1 t/m 15 juni 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lieflief, 27 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    bij mijn dochter heb ik hem gehad en na half uur werkte die nog niet en had toen volledige ontsluiting :) dit keer neem ik weer niks op eigen krachten weer:)

2. justthe3ofus

justthe3ofus Actief lid

4 okt 2015
    204
    0
    16
    Huh, maar dan hebben ze hem gegeven terwijl je al voorbij de 7cm ontsluiting was?
    Want dat doen ze normaal niet meer.
    Of zijn die laatste centimeters ineens heel hard gegaan?

3. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    ik had 2 cm toen ik naar de ok ging voor ruggenprik mijn ontsluiting is heel snel gegaan :)

4. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    Hier zal het weer een keizersnede worden, eerste twee waren ook keizersnede (eerste ongepland, vliezen gebroken op 36+5, twee dagen geprobeerd in te leiden uiteindelijk en geen enkele wee gekregen, tweede was geplande keizersnede) Dus ik vermoed dat het 25 mei zal worden hier ;)

5. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Hmmm, hier nog geen bevalling gehad dus kan er niet over mee praten :).

6. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Komt allemaal wel goed als t vanzelf gaat overkomt het ke.
    Ik moet iig naar het ziekenhuis toe.. Heb uiteindelijk keizersnede gehad.
    Heb er zeker geen trauma van gekregen. Het zal nooit m'n hobby worden bevallen. Maar zat compleet helemaal in m'n zelf..
    Maar ik ga er nog niet aan denken eerst maar es deze weken doorkomen.
    Komt echt goed Meiden!

7. Happy ikke

26 apr 2013
    78
    0
    0
    NULL
    belgië
    Hier ook een zalige bevalling gehad. Om 6uur mijn vliezen gebroken, om 7 uur zijn de weeën begonnen en tegen 13 uur lag mijn dochter op mijnen buik. Heeft wel nog een half uur geduurd eer mijn placenta er ook uitkwam maar dat deed geen pijn hoor. Was enkel wat lastig omdat ik ook geknipt was en dat genaaid moest worden.

8. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    De eerste bevalling was niet zo heel geweldig. Ontsluitingsfase ging prima, maar meneer besloot snel nog even een kwart slag te draaien. 2 uur geperst, toch met de vacuümpomp en een gebroken sluitelbeen.

De tweede bevalling was een droom bevalling. Die wens ik iedereen toe. Rustig tot 5 cm, daarna even een uurtje heftig, 7 minuten persen en meneer was er.

9. Theemuts02

28 sep 2015
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag allemaal! Jeetje is gezellig druk hier zeg :D pagina's worden snel vol geschreven hihi.

Aan alle nieuwe dames: welkom en gefeliciteerd! Gezellig dat jullie meekletsen :)

Over de lijst: Ik voelde me redelijk aangesproken op eerdere berichtjes dat dames niet waren toegevoegd aan een geüpdate lijst... Het is niet mijn bedoeling geweest anderen niet in de lijst te plaatsen, ik had alleen even snel mijn eigen uitgerekende datum aangepast en mijn eerste afspraak in de lijst gezet:). Dus, sorry als ik iemand daarmee voor het hoofd heb gestoten, dat is niet mijn bedoeling geweest!

Bevalling: Hier beide keren ingeleid. Eerste was er na 3 uur weeënstorm. Na de gel ging alles vanzelf, geen weeënopwekkers nodig gehad. Tweede ook ingeleid, geen gel gehad direct vliezen kunnen breken, en deed er met 5,5 uur iets langer over maar had ik ook niet veel over te klagen. Daar wel weeopwekkers gehad maar slechts hele lage dosering was al genoeg.
    1e zonder pijnstilling, 2e op het laatst met een pompje. Die wilde ik eerst niet maar ik hield onbewust de ontsluiting tegen. Dus toch een pompje gevraagd en toen binnen 5 min de laatste 2 cm ontsluiting erbij.
    Deze keer wordt ook een medische bevalling en kans op inleiden is weer aanwezig (mag niet over tijd lopen). Maar ga nu zeker sneller voor het pompje, vond ik een prima middel. Haalde net even de scherpe randjes eraf toen het echt even niet meer ging.

Hier: Last van mijn onderrug en onderbuik. Heb niet het gevoel dat het fout zit gelukkig maar het is wel wat vervelend (het zal wel groeipijn zijn vermoed ik;)). Anderen die hier ook last van hebben??
    En ben onwijs moe... Zou zo wel kunnen slapen:) Maar oudere kids hebben het niet in het zin om een rustige middag te hebben zodat mams ook even in de rust kan, helaas helaas! Zometeen naar de fysio om te trainen (gaaaaap:):)). Fijne middag allemaal!

10. Pinne

Pinne Lid

19 sep 2012
    70
    2
    8
    NULL
    NULL
    Uuhhh bevalling probeer ik maar niet aan te denken. Eerste bavalling duurde 40uur en eindigde met ks, en als kers op de taart post partum depressie..
    Maarrr we zijn er weer, ik wordt wel extra in de gaten gehouden dit keer. Voorlopig alle controles bij gyneacoloog ipv verloskundige.

11. justthe3ofus

justthe3ofus Actief lid

4 okt 2015
    204
    0
    16
    Na het lezen van ieders verhaal zie je maar weer dat je je er niet mee bezig moet houden.
    De natuur bepaald hoe het gaat en anders helpt de medici een handje mee.
    Laten we vooral genieten van al die maanden dat we zwanger mogen zijn.
    Zo kijk ik er zelf ontzettend naar uit de kleine te kunnen voelen.

Theemuts, rot dat je niet even slapen kan.
    Mijn dochter is bij een vriendin spelen dus heb 1,5 uur geslapen.
    Kan je wel vertellen dat het hier geen zier heeft uitgemaakt haha :D

12. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    #412 Bloezem, 7 okt 2015
    Laatst bewerkt: 7 okt 2015
    Bevallingsverhalen

De eerste was niet zo door iets wat zelden gebeurd
    Bij de eerste had ik het HELLP-syndroom dus eerst drie weken met nier en leverfalen in het ZH gelegen en toen op 35 weken ingeleid omdat er hartfalen bijkwamen :(
    Lichaam kreeg wel weeën maar weigerde te ontsluiten, na drieenhalve dag wilden zij een keizersnede en dat weigerde ik dus kreeg ik een ruggeprik. Als hij om 2.00 niet geboren zou zijn werd het een keizersnee.
    Hij is 1.50 geboren na drie keer persen (op commando, ik voelde er weinig van door de ruggenprik ;) )
    ☆Happy☆ (vind keizersnee zo eng idee)

De tweede was een model zwangerschap en bevalling.
    Weeën begonnen om 3.00 snachts dus ik ben mijn bed uit gegaan en heb de was gedaan. Om 6.00 werd het wel erg dus het ziekenhuis gebeld, ga maar even onder de douche.
    Om 9.00 heb ik mijn vriend wakker gemaakt en belde hij het ziekenhuis. De vrouw aan de telefoon zei "waarom beval je niet gewoon thuis?" Echt serieus, WAT?! Ze hadden zeker geen zin om te werken op tweede paasdag ;)
    Dus hij uitgelegd dat ik indicatie had en we werden om 10.00 verwacht
    We waren 10.30 in het ZH en toen had ik al 8cm, ze brak mijn vliezen, vijf minuten en twee persweeën later lag om 11.30 ons mannetje op mijn buik :)
    Het mag duidelijk zijn dat er geen tijd meer was voor pijnstilling, alles op oerkracht, Woehaaa!! LOL

Dit keer voor het eerst volledig vk dus als het goed is :D
    Alles op de normale manier..

Kwaaltjes; veel druk op mijn onderbuik, al mijn broeken lijken te strak te zitten en irriteren dus heb stiekem al een zwangerschapsbroek aan, heerlijk hah!
    Met vlagen misselijk, spierpijn in de bovenbenen en sinds gisteren ontzettend moe..
    Ik kan nogal vurig uit de hoek schieten maar das eigenlijk niet anders dat normaal :p

13. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hier voor de grap getest met een ovulatiest die ik nog over had. Wel donkerder dan de kv test he hahaha wat grappig..

14. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hihihihi kijk

15. justthe3ofus

justthe3ofus Actief lid

4 okt 2015
    204
    0
    16
    Wat leuk Roosje! :D

16. justthe3ofus

justthe3ofus Actief lid

4 okt 2015
    204
    0
    16
    Vind het rot te lezen dat sommige mama's het zo zwaar hebben gehad tijdens en/of na de bevalling.
    Ik gun jullie volgend jaar een hele fijne bevalling xx

17. bolliewollie

bolliewollie Actief lid

21 mei 2008
    351
    0
    16
    Werk in de gehandicaptenzorg met clienten met een
    Steenwijk (ov)
    Ik was tot aan vanmorgen wel lekker relaxed.
    Mvm was er vanmorgen en de testen waren absoluut niet niet om naar huis te schrijven. Met de urine van vanmorgen leken de testen negatief. Dus hup nog een plasje en nog maar weer testen. Die leek eerst ook negatief, maar alle drie kregen ze uiteindelijk een heel licht streepje. Toch zwanger maar het zit mij absoluut niet lekker.
    Ik weet dat ze ongevoeliger zijn, maar toch ben ik teleurgesteld. Ik wil gewoon een knaller!

Bijgevoegde bestanden:

18. Iertje

Iertje Bekend lid

16 aug 2015
    632
    3
    18
    Het is hier heerlijk op vakantie.. Het mooie weer werkt alleen ook mee aan de zin in seks..
    Nou heb ik laatst een contactbloeding gehad en durf ik niet meer.. Ik moet voor mijn gevoel steeds VL afwijzen hij snapt het wel maar kan ook moeilijk van me afblijven..
    Ik vind dit erg lastig, ik wil zelf ook heel graag maar vind het dood eng

19. justthe3ofus

justthe3ofus Actief lid

4 okt 2015
    204
    0
    16
    @Bolliewollie: wat vervelend voor je zeg. Ik kan me voorstellen dat het je geen fijn gevoel geeft.
    Misschien kan je met de vk bellen om je angst te bespreken?
    Of zeg ik dan iets geks?

20. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Bolliewollie, balen zeg! Dat heb ik nu ook.. Maar jij bent wel verder dan ik. Hoop dat het goed afloopt.
    Iertje, geniet ervan. Ja is normaal, had ik bij mijn dochter ook en manlief was geduldig.
    Justthe3ofus, jaaa leuk he hihiihihi

Deel Deze Pagina