1 t/m 15 maart 2016 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Izi, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Och mamalap wat schrikken zeg! Nu is mijn eerste gedachte; 'gelukkig is het 'maar' trisomie 21, downsyndroom, terwijl de rest niet levensvatbaar is'. Maar hoe sta jij erin? 1/190 is nog een kleine kans, maar als het kindje down heeft, wat dan?
    Gewoon nieuwsgierig hoor, zal niet oordelen, wat je ook vindt of beslist.

Ik las een nieuweling, welkom! De rest heeft al genoeg gezegd over roeryoghurt volgens mij ;)

Ik vind de lijst al lang genoeg zo, de hartjes zijn wel heel lief :) maar nog meer toevoegen vind ik zelf niet zo nodig.

Ik heb zelf het idee dat ik een jochie krijg, ik weet het 17-9.

Verder veel last van mn darmen en vanmiddag veel steken in de liezen. Ik vond mn buik ook nog niet zo enorm, maar denk dat er een groeispurt aan gaat komen, als ik mn buik zo voel. Ben benieuwd...

2. mamalap

mamalap Niet meer actief

Goed idee van de hartjes!
    Mag mijn afspraak van dinsdag op de lijst?

1 september NIPT

3. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Hoi dames,

Welkom malika. Vragen stellen kan hier allemaal, of lekker spuien en kletsen.

Ik heb al drie dagen een beweeglijk beebje. Ik voel het steeds aan de bovenkant van mijn bm! Zo blij:) had trouwens niet verwacht dat mijn bm al zo gegroeid is.
    Dit is voor mij echt het begin van het beste trimester.

Ik heb eindelijk weekend. Ben ik zo aan toe! Maandag controle maar geen echo. Wel een beetje jammer.

Wij hebben geen combinatietest gedaan. Collega van mijn zus heeft net een kindje met triomesie (hoe schrijf je het) verloren. Alleen zij mag nu genetisch ondetzoek laten doen. Schijnt al zoveel sterretjes te hebben. Dan schrik je toch wel ff, maar het was me heel duidelijk dat als het zo is, je altijd die ene bent...1:199 of 1:10000
    De nipt wordt echt alleen gedaan onder de 200. Heb ik toevallig nog gevraagd.

Zo ik ga bankhangen.
    Dames fijne avond!

4. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    bevallingslijst
    💞 1 t/m 15 maart 2016 mamma's 💞

29 februari
    danda - 35 jaar - 1e kindje ♥
    wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    trotsema - 33 jaar - 3e kindje ♥
    Kaatjekaa - 28 jaar - 1e kindje ♥

1 maart
    mamadeluxe5 -28 jaar - 5e kindje (zoon, dochter, en 2 bonusdochters) ♥
    Davina - 28 - 1e kindje ♥
    e1ke - 30 jaar - 3e kindje (dochter en stiefzoon) ♥
    turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje ♥

2 maart
    mama2016 - ? Jaar - 1e kindje ♥

3 maart
    anna anna - 28 jaar - 2e kindje (zoon) ♥

4 maart
    shibainu25 - ? Jaar - 1e kindje ♥
    zwennie - 27 jaar - 1e kindje ♥

5 maart
    izi - 28 jaar - 1e kindje ♥
    sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon) ♥

7 maart
    mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    rvdc - 26 jaar - 1e kindje ♥
    patricia1993 - ?jaar - ?kindje ♥
    mevrouw pinguin - 27 jaar - 2e kindje ♥
    D3B - 30 jaar - 2e kindje ♥
    toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    Yummy - 27 jaar - 3e kindje (zoon en dochter) ♥

9 maart
    besjes - 28 jaar - 2e kindje ♥
    Ikdus - 27 jaar - 2e kindje ♥

10 maart
    angel128 - 30 jaar - 2e kindje (zoon) ♥
    Arikla - 25 jaar - 1e kindje ♥

11 maart
    fiederelsje - 33 jaar - 1e kindje ♥
    kat80 - 31 jaar - 1e kindje ♥
    juf1987 - 28 jaar - 1e kindje ♥
    marloescha - 34 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    kleinem - 38 jaar - 1 kindje ♥

★sterretjes★
    freddel ★
    disneymama ★
    appelboompje ★
    Purple88 ★
    Gerbera ★
    MissyMissy★
    Suus123★

wij steunen mvm
    mamalap - milou1991 - sahi - mevrouw pinguin - zwennie - kleinem - anna anna - danda - besjes - marloescha - fiederelsje - izi - D3B - Rvdc - mama2016

afspraken

27 aug
    MamaDeluxe5 - 12 weken echo + afspraak Verpleegkundig spreekuur
    MissyMissy - controle echo
    Meisje89 - afspraak vk

28 aug
    Kat80 - 12 weken echo
    D3b - termijnecho

31 aug
    Marloescha - controle vk
    Zwennie - controle vk

1 sept
    E1ke - Geslachtsbepaling
    MamaDeluxe5 - Geslachtsbepaling Dr. Papa
    Patricia1993 - echo
    Mamalap - Nipt

2 sept
    shibainu25 - afspraak vk.

3 september
    Arikla - bloedonderzoek combitest

5 september
    Angel128 - nekplooitmeting

7 september
    Wendy188 - afspraak vk
    Katjekaa - controle vk

8 september
    Danda - hartje luisteren
    Davina - controle vk

11 september
    Sahi - controle vk

14 september
    Shibainu25 - geslachtsbepaling/ pretecho

15 september
    Besjes - controle vk

16 september
    E1ke - controle echo 16 weken
    Rvdc - controle vk
    Zwennie - pretecho geslachtsbepaling

17 september
    Mamalap - pretecho geslachtsbepaling
    Sahi - pretecho & geslachtsbepaling
    AnnaAnna - controle vk

18 september
    Turkssnoepje - 16 weken echo + controle

21 september
    AnnaAnna - echo geslachtsbepaling
    Yummy - controle vk

22 sept
    Angel128 - Geslachtsbepaling Dr. Papa
    Toekan - 16 weken echo
    Yummy - geslachtsbepaling

24 sept
    MamaDeluxe5 - Controle gyn

26 september
    Meisje89 - pretecho geslachtsbepaling

30 sept
    KleineM- Controle vk 16 weken

16 oktober
    AnnaAnna - 20 weken echo

19 oktober
    Besjes - 20 weken echo

20 oktober
    E1ke - 20 weken BEO echo (spannend dus!)

23 oktober
    KleineM - 20 weken echo

WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR IN HET ROOD of vul de lijst zelf aan met je: naam, leeftijd, en hoeveelste kindje en vul je eventuele afspraken in. NIET KOPIËREN! DAT WERKT NIET!
    (Haal Quote boven en onderaan weg met het kopiëren, dan werkt het wel!)

5. mamalap

mamalap Niet meer actief

Wij hebben het er kort over gehad en zijn nog eigenlijk lang niet zover om daar een besluit in te nemen. Wij willen het absoluut weten. Maar lijkt me vreselijk om afscheid te moeten nemen van het kindje in mijn buik en down kan meevallen! Maar aan de andere kant weet ik nog niet of ik het eerlijk vind naar mijn dochter om het kindje te laten komen als het zo is.
    Er zitten ook bij trisomie 21 veel gezondheids risico's aan waardoor regelmatig zkh bezoeken of operaties bij kunnen horen. En uiteraard kan dat ook als het geen trisomie 21 is, maar dit is wel iets wat je tegenwoordig uit kan sluiten.

Ik ken mensen met een tweeling (3 jaar) waarvan ze onlangs ontdekt hebben dat ze allebei een erfelijke ziekte hebben. Van de jongen weten ze al dat hij de slechte variant heeft en niet ouder als 10 zal worden. Het meisje moet daarop nog getest worden is iets later ontdekt. Hoe vreselijk is dat.

Dus ja nog geen idee sahi? Eerst nipt maar afwachten. Mijn verstand zegt dat het allemaal wel goed zit, mijn emoties zijn gewoon ff van slag na al zolang bezig te zijn voor 2e kindje

6. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Besjes ik heb jou een groen hartje gegeven:
    Hartje: wil jij het geslacht NIET weten tot de bevalling, geef het even door dan zet ik, of mamadeluxe, je hartje op groen!

Mamalap: je afspraak staat erin :(

7. kaatjekaa

kaatjekaa Actief lid

29 jul 2013
    175
    22
    18
    Dat is schrikken mamalap! Succes met de testen. Je staat er sterk in als ik dat zo lees! Knuffel!

Ik vind de hartjes een kei leuk idee!

8. Wendy188

Wendy188 Bekend lid

6 aug 2012
    675
    0
    0
    Farmaceutisch bedrijf
    Wij willen het wel weten maar denk met de 20 weken echo pas....ik zelf denk een jongen maar kan ik ook te graag willen hebben. Ben met een meisje net zo blij, vl doet geen uitspraak want wij dachten bij onze dochter echt dat we een jongen kregen maar dat bleek een meisje...😂

9. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    #3069 e1ke, 27 aug 2015
    Laatst bewerkt: 27 aug 2015
    Dinsdag :) wast maar waar maandag :)

Wel leuk dat je zo een voorgevoel hebt. Ik was zeker dat isa den jongen was... Haha. Ik ga niet meer op mijn gevoel af. Denk nu weer jongen.

Al wil ik nog steeds liever een meisje ivm de prognoses van erfelijke ziekte van mijn dochtertje. Achja ik ga een jongen niet minder graag zien hoor.

10. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    Mamalap wat een vervelend nieuws. Maar inderdaad van de 189 zou er maar 1werkelijk de ziekte hebben dus het blijft alsnog een kleine kans. Wel verhoogd maar alsnog klein. Veel succes met wachten en ik zou nog niet teveel erover piekeren, hopelijk krijg je gewoon een goede nipt uitslag!

Leuk van de hartjes!

Ik voel me best goed maak me alleen beetje zorgen over steekjes in me buik soms, heb geen idee wat het zou kunnen zijn.. Het doet best zeer maar is maar 2/3 seconde en dan 2 keer ofso, zou het bandenpijn kunnen zijn?

11. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Wij staan vertrekkensklaar om te vertrekken voor onze eerste trimester echo. Spannend weer! Ik hou jullie op de hoogte!
    Turkssnoepje: ik heb het soms ook, ik denk inderdaad het groeien en oprekken van de baarmoeder. Niet teveel zorgen maken hoor!

12. rvdc

rvdc Actief lid

11 apr 2014
    467
    0
    16
    NULL
    NULL
    Veel succes met de echo Kat80!

Mamalap wat spannend, sterkte met wachten.

Mijn ♥ mag GROEN!

13. mamalap

mamalap Niet meer actief

Kat veel plezier met de echo!

14. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Kat80: Heeeeel veel plezier!

Mamalap: Jeetje wat schrikken :( En hoe goed je kunt relativeren, het blijft eng.. Dikke knuffel en ik duim heel hard voor een goede uitslag straks!

Kinderen vinden het ZO leuk dat ze een broertje of zusje krijgen. Ze wilden ook heel graag de baby eens zien springen ;)
    Dus gebeld en as woensdag gaan de kids en ik weer even spieken.
    Deze echoscopiste heeft destijds ook de echo's van mijn dochter gedaan en ze vond het daarom erg leuk dat we langskomen om naar de nieuwe baby te kijken 😄

15. Arikla

Arikla Actief lid

8 jul 2015
    116
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mijn hartje mag op groen!

Mamalap: ik snap heel goed dat je er over na gaat denken. Heel veel sterkte hierin! Hieronder toch kort mijn persoonlijke mening.

Wij hebben zelf niet gekozen om een nekplooimeting te doen omdat wij tegen abortus zijn. We zijn tegen het doden van een levend kind (sorry, zo zie ik het). Als het down-syndroom heeft is het net zo welkom. Gelukkig komt het niet in de familie voor, maar toch ken ik een paar mensen met down-syndroom. Mijn vriendin bijvoorbeeld heeft een broer die dat heeft. Als ik zie hoooeeeveel ze van haar broer houdt, dan springen de tranen me in de ogen. Is ook een hele lieve jongen. Ze zegt: ik moet er niet aan denken dat hij overlijdt!!
    Als je dan een nekplooimeting doet, kan je alleen er maar ongerust over zijn, terwijl het vaak nergens voor nodig is. Bij mijn schoonmoeder zeiden ze dat ze waarschijnlijk een kind zou krijgen met down-syndroom. Ze is de hele zwangerschap van slag geweest. Nu is het een kerngezond kind wat vwo doet. Nergens voor nodig geweest dus.

Nogmaals, dit is een persoonlijke mening. Ik hoop dat ik niemand kwets, ik heb mn woorden goed overwogen.

Mocht iemand het toch een te kwetsende mening vinden, hoor ik het graag gelijk, dan haal ik het eraf.

Boektip: "Ongepland" van Abby Johnson

16. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ow mamalap dat is even schrikken! Hopelijk dinsdag goed nieuws!

Kat veel plezier met de echo!

Yummy leuk dat de kinderen ook even nog naar baby mogen kijken. Zoontje vond het vorige week ook echt fijn!

Wij zijn gisteren nog naar de vk geweest. Baarmoeder groeit goed, bloeddruk 100/60 best laag maar volgens de vk perfect voor een zwangerschap. Gaat alleen weer zakken dus over paar weken, daar vreesde ik al voor :( was bij zoontje ook, doodeng was het. Flauwvallen terwijl ik al met voeten omhoog in bed lag.

Met die harde buiken moest ik goed opletten, mogelijk binnenkort weer thuis dus.. mocht geen risico's nemen. "Je kan het maar 1 keer goed doen" dus niet toch werken en dan misschien verplichte opname of wie weet vroeggeboorte. Dat heb ik er niet voor over!

17. Arikla

Arikla Actief lid

8 jul 2015
    116
    2
    18
    NULL
    NULL
    Heel veel succes Kat80. Ik denk dat je een uitwendige echo gehad hebt.;)

18. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Oh en de bewegingen die ik deze week elke dag al 1 of 2x voelde, dat is toch echt Baby! Super blij :) gaat dus steeds beter voelbaar worden nu!!

19. Danda

Danda Lid

27 mei 2015
    81
    0
    6
    grafisch vormgever
    Ik zou toch zweren dat ik vanochtend heel laag in mijn buik een plopje voelde. Alsof er iets tegen m'n buikwand kwam. Dat kan toch zo vroeg (13+4) die kleine niet zijn in een eerste zwangerschap?

Mamalap mocht je nu of op den duur vragen hebben over Down, dan mag je ze me gerust stellen. Ik ben geen expert alleen ervaringsdeskundige (broer met Down) maar als ik je ergens mee kan helpen dat doe ik dat graag. Ik duim voor je voor een goede nipt uitslag!

20. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Ons ukje helemaal goedgekeurd!!Perfect op schema!
    We hebben het ook gelijk 'facebook-bekend' gemaakt :)
    Screen Shot 2015-08-28 at 10.10.37.jpg

Deel Deze Pagina