Volgens mij is het al een keer eerder in dit topic voorbij gekomen over de NIPT test . Wij gaan deze wel doen. Ben zo zenuwachtig en onzeker over morgen. Heb net op het buikfoto's topic zitten kijken (had ik niet moeten doen). Vind mijn buik nog zo plat vergeleken met anderen op dezelfde termijn . Heb vanochtend wel overgegeven dus dat zal vast van de zwangerschap komen, maar ik weet het allemaal niet twijfel zo veel! Hoop dat morgen alles goed is .
@Libra89 of je een buikje hebt id afhankelijk van zo veel factoren. Of je kindje ver naar achter ligt of naar voor, of je baarmoeder je darmen al aan de kant loopt te proppen. Ik zou daar niet onzeker van worden, is nergens voor nodig elke buik is anders. En groeit ook op een ander moment.
Idd ben van België en hier zeggen ze het geslacht dus wel... Ik laat hem doen omdat het maar 8 euro kost (in de tijd van 1ste zs kostte het nog 300 euro dus toen niet laten doen).
@dilaaaaar wij hadden dus een kindje met het Edwardssyndroon (trisomie 18) dit is alleen te zien bij een nekplooimeting tussen week 11 en 14 daarvoor is het nog niet groot genoeg en na de 14 is het niet goed zichtbaar meer omdat de plooi of vochtrand om de baby dan ver verdwenen is. Wij dachten ook dat zoiets ons (27 en 28 jaar) niet zou overkomen en dus geen nekplooi of combinatie test ofzo gedaan en kwam het er dus bij de 12 weken echo aan het licht pas. Rare opmerking van je vk.....
was je kindje bij 14 weken geboren al door het syndroom ? en ze konden het wel bij de termijnecho zien dat je baby het syndroom had ?
Bij de 12 weken echo zagen een ze een vochtrand om het kindje...dat is nooit goed. Kindje beschermt zich daar zeg maar mee. Toen hebben ze er acuut een medisch echoscopiste bij gehaald en die heeft het nogmaals bevestigd. Daarna een afspraak voor een vlokkentest. Daar de uitslag van afwachten en daar kwam trisomie 18 uit....toen besloten de zwangerschap af te breken krijg je ook nog eens 5 dagen bedenktijd ...ons meisje leefde nog volop. Door vaginale tabletten zelf het hartje gestopt (moeilijkste uit me leven) en uiteindelijk ben ik ingeleid en bevallen op 14+1.
oh dat lijkt me zo moeilijk ! hoop dat je het een plekje hebt kunnen geven. ik heb wel over de afwijking gelezen in de folder, en dat het echt een erge afwijking is. bij de termijnecho was bij mij alles goed. ik ben nog jonger dan jou (23) ze zei dat het ook invloed heeft. soms denk ik wel eens van sommige mensen doen zoveel moeite voor een kindje. ze zijn jarenlang bezig, of krijgen steeds miskramen. en dan ben ik onverwachts zwanger en is mijn kindje hartstikke gezond. dan besef ik dat het leven echt niet eerlijk is... ook al ben ik helemaal in love met mijn kleine al, ik had het andere mensen zo erg gegund. dan klaag ik over een ruzie met me vriend. maar je kindje verliezen dat in de buik zit, lijkt me eens van de ergste dingen die er bestaan. ):
@dilaaaaar Ja hoor dat plekje heeft ze...ze hebben mijn placenta toen naar Nijmegen gestuurd voor onderzoek. Daar kwam uit dat wij een kans van 1:8000 hadden. Da's ook niet veel...maar toch. Wij hebben voor de eerste 3,5 gedaan...waarvan 2 jaar via zh behandelingen. 5de terug plaatsing was ik zwanger. Het is voor meiden in de mmm ook vaak moeilijk dat sommige in andere situaties dan zomaar zwanger zijn. Bij mij kwam dat dus na de eerste. Nu ligt dat totaal anders. Maar dat neemt niet weg dat ik nu niet super happy voor je ben hoor En jou "geklaag" geeft alleen maar aan dat je het beste wil voor je kindje en dat is mooi, dat niet zomaar opgeeft met de papa. Maar denk wel aan jezelf meid...jou geluk en dat van je kindje is het belangrijkste idd.
ik schaam me, ik moet me meer verdiepen in al die mothodes om zwanger te worden. ik heb geen idee wat alles betekent. 3,5 en mmm. soms zie ik ook cijfers zoals 32,33,35 en dan zwanger staan bij een handtekening. ik ben echt een newbie hier geloof ik. soms denk ik ook dat ik teveel vraag haha.
Hahaha dat geeft toch niet joh....de getallen in de handtekening de aantal dagen van de voorgaande cyclusse weer. Je kunt de medische malle molen (mmm) opzoeken...3,5 jaar hield bij ons in: 1 jaar zelf geprobeerd...daarna naar het zh. 6x o.i (ovulatie indicatie) 6x iui (intra-uteriene inseminatie) en nu dus ook 2x ivf (in vitro fertilisatie) met in het zotaal 7 terug plaatsingen. zo nu ben je meteen wat wijzer
Hoi meiden, hebben jullie een doppler? Ik zit er over te denken om er een aan te schaffen. Ik twijfel wel een beetje en is het nou schadelijk of is dat alleen als je het elke dag zou gaan gebruiken?
Ik kom even weer eens online. Drukke werk week volgende week ook nog bah bah geen zin maar goed!! @buikjes ik heb nog geen buikje hoor. Ach dat mag later wel komen. Heeft voor mijn nog geen haast.
Dromen....in de zwangerschap. Ik droom ook erg veel. Gister een nachtmerrie. Zat in de auto met mijn kindjes achter in en reed door een technisch storing de kanaal in. Ik deed alles!! Ik heb 4 raam en gordel Snijders in de auto en keer de ramen niet stuk of open. Eerst de oudste losgemaakt en door mijn deur naar buiten gekregen en moest van mijn zwemen. En de jongste kreeg ik niet uit de kinder stoel. Bewusteloos haar naar boven gebracht was ik ineens mijn oudste kwijt. Ze kan zwemen!! En ben echt. Huilend wakker geworden. Heb de helle ochtend een naar gevoel gehad!
Als ik dit soort dingen lees denk ik ook: en ik werd door de pil heen zwamger van iemamd waarvan ik het niet wilde en ik heb getwijfeld om het af te breken... Kan me er dan idd haast schuldig over gaan voelen..
Oh naar is dat he. Vreselijk die dromen... *knuffel* Zo droom ik vaak dat er iets met mn paard is en ik de dierenarts niet kan bellen. Of ik moet rennen maar steeds val. Vreselijk
Maar dat hoeft echt niet hoor...in ieder geval voor mij niet. Ik heb het al een hele tijd niet meer en alle meiden hier zijn super zwanger
Dames ben me een beetje ongerust aan 't maken. Heb net de griepspuit op 't werk laten zetten. Maar ik lees dat dit word afgeraden de 1ste 12 weken Mijn huisarts bevestigde dit. Secretaresse van gynaecologie ook, maar ze dacht dat het weinig kwaad kon. Maar toch, voel me zo dom en onzeker nu