1 t/m 15 maart 2016 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Izi, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Wat lief van haar! Smelt!

2. mamalap

mamalap Niet meer actief

yummy ik heb nog eens gekeken naar jouw foto uit NUB forum en mijn eigen foto. Rogijuli schrijf ik mee in ander topic die heeft geholpen het beter te begrijpen.

Heb de jouwe bewerkt met streepjes en jouw NUB lijkt echt vlak te staan.

De mijne maakt een hoekje.

Foto 1 mijn foto met de hoek erin
    Foto 2 foto yummy

3. Wendy188

Wendy188 Bekend lid

6 aug 2012
    675
    0
    0
    Farmaceutisch bedrijf
    Hier lees ik wel alles mee maar reageer ff minder... zit ff niet lekker in mijn vel. Mijn hele lijf doet zeer, het is net of ik ongesteld moet worden, heb hoofdpijn!

Fijn voor degene die een goede echo hebben gehad.. en wij wachten met het geslacht gewoon tot de 20 weken denk ik...😂

4. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Pff voel me iets beter. Heb goed geslapen. Zaterdag hebben we een feest en dan wil ik het hele huis in orde hebben, omdat nog niet iedereen het huis heeft gezien en natuurlijk een rondleiding wil. En dat ga ik ook met trots geven, maar wel even flink poetsen dus. Dat heb ik een beetje te fanatiek gedaan en mijn tennisarm speelde meteen weer op en ik had een pijnlijke buik. Gelukkig komt mijn schoonmoeder zo helpen. Dus de lijst werk ik vanmiddag ergens bij (ze komt over 5 min).

Daarnaast zit ik erg slecht in mijn vel omdat ik super gestrest ben over de Nipt uitslag. Ben gewoon zo zenuwachtig. Niet goed, ik weet het, maar argh... Ik ben zo ongeduldig en onzeker. Ik wil deze baby zo graag.... wachten is niet echt mijn ding. Was gisteren echt vreselijk uit mijn humeur omdat de uitslag nog niet binnen was. Mijn arme vriend... haha. Hij begreep het wel gelukkig. Ga vanochtend dus poetsen met mijn schoonmoeder en vanmiddag even lekker op bed liggen. Rustig aan.

Meiden met een echo: veel plezier!

5. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    Spannend mamadeluxe ,heel veel succes en plezier, ben benieuwd 😊
    Malila13 gefeliciteerd met je zwangerschap, ik heb ook nog nooit van roeryogurt gehoord.

6. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    KleineM fijn dat je hulp krijgt, probeer gelijk te rusten als je vermoeid bent, of elk kwartier even 5minute zitten. Snap je spanning voor de uitslag, krijg je de uitslag vandaag of nog later? Duim voor je

7. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook erg hoor als een dag teveel doe lig ik de volgende dag op de bank. spannend de uitslag, wachten is nooit leuk. Ah mamaluxe5 wat lief!

8. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    E1ke: Ja het is echt een schatje, soms ook een echte draak hoor haha

KleineM: Fijn dat je goed hebt geslapen en je hulp krijgt vandaag. Ik snap wel dat je alles schoon wilt hebben voor dit weekend, maar vergeet je zelf niet! Ik hoop dat je de uitslag vandaag of morgen krijgt, dan kan je die spanning van je af zetten.

Wendy: Sterkte meis, misschien een griepje op komst?

Hier was alles goed bloeddruk 125/70 en baarmoeder loopt wel voor op het gemiddelde, dus kleine uk heeft genoeg de ruimte!
    Weet nu zeker dat ik het voel, want tijdens het hartje luisteren schopte ze er tegenaan en dat kon ik voelen!
    Ze schrok van mijn bekkenklachten en heeft me gelijk een verwijzing gegeven, dus nu op zoek naar een goede fysio.

Nu even op de zaak aan het werk en om 13.30 weer terug zijn haha.

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    #3029 Yummy, 27 aug 2015
    Laatst bewerkt: 27 aug 2015
    Oh wat leuk om te zien! Ik meen bij jou toch een meisjesnub te zien hoor haha.
    Wat lief van je dat je ook naar mijn echo hebt gekeken!
    Het gekke is alleen dat dat kleine dingetje, als ik de foto goed bekijk niet de nub lijkt te zijn, maar de bil erachter. Bij de bewegende beelden zagen we dat namelijk heel duidelijk, toen wees de echoscopiste ook nog aan dat het 2 ronde billetjes waren haha. En zagen we een ander ding (veel groter) dat meer omhoog wees. Dus vandaar mijn twijfel. Maar wie weet is het toch de nub, ben benieuwd!
    Dochterlief zou een zusje zooooo leuk vinden, ik houd mn mond nog even dicht ;)
    Helemaal omdat ik voor mijn gevoel toch echt 11 weken en 5 dagen ben. (Eerder echo bevestigde dat ook en ovulatie ook) Verloskundige wil alleen absoluut de meting van de termijnecho aanhouden, dus dan doen we dat maar :D Maargoed, dan is het dus nog gewoon 50/50 want die nub zou pas in week 12 "omhoog" gaan bij een jongen.

Ik vind dit zo leuk :):D

Iedereen reageerde gisteren super leuk op ons nieuws.
    Eerst de kinderen het verteld. Ze zaten samen aan de eettafel en ik zette een schaal met soesjes gedoopt in muisjes op tafel. Dochter ging helemaal door het dolle: Een zusje, ik krijg een zusje! "Lieverd, het kan ook een broertje zijn" Nee, mam het is een zusje!
    Zoon vond het ook super leuk, maar we moesten wel beloven dat dit de laatste was :D

Daarna opa's en oma's gebeld. Het duurde ons te lang voordat we ze zien (schoonouders wonen op 3 uur rijden) en ze hadden het totaal niet verwacht maar vonden het geweldig. :D Zo leuk! Het voelt nu ook echt :D

Mamadeluxe: Oh wat lief van je dochter. Mijn dochtertje roept ook al de hele ochtend dat zij ook een baby in haar buik heeft. :)

Malika: Welkom! Roeryoghurt is geen probleem hoor, zolang je er geen rauw vlees doorheen roert ;)
    En al mocht je per ongeluk iets binnen krijgen wat niet mag (denk aan rauwmelkse kaas of rauwvlees etc) dan betekent dit nog niet meteen dat het helemaal mis is. 9/10x is er dan nog niets aan de hand. Je KUNT er alleen ziek van worden, dus houd dat dan wel even in de gaten. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

10. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Hoi Malika!

Welkom! Als je op de lijst wilt: geeft dan je uitgerekende datum door en evt je afspraken? (Hoeft niet hoor!)

Ik heb geen idee wat roeryoghurt is, maar als er geen rauwe melk (meteen uit de koe), rauwe eieren of kaas in zit lijkt het me geen probleem. Als het gepasteuriseerd is, is het goed! Je kan ook kijken en je vragen stellen onder het kopje "gezondheid".

11. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Kleine m ik was vannacht wakker en dacht gelijk ik moet nog eend vragen of je de uitslag al hebt. Las ik vanmorgen van niet dus. Spannend he maar 99,9% kans dat alles ok is meid!

12. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    bevallingslijst
    💞 1 t/m 15 maart 2016 mamma's 💞

29 februari
    danda - 35 jaar - 1e kindje
    wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter)
    trotsema - 33 jaar - 3e kindje
    Kaatjekaa - 28 jaar - 1e kindje

1 maart
    mamadeluxe5 -28 jaar - 5e kindje (zoon, dochter, en 2 bonusdochters)
    Davina - 28 - 1e kindje
    e1ke - 30 jaar - 3e kindje (dochter en stiefzoon)
    turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje

2 maart
    mama2016 - ? Jaar - 1e kindje

3 maart
    anna anna - 28 jaar - 2e kindje (zoon)

4 maart
    shibainu25 - ? Jaar - 1e kindje
    zwennie - 27 jaar - 1e kindje

5 maart
    izi - 28 jaar - 1e kindje
    sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter)
    meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon)

7 maart
    mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter)
    rvdc - 26 jaar - 1e kindje
    patricia1993 - ?jaar - ?kindje
    mevrouw pinguin - 27 jaar - 2e kindje
    D3B - 30 jaar - 2e kindje
    toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter)
    Yummy - 27 jaar - 3e kindje (zoon en dochter)

9 maart
    besjes - 28 jaar - 2e kindje
    Ikdus - 27 jaar - 2e kindje

10 maart
    angel128 - 30 jaar - 2e kindje (zoon)
    Arikla - 25 jaar - 1e kindje

11 maart
    fiederelsje - 33 jaar - 1e kindje
    kat80 - 31 jaar - 1e kindje
    juf1987 - 28 jaar - 1e kindje
    marloescha - 34 jaar - 2e kindje (dochter)
    kleinem - 38 jaar - 1 kindje

★sterretjes★
    freddel ★
    disneymama ★
    appelboompje ★
    Purple88 ★
    Gerbera ★
    MissyMissy★
    Suus123★

wij steunen mvm
    mamalap - milou1991 - sahi - mevrouw pinguin - zwennie - kleinem - anna anna - danda - besjes - marloescha - fiederelsje - izi - D3B - Rvdc - mama2016

afspraken

27 aug
    MamaDeluxe5 - 12 weken echo + afspraak Verpleegkundig spreekuur
    MissyMissy - controle echo
    Meisje89 - afspraak vk

28 aug
    Kat80 - 12 weken echo
    D3b - termijnecho

31 aug
    Marloescha - controle vk
    Zwennie - controle vk

1 sept
    E1ke - Geslachtsbepaling
    MamaDeluxe5 - Geslachtsbepaling Dr. Papa
    Patricia1993 - echo

2 sept
    shibainu25 - afspraak vk.

3 september
    Arikla - bloedonderzoek combitest

5 september
    Angel128 - nekplooitmeting

7 september
    Wendy188 - afspraak vk
    Katjekaa - controle vk

8 september
    Danda - hartje luisteren
    Davina - controle vk

11 september
    Sahi - controle vk

14 september
    Shibainu25 - geslachtsbepaling/ pretecho

15 september
    Besjes - controle vk

16 september
    E1ke - controle echo 16 weken
    Rvdc - controle vk
    Zwennie - pretecho geslachtsbepaling

17 september
    Mamalap - pretecho geslachtsbepaling
    Sahi - pretecho & geslachtsbepaling
    AnnaAnna - controle vk

18 september
    Turkssnoepje - 16 weken echo + controle

21 september
    AnnaAnna - echo geslachtsbepaling
    Yummy - controle vk

22 sept
    Angel128 - Geslachtsbepaling Dr. Papa
    Toekan - 16 weken echo
    Yummy - geslachtsbepaling

26 september
    Meisje89 - pretecho geslachtsbepaling

30 sept
    KleineM- Controle vk 16 weken

16 oktober
    AnnaAnna - 20 weken echo

19 oktober
    Besjes - 20 weken echo

20 oktober
    E1ke - 20 weken BEO echo (spannend dus!)

23 oktober
    KleineM - 20 weken echo

WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR IN HET ROOD of vul de lijst zelf aan met je: naam, leeftijd, en hoeveelste kindje en vul je eventuele afspraken in. NIET KOPIËREN! DAT WERKT NIET!
    (Haal Quote boven en onderaan weg met het kopiëren, dan werkt het wel!)

13. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Arikla
    Kaatjekaa
    Yummy
    Jullie gegevens zijn aangevuld, meiden!

E1lke : wat lief, dank je wel. xx

14. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Zo meiden,

Op het verpleegkundig spreekuur geweest, niks bijzonders, wat info en geboorteplan ingeleverd met 30 weken weer een afspraak.
    Wel een super lief Woezel en Pip koffertje gekregen!

Donderdag 24 sept moet ik weer naar de gyn

15. mamalap

mamalap Niet meer actief

Nou ik ben net gebeld door verloskundige risico op trisomie 13 en 18 niet verhoogd, maar trisomie 21 wel. Kans 1 op 190, schrok er toch wel van omdat de nekplooi er prima uitzag. Zo zie je dat de nekplooi zelf ook niet alles zegt en het echt de combinatie is van bloed en nekplooimeting.
    Ik krijg dus nu een NIPT dinsdag en dan na 2 weken de uitslag.
    Bah ik ben toch wel ff geschrokken, maar ga nog steeds van die 189 keer uit dat het dus niet zo is.

16. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Oh zo balen he! Best wel schrikken toch!
    Dit is een verhoogd risico maar met deze uitslag doen ze de test vooral nog om zeker te zijn. Ze doen de test in ndl zelfs pas vanaf 1/200 dacht ik. (In België vanaf 1/300) Als de nekplooi ok is denk ik dat het vooral aan leeftijd of zoiets zal liggen. Ik ben 30 en had zonder te kijken naar bloed en nekplooi al kans van 1/600 op trisomie. Goede nekplooi en bloed verlaagde die kans wel hard.
    Sterkte met wachten meid! 1 voordeel je bent 100% zeker dat het niet is dan na de test. En ook 100% zeker van geslacht. Denk aan je!

17. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ja mijn leeftijd speelt zeker wel een rol bijna 33, de nekplooi was mooi. Heb het net wel gelijk nagevraagd of dat dan niet een goed teken zou zijn, volgens vk zegt nekplooi alleen het dus echt niet.
    Ik ga er zeker vertrouwen in hebben dat de NIPT een mooie uitslag gaat geven.
    Maar men echt ff schrikken, terwijl ik alles behalve een paniekzaaier ben ;)

18. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Ja tuurlijk schrikken, zou iedereen doen he. Komt goed. Daarom neemt mijn gyn 2weken op voorhand bloed af zodat je gelijk de uitslag krijgt bij de nekplooimeting zelf. Is toch handiger voor je gevoel he.

19. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Mamalap: Ik snap dat je schrikt, zoals je zelf al zegt is er in 189 gevallen niks aan de hand en als ik alles zo lees, denk ik inderdaad dat het komt door je leeftijd. Ik ga duimen op een goede NIPT uitslag en ik hoop dat de komende 2,5 week voor je voorbij vliegt!

20. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    @malika welkom zoals al gezegd ripper joghurt kan gewoon.

@mamalap dat is inderdaad even schrikken. De nipt is vast goed!

Spannend hoor al daar gespeculeer over geslacht. Wij houden het een verrassing Tot het einde :)

Deel Deze Pagina