Naar spoedgevallen? Dan moet ik toch langs gaan. Ze kennen me daar niet he. Gyn is niet bereikbaar. Ik zit alleen met de 2 kids tot vannacht. Lijkt me moeilijk. Bloeddruk lijkt beter hoor.
Maakt niet of ze je wel of niet kennen joh. Alleen die 2 kids maakt het wel lastig. Anders morgen ochtend ? Maar bloed druk 10 om 5 dat is toch wel heel laag ????
Ik denk dat ze 100/50 bedoeld, is wat laag, zeker als je bekend bent met een wat hoge bloeddruk en juist door deze schommelingen kan je, je behoorlijk naar voelen. Ik zou toch even bellen, desnoods morgenochtend! Morgen reageer ik even op iedereen, lig al in bed
Idd dat bedoel ik maar gezien die laatste cijfers niet zo bepalend zij spreekt mijn dokter die ook nooit uit, vandaar. Heb intussen 120/60 dus die is weer goed. Moet die medicatie nemen tijdens mijn zwangerschappen dus denk dat mijn lichaam even moet wennen weer. Komt blijkbaar ook van schildklier. Ik panikeer ook niet snel. Gelukkig voor deze keer Als er morgen weer meer bloed is of voel me weer zo beroerd door bloeddruk ga ik wel. Nu enkel nog bij vegen. Ben al stuk geruster Slaapwel mamadeluxe en bedankt aan iedereen voor het medeleven en de raad!
bevallingslijst 💞 1 t/m 15 maart 2016 mamma's 💞 28 februari trotsema - 33 jaar - 3e kindje (?) 1 maart milou1991 - 24 jaar - 1e kindje wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter) karima12 - 24 jaar - 1e kindje mamadeluxe5 -28 jaar - 5e kindje (zoon, dochter, en 2 bonusdochters) Davina - 28 - 1e kindje 2 maart dondertje86 - 28 jaar - 1e kindje gleentje - 32 jaar - 5e kindje (2 zonen en 2 stiefdochters) missaniet - 29 jaar - 1e kindje 3 maart liza28 - ? Jaar - 2e kindje (?) beek - 26 jaar - 2e kindje (dochter) mama2016 - ? Jaar - 1e kindje anna anna - 28 jaar - 2e kindje (zoon) zwennie - 27 jaar - 1e kindje e1ke - 30 jaar - 3e kindje (dochter en stiefzoon) Kaatjekaa - 28 jaar - 1e kindje (?) 4 maart kat0212 - ? Jaar - ? Kindje danda - 35 jaar - 1e kindje turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje shibainu25 - ? Jaar - 1e kindje 5 maart izi - 28 jaar - 1e kindje juf1987 - 28 jaar - 1e kindje sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter) batwomen - ?jaar - 1e kindje 6 maart 7 maart mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter) meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon) rvdc - 26 jaar - 1e kindje patricia1993 - ?jaar - ?kindje mevrouw pinguin - 27 jaar - 2e kindje (?) marloescha - 34 jaar - 2e kindje (dochter) miesje83 - 32 jaar - 3e kindje ( 2 dochters) D3B - 30 jaar - 2e kindje 8 maart toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter) inimini2 - 28 jaar - 3e kindje elisabeth1984 - ?jaar - 1e kindje san10 - ? Jaar - ? Kindje 9 maart kleinem - 38 jaar - 1 kindje angel128 - 30 jaar - 2e kindje (zoon) 10 maart suus123 - 31 jaar - 1e kindje 11 maart fiederelsje - 33 jaar - 1e kindje Yummy - 27 jaar - 3e kindje (zoon en dochter) kat80 - 31 jaar - 1e kindje 12 maart ennass - 28 jaar - 1e kindje missy missy - 36 jaar - 1e kindje Jatris - ?? - ?? 13 maart iba - 28 jaar - 3e kindje 14 maart Ikdus - 27 jaar - 2e kindje 15 maart besjes - 28 jaar - 2e kindje (?) sanne84 - 30 jaar - 2e kindje (zoon) Arikla - 25 jaar - 1e kindje onbekend marijn75 - Liza28 ★sterretjes★ freddel ★ disneymama ★ appelboompje ★ Purple88 ★ Gerbera ★ wij steunen mvm mamalap - milou1991 - sahi - mevrouw pinguin - zwennie - kleinem - anna anna - danda - besjes - marloescha - fiederelsje - missy missy - izi - D3B - Rvdc - mama2016 afspraken 10 aug anna anna - termijn echo juf1987 - termijn echo angel128 - termijn echo 11 aug wendy188 - termijn echo Sahi - Intake + termijnecho Danda - Termijnecho mama2016 - Termijnecho 12 aug kat 80 controle echo 9+5 13 aug mamalap - termijnecho KleineM- termijnecho Suus123 - 1e echo / termijnecho 14 aug zwennie - termijnecho Mevrouw Pinguin - 12weken echo 17 aug rvdc - intake en echo vk Besjes - Termijnecho Izi - Termijnecho kleineM - Nipt 19 augustus Turkssnoepje - 3e echo 20 aug meisje89 - in de voormiddag 12 weken echo + 's avonds afspraak bij vk Anna Anna - Controle afspraak vk 21 aug e1ke - nekplooimeting 12w 24 aug Toekan - 12 weken echo (nekplooimeting) Davina87 - combinatietest 25 aug KleineM- echo MamaDeluxe5 - Nekplooimeting + Uitslag combinatietest 26 aug Yummy - Termijnecho Arikla - termijnecho 27 aug MamaDeluxe5 - 12 weken echo + afspraak Vpk Missy Missy - Termijnecho 28 aug Kat80 - 12 weken echo D3b - termijnecho 1 sept E1ke - Geslachtsbepaling MamaDeluxe5 - Geslachtsbepaling Dr. Papa Patricia1993 - echo 2 sept shibainu25 - afspraak vk. 3 september Arikla - bloedonderzoek combitest 11 sept Missy - Geslachtsbepaling Dr. Papa 14 september Shibainu25 - geslachtsbepaling/ pretecho 22 sept Angel128 - Geslachtsbepaling Dr. Papa 30 sept KleineM- Controle vk 16 weken. WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR IN HET ROOD of vul de lijst zelf aan met je: naam, leeftijd, en hoeveelste kindje en vul je eventuele afspraken in. NIET KOPIËREN! DAT WERKT NIET! (Haal Quote boven en onderaan weg met het kopiëren, dan werkt het wel)
Ik heb even teruggebladerd en de aanvullingen/ data van Suus123 Davina87 Turkssnoepje mama2016 Arikla D3b Patricia1993 toegevoegd. Hopelijk klopt het zo!
leuk voor de Nijntje fans hier? http://www.zwangerschapspagina.nl/kinderkamer-accessoires/583048-twee-nijntje-de-film-bioscoopposters-incl-ikea-ribba-lijst-100x70cm.html
Hallo allemaal! Ik mag maandag 17 augustus heen voor de termijn echo. Spannend dus. Voor de rest elke dag wel minimaal twee keer overgeven. En heb erg last van mijn rug. Dat het slapen nu al moeilijk wordt. Is het schadelijk om op je buik te liggen?
Nee hoor is niet schadelijk, ik heb bij mijn vorige zwangerschapen ook lang op mijn buik geslapen. Leuk weer een echo vervelend dat je nog elke dag over geeft. e1ke je bloeding alweer weg?
E1ke wat pittig allemaal. Ik heb van nature een lage bloeddruk en viel ook vaak flauw toen ik nog wat minder woog. Daarom mag ik nu vaker wat zout en mag ik niet te licht worden (heel moeilijk met mijn zelfbeeld, maar ja ) Suus eindelijk een echo gepland, fijn! Turkssnoepje ook lastig dat ze je het allemaal zelf laten plannen. Ik heb geen idee wat wijsheid is. Ik las iemand over de verplichte 20 weken echo, maar er is niks verplicht he! Je mag ook zwanger zijn en bevallen zonder medische zorg, moet je allemaal zelf weten. Is alleen niet handig Net als dat je niet verplicht naar de tandarts hoeft met kiespijn bijvoorbeeld. Verder een hoop gelezen, maar er is niks blijven hangen. Ik heb geslapen van 2130 tot 9 vannacht, ben nog moe, heel irritant... Maar goed, we doen het er maar mee gewoon rustig houden voorlopig. Morgen al om 910 naar t cb met mn dochter, hoop dat t lukt, pfff
E1ke: Fijn om te lezen dat je vandaag nog geen bloedverlies hebt gehad. Hopelijk blijft het weg. Hier ook ervaring met een lage bloeddruk, ik zit nu steeds op 90/50. Je kunt je echt heel naar voelen door een lage bloeddruk en flauw vallen is al helemaal geen pretje. Ik gebruik iets meer zout dan normaal (eet vrij clean normaal dus weinig pakjes/zakjes waar veel zout in zit). Ik strooi dus wat extra zout over mijn eitje. En af en toe een cup à soup tussendoor (=zoutbom). Zakje zoute dropjes en dextro in mijn tas voor als ik ergens ben en weer een flauwte voel aankomen. Fijn om te lezen dat jouw bloeddruk inmiddels weer mooi gemiddeld is. Hopelijk geen schommelingen meer vanaf nu. Wij kiezen niet voor de combinatietest, maar wel voor een nekplooimeting bij de termijnecho, een extra echo met 15 weken en de 20 weken echo.
Yummy wat bedoel je als je wel voor nekplooimeting kiest maar niet voor combinatie test. Wat zegt jouw nek plooi meting zonder bloedwaardes? Maar misschien is er een verschil.
Wanneer de nekplooi verdikt is (dikker dan 4 mm bijv) dan is de kans behoorlijk groot dat er iets aan de hand is. Dan kiezen wij dus voor verder onderzoek. Dan maken de bloedwaardes voor mij niet uit. Ook met bloedwaardes weet je immers niets zeker, het blijft een kansberekening. Plus dat de combi test zich slechts richt op 3 trisomies. Er kan zoveel meer zijn dan dat. Ik zie voor ons dus geen toegevoegde waarde.
Laat ik het zo zeggen: we doen geen combinatietest omdat het een kansberekening is en slechts voor 3 trisomies. Stel er komt een kans uit van 1 op 210. Dan word vervolgonderzoek niet vergoed en de kans is erg groot dat er niets aan de hand is. Toch zal ik in de stress schieten en vervolgonderzoek willen. Mocht het kindje 1 van de 3 trisomies hebben waarop getest wordt, dan zijn daar vaak ook markers zichtbaar op echo's. Dus lichamelijke kenmerken/afwijkingen. Een hele bekende is de verdikte nekplooi, maar ook niet werkende organen etc. Wij hebben dus gevraagd (net als bij de vorige zwangerschappen) of ze tijdens de termijnecho wel even de nekplooi wil opmeten. Is deze nekplooi écht een stuk dikker dan normaal? Dan zullen we alsnog vervolg onderzoek doen. Niet alleen op die 3 trisomies, maar een volledig onderzoek. De kans is dan overigens ook groot dat er tijdens de termijn echo en 15 weken echo (soft)markers zichtbaar zullen zijn. En ook dan kan het kindje natuurlijk gezond zijn, maar dan zullen we toch verder gaan onderzoeken. Die combinatietest an sich is voor mij te onzeker en richt zich op te weinig afwijkingen. Maar dit is puur mijn mening hoor. Laat anderen zich hier absoluut niet door van mening veranderen om deze test wel of niet te doen. Dat is echt iets wat je zelf moet bepalen en waarvoor je naar je gevoel moet luisteren.
Grappig yummy dit is ongeveer wat de vk bij mijn eerste tegen mij zei toen wij aangaven dat we dachten het niet te willen