1 t/m 15 juni 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door derdebaby, 20 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liyah

Liyah Lid

29 sep 2014
    72
    4
    8
    Ik ook niet hoor! Je kunt speciale bevalbaden huren/kopen.
    Wij hebben er een 2 dehands gekocht en een hygienische hoes erbij gekocht. ( Altijd een hoes erin gebruiken)

Die van ons heet geloof ik birthpool in a box.

Alleen is wel weer de vraag of je de 37 weken haalt met 2 kindjes en of je vk het ziet zitten om je in bad te begeleiden.

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Dames die nog voor echo moeten vandaag: succes!
    En zag een mooie foto voorbij komen!

Bevallen...ik ben geen natuurtalent daarin hihi. Vorige bevalling was 36u waarna ik uiteindelijk anderhalf uur zonder persweeen heb moeten persen en van een sterrenkijkertje ben bevallen. Bijna de gehele 36uur rugweeen gehad. Uiteindelijk wel ruggenprik die de ergste kantjes ervan af haalde maar ach...op eigen kracht gedaan en daar wel weer trots op natuurlijk.

3. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    nee wordt sowieso in het ziekenhuis..

Mag ook niet thuis bevallen.

Oehhh nog maar 42 uur tot aan de echo.. Vind het zo spannend..
    En ben tegelijk ook weer zo bang dat het mis is.

Gelukkig genoeg symptomen, maar geen extreme symptomen.

4. Sparky

Sparky Niet meer actief

Mama3, fijn weer een goede echo! En wat een super cadeau!!

Bevallen, als het te halen is dus ziekenhuis.
    1e bevalling duurde 4 uur en 15 minuten met weeenstorm. Begonnen met bijna 1cm ontsluiting.
    2e bevalling 1 uur en 40 minuten waarvan 1 uur en 30 minuten persweeën, veeeel persweeën wegpuffen dus. Begonnen zonder ontsluiting.

Hoop niet dat de volgende nog sneller gaat, al is het maar voor de tijd naar het ziekenhuis enzo. Beide keren rugweeen gehad dus ik verwacht dat nu ook.

5. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    xBLOEMPJE sterkte en succes vanmiddag!

Williewortel, fijn dat het bloedverlies nu gestopt lijkt. Helaas hier vanochtend wel weer bloed bij de afscheiding. Schrok me rot!
    VK ziet nog geen reden tot zorgen.. makkelijker gezegd dan gedaan.. :(

Liyah, wat fijn dat je een kloppend hartje gezien hebt! Mooie echo!

Jeetje meid, ik begrijp dat je totaal niet gerustgesteld bent.
    Zou ik ook niet zijn. Ik zou willen dat we iets konden zeggen of doen.

Mama3, fijn dat je weer een goede echo hebt gehad.

Ik moet helaas nog even geduld hebben tot 31-10. Ik hoop echt dat wij ook een goede echo krijgen. Ik ben heel bang van niet :(:(:(

6. Avocadootje

Avocadootje Actief lid

30 sep 2014
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavanisabel, misschien jezelf gewoon lekker toestaan wat minder fit te zijn. Zal over paar weekjes wel minder worden toch? Je bent hard aan het werk;)

MamaIII, fijn dat je even je verhaal hebt gedaan. Ik hoop voor je dat je beetje kunt ontspannen. Mooie echo! En leuk cadeautje!

Liyah, hypnobirthing heb ik wel eens over gelezen ja, lijkt mij ook wel wat maar is in deze uithoek natuurlijk niet te vinden:) Er bestaan geloof ik ook dvd's van. Tja ik had haptonomie gedaan en had er echt geen r**t aan. En duik in je weeen gelezen. Missch helpt praktijkervaring nu mee?;)

Ligero, rugweeen ja, die had ik, en stopten ook niet dus continu pijn, verschrikkelijk. Ik wilde ook wel een ruggeprik maar was te laat.

Sparky, die van jou gingen pas snel! Mag ik beetje snelheid van jou;) En succes straks bij de echo!

Leuk al die verhalen. :D

7. Avocadootje

Avocadootje Actief lid

30 sep 2014
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Butterflynova, niet bang zijn! Probeer van het positieve uit te gaan. Hopelijk gaat de tijd beetje snel voor je. Beetje afleiding zoeken! Hielp bij mij!

8. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Lief, ik doe mijn best. Helaas lijken mijn gevoelens en gedachten het af en toe over te nemen. Zo vervelend! :(

9. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Oh wat erg Liyah.
    Mijn nichtje is met 9 maanden in het ziekenhuis terecht gekomen vanwege een longontsteking. Daar heeft ze een bacteriele infectie opgelopen en daardoor is ze nu geestelijk gehandicapt (en ook gedeeltelijk lichaamlijk, omdat ze niet meer de juiste signalen krijgt uit haar hersenen)

Dus wat dat betreft is dat een redelijk vergelijkbaar verhaal. Gelukkig mogen we haar nog steeds onder ons hebben en gaat ze stukje bij beetje vooruit. Ze is nu bijna 11, maar geestelijk nog wel 2 a 3 jaar oud.

10. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Wat erg Liyah. Ik heb daar helemaal overheen gelezen..

Vreselijk :(

11. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Ik heb het gelijk de eerste dag dat ik positief testte verteld. Die dag al een keer of 10 hem moeten waarschuwen dat hij zich niet zo op me moet storten. Het is een echte jongen, dus hij komt gerust aanrennen om zich met zijn volle gewicht op je te gooien en dan vooral de buikstreek. Daarom verteld en dat heeft geholpen. Ik moet hem nu heel af en toe waarschuwen, maar meestal houdt hij er rekening mee.

En hij vind het geweldig. Ik heb een boek over zwangerschap, met daarin tekeningen hoe het kindje er per week uitziet. En dat laat ik elke week aan hem zien. Hij vind het prachtig en is trots.
    Tot nu toe heeft hij zijn mond nog niet voorbij gepraat. Mocht dat gebeuren, dan is het jammer.
    Hij is bijna 3 en een half trouwens.

12. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Ik zal waarschijnlijk ook weer naar het ziekenhuis moeten, vanwege mijn gewicht. Net als bij de eerste. Maar toen had ik daar ook een beter gevoel bij, dus eigenlijk hoop ik het zelfs dat ik naar het ziekenhuis mag. Volgende week intake bij de vk, dus dan zal het besproken worden.

13. xmiekjuhx

xmiekjuhx Lid

11 sep 2011
    28
    0
    0
    sterkte voor de meiden met bloedverlies en andere vervelende kwaaltjes.

en de dames met een mooi echo; Super!

ik ben van mijn zoontje in het ziekenhuis bevallen door dat ik een te hoge bloeddruk had. ze hebben me met 37+3 's ochtends gestript, en in de loop van de dag heb ik weeën gekregen (hoewel ik op dat moment niet besefte dat het echte weeën waren haha)
    's avonds een pijnstiller en slaapmiddeltje gehad zodat ik even goed kon uitrusten omdat ze de volgende dag de vliezen wouden gaan breken en ik weeën opwekkers zou krijgen.
    maar om 1 uur 's nachts werd ik wakker met 8cm ontsluiting en m'n vliezen die braken. om 7uur is ons zoontje geboren. hij was een sterrenkijkertje en mijn weeën stopten er mee dus duurde wel lang. ik heb zelf erg weinig mee gekregen omdat ik door dat slaapmiddeltje nog half van de planeet was. al met al best wat 'gedoe' maar als ik weer zo mag bevallen teken in er voor ;)

en als ik inderdaad zo veel op mijn moeder lijk als we al dachten krijg ik bij deze zwangerschap ook weer een te hoge bloeddruk en zal ik hoogst waarschijnlijk weer in het ziekenhuis moeten bevallen. maar ik hoop stiekem dat ik thuis mag bevallen, hoewel mijn vriend daar anders over denkt, die vind het wel een fijn en veilig idee om alles bij de hand te hebben in het ziekenhuis. we zullen wel zien hoe het gaat, laat het gewoon weer op me afkomen.

gaan jullie nog iets van zwangerschaps gym/yoga/lessen nemen?
    ik heb vorige keer zwangerschapsgym gedaan maar dat was absoluut geen gym, meer informatie en kletsen.
    ik zit er aan te denken om iets van yoga te gaan doen.. iemand ervaring?

14. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    De enige reden waarom ik ook dit keer in het ziekenhuis zou moeten bevallen, is dat de vliezen breken en het kindje te hoog ligt. Ik ga me er dit keer dus serieus in verdiepen hoe het zit met acupunctuur en je baby in laten dalen. Wil zo graag thuis bevallen van mijn laatste kindje...

Vanavond zal ik uitgebreider reageren op anderen, zit nu op telefoon. Niet handig.

15. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Mocht alles goed blijven dan wil ik wel zoiets gaan doen, wil me toch op de een of andere manier voorbereiden.

16. Sparky

Sparky Niet meer actief

Jaaaaa een kloppend hartje!
    Ook het hartje even gehoord via de echo.
    Termijn 7+1 exact met mijn eigen berekening. Maar pas het pas aan bij de termijnecho. Mag over 3 weken ook nog een keer terug komen voor een echo bij de gyn. Verder over naar de vk.

17. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    jeee goed nieuws sparky

18. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Knuffels voor wie t nodig hebben in spannende tijden

Mooie echo's ook, ik wil ook! Nog 2,5 week wachten helaas.

Ik moet in het ziekenhuis bevallen, en wil dat zoizo dus dat komt mooi uit. Ik wil het omdat mijn vriend bij de brandweer zit en ik dus echt niet uit huis wil worden gehaald door mannen die ik ken tijdens mn bevalling!
    Ik mag niet omdat bij de eerste de placenta niet kwam. Liep zoizo niet als geplanned, na 33 uur weeen zijn mn vliezen bij 2,5 cm gebroken, toen waren mn weeen weg dus weeopwekkers gehad in het ziekenhuis en na 43 uur kwam de kleine man ter wereld doordat de placenta niet kwam kon ik pas na 49 uur bij hem zijn.
    Hoop dat ik deze keer niet naar de ok moet na de bevalling en gewoon bij de uk kan blijven.

19. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eef: gefeliciteerd met de mooie echo!

MamaIII: wat een moeilijke situatie...sterkte meid! Gelukkig wel eem mooie echo! Dat geeft je denk ik wel goede hoop! Probeer er wel van te genieten he?

Willywortel: hoe gaat het ermee? Ik weet wat het is, hier al vanaf zondag bruin verlies....Ik duim dat het niks bijzonders is!

Happy mams: ik hoop dat de kleine een mooi/goed plekje uit zoekt! leef met je mee, pff wat een spanning!

Bloempje: hoe is het met je buikpijn?

Liyah en avocadootje: gefeliciteerd! genietse!

Butterflynova: helaas ook al last van wat bloedverlies...sterkte...hopelijk "hoort" het erbij....maar ook ik denk dan weer het zit goed en het andere moment het zit helemaal verkeerd, herkenbaar helaas....

Sparky: gefeliciteerd met je mooie echo! jij had toch ook last van bruinverlies gehad?

wat fijn dat er zo veel goed nieuws voorbij komt! geniet ervan meiden!

20. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Kloppend hartje en 7'2 weken! Nu 18 november weer terug!

Deel Deze Pagina