1 t/m 15 juni 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door derdebaby, 20 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Zo was een hoop geklets. Ik heb het niet allemaal bij kunnen lezen.

Hier zijn in ieder geval mijn twee beste vriendinnen, mijn schoonouders, schoonzus en mijn zus op de hoogte. Wij hebben dit truitje ervoor. En de reacties waren leuk.

Verder gaat het goed. Niet misselijk. Het weeïge gevoel van eerder deze week is al afgenomen gelukkig. Wel sneller moe. Maargoed, bij mijn zoontje begon de "ellende" ook pas met zo'n 6 en een halve week.

De echo afspraak kan ik pas maken als ik op de 31e bij de vk ben geweest. Zij doen het niet zelf. Maar ik moet wel eerst een echoformulier van hen krijgen om een echo te kunnen laten maken in het echocentrum. Dus dat zal nog wel zo'n 4 weken duren.

Bijgevoegde bestanden:

2. Mamavanisabel

Mamavanisabel Actief lid

1 jul 2014
    112
    0
    0
    Ik heb me vandaag gemeld bij de vk, en kreeg meteen al reactie! (Op zondag)
    Ik mag woensdag 5 november om 08:30 voor intake + echo.
    Bij de vk die ook mijn eerste bevalling heb gedaan, maar toen was ze nog stagaire. Leuk!

3. Williewortel

Williewortel Actief lid

Hoi allemaal,

Ik kom mij voorzichtig bij jullie aansluiten. Ik heb anderhalve week geleden positief getest. Heel vroeg bleek. Nu rond 14 juni uitgerekend. De testen liepen tot vorige week dinsdag de laatste test mooi op en toen ook de vk gebeld. Dit kindje is echt een cadeautje. Hebben twee zoons van bijna 11 en 1 van 12 en een dochter van 3. En een engelen meisje.

Nu dus bijna 5 weken zwanger en tot gisteren voelde ik me nog goed zwanger. Alleen vandaag niet. Geen zere borsten, weinig tot geen krampen, geen misselijkheid welke ik wel soms een beetje had. Dus nu wel onzeker want kan me dat niet herinneren van de vorige zwangerschappen. 4 nov de eerste echo.

Jullie ook allemaal gefeliciteerd!

4. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Williewortel: Gefeliciteerd! Bij mij was het de eerste weken ook op en af met de verschijnselen, maar sinds afgelopen dinsdag non stop het zwangergevoel.

Wat heftig trouwens dat je je dochtertje verloren bent, de nachtmerrie van iedere ouder :(...

5. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Indd vreselijk williewortel :(

Maar gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap! Deze gaat helemaal goed komen :)

6. Williewortel

Williewortel Actief lid

Dank je wel Mamalll! Stelt me ook wel weer wat gerust!

En ja die periode van het verlies van ons meisje was heel heftig. Ze is in mijn buik overleden door afwijkingen. Gelukkig wel een plekje kunnen geven, al is deze periode dan ook weer heel dubbel en spannend. Bang voor weer het zelfde al was het niet erfelijk bepaald maar "gewoon" pech.

7. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Graag gedaan :).

En krijg je nu wel extra begeleiding dan? (Dmv echo's of gesprekken bijv) Kan me voorstellen dat je heel onzeker bent, ookal was het niet erfelijk.

Ik wens je een hele mooie en goede zwangerschap toe en besef me door jou verhaal, hoe waardevol het is als alles goed mag gaan.

8. Williewortel

Williewortel Actief lid

Ja we kunnen gaan kiezen voor de screenings echo maar we hebben geen extra risico blijkt, maar beide weten we nog niet of we dat willen. We mochten ook zelf kiezen voor de gyn of vk de vorige keer en kozen voor de vk met extra controle in het ziekenhuis. Dat gaan we nu wel weer doen.

Heel spannend allemaal.

9. Williewortel

Williewortel Actief lid

O en dank je wel Daantje! Zie nu pas dat jij ook had gereageerd 😀

10. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Met de screenings echo, bedoel je die met 20 weken? Die is hier standaard en je moet het bij ons aangeven wanneer je niet op de hoogte gebracht wil worden van (levensvatbare) afwijkingen zoals bijv een schisis.

11. born to be mam

born to be mam Actief lid

22 okt 2012
    214
    203
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    zozo t is hier gezellig druk. Net even alles bijgelezen.
    @Spaky ik ben ook zo ontzettend misselijk. Ik heb t op mijn werk moeten vertellen omdat het nogal duidelijk werd en omdat er iemand met MRSA is en onder chemokuren die ik nu niet meer mag verzorgen.
    Alle luchtjes zijn vreselijk en het is moeilijk om eten binnen te krijgen. Vooral sochtends. Gelukkig houden mn collegas er veel rekening mee. ze zijn echt super lief voor me.

verder ben ik niet vooruit te branden en moet soms op mn werk echt ff zitten. hopelijk is dit allemaal snel voorbij want zo vind ik er niet veel aan.
    Zelfs geen puf om mn grote hobby uit te oefenen (haken).

Ook mn schoonouders weten het nu omdat ik daar bijna iedere avond eet aangezien onze keuken verbouwd word. Ze vinden het echt heel leuk voor ons.

Hoe zit het bij jullie met sporten? ik ga nu even niet naar de sportschool omdat mn energielevel echt 0 is. Maar heb wel een eigen paard die gereden moet worden. Zit nog te twijfelen of ik dit nog lang ga doen. Zeker nu het winter word en hij dan wat feller is.

5 november 1e echo vk

12. Williewortel

Williewortel Actief lid

Ja de 20 weken echo is hier ook standaard. Maar wil verder geen extra onderzoeken zoals nekplooimeting, punctie of iets dergelijks. Hebben we bij onze laatste zwangerschap bewust ook niet gedaan. Deze verliep dan ook heel anders dan met ons engeltje. Bij haar had ik vanaf dag 1 bloedingen, liep achter op groei van dag 1 en ga maar door. Normaal zouden dergelijk zwangerschappen al afgebroken worden voor je nod of vlak daarna dus het was wel een vechtertje.

13. Williewortel

Williewortel Actief lid

Goed dat je het op je werk hebt verteld Born to be mam! Geen onnodige risico's nemen nu en pak je rust die je nodig hebt. Hopelijk heb je in het tweede trimester meer energie.

14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hoi allemaal,

Geen uitgebreide reactie van mij vandaag, weinig tijd en heb ook weinig onthouden haha

@ nieuwe zwangeren; welkom!

Wat me opvalt is dat er best wat mama's bij zitten met ook al wat oudere kids! In het maart2012groepje waren het bijna allemaal jonge mama's met óf het eerste kindje óf een nog jong kindje.

@ Born to be a mam; wat toevallig, onze keuken wordt ook verbouwd! Hij is gisteren helemaal gesloopt en de komende anderhalve week staat in het teken van stuken, leidingen verleggen, vloer egaliseren en erin leggen, verven etc etc. Op 22 oktober wordt de nieuwe keuken geleverd. Gelukkig staan de kookplaat en de vaatwasser nog een paar dagen aangesloten en donderdag gaat mijn moeder op vakantie, dan kan ik dagelijks van haar keuken gebruik maken.

Hebben jullie allemaal een leuk weekend gehad?

Wij gisteren dus de keuken gesloopt :p en vandaag naar de dierentuin geweest met de kleine dame. Hebben een abonnement op Blijdorp dus gaan regelmatig en het was er nu heerlijk weer voor! Het was dan ook behoorlijk druk.

15. eenwens

eenwens Actief lid

14 apr 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk naar de dierentuin..

Hier beetje bezig geweest in huis..
    En vanavond een auto stoeltje opgehaald.. via marktplaats.. een koopje voor een super mooi stoeltje..

Hier weten mijn zus en beste vriendin het.. verder vertellen we pas na de echo.. omdat ik voor mijn ouders en schoonouders graag wil dat ze het gelijk kunnen vertellen aan mensen als ze dat willen haha ;)
    Manier van vertellen word waarschijnlijk een kaartje namens onze dochter.. een verhuis kaartje.. dat ze gaat verhuizen naar de andere slaapkamer zodat haar broertje of zusje op haar slaapkamer kan..

16. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Ik zit net, na een warme douche, lekker op de bank onder een dekentje. Eigenlijk voor het eerst in dagen/weken echt ontspannen. Ik sta op om thee te maken en het doet me toch een partij pijn aan mijn banden! Is dat normaal? Heb nu nog een beurs gevoel links... Dag ontspanning, hallo zorgen :(

17. wendy9

wendy9 Actief lid

25 aug 2014
    169
    3
    18
    Ik zit ook lekker onder een dekentje voor de tv, zo koud elke dag! Gisteren feestje van opa die 80 werd, vandaag school reünie gehad, nu helemaal gesloopt languit! Die moeheid bahbah! Donderdag eindelijk de echo! Laatste daagjes aftellen!

Ik voel me trouwens echt totaal niet zwanger kwa misselijkheid of buikpijn ofzo.. alleen moe, haaruitval en alsmaar koud! Meer van jullie zonder kwaaltjes?

18. Happy Mams

Happy Mams Actief lid

6 sep 2012
    280
    0
    0
    Ik heb daar ook heel veel last van gehad tijdens mijn eerste zwangerschap,
    gynaecoloog of vk hebben het nooit als zorgelijk beschouwd.

19. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Ik denk dat ik me door al het gedoe gewoon even te snel zorgen maak. Is eigenlijk niks voor mij, de andere zwangerschappen was ik heel nuchter wat dit soort zaken betreft. Hoop dat ik er na dinsdag meer rust in vind :)

20. Williewortel

Williewortel Actief lid

Dat is heel normaal hoor mamalll. Ik heb er deze keer ook al veel last van. Zie dat het jouw 4 kindje is, en dan hebben de banden ook best wat te verduren. En de 1 kan er sowieso meer last van hebben dan de ander. Komt goed! Geen zorgen.

Deel Deze Pagina