1 t/m 15 juni 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door derdebaby, 20 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mooie testen hoor!
    Ik heb geen idee wanneer mijn nod was, ik gok dat eisprong rond 16/17 september is geweest. Dat zou betekenen dat nod afgelopen week is geweest. Maar goed, heb echt geen flauw idee want had op 27-9 al wel een heel duidelijke test dus dat is dan weer vroeg als eisprong de 17e geweest zou zijn...

Ach ik wacht 'rustig' de termijnecho af.
    Hoop wel dat ze morgen op de echo al iets kunnen zien, al is het alleen maar een vruchtzakje. Dat ik in ieder geval weet of het op de goede plek zit...

2. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Mennehh
    Dit is mijne van 12-13 dpo! (Onderste)

Hmm hij draait m...dus meest rechtste 😜kv2v5

3. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Ok, ik ga het proberen :). En de baking soda test zegt hier....een meisje, haha!

4. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Tadaaa, 14 dpo:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,4 KB
      Weergaven:
      2
  5. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Nekplooi moet je inderdaad zelf betalen tot een bepaalde leeftijd.

Ik heb net een lekkere opruim bui gehad. Het zit er nog steeds maar eerst even wachten op me eten. Vriend is lekkere broodjes halen. En dan verder met opruimen

6. mennehh

mennehh Niet meer actief

Zo leuk om al die testjes te zien! ☺️ Maakt me helemaal blij!

Weten jullie dit trouwens. Ik ben behoorlijk te zwaar (heb overgewicht). Als ik nou alles netjes eet dus 5 boterhammen, 2x fruit, melk, water, avond eten en yoghurt. Maar val nu toch af.. Wat moet ik dan doen? Nog meer eten?

7. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Mennehh ik zou dit even met de vk of gyn overleggen. Volgens mij mocht je wel een beetje afvallen als je overgewicht hebt maar niet te veel. Ik heb en had geen overgewicht maar viel zo nu en dan ook 5 kilo af. Was in totaal maar 16 kilo aangekomen. Zo zo tegen de 30 aan kunnen liggen als ik niet afviel. Dat afvallen was niet zo erg volgens de vk die ik toen had. Ik kom ook heel moeilijk aan het vliegt er bij mij zo weer van af. Maar als je dus gewoon goed eet kon het geen kwaad.

Ik moet voor moeders voor moeders een potje urine klaar hebben staan morgen avond. Zal ik in de ochtend even een potje vol plassen (klinkt ook echt lekker) of in de avond voor dat ze komt?

8. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Ineens behoorlijke buikpijn... Bah, hoop dat het wel gewoon ok is :(

9. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Je hoeft niet voor 2 te eten.. Denk dat dit prima is! Als je zwaar bent hoor je ook minder aan te komen tijdens de zwangerschap. Ik ben ook te zwaar en eet nu juist best wel veel.. Als ik niet voldoende eet word ik gewoon misselijk. Dus ik eet kleine porties en gewoon veel vaker. Ben tot nu toe 1 kg afgevallen. Terwijl dat echt wel raar is, want moest echt wel 4 keer in de week sporten om op dit gewicht te blijven en ik heb de afgelopen week helemaal niet gesport.

10. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    ik had gewoon in de avond gedaan.. Ze zei dat sommige vrouwen ook wel ochtendurine bewaarden..
    Ze vond het wel fijn dat ik avondurine had, want hij gaf ook met avondurine een hele duidelijke streep dus wist ze zeker dat ik wel genoeg hormonen in de urine had om al te beginnen.

11. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Bij mij is me urine in de avond ook veel beter. Test dan duidelijker als in de ochtend . Mar wist niet of ze een voorkeur hadden. Ze zei alleen een potje urine vast klaar hebben staan.

12. mennehh

mennehh Niet meer actief

Dank je wel meiden ☺️

13. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Zijn jullie van plan om borstvoeding te geven of toch flesvoeding ?

Ik wil dit keer toch de borst geven. Heb het bij mijn dochter niet gedaan maar zag er toen ook heel erg tegen op ivm zware zwangerschap. Maar heb er toch wel spijt van gehad. Wel heb ik het geprobeerd maar het lukte niet en we moesten goed in de gaten houden hoeveel ze dronk omdat ze zo klein was. En ik was ook gewoon kapot. En niet eens vanwege de bevalling haha.

14. Sparky

Sparky Niet meer actief

Menneh, hier hetzelfde maar ik mag gewoon afvallen mits ik aan voldoende kcal kom. Dat is voor zwangere vrouwen 2200 ipv 2000 volgens mij.

Voeding, ik wil borstvoeding gaan geven. Bij dochter lukte het niet, kwam niet op gang en had veel stress dus kolven e.d. zag ik niet zitten. Bij zoon was ik overtuigd dat het niet zou lukken en ben ik gelijk de fles gaan geven en toen bleek ik met overproductie te zitten. Dus nu ga ik het gewoon weer proberen.

15. mennehh

mennehh Niet meer actief

Hey Sparky ik zie dat wij precies een week verschillen ☺️ Leuk!

Ik kan geen borstvoeding geven. Mijn borsten zijn verkleind waardoor veel melkklieren weg zijn.

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    @ Afvallen/aankomen. Hier ook overgewicht en sinds januari bij de dietiste. Bij de vorige zwangerschap had ik het gevraagd en mocht toen gewoon blijven eten wat ik at. Doel is om stabiel te blijven tot ongeveer 20w zwangerschap.
    Ik eet:
    O: yoghurt met muesli
    T: fruit
    L: 3 boterhammen (2x vleeswaren, 1x kaas), beker halfvolle melk
    T: fruit
    A: wat de pot schaft (bepaal ik dus zelf :p)
    T: yoghurt met soms nog een stukje fruit erbij als ik nog trek heb

qua beweging probeer ik minimaal 2x per week hard te lopen maar durf niet zo goed nu ik zwanger ben. Weet dat het gewoon kan maar toch...:) Misschien dat ik het ga vervangen voor 2x in de week een ronde fietsen.

@ Borstvoeding/flesvoeding; bij dochter 5 dagen BV geprobeerd. Maar ze was zoooveel afgevallen (van 3845 tot 3200) dat we bijna tegen ziekenhuisopname zaten. Ook afgekolfde melk wilde ze niet goed drinken. Terwijl FV er prima inging. Ze was toen ook al een eigenwijze, koppige muts :D (is nooit veranderd) dus na 5 dagen overgestapt op FV. Ik ga nu weer BV proberen en dan zien we wel waar we eindigen.

17. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Absoluut borstvoeding!!!

Allebei de kids hebben t gehad en ben n enorme voorstander ;)
    Als t kan waarom niet denk ik dan...

Mennehh
    Ook als je borsten zijn verkleind kan t prima hoor! Lees maar op internet :)

18. Avocadootje

Avocadootje Actief lid

30 sep 2014
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liyah, ja ik herken dat bandenpijn gevoel ook wel beetje van de vorige keer, maar kan me eigenlijk niet herinneren of dat ook aan 1 kant was. Nu weet ik inmiddels ook dat ik een afwijkende vorm baarmoeder heb (kwamen ze achter tijdens groeiecho met 37 weken;)) mn dochter zat ook heel de tijd rechts in mijn buik. Dus vandaar dat ik nu beetje alerter ben hier op.
    Nekplooimeting, misschien. Als het idd geen ingrijpende punctie meer is misschien wel. Maar ik denk niet dat we zouden afbreken in het geval van geen levensbedreigende afwijkingen.

Testende dames, prachtig al die testjes:)

MamaIII, ik ben nu nog niks aangekomen, vorige zwangerschap in totaal ongeveer 25 kg! En ik ben niet zo lang... Hopelijk nu wat minder. Het was er wel zo af moet ik zeggen.

Bloempje: over afvallen in het begin: Beetje kan geen kwaad maar misschien wel goed opletten of je genoeg water drinkt om eventuele afvalstoffen goed af te voeren.
    Ik wil heel erg graag weer borstvoeding geven. Ik ben niet zo fan van fabrieksspul;) En het is een heerlijk rustmoment met z'n tweetjes. Vond het ook zo moeilijk toen ik bij mijn dochter moest stoppen voor m'n werk. Heb 9 maanden gegeven. (en voor daarna 3 maanden gespaard in de vriezer) Maar vond het ook best zwaar. Maar ga gewoon echt alles op alles zetten om het te laten lukken.

Misselijke meiden, sterkte! Denken aan een dennenbos?:)

19. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Mennehh ik heb een aa cupmaat en ja mijn borsten waren na de bevalling met de stuwing werd het een c cup dus het kan dus wel. En ik bleef maar lekken alleen de kleine kon niet aangelegd worden was ze te lui voor en wou al moeilijk drinken ook de fles ging moeilijk

20. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Advocadootje ja bij mij is aankomen al een probleem. Alles wat er aan komt is er zo weer af. Ja ook als ik niks doe. Zolang ik maar de juiste stoffen binnen krijg was t geen probleem. Dit keer een andere vk omdat we verhuisd zijn en ben benieuwd wat deze gaat zeggen.

Deel Deze Pagina