1 t/m 15 juni 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Judith01, 25 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.223
    6.896
    113
    Vrouw
    Ze kunnen weinig vinden bij je geloof ik..vind je dat niet enorm frustrerend?

2. rhea90

rhea90 Actief lid

5 dec 2013
    490
    258
    63
    leeuwarden
    Ja tuurlijk is dat frustrerend. Ze gaan het nu in de zwangerschap ook niet meer onderzoeken omdat ze al veel gedaan hebben en niks kunnen vinden. Dus nu is het te hopen dat het als een gezond kindje te wereld komt. Na de geboorte moet hij in ider geval nog twee weken in het ziekenhuis blijven voor onderzoek on te kijken of alle organen goed functioneren. Ze zien er allemaal goed uit maar hoe ze functioneren dat weet je pas na de geboorte.

MommyTooBee vindt dit leuk.
  3. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.223
    6.896
    113
    Vrouw
    Pfff wat een gestress zeg. Ik blijf voor jullie duimen in ieder geval.

rhea90 vindt dit leuk.
  4. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik ook! Ik ben ook zo blij dat hij nog lekker in je buik zit.

Totaal iets anders, wie is er ook om de zoveel uur wakker? De laatste paar avonden word ik om de 2 uur wakker. Dan moet ik opstaan, plassen, drinken en eten. Gelukkig val ik daarna snel in slaap, maar twee uur later en het is weer zo ver. In het weekeinde is het niet zo erg, maar doordeweeks ben ik kapot. Schijnt er bij te horen maar ik heb er nooit eerder last van gehad. Jullie?

5. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Ik heb het geluk dat ik meestal doorslaap. Zonder zwangerschap heb ik dat eigenlijk ook. Alleen dan duurde toen het in slaap komen langer. Nu ben ik ‘s avonds wat moe en gaat het wat sneller.

2,5 liter vruchtwater is dan wel erg veel. Ik wist eigenlijk niet dat ze dat deden. Krijg je nu meer lucht?

6. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.223
    6.896
    113
    Vrouw
    Soms. De ene nacht slaap ik door. Andere nacht ben ik idd elke 2 uur wakker. Schijnt idd je lichaam te zijn die zich voorbereid op de baby

7. MommyTooBee

MommyTooBee Bekend lid

22 sep 2015
    512
    88
    28
    Ik word sowieso 1x per nacht wakker om te plassen en slaap dan ook zo weer door. Soms wat vaker, maar laatste nachten gaat t wel prima. Enige irritante is dat ik alleen op mijn linker zij kan liggen, maar ach dat red ik ook nog wel die paar weken haha. Daarna weer lekker op mn buik slapen :D

8. rhea90

rhea90 Actief lid

5 dec 2013
    490
    258
    63
    leeuwarden
    @Meg ja ik heb nu weer veel meer lucht.

Ik ben van mijzelf gelukkig een goede slaper. Zelfs toen ik veel pijn had door het vruchtwater viel ik wel steeds in slaap maar werd ik Snachts wel wat vaker wakker. De afgelopen nachten had ik geen pijn meer dus heb ik heerlijk geslapen. Zelfs nog even een middag dutje gedaan om bij te tanken.
    Snachts altijd 1 x keer wakker om te plassen maar ik slaap gelijk weer door.

9. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.223
    6.896
    113
    Vrouw
    Snachts minimaal 1x plassen moet ik inderdaad ook. Maar dat is bijna altijd al zo geweest, ook toen ik niet zwanger was

10. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Wat een geluk zeg! Ik sta echt elke drie uur op. Gisteren lukte het niet om in slaap te vallen. Tekort aan zuurstof en de baby drukt enorm op blaas, maag een longen. Nog 5 weken....

@MommyTooBee, op je linkerzijde slapen is juist heel goed!

@rhea90 , gaat het nog goed?

11. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.223
    6.896
    113
    Vrouw
    Ik kan bijna alleen maar op rechts slapen. Links schijnt idd beter te zijn, iets met doorbloeding van organen dacht ik?

12. rhea90

rhea90 Actief lid

5 dec 2013
    490
    258
    63
    leeuwarden
    Ja, Dankje :D

13. MommyTooBee

MommyTooBee Bekend lid

22 sep 2015
    512
    88
    28
    Ja links schijnt idd het beste te zijn voor de doorbloeding van de placenta. Op mn rug krijg ik het benauwd, en op mn rechter zij op de 1 of andere manier ook..

Nog 3 weekjes werken.. Wow tijd vliegt nu echt voorbij.. En de kamer van zoontje is nog niet af pff. Ontwerp geboortekaartje sinds vorige week wel af :D
    Moeten jullie nog veel dingen doen of kopen? Hier mis ik alleen de rompertjes nog, maar zoek smalle en t lieft ook niet te duur maar heb de perfecte nog niet gevonden. Meeste zijn 50/56 en weet bij mn zoontje waren die toch best groot.. iemand tips?

14. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Kom hier ook nog eens piepen :)

Slapen gaat vrij goed, kom wel moeilijker in slaap. En zodra ik in bed kruip is hij heel actief :)
    Moet 2-3x per nacht plassen.

En hoever ik zit :
    Geboortekaartjes/doopsuiker is in orde. Kamertje is zo goed als af, enkel de ledikant wordt pas midden mei geleverd, maar hij slaapt de 1ste maanden bij ons in de co-sleeper dus daar is geen haast bij.
    De box zetten we binnen 2-3 weken op denk ik.

Qua kledij heb ik alles in maat 50/56 klaar in de kleerkast hangen. Speelgoed e.d heb ik nog van dochter.
    Moet nog een knuffeltje kopen dat dochter mag afgeven als ze broertje de 1ste keer zal zien.

Rompers heb ik v/d Hema. Ben ik heel tevreden van, sluiten mooi aan!

Lill vindt dit leuk.
  15. MommyTooBee

MommyTooBee Bekend lid

22 sep 2015
    512
    88
    28
    Oh jij hebt alles ook al echt gewassen en al in de kledingkast hangen hihi goed bezig..
    Hier heb ik alles nog in een zak bovenop zolder staan. Oude & nieuwe kleertjes moeten allemaal nog gewassen worden en de kast moet sowieso nog leeggemaakt worden want de kleertjes van zoonlief moeten naar zijn nieuwe kamertje.. Heb trouwens toch maar de rompertjes van de Hema gekocht. Ik weet dat die overslag rompers iets kleiner vallen maar die vond ik achteraf toch niet zo praktisch met zo kleine baby..
    En vanochtend op sandalen jacht geweest voor ons zoontje, en gelukkig zijn we geslaagd :D
    Daarna nog even lekker bij de Hema gelunched! Ben blij dat ik dit nog redelijk vol kan houden allemaal.
    Oh en gister nog een weekendje weg geboekt voor over 3 weken. Hoop dat ik me dan nog steeds zo goed voel.. 3 weken voor uitgerekende datum. Zul je zien dat ik dan ga bevallen ofzo :rolleyes: Maargoed we zien wel.. Wilde graag nog een x een weekend volop van onze zoon genieten en alle aandacht geven en leuke dingen doen voor die dit straks allemaal moet gaan delen!

Lill vindt dit leuk.
  16. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Jij bent idd wel lekker ver rainbow! Wij hebben nog wel veel te doen:

- Naam kiezen
    - Geboortekaartje kiezen/maken
    - Cosleeper bestellen
    - Verschoonmandje bestellen
    - Kleding uitzoeken. En aan de hand daarvan nog wat kopen
    - Alle kleding wassen

En eigenlijk maak ik me alleen druk over het eerste punt haha. Ik wil wel dat als hij geboren is we direct een naam hebben. Van elke dag namen zoeken werd ik gek. Dus nu mag mijn man verder gaan zoeken!

Een lekker nog een weekendje weg! Gaat vast heerlijk worden :)

17. MommyTooBee

MommyTooBee Bekend lid

22 sep 2015
    512
    88
    28
    Oh een naam.. wat vreselijk hè haha. Vriendlief en ik waren het ook iedere x niet eens. Nu ook de knoop maar doorgehakt want je moet toch een x een keus maken. Jullie komen er vast wel uit! :)

18. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik heb gisteravond lopen janken omdat de kleertjes wel gewassen zijn maar nog niet gestreken of opgehangen. Mijn dochter blijft nog op haar kamertje slapen totdat deze naar haar kamertje gaat en dat is pas met 6 maanden. Ik weet alleen niet was we gaan doen met al zijn kleertjes! Ik zat te denken om in de kamer van de oudste een kast neer te zetten en daar haar kleertjes bewaren en dan haar kast voor de jongste te gebruiken.
    Aan de andere kant, wat denken jullie van het idee om mijn 2 jarige al bij haar 4 jarige broertje te laten slapen?

19. MommyTooBee

MommyTooBee Bekend lid

22 sep 2015
    512
    88
    28
    Poeh ja lastig, het lijkt mij wel jong. Maar jij kent je kids zelf het beste dus hier kan ik niet over oordelen of het gaat werken.. Vraag me wel af of jouw zoontje van 2 al in een peuterbedje slaapt? Hier nog in dilemma hem eerst in zn nieuwe kamer te laten wennen in zn ledikant of meteen in zn nieuwe peuterbed...

20. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Mijn zoon slaapt goed door. Als ik nog zo’n kind zou hebben durf ik het aan om ze samen te leggen. Kan je niet een week het proberen? Even kijken hoe het gaat.

Wij gaan de baby eerst bij ons op de slaapkamer leggen. En dan kijken we verder. Of we verbouwen een ruimte tot slaapkamer of we leggen de kinderen samen. Mijn zoon kijkt vooral uit naar de laatste optie. “Samen slapen” :)

MommyTooBee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina