1 t/m 15 juni 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door derdebaby, 20 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    eigenlijk begint het stiekem toch wel snel te gaan opeens he ,vinden jullie ook niet? zo eens die 12 weken voorbij :) .
    ik begin me ook steeds minder misselijk te voelen dus dat is op zich al gewoon super fijn. heb er wel een anders kwaaltje voor in de plaats gekregen ,en dat is hoofdpijn :( . maar mits genoeg drinken en af en toe eens buitenlucht opsnuiven kan ik het nog wel uithouden zonder een pilletje te moeten nemen.

voelen jullie je ook al wat beter?

2. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja ik vind het nu ook ineens veel sneller gaan!
    Denk dat deze maand met de feestdagen enzo toch wel sneller gaat voor je gevoel.

Hier niet meer misselijk, al ruim een week niet meer. Nog steeds weinig eetlust, maar de misselijkheid is weg.

Verder nu alleen last van bekken, vocht vasthouden, maagzuur en heel veel bandenpijn.

3. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Ik heb eigenlijk alleen pijnlijke borsten en moe maar verder nergens last van☺️ Misselijkheid is ook zo goed als weg

4. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Herkenbaar babylove.. Hier ook hoofdpijn, maar moet echt af en toe een paracetamolletje pakken hoor..

Ik heb lekker voor donderdag en vrijdag vrij genomen. Eventjes een lang weekend. Krijg steeds meer last van m'n bekken en heb gewoon eventjes rust nodig.
    Straks met de kerst ook lekker 2 weken vrij! Heerlijk :D

Kraamzorg rond de 10 weken geregeld.

Combinatietest Niet gedaan. Het is sowieso een kansberekening die met een 2 eiige tweeling nog een stuk lastiger is. Stel dat 1 van de 2 niet goed zou zijn dan ga ik niet 1tje weghalen. Verder zitten wij ook niet in een risico groep.
    Voorlopig ook gewoon het gevoel dat het goed zit. Daaraan hou ik me gewoon vast.

5. Samster

Samster Actief lid

28 okt 2014
    148
    0
    16
    Kraamzorg heb ik ook al 2 weken geleden geregeld. Er komt een hele goede vriendin de kraamzorg geven. Ik ken haar al vanaf de crèche, dus vind ik wel super fijn.

Hoofdpijn en bandenpijn is hier ook af en toe niet uit te houden. Misselijkheid helaas nog wel aanwezig. Gelukkig niet meer iedere dag spugen.

6. eenwens

eenwens Actief lid

14 apr 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen controle vk gehad..
    Ze kon hartje niet vinden.. Dus mocht na wachtkamer en kwartier later nog keer proberen.. weer niks te horen..
    Dus doorgestuurd na ziekenhuis..
    Daar een echo gehad..

Gelukkig alles goed..
    Wat een ochtend een spanning..

7. Giegel1989

Giegel1989 Actief lid

17 jul 2012
    350
    0
    16
    Opticien
    Drenthe
    Zo. Hier de kraamzorg ook maar weer geregeld. Via isis. Grote aanbieder lijkt me fijn omdat je iemand die je niet mee kan opschieten aan de kant kunt gooien. Haha, en van de groten hadden zij het leukste cadeautje.

Verder gaat het hier wel redelijk. Misselijkheid wordt minder. Verder niet echt kwaaltjes. Alleen nu ff ruzie met die sonde. Heb vrijdag mijn sonde uitgekotst en een nieuwe gekregen. Met deze een en al drama. Pomp geeft steeds een melding dat hij verstopt zit. Vooral s nachts. Moet er vaak 6 of 7 keer uit. Ben kapot. Gisternacht op de bank geslapen zodat manlief er geen last van had. Vannacht heb ik hem om 12 uur uit gezet. Werd echt knettergek. Er komt zo iemand van icare waar ik even ruzie mee ga maken. Aan de telefoon had ik niet echt het idee dat ze mij serieus neemt. Ze vroeg of ik de oplader wel goed aansluit. En of de slangetjes wel goed in het apparaat zitten. Pfff. Heb dat ding al een week of 7. En nooit wat aan de hand tot vrijdag. Denk dat die sonde geknikt zit ofzo... Ben benieuwd

8. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    dat was zeker dan wel even stressen eenwens al lees je dat het vaker voor komt op dit termijn, maar fijn dat alles uiteindelijk gewoon goed was.

Ben blij dat ik ook nog geen angelsound heb aangeschaft, want dat lijkt me stiekem wel leuk.

Vervelend Giegel dat je nog steeds aan een sonde zit. En vooral als dat ding niet mee werkt :(

9. Giegel1989

Giegel1989 Actief lid

17 jul 2012
    350
    0
    16
    Opticien
    Drenthe
    Pfff. Nou, ze heeft overlegd en ik moet de sonde vaker doorspoelen. Zeikerds. Dat ding is schoon... Krijg nu kleinere spuitjes voor het spoelen omdat ik daar meer kracht mee kan zetten? Nou, als het vannacht weer zo gaat ga ik ze gewoon bellen. Gezeik...

10. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    eenwens: dat was vast even heel zenuwslopend! Gelukkig was er niks aan de hand!

Giegel: wat vervelend! ik hoop voor je dat je gauw zonder kan! sterkte!

Vandaag de uitslag van de combinatietest gekregen en alles is goed. Maar na de echo van donderdag had ik dat ook wel zo verwacht.
    Eerder had ik geschreven dat ik twee echo afspraken had staan. Die van donderdag was de termijnecho. Maar omdat het kindje al groot genoeg was mocht ook gelijk de nekplooi gemeten worden. Anders had dat deze week gedaan.

kwa kwaaltjes blijf ik super moe en heb ik ook geregeld hoofdpijn. Misselijk ben ik nooit geweest. En als ik veel heb gedaan blijf ik soms bruin verlies houden. Ik probeer nu maar te denken dat dat van de baarmoedermond komt. Het is ook vooral als ik veel heb gedaan en veel heb getild.

Afspraak voor de 20 weken echo is gemaakt voor 19 januari. Kraamhulp is zo goed als geregeld. (zzp-er)

Fijne avond allemaal!

11. Sparky

Sparky Niet meer actief

Dat was spannend Eenwens! Gelukkig alles goed.

Giegel, wat een gedoe met die nieuwe zonde!

Kraamzorg, hier krijg ik geen kadotje hoor. Maar heb ook niet naar anderen gekeken. Deze raadde de vk aan en ik heb er hele goede ervaringen mee van de vorige keer dus mijn keus stond al vast.

Hier kan ik zelf ook het hartje niet meer vinden met de doppler hoor. De enige keer dat ik hem 100% zeker gevonden heb lag de baby vrij laag. Net boven schaambot.
    Maar nu ligt hij/zij steeds hoger en daar heb ik een extra laag vet en een behoorlijke hap losse huid helaas. Hopelijk vind ik hem nog een keer voor ik naar de vk moet over 2 weken. Echt zorgen maak ik mij niet, want met overgewicht is het gewoon echt lastiger te horen.

12. Liyah

Liyah Lid

29 sep 2014
    72
    4
    8
    Een goede nekplooimeting gehad vandaag. Kindje was mooi gegroeid.
    En heb zelfs gezien dat het zeeeer waarschijnlijk een meisje is!

We zijn super blij :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,1 KB
      Weergaven:
      3
  13. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Oh wat leuk Liyah! :D

Ik ben ook zo benieuwd... Ik twijfel nog een beetje over de geslachtsecho.. Ik krijg al best wel vaak een echo bij de Gyn. En 13 jan krijg ik de 20 weken echo. Dat is al over 1.5 maand.

Mja misschien wint mijn nieuwsgierigheid wel van mijn ongeduld.

:D

14. eenwens

eenwens Actief lid

14 apr 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Konden ze nu het geslacht al zien??
    Leuk een meisje..

Voor op de lijst
    29 december controle VK
    14 januari 20 weken echo

15. Liyah

Liyah Lid

29 sep 2014
    72
    4
    8
    Ja, met 13 weken kan je het geslacht al zien. ( google, echo marita)
    Velen wagen zich er echter niet aan om het uit te spreken.
    Ik heb zelf door de filmpjes van marita het verschil gezien via de zijaanzicht en zag bij ons duidelijk dat het een meid zal zijn.
    De echoscopiste dacht dit ook maar was er wel terughoudend over.

Daantje ik herken de nieuwschierigheid. We hebben nu niet honderd procent zekerheid daarom wacht nog even met veel aanschaffen tot na de 20 weken echo.

voor op de lijst, 13 januari 20 weken echo

Heb echt niks meer voor meisjes dus dat wordt shoppen!

Vraag me soms ook af of ik ook al zomer kleertjes aan zou schaffen?
    Als ik terug lees hadden de juni babys na de eerste 2 weken vaak al zomer kleding aan.

16. Happy Mams

Happy Mams Actief lid

6 sep 2012
    280
    0
    0
    Goede avond dames!

hier heb ik helaas niet zn goed nieuws te melden, zondagmorgen had ik opeens een enorme bloeding. Ik kon direct op de eerste hulp terecht, en daar kreeg ik het nieuws dat er een grote bloedophoping achter de placenta zat. Kreeg te horen dat het er niet goed uitzag. De placenta zou niet goed kunnen hechten en zelfs los kunnen komen.
    Ik moest met rust naar huis en afwachten. Gister heb ik weer een echo gehad, maar kreeg helaas te horen dat er niets veranderd was.

De nekplooimeting is ook uitgevoerd gister, hier krijg ik over 2 weken de uitslag van.

Heb gister ook contact gehad met een arts op de verloskamers in België, ik heb een second opinion aangevraagd en gelukkig kan ik morgenvroeg al terecht,
    verder heb ik morgenavond de geslachtsbepaling, mocht het mis gaan willen wij toch heel graag weten wat het geslacht gaat zijn.

Verder moet ik donderdag weer naar het ziekenhuis, volgens alles zouden ze dan iets meer duidelijkheid kunnen geven, welke richting het uit zal gaan.
    Mocht het bloedstolsel gegroeid zijn, kunnen ze met zekerheid melden dat mijn zwangerschap zal mis gaan. Aangezien de baby via de placenta voorzien word van voeding en bloed.
    Ik zal dan meteen te horen krijgen wat de volgende stap zal zijn, aangezien het ook niet gezond voor mij is.

Mocht het stolsel nou niet groeien dan zou de zwangerschap voorlopig met volledige bedrust doorgezet worden, het kan namelijk dat de placenta om het stolsel heen gaat groeien. Weghalen kunnen ze het niet, ivm bloedingen aan de placenta.

hopelijk krijg ik morgen beter nieuws in België. In onze ogen kan een second opinon geen kwaad.

Vorige week was ik zo blij de 12 weken bereikt te hebben, nu erg verdrietig maar vooral boos!
    Gelukkig branden overal kaarsjes voor onze kleine spruit,
    en hopelijk mag ik ook over een aantal maandjes mijn kindje in mijn armen sluiten.

17. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    O jeetje happy mams Pff wat een ellende, sterkte!

Sorry kom er verder door familieomstandigheden even niet aan toe om te reageren. Ik lees wel mee.

18. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Jeetje wat heftig zeg happy mams.. Ik hoop dat ze je alsnog goed nieuws kunnen brengen..

Pfff ik brand ook een kaarsje voor je!

Sterkte!

19. Samster

Samster Actief lid

28 okt 2014
    148
    0
    16
    Jeetje wat schrikken happy mams!!!
    Hopelijk krijg je beter nieuws morgen bij de second opinion! !! Ik zal voor je duimen!

20. eenwens

eenwens Actief lid

14 apr 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje schrikken zeg happy mams.. mijn duimen draaien voor je..

Geslacht wat gaaf dat al zo vroeg te zien is.. en leuk dat shoppen. .

Deel Deze Pagina