 weken last van mijn keel. Pijn, hoesten en een rauwe stem, of zelfs geen stem meer over. Ben ook niet gewend dat het zo lang duurt. Als het deze week niet stopt, toch maar eens langs de huisarts gaan. Ik ben er wel heel erg klaar mee, want de hoestaanvallen zijn voornamelijk 's nachts en dan slaap je dus niet. Gecombineerd met een zieke dreumes met koorts die alleen maar wil hangen is het best vermoeiend zo. Ik ben hierdoor ook helemaal niet zo bezig met de zwangerschap. Tenminste, niet zoals ik dat bij mijn zoontje was. Ik voel de kleine wel wat vaker nu, dus ik maak me er ook niet zo'n zorgen over. Kan me zo goed voorstellen dat dat heel anders ligt als je al een kindje verloren bent. Wel fijn om te horen dat alle echo's nog steeds goed zijn bij iedereen! Ik heb nog niets gekocht, en ben ook niet van plan om veel te kopen. Een tweede jongen scheelt wel in de aankoop van kleren! Ik wil wel een mooi geboortepakje kopen. En zal denk ik in mijn verlof de babykleding van zolder halen en eens kijken wat ik heb liggen. We moeten wel nog een 2e autostoeltje, een 2e kinderstoel en een combiwagen aanschaffen. Die combiwagen kunnen we overnemen van een nicht van mijn man, dus dat scheelt wel.
Hier gaat het niet zo goed. Er zit een hematoom achter mijn placenta. De gynaecoloog vertelde dat het een onzekere tijd is omdat het bloed de baarmoeder kan gaan prikkelen.
Heel herkenbaar! Hier ook nog steeds aan het hoesten en slechte nachten. Dat breekt je wel op. Gelukkig geen zieke dreumes of peuter. Beterschap, hopelijk is het bij jou ook snel over. Ik herken wel wat je zegt over dat zwanger zijn. Ik heb ook het idee dat ik er minder mee bezig ben. Ik moet echt af en toe in de realisatie stand.. Meestal doet onze kleine hummel dat voor mij, ik voel m nu elke dag. Net lag m'n dochter even tegen mij aan tv te kijken, dat vond hummel erg gezellig want die begon druk te trappelen, heel fijn gevoel zo! Ik heb dan wel een kindje verloren, maar even goed merk ik dus wel dat een zwangerschap met al een kleine rondlopen toch anders is. En dan helpt die stomme lage weerstand ook niet mee. Ik heb zaterdag een 10uurs dienst..ik ben benieuwd of ik dat een beetje ga volhouden. Op een vaste groep waar ik sta weten ze inmiddels dat ik zwanger ben en daardoor gunnen ze mij ook af en toe de wat makkelijkere cliënten in de zorg (zijn meervoudig gehandicapt en beginnend dementerend). Op deze groep weten ze het nog niet, dus even kijken hoe het loopt.
Oh wat naar. Moet je nu vooral rust houden dan? Of is er helemaal niets aan te doen en maar afwachten?
Thanks, ben jij er helemaal vanaf? 10 uurs dienst klinkt pittig! Ik heb op mijn werk al gezegd dat ik die niet meer wil. Krijg na te lang staan toch aardig last van mijn rug.
Tjonge wat een stress... Hoop heel erg voor je dat het opgenomen wordt en verder niks doet! Hoop dat zoveel mogelijk rusten helpt! Sterkte met de lange dagen doorkomen... Heb je wat afleiding? En hulp met je peuter?
Gelukkig genoeg hulp met mijn zoontje en verder lig ik zoveel mogelijk plat.. heb gelezen dat er dan het minste druk staat op de hematoom. Hopelijk slinkt hij daardoor ook..
Jeetje wat spannend @Melon ! Ik ga heeeel hard voor je duimen dat het allemaal goed gaat komende weken/ maanden. Begrijp helemaal wat jullie zeggen met die magische grenzen tijdens de zwangerschap. Ik vind het ook heel spannend deze weken. Ik keek enorm op tegen de 20 weken echo. Ik was zó bang dat er alsnog iets mis zou zijn met ons meisje, dat we slecht nieuws zouden krijgen. Gelukkig zorgen gemaakt voor niks want ze was helemaal in orde Hebben jullie je kindje al aangemeld voor opvang? Ik heb het idee dat ik al redelijk ‘laat’ ben als ik het zo om me heen hoor maar het voelt nog zo bizar vroeg.