1 t/m 15 juni mama's 03-06 Elise38 jaar, 1e kindje 03-06 Summer1983, 29 jaar, 2e kindje 03-06 Enfermera, 28 jaar, 2e kindje 06-06 Kiekeboe, 21 jaar, 1e kindje 07-06 Julli, 31 jaar, 1e kindje 08-06 Livelife, 30 jaar, 2e kindje 08-06 Roos02, 21 jaar, 1 kindje 08-06 MMMmeisje, 28 jaar, 1e kindje 10-06 Lindas, 26 jaar, 1e kindje 11-06 Mama tuttebel, 20 jaar, 2e kindje 12-06 Frenzy, 32 jaar, 2e kindje 12-06 Mumm84, 29 jaar, 2e kindje Afspraken: 11-10 Summer, 1ste echo 22-10 Elise, 1ste echo, 8 weken 23-10 MMMmeisje, 1e echo, 7 weken 24-10 Livelife, echo 01-11 Kiekeboe, 1ste echo 04-11 Roos02, 1ste echo, 9 weken zwanger! 07-11 Mama tuttebel, 1ste echo.
1 t/m 15 juni mama's 03-06 Elise38 jaar, 1e kindje 03-06 Summer1983, 29 jaar, 2e kindje 03-06 Enfermera, 28 jaar, 2e kindje 06-06 Kiekeboe, 21 jaar, 1e kindje 07-06 Julli, 31 jaar, 1e kindje 08-06 Livelife, 30 jaar, 2e kindje 08-06 Roos02, 21 jaar, 1 kindje 08-06 MMMmeisje, 28 jaar, 1e kindje 10-06 Lindas, 26 jaar, 1e kindje 11-06 Mama tuttebel, 20 jaar, 2e kindje 12-06 Frenzy, 32 jaar, 2e kindje 12-06 Mumm84, 29 jaar, 2e kindje Afspraken: 09-10 Mumm84, 1ste echo ( vk vermoedt langere zwangerschap) 11-10 Summer, 1ste echo 22-10 Elise, 1ste echo, 8 weken 23-10 MMMmeisje, 1e echo, 7 weken 24-10 Livelife, echo 01-11 Kiekeboe, 1ste echo 04-11 Roos02, 1ste echo, 9 weken zwanger! 07-11 Mama tuttebel, 1ste echo.[/QUOTE]
@nieuwe meiden: gefeliciteerd met jullie zwangerschap! @Linda, SimoneM en Summer: eindelijk 2-3!!! Vanochtend! Thanks voor de support. Ik heb ondertussen 4 digitale krengen versleten, dus nu maar even rust, met de digitale dan @mama tuttebel: het is hartstikke spannend, ook al is het voor mij nog niet heeeeel lang geleden, ik vind het onwijs spannend. Ik ga nog even een verloskundige praktijk bellen, heb gewoon de echo bij het ziekenhuis ingepland en vergeet de verloskundige helemaal.
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren! en welkom! MMMmeisje jij ook hier!! Wat goed! Ik duim op een plakker! Ik heb gisteravond nog eens getest, echt mn urine was bijna water, dikke streep joh! Dus dat kan idd zeker nog. Ik ga het morgen of van het weekend nog eens doen maar dan 's ochtends. Vindt mn man ook leuk om te bewaren voor later Ik vind het nog steeds zo'n gek idee dat ik zwanger ben! Voel me dan wel moe en af en toe misselijk, heb duidelijke cravings, maar het is zo anders, zo'n tweede... en het voelt ook gewoon al heel anders, ik heb hele andere symptomen. Hebben jullie dat ook?
livelife zie je wel, no panic Vroeg me nu alleen af wanneer vertellen jullie dat je zwanger bent en tegen wie. Ik twijfel een beetje
Enferma, ik herken wel wat je zegt! Bij 1e zwangerschap misselijk vanaf testen tot week 18 en nu nergens last van! Of het moet nog komen ;( Wij vertellen het de fam met 8 weken. Voor die tijd nog even zelf genieten van het idee!
Lindas87: wij willen het eigenlijk doen op de verjaardag van M., over ruim een week. Maar we vinden het ook wel heel leuk dat het nog ons geheimpje is.. weet het nog niet dus. We kijken wel, misschien wordt het wel later Mumm84: ja, gek he? Oh, ik hoop niet dat het voor jou nog komt dan...
Wij willen het met sinterklaas zeggen dan ben ik 13 weken zwanger maar ben bang dat we het wel eerder moeten vertellen want mijn buik is nu al opgezet. Ik heb normaal maatje 34 (lengte 1.58) maar moet nu al mijn knoop open anders knelt mijn broek. Zo raar.. Ik weet dat het mijn darmen zijn maar blijft raar, is ook een hoop gerommel in mijn buik/darmen. Hoe gaat het met jullie verschijnselen?
Hebben jullie al een idee hoe je het wilt vertellen?! Ik heb een shirtje voor ons dochtertje besteld met 2 vogeltjes die elkaar een kus geven met daaronder de tekst Me & the new baby. Nu nog bedenken hoe we gaan zorgen dat ze niet de hele week in dat shirt hoeft te lopen Op m'n werk doe ik het ook in de week van Sinterklaas. Ik zat te denken om taai-taai poppetjes in boter te duwen en dan te bedekken met muisjes . Ik deel een kamer met een collega die er dan niet is dus ik kan het dan prima voorbereiden hier haha! Verder heb ik er nog niet zo over nagedacht Zo...zet nu die tijd maar een paar weken verder!
Roos hihi jeetje nu al last van opgezette darmen?? Das idd wel heel vroeg.. maar het kan hoor! Ik droeg bij mn vorige zwangerschap ook al met 8 weken positiebroeken whaha. Moet wel zeggen dat ik soms wat meer moeite heb met mijn buik inhouden zeg maar, alsof ie idd meer opgezet is dan anders. Maar ik hoop dat dat voor buitenstaanders nog niet zo lijkt.. Mumm84 leuk!! Ik heb een shirtje besteld met 'ik word grote zus' voor onze dochter Nu nog even kijken wanneer we haar die aan gaan trekken! Op mn werk ga ik het eerst maar eens aan mn leidinggevende vertellen als het goed is denk ik en dan gewoon aan de rest.. niet speciaal met traktaties denk ik.
Hihi ik vroeg t eigenlijk om wanneer jullie t de familie vertellen Mijn moeder is volgende week jarig, maar ben dan pas 5 weken. Wil t misschien dan vertellen. Rest van de familie pas na 1e echo en alle anderen pas rond 12 weken
Jaaa het is echt erg.. Ik heb opeens ook gassen waarvan ik nooit had gedacht dat ik die had Ik vind het wel heel bijzonder dat je het nu al kunt zien ondanks dat het de darmen zijn.. Blijft toch apart. Ben benieuwd hoe onze buikjes zich voort ontwikkelen! Mumm84, ik geef mijn moeder en mijn schoonmoeder een boekje met de titel Mam, je word oma! Die mogen ze uitpakken. Wilde dit eigenlijk met sinterklaas geven, wel leuk cadeautje maar dan moet ik het wel zo lang voor me kunnen houden hihi
Lindas87, ik zou het zeker weten op haar verjaardag vertellen!! Ik zie het al voor me: Mam, het mooiste cadeau komt over 9 maanden....pffff...dat wordt janken!
Nu antwoord op jouw vraag Lindas87, mijn ouders en schoonouders + de beide broers/zussen horen het als ik 8 weken ben. Nadat we hopelijk een echo hebben gehad waarbij we het hartje zien kloppen.
@ Mumm: leuk idee trouwens jouw bekendmaking Wilde eigenlijk ook wachten tot 1e echo, maar vind op haar verjaardag ook wel heel bijzonder. @ Roos: pff, dat gaat nog wat worden de komende maanden! Verder nog geen kwaaltjes? Hier net naar de huisarts geweest. Eigenlijk voor niks. Kreeg alleen de bekende info. Ben nog in discussie gegaan met haar.. Vond m'n man wel apart dat ik dacht t beter te weten dan zij. Mijn laatste ongi was 5-8 maar m'n ei waarsch pas rond 17 sept (heb getempt en ovutesten gebruikt). Dus mijn berekening ben ik pas 4,3 wk zwanger die van haar al veel verder. Ik liet m'n tempkaartje zien en zei dat dat dan toch niet kon kloppen. Maar ja nu hoor ik al de hele ochtend dat ik eigenwijs ben
Roos02: Hihi ja is ook heel apart die darmen he. Vond ik ook hoor. Op een gegeven moment kan je als je ligt ook je baarmoeder voelen als een soort tennisbal, die komt dan net boven je schaambeen uit. Maar dat is pas met een week of 12 dacht ik. Mumm84: haha ja zo heb ik het de eerste keer ook gedaan. Heb een cadeautje voor je maar het komt pas over 8 maanden! Was idd wel heel spannend hoor. Twee vriendinnen weten het nu al, ik vertel het mijn ouders en schoonouders dus ws binnenkort en nog wat vrienden en een nichtje die dicht bij staat. Maar ik zal er zeker bij zeggen dat er niks op bijv. facebook mag tot ik een 1e echo heb gehad.. Lindas87 hihi.. lekker eigenwijs idd! Maar moet je doen hoor! Tja, ze rekenen nu eenmaal vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie. Wordt misschien dan weer bijgesteld met je termijnecho, dat maakt ook niet uit dan toch?
@ enfermera: nee, maakt op zich niet uit. Zolang ik van mijn berekening uitga kan de termijnecho alleen maar meevallen. Als ik van m'n menstruatie uitga zou dat nog een behoorlijk tegenvaller zijn
@enfermera: Ja nou kwaaltjes niet echt op mijn darmen na dan en dat ik super super moe ben.. Ik sport normaal 5 keer in de week (hardlopen en dansen) Maar het is nu zo moeilijk vol te houden. Mijn hart klopt ook sneller dan normaal (volgens mij heeft iedere zwangere dat?) en daardoor is mijn ademhaling sneller + astma + moe... Geen goede combi dus. Ik baal best wel want ik wil wel gewoon lekker blijven sporten maar zag op internet dat hardlopen maar tot 3 maand kon.. Hebben jullie kwaaltjes?