1 t/m 15 juni 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lieflief, 27 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. disneymama88

disneymama88 Bekend lid

6 jan 2015
    601
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerkster
    Zuid-Holland
    Je zou mij eerst knock-out moeten slaan wil je een ruggenprik bij mij zetten haha, ben namelijk doodsbang voor naalden!! Dat is ook de enige reden waarom ik tot nu toe nog geen tatoeage heb :cool:! Ik vond bloedprikken, infuus en die morfinespuit al een ramp, laat staan dat er zo'n lange naald in mn lijf gezet wordt brr!!
    Maar snap wel wat je zegt! Ik zou daarom ook nooit thuis willen bevallen, ik wil gewoon de mogelijkheid hebben om gelijk pijnbestrijding te krijgen als ik dat wil!

2. Typfoud

Typfoud Fanatiek lid

3 aug 2013
    1.442
    0
    36
    Haha en toch sla ik over :D Zal wat worden mocht ik een keizersnede krijgen....

Maar zoals je zegt je kan idd snel genoeg nog pijnstilling krijgen. Wie weet heb je amper pijn. Ik heb bij mn tweede alleen de laatste cm's pijn gehad. Dat heeft 3 min geduurd ongeveer?

3. sweetbaby2016

8 okt 2015
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik hoop nu ook op een 'rustige' bevalling, liefst natuurlijk zonder pijnstilling.

Ik vond het echt een hel. Mijn bevalling begon om 07.00 uur met inleiden. Vrij snel 4 cm, vliezen gebroken, weeënopwekkers erbij (echt geen pretje), 5x infuus verkeerd geprikt (echt een drama) en uiteindelijk om 22.00 uur 's avonds nog geen cm verder. Inmiddels wel een ruggeprik gehad, waarschijnlijk ook omdat ze al wel wisten dat er een keizersnede aan zat te komen. En inderdaad.

Nou, eerlijk: heb heftige weeën gehad (ze hebben het inwendig gemeten) en liever dat (even tanden op elkaar), dan een keizersnede. Ik vond dat zo pijnlijk. Brrrrr! Tuurlijk, je voelt het niet dat ze snijden, maar verder voelt het alsof je letterlijk uit elkaar gerukt wordt. Gruwelijk! Wens ik niemand toe!

Dus nu maar hopen dat het allemaal wat makkelijk gaat... :)

4. Typfoud

Typfoud Fanatiek lid

3 aug 2013
    1.442
    0
    36
    Oh jeetje. Lijkt me altijd zo heftig. Eerst flinke weeën etc. en dan alsnog een keizersnede. Keizersnede lijkt mij ook vreselijk....maar dan ook vooral het herstel.

5. Typfoud

Typfoud Fanatiek lid

3 aug 2013
    1.442
    0
    36
    Ik wil trouwens wel thuis bevallen deze keer alleen ziet mn man het niet zitten...Hopelijk kan ik hem nog van gedachten veranderen. Opzich maakt het me niet uit waar ik beval maar ik doe thuis toch meer mijn eigen ding denk ik. Nou ja zolang ik op de baarkruk kan bevallen....Vind ik het goed haha.

6. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Was hier ook het geval. Van 1700-2300 in weeën stormen gelegen toen een uur persen bleek ze toch niet te passen.
    Als ik 36 weken ben word ik doorgestuurd naar de gynaecoloog.
    Dan wil ik dat nog wel ff bespreken wil vt voren weten als de weeën begonnen zijn of de baby echt past.

Maar ik kreeg pas om 22 uur morfine pompje ze reageerde niet goed met dr hartje op m'n weeën.
    Ik zat helemaal in m'n eigen wereldje... Kan me bijna niks herinneren...
    Qua herstel heb ik t wel makkelijk gehad... Na vier weken liep ik alweer met de hond... En deed ik boodschappen.
    Maar dat is bij iedereen anders...

7. sweetbaby2016

8 okt 2015
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was het herstel heel anders. Gelukkig had ik wel een kraamsuite vier dagen lang, helemaal voor mezelf en ons zoontje. M'n man kon ook gewoon op de kamer blijven slapen. Ideaal!!

Vooral psychisch heb ik een klap gehad. Na de bevalling heb 72 uur niet geslapen: niet echt een heel goed idee na een zware bevalling. Vervolgens werd ik ontslagen uit het ziekenhuis. Die avond zware paniekaanvallen gekregen en in shock, dus weer opgehaald en vervolgens nog een week daar gelegen.

Toen ik eindelijk thuis was deed m'n mannetje het niet goed en heeft hij nog 9 dagen in het ziekenhuis doorgebracht.

Geen roze wolk dus ;)

8. sweetbaby2016

8 okt 2015
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lotje: met 36 weken pas? Ik neem aan dat jij ook in het ziekenhuis moet bevallen? Ik word hier sowieso met 32 al overgenomen door het ziekenhuis, qua controles en heb binnenkort al een eerste afspraak.

9. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Mijn vk huisvest in her ziekenhuis als er dus wat is kan ik gelijk naar de gynaecoloog als t moet.
    Ik moet ook in zkh bevallen maar ik wil dus wel weten want ga niet weer die weeën opvangen en persen als t nier past..
    Volgens mij zei de vk tegen mij idd 36 weken maar nu twijfel ik. Zal dinsdag wel ff vrahen.

Ja emotioneel is zo'n spoed keizersnee wel een klap wst als je nog thuis was... En wat als je 50 jaar geleden geleefd had... Die gedachten komen hard binnen...
    Maar toch zou ik mog een keizersnede niet erg vinden. Sommigen vrouwen voelen dat als falen. Zo heb ik het nooit ervaren...

10. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Pffff op van de zenuwen... Zit in de wachtkamer en het loopt uit!!!

11. Typfoud

Typfoud Fanatiek lid

3 aug 2013
    1.442
    0
    36
    Goh jou vk ook in het ziekenhuis? Toevallig :p

12. sweetbaby2016

8 okt 2015
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo voelt het voor mij ook absoluut niet hoor. Ik hoor vaak zat dat een keizersnede net zo'n heftige ervaring kan zijn als een bevalling.

Mocht de verwachting zijn dat het nu weer op een keizersnede zou uitlopen, dan overweeg ik misschien wel een gentle sectio. In ieder geval gepland, zodat ik me mentaal ook goed kan voorbereiden ;)

13. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Hebben jullie al over namen nagedacht?

14. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    #2494 josephinevh, 20 nov 2015
    Laatst bewerkt: 20 nov 2015
    Goede echo gehad!!heel beweeglijk kindje!! Ligt wel verstoppertje te spelen dus moest weer een inwendige echo (volgens mij hebben ze ook niet de beste apparatuur daar).

Mijn datum is weer verzet naar 7 juni!! Kan iemand dit aanpassen?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,1 KB
      Weergaven:
      1
  15. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Jajo: ik heb iets van 12 meisjesnamen en (maar) 2 jongensnamen al een tijdje opgeslagen in mijn tel.
    Maar heb het er nog niet eens met mijn man over gehad haha! Komt nog wel :p.

Josephinevh: fijn dat het goed is gegaan :).

16. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    #2496 Bloezem, 20 nov 2015
    Laatst bewerkt: 20 nov 2015
    Pff ik ben met mijn eerste bevalling ingeleid op 35 weken vanwege hellp syndroom. Een hel was het inleiden, het duurde drieenhalve dag omdat mijn lichaam niet mee wilde werken. Uiteindelijk wilden ze keizersnee doen omdat er van alles begon te falen en de baby het moeilijk kreeg maar hij is gelukkig vlak voor de deadline geboren. Was ook behoorlijk uitgescheurd omdat ik niet voelde wanneer ik moest persen door de ruggenprik dus dat moest op commando. Maar het was het waard lol

Tweede keer op 41+3 dagen spontaan bevallen (nou ja, spontaan, ik was op de trampoline geweest op 1e paasdag en 2e paasdag om 11.30 was hij er) ik kreeg snachts wat weeën en ging soepel en snel. Zonder ruggeprik dus zonder "kleer"scheuren vanaf gekomen. Heerlijk!

Laat mij maar lekker langer doorlopen lol!

17. Dream83

Dream83 Actief lid

20 jul 2015
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha wil je er nog 1 horen? :D

18. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Mooie echo Josephine!
    Lol staat er weer niets meer op 10 juni ;)

19. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Meisjesnaam weet ik, jongensnaam denk ik ook maar dat is nog in overleg lol

20. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Hier de eerste ook een flinke horror bevalling gevolgd door een bijna postnatale depressie a.g.v. Medicijnen.
    Maar toch is nummer 2 gekomen (super bevalling) en nu ook nummer 3. Dus het drama moet meevallen.
    En de bevallingen worden bij mij steeds makkelijker ;)

Zag ik nou al een 3d echo voorbij komen? Wat een mooie!

Meisjesnaam hebben we al, jongensnaam........ Dat wordt echt nog een probleem.

Deel Deze Pagina