Hoi meiden, vandaag suikertest gehad en het uitslag is blijkbaar goed. Als het afwijkend was, had ze me gebeld. Ook echo gehad. Baby is momenteel 1319kg. Een lief gemiddeld baby.
Fijn dat alles goed is! Ik kijk ook ontzettend uit naar de groeiecho, die ik heb 19 mei. Kunnen jullie baby's ook al zo hard trappen? Bij mijn vorige zwangerschap zat de placenta aan de voorkant en heb ik geloof ik niet zo'n last gehad van pijnlijke trapjes. Nu heb ik geen placenta meer als bumper en man oh man, wat kunnen die trapjes en bewegingen soms venijnig zijn zeg!
Ik had bij de vorige de placenta ook niet aan de voorkant en die kon aardig trappen, maar dat viel echt enorm mee vergeleken met deze.. Deze baby trapt volgens mij met alles. Voel ik aan de ene kant een voet, dan voel ik op hetzelfde moment aan de andere kant z'n hoofd of hand of elleboog.. Geloof ook dat ie nog genoeg ruimte heeft, want ik voel m ook geregeld door m'n hele buik draaien. Bij voorkeur 's avonds als ik rustig op de bank wil zitten Ben echt heel nieuwsgierig naar deze baby. M'n dochter was druk in de buik en is nu ook druk, deze is nog veel drukker in m' n buik..
Lekker dat je nog een groeiecho krijgt. Iets om naar uit te kijken. @trappen.. hier is dit het rustigste kindje van alle 4. Heb zelfs eergister extra controle moment gehad bij de verloskundige, omdat ik haar al 2 dagen amper voelde. Vandaag weer controle gehad. Vond het ook wel tijd na 5 weken. Alles is goed. Bloeddruk netjes 125/ 80 en ijzer 7.2. Ik heb nog een balletje op gegooid voor een groeiecho, maar daar trapte ze niet in haha.
Ja heel herkenbaar. Mijn placenta zit wederom achter, mn dochtertje kon ook al zo hard trappen en nu merk ik dat weer. Soms trapt ze op zo'n gevoelige plek! Of wild gedraai, dat voelt ook al zo bijzonder. Maar vind het meestal vooral heel fijn dat ik haar voel ter bevestiging.
Hier helaas een minder goede update.... Vandaag mijn tweede groeiecho gehad en mijn kleintje is nog steeds erg klein, ze zit nu op p7. Dus nu wordt meteen alles uit de kast gehaald: ik moet stoppen met werken, zoveel mogelijk rust pakken, morgen een GUO in het AMC, vanaf nu elke week dopplermeting en groeiecho en zodra ze het niet meer vertrouwen word ik ingeleid. Zo had ik mijn met verlof gaan en verloftijd niet bedacht, dus het is flink schakelen. Ik ben wel blij dat ze het zo serieus nemen, maar al die extra acties maken het ook spannend, omdat ze zich ook zorgen maken, het goed in de gaten willen houden ivm risico's. Ben emotioneel behoorlijk bekaf door vandaag, zo lekker naar bed...
Kan mij voorstellen dat je bekaf bent dat is nogal een nieuws wat je moet verwerken. Hebben ze al ergens kunnen ontdekken hoe het komt dat de kleine klein blijft? Zien ze al vernauwing bij de navelstreng? Je was al geprikt voor infecties toch? Wel fijn dat ze het gelijk serieus aanpakken, beter het zekere voor het onzekere. Hopelijk mag ze nog even bij jou blijven, maar als het uiteindelijk beter is om haar te halen dan ben je in ieder geval in goede handen. We duimen voor je!
Nee ze zien op de 'gewone' echo geen bijzonderheden, ik denk daarom ook morgen de uitgebreide GUO. Ik heb de echo halverwege de middag. Zal morgenavond even een update geven hoe het is gegaan!
Ja waarschijnlijk gaan ze dan alles nog even na en meten ze haar. Dan kunnen ze ook gelijk een dopplermeting doen. Spannende tijden! Hopelijk kan je een beetje slapen vannacht.
Jeetje @Frummels, ik had gehoopt op beter nieuws. Dat is best schrikken. Zo te horen ben je in goede handen. Succes morgen met de guo en ik hoop dat ze nog een tijdje lekker in je buik kan blijven.
Jeejtje dat is schrikken! Hopelijk valt het allemaal mee vandaag en krijgen jullie een goede nieuws. Ben benieuwd naar je echo! Onze baby zit nu gemiddeld, voorheen was het ook schommelen. Dit liet de gync aan mij zien op een tabel.
Tjonge @Frummels sterkte! Hopelijk valt het uiteindelijk mee en blijft ze wel genoeg groeien, maar kan me voorstellen dat het erg stressvol is! Fijn dat ze het wel goed in de gaten houden... Hier was dochter ook klein, toendertijd wel extra groeiecho's gehad en toen werd besloten dat ze wel haar eigen lijntje volgde dus dat dat wel goed was. Uiteindelijk is ze geboren met p8, toch kleiner dan verwacht dus. 2780 gram was ze, randje dysmatuur. Maar ze deed het gelijk super. Thuis geboren, maar we hoefden niet naar het ziekenhuis omdat ze gelijk goed aan de borst dronk. Zoon had ook de zwangerschap doorgedronken dus het enigszins op gang gehouden voor zijn zusje. Ze was dag 5 alweer op geboortegewicht Altijd een beetje kleiner/lichter gebleven dan gemiddeld, maar verder helemaal geen gevolgen gehad dus. Deze baby lijkt ook wat kleiner dan gemiddeld, dus wederom extra groeiecho's. Maar vooralsnog lijkt ze gelukkig wel genoeg te groeien. Als je bv wil geven, kan je misschien overwegen/overleggen met gyn/lactatiekundige om antenataal te kolven, met de hand, invriezen in spuitjes. Kan helpen met sneller op gang komen en dat je alvast een klein beetje voorraad hebt. Als ze klein zijn is er wel meer kans dat ze bijgevoed moeten worden, omdat ze misschien de kracht nog niet hebben en niet genoeg reserve om te wachten tot het genoeg op gang is.
Vandaag de echo gehad, en ze hebben haar opgemeten ze komt uit op 1430 gram gelukkig deden ze in België nog wel mijn echo, echt kan mijn geluk niet op
Wat een mooie foto! Net gebeld door het ziekenhuis. Suiker is te hoog! Moet morgen even langs... wat jammer!