1 t/m 15 juni 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door derdebaby, 20 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn buikkie net gemaakt

DSC_0399.jpg
    DSC_0397.jpg

2. eenwens

eenwens Actief lid

14 apr 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw mooie buikje al.. Hier merk ik het zelf iets bij mijn broek rand maar verder ook niet..

Ah kan ook nog lang genoeg hihi.. mooie tijd is dit 😊

3. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Leuke sloffen Coon ;)!

Ook mooie buikjes :) :)

Dit weekend mn nichtje van 5 te logeren gehad.. Ze ging steeds tegen mn buik praten en ze ging ook aan mn buik luisteren of de baby's wat terug zeiden..

Volgens haar zeiden ze dat zij het allerliefste nichtje was. Te schattig toch :)

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Links 9 weken zwanger, rechts vandaag. Op allebei de foto's m'n buik zover mogelijk ingehouden anders vind ik t oneerlijk doordat ik al een voorsprong heb door m'n isolatielaagje haha!
    Vergelijken met de buikfotos van dochter heeft helaas weinig nut, ik kon toen niet wachten tot t zou gaan groeien en zie nu dat ik op elke foto toen een hele holle rug maakte zodat buik ver naar voren stak haha! Nu probeer ik veel beter op m'n houding te letten gelukkig.

5. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Wat een buikje al Ligero :)!

Ik ga zo weer naar de verloskundige. Daar ook direct bespreken wat zij adviseert wbt de katten. Ik heb 2 super lieve katertjes, maar ben dit keer ook zwanger van een kindje met verhoogde kans op astma en allergieen :(... Baby gaat voor, dus als zij zegt dat het risico te verkleinen is met het wegdoen vd poezels, dan is dat zo. Maar wel met pijn in het hart :(.

6. mennehh

mennehh Niet meer actief

Zo wat een mooie buikjes zie ik al voorbij komen. Ik heb ook een voorsprong met een flink isolatielaagje, dus je ziet bij mij zeker nog geen zwangere rondingen. 😛

Vanmiddag nog de termijn echo. Als die goed is ga ik het morgen op mijn werk vertellen met cakes met muisjes erop. ☺️

7. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Sam hoe gaat het met jou? Is het bloedverlies weggebleven?

Wat een mooie buikjes! leuk hoor!

Hier gisteren de verjaardag van onze zoon gevierd. 8 jaar alweer! Gelijk het nieuws aan de familie verteld. Bijna niemand wist het, maar bijna iedereen had al z'n vermoeden! Je kan het ook echt aan me zien (vooral mijn borsten, die zijn heel erg gegroeid). Ik vind het wel erg fijn dat het nu geen geheim meer is. Donderdag de echo. Blijf het spannend vinden!

Fijne dag allemaal! En meiden met een echo, veel succes en plezier!

8. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    mamaIII: kunnen ze daar nu al iets over zeggen? Want straks doe je je poezenbeestjes weg en blijkt de kleine nergens last van te hebben. Maar je moet natuurlijk doen wat denkt dat goed is/voelt!

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Goedemiddag!

Mooie buikjes heb ik voorbij zien komen!

Hier ook een extra isolatielaag, maar ondanks dat toch al een hele ronde buik.

Mooie echo zag ik ook!

Mama3, ik zou ook niet van te voren al de katten weg doen, maar je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt. Hier hebben we een konijn en ons kind zal vergrote kans hebben op allergieen omdat ik contactallergieen en constitiueel eczeem heb. Maar als blijkt dat de kleine toch allergisch is dan gaat het konijntje naar buiten.
    Toen mijn zoontje heel jong was hebben wij de kat van mijn moeder overgenomen. En op dat moment kreeg zoon enorme luchtwegproblemen. Zo erg dat hij meerdere keer bijna stikte (en niemand wou de kat tijdelijk in huis nemen) dus met spoed op zoek gegaan naar een ander huisje voor de kat. Na een paar dagen was de kat weg en een week later kwam de uitslag van het allergie onderzoek binnen. Hij was niet allergisch voor de kat, wat iedereen dacht maar had dus pseudokroep aanvallen. Echt een timing wat zwaar waardeloos was want de kat had dus gewoon kunnen blijven achteraf.

Hier net definitief te horen gekregen dat zoontje kan stoppen bij het speciaal peuteronderwijs waar hij nu zit en door kan bij de gewone peuterspeelzaal. Hij krijgt niet genoeg uitdaging hier, ze hebben iq test afgelegd en hoewel ze geen totaal iq vast kunnen stellen omdat verbaal en perforaal te ver uit elkaar ligt heeft hij met 3,5 een bovengemiddeld iq met het risico dat dat uitgroeit tot hoog begaafd. Maar antwoord geven op open vragen lukt hem niet, hierdoor zie je het veel minder snel en wordt hij vaak niet begrepen. Blij dat het nu duidelijk is en de basisschool gaat ook begeleiding krijgen om met hem om te gaan straks. Er valt een enorme last van mijn schouders af nu. Alleen met de woorden, hij is autist, kom je vaak niet bij de gepaste oplossingen en methodes voor hem. Hij heeft straks extra uitdaging nodig op inteligentie gebied, maar extra hulp op verbaal gebied.

Zoo blij dat het 'afgerond' is en klaar voor de basisschool :D

10. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wbt de allergieen, hier zei de ha dat ze dat op jonge leeftijd zoizo slecht kunnen zeggen, mijn oudste is nu 2 en heeft al vanaf 2 weken uitslag en jeuk zonder aanwijsbare reden en we gaan nu naar de allergiepoli maar of daar wat uit gaat komen is onduidelijk. Hier loopt ook een kat rond en heb eigenlijk nooit over gedacht op die weg te doen (uiteraard wel als blijkt dat hij er echt allergisch voor is) de volgende heeft ook verhoogde allergie kans omdat ik hooikoorts en eczeem heb. Wel zien wel, maar ik zou m dus niet op voorhand weg doen, hoor ook vaak dat gebrek aan allergenen ook weer allergie ergen kan maken is sommige gevallen.

Sparky, fijn dat je duidelijkheid hebt rond je zoontje. Lijkt me ook wel rust geven.

11. SarinaS

SarinaS Actief lid

6 jul 2014
    317
    197
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik zou ook niet al te drastisch de poezels al weg doen hoor, zou gewoon nog genieten van ze en lekker afwachten hoe het kleintje erop gaat reageren :)
    Heb er hier ook 2 rondlopen en op het moment heb ik er zoveel liefde van, ze voelen een verandering aan mij en de ene komt elke dag even op mijn buik liggen en kneden :) kattenbakken laat ik nu wel aan manlief over :p

Sparky, leuk nieuws voor jou ivm je zoontje!!

nog vergeten te vermelden: volgende echo (16w) op 20/12/2014

12. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook niet snel de poezels weg doen.ik heb zelf eennsoort van astam en allergie voor stof en toch hebben we 3 katten en een hond.we zo min mogelijk vloerbedekkimg in huis en de dieren mogen niet in me gezicht komen.ik heb een vriendin die super allergies is voor katten behalve voor maine coons heeft er zelf nu ook twee alleen al kwam onze huiskat in dr gezicht was het gelijk raak.
    Persoonlijk zou ik het aan kijken gaat het fout en je weet zeler dat het door de katten komt dan is het een ander verhaal.

13. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL

Wat fijn dat julloe de bevestiging hebben gekregen.hier een meisje wat ook voorloopt van de week 10 min gesprek gehad op dr psz.en uit grafiek kwqm inderdaad uit dat ze met heel veel dingen erg ver voorloopt.ze gaan binnenkort kijken als ze dr groep 1 werkjes geven hoe ze daar op reageert

14. Williewortel

Williewortel Actief lid

Wat een mooie buikjes heb ik voorbij zien komen.

Ook weer mooie echo's gezien.

Iemand had een bloeding gehad las ik maar gelukkig was het al weer over. Niet leuk zulke spanning.

Hier geen katten, zelf allergisch voor en ben geen katten mens. Wel 2 honden. En dat gaat goed.

Vandaag de termijn echo gehad. 11+3 dus dat ene dagje laten we zo. Groeit perfect. Lekker bewegelijk. Hoge baarmoeder al. 2 vingers onder mijn navel. Als ze alleen aan mijn buik had gevoeld dan had ze gezegd dat ik zeker verder was. Maar ook de zoveelste zwangerschap telt mee en dan gaat het harder. Hartje hebben we ook kunnen horen met en zonder de echo. Al met al gaat alles super.

Nu 9 december gewone controle verloskundige

15. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Vandaag een goed gesprek gehad met de verloskundige. Ik ga mijn poezels lekker houden. Ze zijn nu nog vrij jong (5 maanden) en ik heb de goede hoop dat ze sowieso volgend voorjaar meer het buitenleven zullen ontdekken. Ze wegdoen zou me zoveel verdriet doen. Ik heb ze gered uit een flink nare situatie met 7 weken, ze waren doodsbang en niet te pakken. Na een week 24/7 energie in ze stoppen (tot beneden slapen aan toe), werden ze steeds tammer en inmiddels houden ze echt van mensen :). Het zijn echte kroelers.

Verder vandaag beebje weer gezien, wat een verrassing! Blijkbaar doen ze nu bij elke controle een korte echo. Kindje had de hik, super schattig om te zien :). Mijn bloedonderzoek was ook goedgekeurd, mijn bloeddruk is alleen erg laag: inmiddels 90/45... Advies is rustig aan te doen, zoethoutthee te drinken en voldoende zout te gebruiken.

16. mennehh

mennehh Niet meer actief

Vandaag ook de termijnecho gehad. Flink vooruit gezet. Ben nu inplaats van 11+1, 11+5.
    Wel spannend hoor echt al groot kindje gezien hahaha

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,4 KB
      Weergaven:
      1
  17. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    oh wat ze je de vorm van het gezichtje al duidelijk!! :)

18. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mooie echo menneh! Vandaag staan er ook weer een boel echo's gepland zag ik op de lijst.

Ik moet zo naar de vk maar ben behoorlijk gaar, ben gisteren naar het concert van slash geweest in de hmh, het was echt te gek maar ben wel erg moe nu. Gelukkig 2 dagen vrij dus om bij te komen.

19. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Mijn gelachtsbepaling is verplaatst naar de 17de na de vk afspraak

20. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    Williwortel: Gefeliciteerd met jullie goede echo!

MamaIII: fijn dat je de poezenbeestjes kan houden. Grappig dat de kleine de hik had!

Mennehh: gefeliciteerd met jullie goede echo! Is al een heel mensje zo, wat leuk!

Ligero: veel succes en plezier bij de vk en daarna lekker uitrusten!

Hier: vannacht wakker geworden van de krampen in mijn buik. Ben inmiddels al 3x geweest (terwijl bij mij eens in de 3,4 dagen normaal is. Op mijn werk heerst noro, hoop niet dat dit de aankondiging ervan is....Hebben jullie dat ook dat als je moeilijk af gaat dat je dan bang voor de kleine bent omdat je er zoveel moeite voor moet doen om het eruit te krijgen?
    Verder ben ik echt aan het aftellen voor donderdag. Hoop zo dat alles nog steeds helemaal goed gaat daar binnen! Hopelijk kan ik het dan wat meer los gaan laten. Ook al geniet ik nu ook hoor, maar soms vind ik het zo moeilijk om te geloven dat het goed gaat allemaal.

Fijne dag! groetjes!

Deel Deze Pagina