Jammer, ik zou wel willen weten hoe iedereen zich voelt en e.e.a. ervaart op het moment. Vandaag op controle geweest bij de VK, bloedruk was prima. Baby vindt het niet leuk om zijn eigen hartslag te horen Hij schopte twee keer keihard tegen het apparaatje aan haha. VK vraagt... doet hij dat nou?? Jeetje wat een harde schoppen al, zij was zelfs lichtelijk verbaasd. Dat wordt nog wat als je 32 weken bent zegt ze... pfff nou idd. Hij kan erg actief zijn, ligt nog steeds laag in mijn buik te zwemmen. Ik moet eerdaags een afspraak maken voor een glucose tolerantie test, ze komen dan gelukkig thuis prikken. Verder nu lekker spulletjes aan het kopen voor de baby, Hema heeft een babyfoon (de Alecto, maar dan zonder merk erop) in de aanbieding. Het is dezelfde die ik al had, die bevalt goed dus heb m weer besteld. Is alleen online te bestellen, wellicht dat jullie dat ook wat vinden? Ik kan verder nog niet slagen voor het eerste babypakje... nog tips?
Oh, het is echt stil hier. Nou A l i e s j e. Ik voel me goed. Best zenuwachtig. Om 16.30 uur de 20 weken echo. Ik ben nu aan het werk, dus je zou denken dat ik afleiding heb. Maar het is heel erg rustig, dus de tijd gaat heel langzaam. Verder voel ik me dus goed. Geen gekke klachten. Beetje standaard dingen, zoals af en toe maagzuur, na lang zitten gaat het opstaan wat stroef. Ik kan niet lang op 1 plek stil blijven staan. Dan voel ik me echt ongemakkelijk. Geen pijn, maar meer vervelend. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Dat schoppen tegen dat apparaat bij de vk heeft onze uk ook gedaan. De vk zei bij een bepaald geluid: oh hij draait zich om. Toen vroeg ik hoe ze dat nou kon horen. Ik hoorde het geluidje wel, maar kon daar echt niet uit opmaken wat dat was. Toen zei ze dus dat dat gewoon ervaring is. En daarna 2 keer een hard geluid. Hij schopte dus tegen dat ding aan, haha! Ik voelde dat overigens niet. Tips voor het eerste pakje heb ik niet. Ik heb bijna nog niks geshopt. Eerst het geslacht afwachten vanmiddag. Ik heb wel bij Babydump een wit, ecru & grijs overslag shirt gekocht, met het idee als eerste pakje. Maar wie weet kom ik nog iets anders tegen.
Spannendd Emmie! Veel plezier. Hier meer actief in het andere juni topic bij groepen onder het gedeelte zwangerschap. Daar is meer te doen.
Ja zeker stil hier! Ik lees wel mee, maar zeg niet altijd wat. Vanavond gaat mijn man samen met mijn vader de babykamer behangen. Dan aankomend weekend schilderen, dan kan volgende week het kamertje worden ingericht! Heb er zo'n zin in😁 de tijd gaat ook zo snel. Zat me van de week te bedenken dat we nog maar 17 weken met zn 2en zijn, daarna gaan we ons leven verder met zn 3 en. En kan ik het dan wel moeder zijn en doe ik wel alles goed, hoe kan ik nou alle baby dingen weten. Maak me er soms wel eens druk over... De 17e ga ik beginnen met een zwangerschapscursus. De lessen van de cursus zijn tijdens de zwangerschap gericht op: ▪ademhalingsoefeningen ▪ ontspanningsoefeningen ▪ actieve oefening van spieren rond het bekken ▪informatie over toiletgedrag en persen ▪bewegen op muziek ▪houdingsadviezen, u bent actief bezig met houding ▪adviezen ter preventie van bekkenklachten ▪voorlichting aan de hand van het verloop van de bevalling Dus ben benieuwd 😁
onder zwangerschapsclubs zit ook een juni groep. Daar wordt meer in geschreven. Sinds de fb groep zitten de meeste toch daar (ik ook hoor). Misschien dat jullie ook in de andere juni groep willen meeschrijven? De tijd gaat inderdaad snel. We zijn nu op de terug weg! veel plezier met inrichten ed! geniet ervan! en ook veel plezier bij de cursus!
De echo gisteren was goed. Alles erop en eraan, geen afwijkingen. En het is een meisje!! Tenminste, ze kon het niet met 100% zekerheid zeggen omdat de navelstreng in de weg zat. Ondanks springen en schudden. Ze gaf een kans van 90% dat het een meisje is. Dus we laten zaterdagochtend nog een geslachtsbepalingsecho maken. Wil het gewoon zeker weten. Ik krijg nog wel een groeiecho met 30 weken, maar ik wil niet zolang wachten voor ik mijn inkopen kan gaan doenenzo.
Leuk!! Gefeliciteerd! En heel fijn dat alles in orde is natuurlijk. Ben ook al volop aan het rondkijken voor kleertjes, next heeft toch wel leuke babypakjes ook. Daar ga is sowieso wel wat bestellen. Hier zijn we overigens allemaal verkouden, onze dochter heeft er erg veel last van. Gaat nu eindelijk iets beter lijkt het. Papa en mama zijn van het weekend begonnen met snotteren en die keelpijn aaaah!! Ik wordt er gek van, dichte neus 's nachts. Ik slaap heel slecht deze dagen. Vanuit de opvang neemt ze al vanaf december diverse virussen mee naar huis... tijd voor de lente!!!
Erg he, als die virussen. Mijn man zit al sinds vrijdag ziek thuis. Mijn zoontje heeft er dit weekend last van gehad en hoest ook nog steeds. En sinds gisteren is mijn keel schuurpapier en moet ik flink hoesten. Pffff! Dacht het eind vorig jaar wel te hebben gehad. En dan nu weer. Inderdaad tijd voor lente.
*breekt in* Hoi Ooit, ergens in het begin van dit topic, heb ik me aangemeld voor de lijst. Na een week zo'n erge bloeding gehad dat ik een miskraam dacht te hebben gehad. Toen heb ik me hier niet meer vertoond. Maar na een week of twee bleek ik toch nog zwanger. Ik heb dit topic toen niet meer gevonden (niet goed gezocht blijkt wel) en heb niets meer laten horen. Nu is het nog 10 weken tot de bevallingsdatum en ik snap dat het een beetje laat is om er nu nog bij te springen Gelukkig zie ik dat het hier niet erg actief is. Maar ik vind het wel leuk om even te kijken hoe het gaat met de dames die vanaf het begin zich hier hebben aangemeld. Hoop dat jullie dat niet erg vinden *breekt weer uit*
Nee joh, niet uitbreken ! Wat een bijzonder nieuws over je zwangerschap, super! Hoe voel je je? We hebben tegenwoordig een besloten groep op FB, via Ligero kun je daar 'inbreken'