Gefeliciteerd!! Wat leuk. Hoop dat je een fijne kraamtijd hebt. Hoe ging de bevalling, ben wel benieuwd..
Hallo dames, Kreeg weer eens geen meldingen. @MommyTooBee wat een fijn nieuws dat je niet ongeleid hoeft te worden! Misschien heeft de vk laatst gewoon een verkeerde meting/foutje gemaakt. Als de gyn zegt dat het goed is zou ik daar op vertrouwen . @dilaaaaar gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Was de bevalling goed gegaan? Ik vind het zo spannend! Hoe bereiden jullie je voor op de bevalling?
Gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje @dilaaaaar! Wat een snelle bevalling zeg. Hebben ze je ingeleid vanwege de gebroken vliezen? @Libra89 Ik vind het ook erg spannend! En dit terwijl ik wel een beetje weet wat ik kan verwachten. Ik probeer nu de laatste dingen voor te bereiden. Loop echt nog wat achter. En dan zo ontspannen mogelijk de bevalling in te gaan.
@Libra89 en @Meg Ik vind het ook weer spannend, ookal is het al de tweede.. Bij mijn eerste heb ik tegen een postnatale depressie aangezeten nadat hij was geboren. Ik voelde me toen echt heel erg down. Deze x ben ik toch weer een beetje bang voor een herhaling, nu het zo dichtbij komt begin ik weer een beetje te panieken. Ook door een privé situatie die afgelopen jaar heeft afgespeeld waar ik nog erg mee zit ben ik bang dat ik straks in die 3 maanden dat ik verlof heb me enorm klote ga voelen en teveel ga piekeren enzo. Terwijl dit kindje dat echt niet verdiend. Ik hoop dat ik hem echt alles kan geven wat ie nodig heeft! Vanavond de co sleeper opgezet en ook het ledikant maar opgemaakt, ookal zou hij hier voorlopig nog niet in slapen. Wat dat betreft is alles klaar voor de baby. Verder nog wel wat klusjes te doen, maar t belangrijkste is gedaan..
@Meg dat lijkt me wel fijn dat je al een beetje weet wat je kunt verwachten. Is je eerste bevalling naar wens verlopen? Waarmee loop je nog achter? Ik denk dat ik alles af heb maar merk dat ik onzeker ben of ik alles wel heb. @MommyTooBee begrijp je angst wel als je na de vorige bevalling zo down hebt gevoeld, hoe groot is de kans op herhaling bij dat soort klachten? Hopelijk heb je deze keer nergens last van! Geloof in jezelf en je moeder instinct! Ik weet natuurlijk niet wat voor omstandigheden er verder spelen, hoop dat je tijdens je 3 maanden verlof ook een beetje kunt genieten! Misschien hoort het erbij om een beetje in paniek te zijn, merk dat ik mezelf er de laatste weken regelmatig op betrap dat ik me druk maak over hoe alles zal verlopen (vooral de bevalling).
bedankt iedereen ! ik was heel erg bang voor de bevalling omdat ik niet goed pijn kan verdragen.. nou, ik zou het zo weer over doen ! ik heb een fijne bevalling gehad. ik ben lang afwezig geweest op deze pagina.. toen ik 35 weken was begon ik al heftige weeen te krijgen. het rommelde heel erg. ook voelde ik Regilio minder dan normaal. om de dag moest ik naar de gyneacoloog. elke keer een ctg scan en ontsluiting voelen. toen had ik 2 cm ontsluiting gekregen in die week. ook verloor ik veel vocht downunder maar het kon geen kwaad. de week daarop was alles rustig en was er niks aan de hand meer. ik kon weer naar de verloskundige. ik was 37+2 en ik voelde me niet zo goed. anders dan anders. ik voelde in de avond langs me benen druppeltjes. maar ja, dat had ik ook eerder gehad. in diezelfde nacht vreselijke weeen gehad. de volgende ochtend werd ik wakker met weer druppels langs me been. en het nare gevoel dat ik had was erger geworden. ik moest gelijk naar de verloskundige komen. en daar bleken mijn vliezen gescheurd te zijn aan de boven of zijkant. shit dacht ik. ik had eerder moeten heen gaan. er was al meer dan 15 uur voorbij. ik moest gelijk naar het ziekenhuis om te checken of het echt vruchtwater was. het was vruchtwater. ik moest in de avond terug komen. om te kijken hoever me ontsluiting zou zijn. als het niet ver genoeg was, zou ik een ballon krijgen. maar een ding was zeker; ik zou de volgende dag bevallen ! ze wilde me gaan inleiding in verband met langdurige gescheurde vliezen. me hoofd draaide en ik wist niet wat ik moest denken. me buik deed pijn. hij was hard. om 8 uue meldde ik me weer bij het ziekenhuis; ik had 4 cm ontsluiting en hoefde geen ballon. thank god dacht ik. ik mocht naar huis. eenmaal thuis rond 12 uur ging ik een lekkere warme douche nemen en slieo ik tot half 7. om half 8 was het zover; me inleiding. het begon rustig met een ctg scan. ik had al last van weeen en harde buiken. de verloskundige ging nog een keer naar me ontsluiting kijken. het was maar 3 cm. dat was echt een baalmoment. ik kreeg het infuus in me ader. daarna hebben ze de weeen opwekkers gestart.. ze bouwde het per half uur op met 2. toen hij op 8 stond (hij kan tot ergens in de 20 geloof ik) trok ik het niet meer. de pijn was ondragelijk gewoon. ze artsen adviseerde mij om een ruggenprik te nemen. want ze zagen aan mij dat ik het niet zou redden (klinkt erger dan het is) ik heb een half uut moeten wachten tot ze de ruggenprik hadden aangevraagd. eenmaal op de andere afdeling waren ze klaar om hem te zetten. maar ondertussen gingen mijn weeen gewoon door. terwijl de medicijnen op 2 stonden weer (ik ging zelf verder met de weeen) na een half uur lag ik weer op de verloskamer. geen gevoel meer in me rechterbeen en billen, geen scherpe weeen meer. heerlijk relaxt lag ik. ik ben bijgestaan door me vriend, schoonmoeder, schoonzus en schoonoma. toen alleen me oma nog in me kamer was en de rest even weg was voelde ik dat het zwaar werd tussen me benen. ik was verlamd maar dat voelde ik wel. ik begon te jammeren dat ik moest persen. op dat moment kwam iedereen toevallig net terug en werden de artsen gehaald. in een uur tijd had ik 5 cm erbij gekregen en kon ik persen ! wat voelde dat heerlijk! beetje jammer dat me vriend half ko ging haha. na 15 min persen hoorse ik het hartje minder snel kloppen. dan krijg je zo'n boost. me kindje moet eruit. na een keer hard persen lukte het echt niet. toen hebben ze me ingeknipt en was hij er ! na de ruggenprik wae mijn bevalling zo fijn. ik heb veel respect gekregen voor vrouwen die alles zonder stilling doen. ik zou iedereen echt aanraden om een ruggenprik te nemen als de pijn onverdragelijk wordt. en dan bedoel ik echt onverdragelijk. of ik een tweede zou nemen ? ja, ik zou alles gewoon weer doen. maar dan wel over 5 jaar pas. nu ben ik aan het herstellen van de hechtingen. het doet erg pijn nog. ze waren ook een half uur bezig ermee tijdens het zetten. ik heb er echt veel gekregen. maar alle pijn die ik heb en had is het zo waard ! succes dames, als ik het kan, kan iedereen het xxx
@dilaaaaar Zo wat een verhaal. Dat moet vast heftig zijn geweest! Gelukkig is jullie kleine man gezond en kunnen jullie gaan genieten! Weten ze ook waardoor het is gekomen dat je vliezen zo vroeg zijn gebroken? @Libra89 in procenten zou ik echt even op moeten zoeken, maar de kans is wel groter als het je al eerder is overkomen.. Ben nu ook alleen thuis met mn zoontje die op bed ligt en op die momenten alleen ga ik alweer piekeren. Vanochtend ook weer van half 5 tot 7 wakker gelegen, echt waardeloos. Eigenlijk ben ik doodmoe en zou ik even moeten slapen maar ik zet mezelf er liever toe wat te doen dan pieker ik ook minder..
[QUOTE="MommyTooBee, post: @Libra89 in procenten zou ik echt even op moeten zoeken, maar de kans is wel groter als het je al eerder is overkomen.. Ben nu ook alleen thuis met mn zoontje die op bed ligt en op die momenten alleen ga ik alweer piekeren. Vanochtend ook weer van half 5 tot 7 wakker gelegen, echt waardeloos. Eigenlijk ben ik doodmoe en zou ik even moeten slapen maar ik zet mezelf er liever toe wat te doen dan pieker ik ook minder..[/QUOTE] Hopelijk heb je na deze bevalling nergens last van. Denk dat piekeren er wel een beetje bij hoort. Dat heb ik ook wel dat ik toch bezig blijf terwijl ik best moe ben, anders zit je ook maar zo af te wachten. Vooral doen wat goed voelt voor jou, heb je wel een beetje steun van de vader?
Hopelijk heb je na deze bevalling nergens last van. Denk dat piekeren er wel een beetje bij hoort. Dat heb ik ook wel dat ik toch bezig blijf terwijl ik best moe ben, anders zit je ook maar zo af te wachten. Vooral doen wat goed voelt voor jou, heb je wel een beetje steun van de vader?[/QUOTE] Ja ik denk dat iedereen nu t zo dichtbij komt vast ook wel een beetje gaat lopen piekeren hoe t allemaal zou gaan.. En een beetje onrustig omdat je weet dat t binnen nu en een korte periode gaat gebeuren, maar wanneer! Haha. En mijn zoontje is morgen jarig en ik hoopte gewoon zooo dat ik dan niet zou bevallen.. Maargoed we moeten gewoon afwachten! Steun van mn vriend heb ik sowieso, alleen die snapt niet waarom ik me nu al zo druk maak. Hij zegt; niks om je druk over te maken toch? Je weet al hoe t moet, met de eerste is t ook goedgekomen.. Maar familie en vrienden houden me ook wel in de gaten na de bevalling.. Dus we zullen het zien! Rustig hier trouwens.. @Patri1982 Hoe is het bij jou? Vandaag zou je ingeleid worden toch? Spannend zeg.. Mss heb je je kleintje al wel in je armen liggen nu Ben erg benieuwd hoe het is gegaan.
Hoi! Ja,inderdaad, vandaag ook gelijk bevallen en dat ging zo snel. Woensdag had de vk gekeken, maar ik zat nog helemaal dicht. Toch had het iets gedaan was toen ik in het ziekenhuis lag had ik al 3 cm. Ze hebben toen mijn vliezen gebroken nadat ik voldoende ab kreeg voor de gbs bacterie. Niet lang daarna had ik weeen en 2 uur daarna lag hij in mijn armen! Het ging zo snel, ik wilde een ruggenprik maar dat mocht niet. Morfine gekregen om de pijn iets ge verminderen maar tijdens de Persweeen mag je het niet gebruiken. Potverdikkeme, dat deed pijn! Eerst het hoofdje en dan de schouders, kuch! Gelukkig maar 1 klein scheurtje. En nu wil meneer niet slapen. Alleen maar aan de borst.
@Patri1982 gefeliciteerd! Wat fijn dat het goed gaat. Mocht je naar huis of ben je nog in het ziekenhuis? Ik hoop dat het bij mij niet al te lang meer gaat duren. Maandag ben ik 38 weken.. Alles gaat gelukkig goed maar ben zoooooooo moe steeds en kan niet veel doen. Krijg dan gelijk steken in mijn onderbuik. Is een beetje frustrerend als je 2 weken in je nieuwe huis woont en het uitpakken schiet niet op doordat je niks kan. Grrrr...
@Patri1982 Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Dat is zeker snel gegaan zeg jeetje. Wat is zijn naam? Of houden jullie dat liever voor jezelf @Aile Het komt wanneer het komt.. haha. Maar ik snap idd wel dat het frustrerend is als je meer wilt doen dan je kunt.. Maar ook goed naar je lichaam luisteren hoor, je krijgt niet voor niks buikpijn.. Hier gelukkig nog niet bevallen en vanochtend de verjaardag van ons zoontje gevierd! Wat was hij blij En wat heeft hij het gezellig gehad. Mama ligt nu voor pampes op de loungeset haha.. Wat een hitte ook hè, maar we mogen niet klagen!