D3b: gefeliciteerd met je mooie echo! Ik heb je gegevens aangepast in de lijst. Ik heb het hartje weer gevonden daarstraks dus daar word ik weer blij van slaap lekker vast dames en een fijn weekend.
Volgens mij kan het inderdaad veel langer dan 12 weken. Ik heb me er niet in verdiept maar ik weet wel dat het echt behoorlijk lang kan.
kleinEM: dank je voor het aanvullen ik heb gewoon over het gehele rode stuk van d3b heen gelezen, lekker suf van mij, sorry! Fijne avond meiden.
Ik weet dat in november 2014 een oud collega een abortus heeft laten plegen bij 16 weken. Geen medische indicatie, maar om andere redenen. Ik ben niet per definitie een tegenstander van abortus, maar ook niet altijd een voorstander. In dit geval kan ik niet geloven dat ze dit heeft gedaan. Maargoed, je moet een ieder respecteren. Alhoewel dit soms erg moeilijk is. De 12 weken grens is mij dus ook onbekend. Wel ken ik de 24 weken grens (bizar eigenlijk!) en daarna dus enkel bij medische redenen.
Dank je kleineM Geef toch niets mamadelux dat zijn die hormonen haha. Ik voel mezelf ook net een vaatdoek soms vooral met boodschappen doen kom met hele andere dingen thuis dan me lijstje en vergeet de helft Andere dames met de mooie echo's super mooi
Tuurlijk kan je na 12 weken nog een abortus laten plegen. Er zijn vrouwen die pas veel later weten dat ze zwanger zijn. (Ook behoorlijk naief natuurlijk). Nu lijkt het als of het allemaal gaat om een abortus laten plegen. Maar ik wilde er mee zeggen dat ik het graag vroeg in de zwangerschap zou willen weten als het een afwijking heeft waardoor het kindje niet levens vatbaar is. Daarom doe ik wel een combinatietest.
@d3b mooie echo leuk dat je dochter het ook zo spannend vond @suus balen meid dat je nog niet schoon was. Hopelijk alsnog vanzelf een anders alvast sterke donderdag
Suus, ik snap helemaal dat je nu geen trek hebt om hier alles mee te lezen. Ik had het jou ook ontzettend gegund, het is zo oneerlijk! Ik hoop dat je niet alsnog een curettage moet, en je snel weer zwanger zult zijn! Knuffel Mamalap, fijn om te weten dat je man er hetzelfde als jou in staat. Duim op een geruststellende uitslag voor julie! E1ke , mag ik vragen welke pillen je slikt? Mijn bloeddruk was ook wat aan de hoge kant toen ik op controle was en heb het idee dat die wel vaker verhoogd is ivm hoofdpijn, duizeligheid.. D3b super, mooie echo! Ik zie geen nub. Hoe staat het ervoor met de buikjes? Ik merk nu dat ik tog wel wat begin uit te zetten hihi leukleuk
Goedemorgen meiden, Kaatjekaa: Dat het behoorlijk naief is dat je er pas laat achter komt, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn vriendin is letterlijk op de wc bevallen en ze wist het echt niet. Ze was 2 kg aangekomen, maar aangezien ze altijd wat mager was, was dat niet erg, verder nooit wat gemerkt. Het is dat ik het van dichtbij heb meegemaakt, anders is het heel ongeloofwaardig. Ander meisje wat ik ken is er onlangs met 20 weken achter gekomen zwanger te zijn. Turkssnoepje: Ik begin nu ook echt wel uit te zetten, morgenochtend maar weer eens een buikfoto maken en dat eens vergelijken met 3,5 week geleden! Wij staan weer klaar voor de eerste voetbalwedstrijd van mijn zoon, na de vakantie, dat is toch zeker al wel 3 maanden geleden, dus weer even wennen op zaterdag, gelukkig hebben we heerlijk weer! Daarna gaan mijn kids met hun vader mee en ga ik met de rest even boodschappen doen.
Heelgek, denk dat ee dan een verschil is in interpretatie van de woorden. Ik had een vrouw met een ernstige beperking die er pas met 13wk achterkwam en toen mocht er echt geen abortus worden gepleegd, ook niet met de reden dat het kind het in de buik al heel slecht ging krijgen en na de geboorte was helemaal een risico. Maar het mocht echt niet, omdat ze de grens voorbij was.
Ik dacht ook dat je tot 24 weken een aborts kan laten doen, daarna om medische redenen. d3b mooie echo! Ik lig sinds gister bijna heel de dag op de bank met hoofdpijn en zo moe dat ik nog geen eens mijn hoofd omhoog kon houden. S'avonds om 8 uur in slaap gevallen. Nu voelt het nog steeds zeurderig aan pff. Ik heb al een behoorlijk buik, een duidelijke zwangere buik.
Goedemorgen dames. Al dat gepraat van jullie over abortus hè bah! Ik ben er daardoor wel steeds meer van overtuigd dat ik het niet zou kunnen bij trisomie 21, bij 13 en 18 ander verhaal. Heb altijd gedacht dat ik het zou kunnen. Raar...... Db3 mooie echo meid!
Leuk! Ik lees net dat freddel donderdag een goede eerste echo heeft gehad!! Staat onder kopje echo en onderzoek!
@turkssnoepje ik neem trandate 100 Mg @abortus: sorry Mamalap. Ik zou het mss ook niet kunnen. Maar zo ver ben je nog bijlange niet. Komt goed bij je! Ik zou ook spreken van onderbreking op termijn later dan 12weken. Was omdat iemand zei dat er op basis van een kansberekening abortus zou gedaan worden. Daarmee wou ik zeggen in ndl kan dat omdat het daar mag zonder medische reden tot 24 weken. Hier maar tot 12. Daarna komt het voor ethische commissie als het kindje ziek is. (Dus verplicht nipt en daarna vruchtwaterpunctie of enkel vruchtwaterpunctie) Ik vind 24w trouwens veeeel te lang, sommige kindjes worden geboren op 24w en kunnen het overleven. 12 is meer dan genoeg. Kom je er pas later achter, pech. Bekijk je adoptie maar of zo. Sorry maar zo denk ik er over. Alle respect voor onderbreking bij ziek kindje later dan 12 weken. Ik spreek echt over gezonde kindjes.
Ja kleine m had het ook gelezen en ze trouwen vandaag! Leuk dat ze zo een goed nieuws kreeg voor haar trouw!
Mamalap het lukt je redelijk goed heb ik de indruk om er mee om te gaan? Ben he weer aan het werk gedaan? Als het mentaal niet lukt neem dan zeker tijd voor jezelf he meid! Succes met het wachten.
Vandaag weer aan het werk inderdaad! Heb al teveel meegemaakt in het leven helaas, dus gesterkt en gehard. Wel met zachte kern hoor Het komt wel goed linksom of rechtsom.