Het is idd vanaf 10 weken dat je de nipt kunt laten doen. Sorry, was in de war Het is ons eerste kindje en het is een simpele bloedtest, dus waarom niet inderdaad Tof shirtje @Rainbow88!
Geeft niks. Had het wel gelezen maar dacht oké . Ik zie alleen elke keer de lijst en dan denk ik, klopt niet. Maar neem je niks kwalijk hoor. Heb het alleen even aangepast
Ik heb gezegd dat de NIPT test voor mij niet hoeft. Maar jullie laten mij twijfelen. Ik krijg het wel volledig vergoed omdat het medisch is. En het is inderdaad maar bloed prikken.
Ik weet het ook niet...en ook niet of ik het gezien mijn verleden vergoed zou krijgen. Nekplooimeting hebben we de vorige keer wel gedaan. Verder niets.
Wat goed dat de Nipt in België volledig vergoed wordt! Hier in Nederland helaas niet! 175 euro is de eigen bijdrage! Ongeveer gelijk als de combinatiest.. alleen daar kreeg je er iig nog een echo bij
Wij gaan dit keer de NIPT doen omdat die uitslagen percentages hoger liggen qua betrouwbaarheid. Vorige keer combinatietest gedaan bij onze zoon. Maar nu dat de NIPT mogelijk is wil ik die. Nieuwe dames welkom en natuurlijk gefeliciteerd!!
Leuk! @Rainbow88 wanneer ga jij of eigenlijk jouw dochter het vertellen? Iemand anders nog leuke ideeën? Wij gaan een weekend weg met de schoonouders dus dan willen we het vertellen. Als ik dan een glaasje wijn weiger dan weten ze het meteen. Bij mijn zoontje hebben we een boekje geven met verhaaltjes voor opa en oma en een t-shirt heeft mijn zwager 3 mnd geleden gedaan dus niet leuk hetzelfde te doen.
@Elz85 Komende zaterdag. Dan trakteert mijn man voor zijn verjaardag. (Schoon)ouders en ml zijn grootmoeder komen dan langs. Mijn man gaat het proberen te filmen en het dan meteen doorsturen naar zijn zus en mijn broer, want wil ook wel dat die het ongeveer gelijktijdig weten. Welk weekend gaan jullie het vertellen? @Lesa Merci! Wij ook
Spannend! Zou wel heel leuk zijn om te filmen. Wij gaan 3 november weg. Hoopte op een echo op vrijdag voor we gaan maar dat is niet gelukt helaas. Vk zei dat ze de eerste afspraken bij 9 weken doen. Moet nog bedenken wanneer ik het mijn familie ga vertellen. En hoe. Het is het 10e kleinkind en het laatste dus wil wel iets origineels doen.
Bah nog steeds zo misselijk! Lig nu op de bank en zoonlief voor de tv gezet.. kan het niet opbrengen de hele ochtend met hem te spelen, gelukkig vind hij die tv geen straf! Vanaf morgen 3 dagen werken, worden lange dagen zo ben ik bang!
O Judith wat naar zeg, ik weet hoe je je voelt. Al gaat het vandaag iets beter met mij, even een verademing na die dagen zo ziek te zijn geweest. Merk dat ik door werk wat afleiding heb en minder focus op me misselijkheid. Heb veel honger en eer steeds 1 boterham bij de eerste signalen en op die manier lukt het me nu de misselijkheid de baas te blijven. Je kunt dit meid!
hier eigenlijk totaal niet misselijk .. af en toe last van mijn borsten en wat vaker plassen maar dat is het dan ook wel... ben ook pas 5+1 dus alles kan nog haha.. wel vervelend als je zo misselijk bent zeg.. weet nog hoe het was bij mijn andere twee zwangerschappen... hier krijg ik zometeen mvm op visite bij mijn andere zwangerschappen ook gedaan en zo doe je voor andere moeders ook nog wat terug alleen maar mooi toch nipt en combinatie test zijn allemaal dingen die wij de vorige keren niet hebben gedaan en nu ook niet zullen doen,, zie tot nu toe geen reden waarom ik het zou laten doen. 20 weken echo zullen wij dan wel weer doen...
Wat leuk al die verschillende opties hoe jullie het gaan vertellen. Super leuk! Ben heel benieuwd naar de reacties! Zal vast super zijn !
Zojuist vk gebeld. 2 nov 1e echo spannend! Mijn buik is zo opgezet pfff voel me al wel 20 weken zwanger Haha. Wij gaan het dat weekend na de echo vertellen aan onze ouders en schoonouders. Heb een voorlees boekje besteld met op de voorkant; hoera er komt een kindje bij! Laat ons zoontje gewoon met dat boekje naar opa of oma lopen Haha. Shirtje deze week maar eens bestellen van grote broer.
Ik herken het gevoel Judith! Ik lig nu lekker met je mee te doen op de bank. Ik heb een paar boeken op mijn e-reader gezet. En Zo lekker met mijn katten knuffelen, die echt bizar gedrag vertonen nu ik zwanger ben trouwens! Ik merk dat ik snel prikkelbaar ben en veel rust nodig heb. Ik zie er tegenop om weer te gaan werken. Ik heb besloten een dag minder te gaan werken. Verhuizen, stoppen met roken, vier dagen werken een pittig klasje dit jaar en ook nog zwanger. Ppffffff Mijn vriend zei dat drie dagen werken ook prima is. En dat ik werk om te leven en niet andersom hahah. Awesome!
Slakkenspoor!! OMG ik heb er ook last van. Dat is veel! Ik schrik steeds en denk dan dat het bloed is. Dan ga ik maar gauw naar de wc (als ik al niet naar de wc onderweg was omdat ik 800x per dag moet plassen) maar dan is gelukkig goed. Had ik vorige keer niet zo erg geloof ik.
@Judith01 Hopelijk gaat het werken goed en heb je niet teveel last van de misselijkheid. @selina89 En weer een mooie test gezien van mvm? @Lief87 Leuk zo'n boekje. Jammer dat we nog zo lang moeten wachten he tot de eerste afspraken @Sharonneke88 Ben je nu gestopt met roken nu je zwanger bent? Veel succes!
@slakkenspoor Haha moet elke keer lachen als ik het woord slakkenspoor lees @zwangerschap symptomen,deze keer *even afkloppen* voel mijn echt super goed.