Fijn nieuws Willlie, jammer dat het indd gelijk de termijn echo is. Ik heb met 12 weken de termijnecho, maar heb gewoon extra echo's ingepland. Kost me 30 euro, maar dat vind ik het waard hoor
Willie wat fijn ! Idd jammer dat je nu geen termijnecho meer krijgt, mss tussendoor een keer een pretecho? Andere Willie, hopelijk voor jou ook goed nieuws straks!
Fijn Willie Ik mag aanstaande vrijdag voor een echo, omdat ik ben doorverwezen naar de gyn 24/11 dus mijn afspraak van 21/11 bij deverloskundige omt denk ik te vervallen. 100/50 is een behoorlijk lage tensie hoor. 120/60 is keurig. Ik heb 120/60 maar ik heb normaal 170/110, dus ik voel me nu juist erg slecht. Duizelig, koud blughh. Maar voor de rest nog steeds geen kwaaltjes, behalve het om 20.30 op bed liggen. Dan zit ik al vanaf 19.00 af te tellen. Ben erg zenuwachtig voor vrijdag, ondanks dat niks erop wijst dat het niet goed zou kunnen gaan is de kans natuurlijk altijd daar. Ben benieuwd of dit ook gelijk mijn termijn echo word, ben aanstaande zondag volgens mij pas 10 weken.
Gaat vast goed komen Dymphna.. Hoezo ben je eigenlijk doorverwezen? Mijn bloeddruk is ook in orde 120/80. Hier verder ook weinig kwaaltjes. Sochtends vroeg overgeven.. Heel af en toe misselijk en verder vrij weinig. Ik kan niet wachten tot maandag. Daarna kan ik het ook veel mensen vertellen! Super leuk.. Ben benieuwd naar de reacties !!!
willie: gefeliciteerd met de mooie echo! En voor williewortel: succes straks en hopelijk kn ook jij goed nieuws komen vertellen!
Mijn moeder heeft voor mij een zwangerschapsvergiftiging gehad en heeft haar kindje verloren met 7 maanden. Daarnaast gebruik ik beta- blokkers ivm met hoge bloeddruk en mijn hart slaat af en toe op hol als ik me te druk maak. Plus ik gebruikte 40 mg aan paroxetine een vrij hoge dosering, waar ik nu mee gestopt ben. Ik voel me dus behoorlijk slecht. Dat was bij mijn intake nog niet het geval, maar op basis van de info die ik hun gegeven heb, besloten zze om het voor te dragen in het ziekenhuis. En toen ontving ik dus een verwijsbrief van de week. Denk dat ik vrijdag wel te horen krijg waarom ik precies naar de gyn moet. Vind het wel vervelend VK is toch prettiger voor mijn gevoel. Ik weet dat er ook afwijkingen in mijn bloed waren, maar wat daar precies aan de hand was hoor ik 12 nov pas bij de psych. laat het allemaal maar over me heen komen heb qua zwangerschap geen lichamelijke kwaaltjes, alleen wel last van het minderen van de paroxetine, echt pijn tussen mijn schouderbladen, schokken als ik mijn hoofd draai, zal toch wel iets met gespannen zijn te maken hebben, hoop ik tenminste.
Eind 10 e week hoorde ik dat je tegenwoordig al blij mag zijn. Wel jammer dat ik vrijdag al ga, dan ben ik nog niet eens 10 weken zondag pas. Maar als dan de 24 ste ook nog alles goed is, dan durf ik wel een dansje te doen
Idd vanaf 10 weken (11e week) is nu de grens wat eerder 12 weken was. Wel heftig van die bijwerkingen van het stoppen met paroxetine. Mijn vriend had die klachten ook toen hij stopte. Williewortel, succes en hopelijk goed nieuws. Hier waarschijnlijk maandag ook de termijnecho als hij er goed uit ziet. Maar 1,5 week later nog een echo bij het fertiliteitscentrum dus daar ben ik dan wel blij mee. Ook gehad over mijn gewicht en de mogelIIjkheid voor indicatie naar ziekenhuis. Voor hem (ja mannelijke vk) was er met mijn gewicht, 105kg, geen directe reden om naar het ziekenhuis te gaan. Hij gaat het nog wel even overleggen met zijn collegas. Maar ook gezien mijn vorige bevallingen die probleemloos en vooral heel vlot verliepen zal hij pleiten voor een thuisbevalling waar mogelijk. Hij zei dat hij weinig zin had aan een bevalling op een parkeerplaats een dorp verderop hihi. Nu nog 5 dagen tot de volgende echo. En die is gelukkig sochtends gelijk.
willie gelukkig een goede echo!! Wel jammer dat je inderdaad niet meer mag spieken.. als ik echo heb dan ben ik 10weken en 4 dagen.. dat is mijn termijn echo.. dan nog een echo met 20 weken en dat waren mijn echo's.. twijfel wel voor een pretecho..
Ik krijg met 12 weken een echo, met 17 weken (geslachtsbepaling, kadobon van de vk ), met 20 weken en met 36 weken nog een ivm de ligging (is hier standaard). En ik heb er al 3 gehad nu. Hoe zou het trouwens met de andere Willie zijn?
Hier is een liggingsecho ook standaard. En ik krijg extra groeiechos ivm mijn gewicht. Met 16 weken ga ik een geslachtsbepalings echo laten maken ben ook benieuwd naar williewortel!
Ook hier is de liggings echo standaard.. wij zullen sowieso wel even moeten wennen bij onze kleine man hadden we 3 extra echo's omdat hij een vergrote nier had. best jammer eigenlijk miss toch maar voor een pretecho kijken .
Ik heb dan al 4 echo's gehad ivm voorgaande EUG maar normaal gesproken krijg ik alleen de termijnecho en de 20-wekenecho. Overgewicht was tijdens eerste zwangerschap geen reden tot extra echo's en ik verwacht dat het nog steeds geen reden voor extra echo's is. VK heeft wel eigen echo-apparatuur nu en de vorige keer nog niet dus wie weet? Ik heb de vorige keer extra echo's zelf gepland en betaald. Eentje met 13 weken (gewoon nieuwsgierigheid), een geslachtsbepaling na de 20-wekenecho omdat ons meisje toen niets wilde laten zien, een gratis echo bij Fontys hogeschool Eindhoven en rond de 30weken nog een 3D-echo. Het geld heb ik er nu wel weer voor over om extra echo's te laten maken. @ Williewortel, hoop dat je ook een goede echo hebt gehad! @ Willie, fijn dat de echo goed was! Wel jammer dat je nu gelijk je termijnecho hebt gehad. @ Bedtijd, ik lig ook al rond 21u elke avond. Soms kijk ik nog een aflevering friends op DVD maar vaak val ik dan al in slaap. Ik kom er in de ochtend wel gemakkelijk weer uit. Morgen weer werken, na een ruime week vakantie te hebben gehad. Jammer, begon net te wennen aan die vrije dagen!
Hey allemaal, het duurde even maar was slecht weer op de weg en heel druk dus net de kids eerst opgehaald en nu pas thuis. Maaaaar, we hebben ons kleine frummeltje gezien met een mooi en krachtig kloppend hartje en hebben het hartje via de echo ook al gehoord. De bloeding was niet te achterhalen nu. Ik ben voor nu 2 dagen verder als dat ik dacht. Maar had het ook ruim aangehouden. Moest heel wat water drinken en een volle blaas komen. Eerst geprobeerd uitwendig maar met een naar achtergekantelde baarmoeder was het even zoeken en duwen. Maar wel gelukt. Hij noemde het een mooie intacte zwangerschap met alles zoals het hoort. Dus opgelucht. Echo volgende week blijft staan.
Gelukkig een goede echo willie. Hier een tegenvaller. Aan het begin van dit jaar ben ik er achter gekomen dat ik een gen heb met afwijking, dit kan een open ductus veroorzagen (bloedvat tussen longslagader en aorta die normaal na de geboorte dicht gaat en dan open blijft) en een aorta scheuring (misschien wel meer maar dat is dan niet verteld) dit had ik bij de vk gezegt en die heeft navraag gedaan bij het LUMC en nu moet ik daar naar de gyn en ws extra cardioloog omdat een zwangerschap met dit gen een extra kans geeft op een gescheurde aorta. Dit had ik echt niet aan zien komen! De vk gaat gelukkig wel proberen om gedeelde zorg te doen zodat ik niet elke keer helemaal naar leiden moet, en ik een fijner gevoel bij mijn vk. Nu dus een extra afspraak bij de gyn op 14-11 bah had ik echt geen behoefte aan.