1 t/m 15 juni 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door derdebaby, 20 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Heb even in de lijst gekeken:

xBloempje kreeg op 22 oktober een echo ivm bloedverlies. Daarna hebben we niks meer gehoord. Weet iemand hoe het met haar is nu? xBloempje misschien lees je nog wel eens mee? Hoe is het?

Bren87 heb ik ook al een tijdje niet gezien maar die is met vakantie dus dat kan kloppen.

Emmie83 op 5 november voor het laatst een bericht geplaatst dus dat is nog niet zo lang geleden.

Noa1 op 29 september voor het laatst hier geweest, daarna ook geen berichten meer op zp geplaatst

Yaraa vandaag nog op ZP ingelogd maar laatste bericht was 5 november

Dat waren eigenlijk de mensen die me zo snel niet bekend voorkwamen en van sommigen hebben we ook geen afspraken in de lijst staan. Verwijderen? Bren niet dan want die blijkt op vakantie te zijn, maar de anderen die niet reageren verder? Mochten ze nog wel op de lijst willen kan dat altijd weer. Of ben ik dan te rigoreus?

2. mennehh

mennehh Niet meer actief

Wouw meiden wat een goede berichten allemaal. Mooie echo zag ik. Sparky die het kindje al voelt... Wouw :)

3. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Wow je kindje voelen nu al 😀. Lijkt me super. Hier begint mijn buikje ook al geloof ik en mijn moeder zij dat mijn borsten groter waren 😉

4. b0otjuh

b0otjuh Actief lid

17 nov 2011
    326
    0
    0
    Ik werk parttime in de thuiszorg en de rest van de
    provincie utrecht
    Meiden wat fijn al die goede echo's
    Jammer van de kwaaltjes.

Sparky bijzonder dat je je kindje al.voelt genieten hè !

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen en zal net als bij de eerste flesvoeding gaan geven. Kreeg de kleurtjes op mijn mob. Niet voor elkaar

5. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    Hoi hoi,

Wat een super mooie echo s zie ik weer voorbij komen! Heerlijk!

Ik moet voor de lijst nog enkele dingen doorgeven-
    ik wil borstvoeding geven.
    Ik wil in het ziekenhuis bevallen
    En ik heb op 13 december een afspraak voor geslachtsbepaling!

Verder nog steeds veel misselijk. En in de ochtend vaak overgeven maar het begint toch al een beetje te beteren ik denk en hoop dat ik het ergste achter de rug heb nu.

6. Liyah

Liyah Lid

29 sep 2014
    72
    4
    8
    Vandaag een super mooie en goede echo gehad! ( thanx for asking Ligero) ik ben 1 dagje vooruit gezet. Vandaag dus precies 11 weken.

ik ben uitgerekend op 3 juni i.p.v 4. Verder op maandag 1 december de nekplooimeting

Wat bijzonder dat je de kleine al voelt! Ik zag de kleine zo heerlijk bewegen, leek zelfs een kopje te duikelen maar voelde er echt niks van.. Zo gek, dat minimensje dat in je leeft maar wat je nog niet voelt.

Merk dat ik helemaal happy ben.. Is toch een soort van mijlpaal en ben een stuk geruster over de zwangerschap.

7. mennehh

mennehh Niet meer actief

Ik heb trouwens ook nog een wijziging voor de lijst. 24 nov hebben we echt de termijn bepaling. ☺️

8. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ligero, ik ben voor het verwijderen van niet actieve leden van de lijst. Als ze weer terugkomen is het een kleine moeite ze er weer op te zetten.

Wat fijn dat er weer mooie echo's waren gisteren!

Ik zal straks even een keer de lijst doen.

Hier morgen weer een echo en dan maandag de officiele termijnecho. Morgen is bij het fertilitiecentrum, die wouden perse nog een 2e echo doen. Nou daar klaag ik niet over hihi.

9. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    #1889 Liefschaapje, 13 nov 2014
    Laatst bewerkt: 13 nov 2014
    Mooie echo's weer!

Hier gaan we borstvoeding geven.. althans proberen. Bij mijn zoon heb ik dat niet geprobeerd vanuit angst. Ik heb een borstverkleinig gehad en daardoor heb je kans dat t niet lukt en kun je flinke ontstekingen krijgen. Maar aangezien ik wel iets melk gelekt heb destijds wil ik het toch proberen. Voordeel; geen gevoel meer in mn tepels dus dat scheelt. Haha.:D

Ik voel t kindje nog niet. Maar heb dr wel weer zin in! Zo bijzonder.

Ik lees trouwens alles mee maar niet de puf veel te reageren. Zo moe en een mega drukke dreumes die vermaakt wil worden. Sorry! Milan zit nu voor de tv Bumba (verschrikkelijk!) te kijken dus kan mama snel ff reageren :)

Dinsdag de termijn echooo... zin in!!

Hebben er trouwens al veel het hartje horen kloppen? Raar dat ze ivm termijn soms niks laten horen maar anderen die het wel gewoon doen. :(

10. Samster

Samster Actief lid

28 okt 2014
    148
    0
    16
    Wat fijn van alle goede echo's! Zijn weer een paar mooie voorbij gekomen 😃
    Kan echt niet wachten tot dinsdag de 12 weken echo!

Vandaag even op pad voor zwangerschaps ondergoed. Hen dagelijks erg veel last van buikpijn Door mijn banden. Hopelijk word het met behulp van zo'n steunonderbroek wat beter!

Ik kan het niet in een kleurtje doen op mijn telefoon, maar zou graag in het ziekenhuis willen bevallen en proberen of borstvoeding lukt.
    Ook was ik nog vergeten meer te zetten dat ik ook meedoe met moeders voor moeders:)

11. SarinaS

SarinaS Actief lid

6 jul 2014
    317
    197
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Weer mooie echo's gezien hier :) Nog een dikke week geduld en dan mogen wij weer!

Ik ga proberen borstvoeding te geven zo lang het kan. Mijn zus had na 2 weken helemaal niks meer terwijl het super goed ging...
    Ook gaan we naar het ziekenhuis om te bevallen, omdat het de eerste is en ben toch wel een beetje bang van het onbekende :)

Voor de rest nog steeds misselijk, wel minder als eerst, heb eindelijk 3 dagen zonder overgeven gehaald. Vandaag had ik weer pech door stress en vermoeidheid vrees ik. Morgen weekend voor ons :cool:

12. Avocadootje

Avocadootje Actief lid

30 sep 2014
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames, daar ben ik ook weer eens! Ik lees wel altijd mee maar omdat dat altijd op mijn telefoon is reageert dat lastig. Ik kan zo moeilijk iedereen onthouden:)
    Fijn dat er weer mooie echo's waren! Ik mag de 19 e weer. Ben best zenuwachtig. Hoop zo dat alles nog goed is!!
    Ik heb wel het idee dat ik af en toe wat voel fladderen, meestal smorgens, verder eigenlijk niet.
    Kwaaltjes zijn hier zo goed als weg. wel nog flink dromen en rommelende darmen en sterke geur maar de honger en misselijkheid is weg.
    Mijn bekken is wel verslechterd helaas. Vanmiddag voor het eerst naar een bekkenfysio.
    Eens kijken of kleurtjes lukken op de telefoon.
    Borstvoeding graag! Ga er echt alles aan doen om het te laten lukken.
    Ziekenhuis. Denk dat het hier nog steeds moet vanwege de afstand. Je mag niet te ver er vanaf wonen. Plus dat ik vorige keer sowieso medisch ben geworden vanwege pomp dus missch nu uit voorzorg? Dat moet ik nog navragen.

Hopelijk gaat iedereen zich snel beter voelen en krijgt iedereen nog goeie echo's!!

13. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik heb ook besloten gewoon met borstvoeding te beginnen. En als het mij te stressvol is dan stop ik gewoon direct, ookal is dat na 1 dag. Maar proberen wil ik het wel.

Avocadootje, sterkte met je bekken. Hier lang de dans ontsprongen maar inmiddels vollop aanwezig. Lang leve de bekkenband.

Ik ga de lijst bijwerken

14. Avocadootje

Avocadootje Actief lid

30 sep 2014
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed sparky, elke dag is mooi meegenomen hoor, zeker dat colostrum de eerste dagen is zo gezond en bepaalt een deel van het immuunsysteem.
    Ik las dat je ook een pnd kreeg door bv waarschijnlijk? Had ik ook. Heb mezelf te veel druk opgelegd omdat ik graag tot een jaar wou voeden maar mijn werk deed moeilijk omdat ik dan mijn eigen werkzaamheden niet mocht doen. Dus heb met pijn en moeite 3 maanden melk gekolfd naast het voeden (tot 9 maanden live gevoed). Werd er zo gestresst van. Dat gaat dus nu niet gebeuren. Ik voed zo lang ik wil, ik heb het recht. En ik voel me daar goed bij. :)

15. Sparky

Sparky Niet meer actief

♥♥♥ 1 t/m 15 juni 2015 mama's ♥♥♥

....uitgerekende datum....

30 mei
    ♥ Wendy9 - 1e kindje - j/m/? - borstvoeding - ziekenhuis

1 juni
    ♥ Saby - 1e kindje - j/m/? - borstvoeding - ziekenhuis
    ♥ Samster -1e kindje - j/m/? - borstvoeding - ziekenhuis

2 juni
    ♥ Aliesje - 2e kindje - j/m/? -
    ♥ Mama3 - 4e kindje - j/m - borstvoeding - thuisbevalling
    Ennas - 2e kindje - j/m/? -
    ♥♥ Daantjuh85 - 1e kindje - j/m / j/m - borstvoeding - ziekenhuis

3 juni
    ♥ Woman1988 - 1e kindje -
    verrassing - borstvoeding - ziekenhuis
    ♥ Willie85 - 1e kindje - j/m/? - borstvoeding - ziekenhuis
    ♥ Coon - 2e kindje - j/m/? - borstvoeding - ziekenhuis
    ♥ Liyah - 3e kindje - j/m/? - borstvoeding - thuisbevalling

4 juni
    ♥ happy mams - 2e kindje - j/m/? - flesvoeding - ziekenhuis

5 juni
    ♥ Pukske - 1e kindje -
    verrassing -

6 juni
    ♥ Avocadotje - 2e kindje - j/m/? - borstvoeding - ziekenhuis
    ♥ Eenwens - 2e kindje - j/m/? - flesvoeding - ziekenhuis
    ♥ Ligero - 2e kindje - j/m - borstvoeding

7 juni
    ♥ Babylove85 - 1e kindje - j/m - borstvoeding - ziekenhuis
    ♥ Ukkieuk - 4e kindje - j/m/? -
    ♥ Sparky - 3e kindje - j/m - borstvoeding - thuisbevalling
    ♥ SarinaS - 1e kindje - j/m/? - borstvoeding - ziekenhuis

8 juni
    ♥ B0otjuh - ?e kindje - j/m/? - flesvoeding - ziekenhuis
    ♥ Born to be mam - 1e kindje - j/m/? - borstvoeding - ziekenhuis
    ♥ Itsmemarrie - 2e kindje - j/m/? - flesvoeding - ziekenhuis

9 juni
    ♥ Eef84 - 2e kindje -
    verrassing- borstvoeding - thuisbevalling
    ♥ Dymphna - 1e kindje - j/m/? -

10 juni
    ♥ Giegel1989 - 2e kindje - j/m - borstvoeding - ziekenhuis

11 juni
    ♥ Jolan0 - 2e kindje - j/m/? - Borst en flesvoeding - ziekenhuis?

12 juni

13 juni

14 juni
    ♥ Menneh - 1e kindje - j/m/? - flesvoeding - ziekenhuis
    Bren87 - 1e kindje - j/m/? -
    ♥ MamavanIsabel - 2e kindje - j/m/? - borstvoeding - thuisbevalling
    ♥ xMiekjuhx - 2e kindje - j/m/? - borstvoeding -
    ♥ Liefschaapje - 2e kindje - j/m/? - borstvoeding -
    ♥ Williewortel - 5e kindje (waarvan 1 engelenmeisje) - j/m/? - borstvoeding - thuisbevalling

15 juni
    Emmie83 - 2e kindje - j/m/? -

Sterretjes:
    Derdebaby, MWW, Lolababy, Dubbeltje, ButterflyNova, Happy zwanger, Nelta, Mamalove2014, Annekeruiter85

Afspraken:

13-11 itsmemarrie - bespreken termijnecho
    13-11 Woman1988 - Termijnecho
    13-11 Pukske - Herhalingsecho
    14-11 Ukkieuk - Termijnecho
    14-11 Itsmemarry - gyn
    14-11 Sparky - 3e echo gyn
    17-11 Coon - afspraak vk
    17-11 B0otjuh - Termijnecho
    17-11 Sparky - Termijn echo 4e echo vk
    18-11 Mama3 - Termijnecho
    18-11 Saby - 3e echo
    18-11 Liefschaapje - Termijnecho vk
    18-11 Samster - Termijnecho
    19-11 Aliesje - nekplooimeting
    20-11 Yaraa - Termijnecho vk
    20-11 Giegel1989 - termijnecho vk
    20-11 Woman1988 - Controle vk
    21-11 Daantjuh85 - Termijn (4e) echo Gyn
    22-11 SarinaS - 2e echo gyn
    24-11 Dymphna - gyn
    24-11 Mama3 - controle vk
    24-11 Williewortel - Termijnecho
    24-11 Menneh - termijnecho vk

25-11 Bren87 - Termijnecho vk
    25-11 Emmie83 - Termijnecho
    25-11 Ligero -Intake vk
    25-11 Babylove 85 - 2de echo Gyn
    25-11 Wendy9 - echo prenatal

26-11 Mamavanisabel - termijnecho
    28-11 Emmie83 - controle vk
    01-12 Eenwens - Controle VK
    01-12 Happy mams - nekplooimeting

01-12 Liyah - nekplooimeting
    04-12 Wendy9 - controle vk
    05-12 Samster -
    geslachtsbepaling
    05-12 Aliesje - controle vk
    09-12 xMiekjuhx - echo vk

13-12 Babylove85 - geslachtsbepaling
    22-12 Sparky - geslachtsbepaling
    20-01 Born to be mom - 20 weken echo

Wil je ook op de lijst of wil je een afspraak doorgeven, vermeld dan even de gegevens in kleur in je berichten. Dan wordt het aangepast.

Ben je van de lijst af en wil je er weer op? Vermeld dan even je gegevens, dan zetten we je er weer op.

16. Sparky

Sparky Niet meer actief

Eigenlijk zorgt mijn autisme voor de verhoogde kans op pnd. En borstvoeding helpt niet. Er is zeker in het begin weinig regelmaat, geen planning en je weet niet wat je kindje binnen krijgt. Dit was voor mij heeeel moeilijk.
    Misschien moet ik wel gewoon gelijk beginnen te kolven.. En dan kijken hoe lang ik dat volhoudt. En dan half kolven en half live voeden. Zodat ik in ieder geval de helft kan registreren wat de kleine binnen krijgt. Maar ik vermoed dat dat dan ook weer extra spanning mee brengt.

De beste keus voor mijn rust is flesvoeding. Maar al zou ik maar een paar dagen bv geven.

Maar aan de andere kant, mijn dochter viel de eerste dagen juist extreem af omdat de bv dan nog niet op gang is.

Ik weet ook eigenlijk niet wat de mogelijkheden zijn van het combineren van fv en bv. Als ik de eerste dagen naast de fles gewoon kan aanleggen zodat hij/zij het colostrum toch binnen krijgt. En dan bijv een paar voedingen aanleggen en de rest van de voedingen de fles.

Ik vind het zooo moeilijk. Want ik WEET dat ik fulltime bv niet lang vol ga houden. Maar bij zoon vond ik het toch jammer dat ik niet iets geprobeerd had en die spijt kwam pas na 6 weken, toen ik met de pil gestart was. En toen lekte ik nog heel erg, terwijl er bij dochter bijna niks kwam.

17. Avocadootje

Avocadootje Actief lid

30 sep 2014
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig ja, het valt niet te plannen idd. En je weet van te voren niet hoe het gaat lopen. Ik heb wel eens gehoord dat je ook colostrum kan kolven vóór de bevalling, misschien is dat wat voor je, om zo wat meer ontspannen erin te gaan? Ik denk dat ontspanning één van de belangrijkste dingen is om bv goed te laten verlopen. (Tegelijkertijd het moeilijkst omdat dat zo moeilijk te dwingen valt)

18. Eef84

Eef84 Lid

4 okt 2014
    37
    0
    0
    Even n kort berichtje,

Echo was goed gisteren, een heerlijk beweeglijk kindje gezien. Helaas konden man en zoonlief niet mee omdat die allebei zwaar beroerd zijn.

heb verder nog mooie echo's voorbij zien komen! Super meiden! Helaas zijn de foto's die ik meegekregen heb niet zo heel mooi.

Ben nog steeds druk aan t denken hoe we t de opa's en oma's gaan vertellen.. Pff zo geen inspiratie! Iemand tips?

Verder nog wat nieuwe afspraken:
    - 26 nov nekplooimeting
    - 10 dec controle VK

19. Sparky

Sparky Niet meer actief

Eef, fijn dat de echo goed was! Verder geen tips, hier gewoon verteld, niks bijzonders.

Avocaadootje, ik ben daar nu het een en ander over aan het lezen. Dat lijkt mij echt super ideaal!! Vanaf 37 weken beginnen met kolven en dan na de bevalling het kolven af gaan bouwen en gewoon fles geven. Met wat ik dan opgespaard heb en tegen die tijd nog afkolf. En daarna over op flesvoeding.

20. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

10 mrt 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    Hi Meiden, wat een mooie echo's weer! :)
    Sommigen hebben echt mooie scherpe foto's. *jaloers* :D

Hier druk geweest met verjaardag en werken afgelopen dagen. De familie weet het nu. Maandag vertel ik het op het werk, zal nog even wat lekkers bakken voor ze.

Ik wil, als alles goed gaat, weer thuis bevallen. Ik ben vlot bevallen vorige keer en ook thuis. VK vond dat geen probleem. Mijn bloeduitslag was keurig.

De Borstvoeding, tja, mijn dochter was 2,5 week te vroeg geboren, had moeite om warm en op gewicht te blijven en had erg veel moeite met de borstvoeding. Omdat ze te veel afviel ben ik gaan afkolven en uiteindelijk heb ik zelfs flesvoeding moeten geven. Mijn productie was het probleem niet.
    Er is nog een lactatiemevrouw geweest en de kraamhulp heeft me super geholpen, maar mevrouw liet gewoon na 2 seconden los. Heb 2 weken gekolfd en uit een flesje gegeven, daarna afgebouwd, ik werd er zoooo gestrest van, als ik moest aanleggen moest ik al huilen. 24/7 kolven omdat ze zelf niet dronk vond ik verschrikkelijk. Het afbouwen was zo gepiept gelukkig. Daarna kon ik veel beter genieten van haar.

Ik ga het proberen de borstvoeding, maar lukt het niet, dan niet.

Heb trouwens een mega blauwe plek op mijn bovenbeen, ter grote van mijn hand, na de val in de badkamer. Ben blij dat ik woensdag weer even mag kijken hoor... of de baby nog in orde is. Zit me toch niet helemaal lekker nog.

Hoe gaat het met jullie eetlust? Ik moet echt de hele dag eten. Ik heb een voorkeur voor komkommer en tomaat met kaas op mijn brood haha. Ongezouten cashewnoten met kaas, jammmmm. Toch wel hartige en frisse dingen gelukkig. Als ik heb gegeten, dan heb ik na 2 uur gewoon een rommelende maag... en een vlaag van misselijkheid natuurlijk. Einde van de middag, tussen lunch en avondeten is de rotste tijd voor mij... Ik zou eigenljik 17:00 uur warm moeten eten hehe.

Mijn kleine boef is wakker :) Kunnen we lekker samen een tussendoortje nemen!

Deel Deze Pagina