Even weggeweest...heb niet alles kunnen lezen. Maar ik ben wel voor zp, ik ben niet zo'n facebooker. En nog een vraagje: Wie heeft er ook zo'n last van hoofdpijn, ik heb heel de dag zeurende hoofdpijn.
Wat betreft Fb of zp. Ik denk dat we daar even een paar weken mee moeten wachten. Laten we eerst gewoon gezellig kletsen en elkaar leren kennen. Ga je op Fb dan zullen er mensen uitgesloten worden omdat ze dat liever niet hebben. Als we de eerste maanden voorbij zijn, wordt het wat makkelijker. Testen: ik heb weer mooie testen voorbij zien komen. Nieuwkomers: welkom en natuurlijk gefeliciteerd! De datums die er nu staat gaan nog flink veranderd worden na de eerste echo. Het gebeurt erg vaak dat je een paar dagen voor of achteruit wordt gezet ondanks dat je je ei hebt gezien/gevoeld oid. Na de test van mvm was ik ff down maar diezelfde avond was ik er weer hoor. Ik ga niet extra testen, ik ben zwanger dat weet ik. En van een test word ik niet extra zwanger of niet. Misselijkheid is aanwezig dus zwanger ben ik. Vandaag met mijn zoontje van 2 naar de ha geweest. Hijmoest vaorgen huilen bij het plassen. Tja ik denk ik moet wel urine mee, maar hij vertikt het om op het potje te gaan. Op een gegeven moment plast hij op de grond. Ik met een lepeltje in een potje doen. Ja schoon zou het niet zijn, maar moest wat. Bleek indd bloed in te zitten, dus nu is hij aan de antibiotica. Arm kind. Al heeft hij buiten de eerste plasjes om en geen last van lijkt het.
Oja ..ik had nog een vraag, wat eten jullie deze eerste weken van de zwangerschap? Ik heb wel veel gelezen, maar ik zou wel willen weten of jullie er bewust mee bezig zijn. En zo ja, wat eet je dan precies?
Goede morgen, Ik begin zo werr aan m'n vroege dienst. Twerde nacht niet goed geslapen. Hoop dat t ff alle spanning is dat t niet lukt en dat ik aankomende nacht heerlijk zal slapen. Heb beetje last van m'n rug rechts. Dat kan natuurlijk komen door het slechte slapen. En rugpijn hoort er helaas bij.... @ddtje ik pers elke ochtend als eerst twee sinaasappels (poets daarvoor m'n tanden is beter vj glazuur) en later op de dag maak ik smoothie voor m'n dochter en ik. Ik eet absoluut nooit fruit maar vind dat ik dit verplicht ben aan m'n baby. Pffff zal ook nog wel koud zijn op de fiets heb m'n winterjas maar weer uit de kast gepakt...
@Ddtje: Ik eet nu eigenlijk precies zoals ik voorheen at. Ik at sowieso al elke dag 2 stuks fruit en groente bij mijn avond eten. Verder ongeveer 4 sneetjes volkoren brood of iets van yoghurt. Het enige verschil is dat ik nu probeer helemaal niet te snoepen. Scheelt denk ik ook dat mijn 'smaak' nog niet veranderd is zeg maar . Ohja en ik drink de hele dag niets anders dan water, soms groene thee en soms een beker drinkyoghurt.
goedemorgen, Ik probeer ook veel fruit te eten en veel groentjes, 's morgens ook vers geperste sapjes en dan havermout met noten en fruit of een smoothie als ontbijt. 's middags slaatje of soep en 's avonds veel groentjes en pasta of rijst . En vooral veel drinken! water en thee, of melk. Ik kan vooral 's avonds chips niet weerstaan, ik doe wel mijn best hoor. Was bij de eerste bijna 30 kg bij, bij de tweede 23 en wil nu onder de 20 blijven
Ik ben totaal geen fruit eter maar vind dat nu wel een plicht. Ook 1x pw vis eten vind ik mijn plicht. Wij eten dat zelden. Ik slik nu alleen nog foliumzuur maar wil de vitaminepillen er wel bij doen
Ik slik kruidvat vitaal zwanger daar zit alles in verschillende vitaminen & ook foliumzuur! Bij mijn eerste was ik zo misselijk...Toen kon ik die pillen niet binnen houden zo vies.
Goed om te horen allemaal. Goed bezig!!! Ik wordt hier helemaal emo van als ik het allemaal lees...dat het jullie plicht aan de baby is. Al echt mama's voor het kleintje...nu al zo goed voor het kleintje zorgen...sorry..ik weet niet waarom want het hoort zo...maar ik wordt er gewoon emo van. Ik zelf heb altijd veel groenten gegeten en nu ga ik natuurlijk mee door. Fruit ben ik niet zo gek op. Ik probeer wel twee per dag te eten. Smootie vind ik en goed idee..ga ik ook proberen. Verder slik ik foliumzuur en vitamine D. Ik ben aan het twijfelen of ik niet moet overstappen naar een multi
Ik gebruik multi zwanger van De Tuinen. Later wil ik er ook zalmolie bij gaan slikken (is speciale visolie zeer geschikt voor zwangere dames, andere verhouding EPA DHA) Verder probeer ik regelmatig en gezond te eten. Havermout als ontbijt. Tussendoor lekker groente (augurkjes, groente met een dipje) /fruit maar ook wel eens wat lekkers zoals pepernoten, en 's avonds lekker gevarieerd. Ik ben nog niet zo misselijk dus alles smaakt me nog. Ik heb ontzettend zin in Hollandse pot opeens dus vanavond lekker boerenkool en morgen zuurkool. Ik heb wat meer trek in vlees dan normaal. En in eieren. Oh ja en ik eet veel vla enzo. Ben niet zo'n melkdrinker, dus dan maar yoghurt en vla. Ik eet niet veel brood, in de middag ga ik vaak voor kliekjes of soep of pastasalade. Is er hier iemand die heeft moeten stoppen met roken? Lijkt me best een uitdaging. En qua drinken, valt jullie dat zwaar? Ik drink normaal nauwelijks (en ik rook niet), dus voor mij is het niet een grote omschakeling. Mijn vriend is wel speciaal gestopt met roken, al toen we serieus gingen proberen. En hebben jullie al 'gekke' trek? Ik nog niet zo, behalve meer zin in 'puur' voedsel en uitgesproken smaken, op het moment zuur en zout. Dat zout kan te maken hebben met het feit dat ik me soms wat slapjes voel.
ik ben gestopt met roken en ook met drinken. Ik dronk uiteraard niet veel en niet dagelijks maar in het weekend met vrienden op ebzoek wel eens wijn/cava of een biertje. Dus ja dat valt wel op als ik opeens niet gezellig mee drink
Yep, erg herkenbaar...neem normaal direct paracetamol, maar probeer het nu maar zo lang mogelijk uit te zingen!
Ik ben trouwens geen roker en 'drinker'(ik moet altijd rijden, haha) dus hier ook geen omschakelingen. Probeer nu alleen wat meer fruit te eten dan anders. Ik slik de 'vitaal zwanger' pillen van het Kruidvat.
Ik slik niet snel paracetamol. Maar gisteren had ik wel bijna gelikt. Ben toen maar gaan slapen, het hielp wel een beetje.
Bolliewollie; Wat zielig voor je zoontje zeg! Hopelijk slaat de antibiotica snel aan eb heeft hij er geen last meer van! Eten; Ik pers geen sapjes sochtends ed ik ben uberhaubt overdag niet zo een eter, nu zorg ik ervoor dat ik wel goed eet dus ik neem ontbijtdrink in de ochtend, om 10uur een stukje fruit, twee bruine boterhammen om 12 uur, een koekje en/of vla om 15 uur en we eten nu zo vers en gezond mogelijk savonds maar dat deden we altijd eigenlijk wel Pillen; Ik slik Vitaal Zwanger van Kruitvat Roken/drinken; Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was in 2013 heb ik mijn sigaretten weggeven en ben ik acuut gestopt met drinken (ik ben een gezelligheidsdrinker in het weekend als we vrienden zien en ook dan drink ik er 2 a 3) nu ben ik eigenlijk altijd de bob dus dan valt het helemaal niet op Alleen als zijn familie hier is zal het wat lastig verbergen worden want dan hebben we wel altijd gezellige doorzakavondjes
Ik slik sinds gisteren davitamon compleet mama , daarvoor slikte ik alleen foliumzuur. Ik was bij mijn dochter 19 kg aangekomen.. Ik was 0,0% misselijk dys at van alles. Nu ben ik ook niet echt misselijk. Ik wil gezond eten