1 t/m 15 maart 2016 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Izi, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna Anna

Anna Anna Lid

1 jul 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toekan, wat vervelend dat wachten en al die spanningen!

Turkssnoepje gefeliciteerd met je nichtje.

Woensdag was ik 1 dag misselijk. De laatste dagen gaat goed. Wel erg gevoelige boezem rn elke avond een buikje die niet te missen is. Ik let heel erg op mijn kleding als ik Savonds weg ben, zodat hopelijk niet opvalt. Overdag is mijn buikje stuk minder.

Wanneer willen jullie het nieuws over de zwangerschap aan: werk, vrienden, familie, buren etc vertellen? Ik vind nog erg lang wachten tot 10,5 week en ben bang dat mensen ook zien door buikje en vermoeidheid Savonds op mijn werk. Anderzijds staat het me ook een beetje tegen om al na 8 weken echo te vertellen. Als dan misgaat en ie kans is groter dan na 10,5 week, moet dat vervolgens ook met veel mensen gedeelt. Twee mensen die ik ken hebben laatst beiden een miskraam gekregen met 9 weken. Ik merk dat me dat in deze fase best wel bezig houdt. Hoe is dat bij jullie?

Meiden uit de zorg: gaan jullie om rooster aanpassingen vragen? Vorige zwangerschap heb ik alle diensten gewerkt tot mijn verlof. Nu wil ik iig vanaf derde trimester geen slaapdienst rn overuren meer. Vorige keer teveel aan einde van mezelf gevergd met gevolgen van dien. Ik dacht toen teveel aan belang voor het team rn cijferde mezelf weg.

Moeders voor moeders heeft nog geen contact opgenomen. Mijn telefoonnummer is door verloskundige door gegeven. Maandag zelf maar even bellen, aangezien ik halverwege volgende week zes weken ben.

2. Wendy188

Wendy188 Bekend lid

6 aug 2012
    675
    0
    0
    Farmaceutisch bedrijf
    Wij vertellen het de ouders, broers en zussen. Na de eerste echo. Overige vrienden en familie na de 12 weken en ook willen we het werk pas na de 12 weken echo vertellen. Ook ik werk in 3 ploegen! En heb bij mijn vorige zwangerschap vanaf 32 weken geen nachtdiensten meer edraaid maar ben bang dat ik het dit keer niet ga halen. Hopelijk kan ik het wel volhouden tot 4 weken van te voren net zoals bij mijn dochter. Dan heb ik daarna 16 weken thuis met de kleine en onze dochter... maar als het niet gaat, gaat het niet. Maar heb al uitgerekend dat dan eind januari mijn laatste week zal zijn... leuk vooruitzicht weer...😊😊

3. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    #303 turkssnoepje, 4 jul 2015
    Laatst bewerkt: 4 jul 2015
    Bevallingslijst
    💞 1 t/m 15 maart 2016 mamma's 💞

1 maart
    Turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje
    Milou1991 - 24 jaar - 1e kindje
    Wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter)
    Karima12 - 24 jaar - 1e kindje
    Kaatjekaa - ? jaar - ? kindje

2 maart
    MamaDeluxe5 -28 jaar - 5e kindje (Zoon, dochter, en 2 bonusdochters)
    Gerbera - 28 jaar - 1e kindje
    Dondertje86 - 28 jaar - 1e kindje
    Gleentje - 32 jaar - 5e kindje (2 zonen en 2 stiefdochters)
    Missaniet - 29 jaar - 1e kindje

3 maart
    Liza28 - ? jaar - 2e kindje
    Beek - 26 jaar - 2e kindje (dochter)
    Freddel - 25 jaar - 1e kindje
    Mama2016 - ? jaar - 1e kindje
    Anna Anna - 28 jaar - 2e kindje (zoon)
    Zwennie - 27 jaar - 1e kindje

4 maart
    Kat0212 - ? jaar - ? kindje

5 maart
    Izi - 28 jaar - 1e kindje
    Juf1987 - 28 jaar - 1e kindje
    Sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter)
    Batwomen - ?jaar - 1e kindje

6 maart

7 maart
    Mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter)
    Meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon)
    Toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter)
    Rvdc - 26 jaar - 1e kindje
    Patricia1993 - ?jaar - ?kindje
    Mevrouw Pinguin - 27 jaar - 2e kindje

8 maart
    Inimini2 - 28 jaar - 3e kindje
    Kat80 - 31jaar - 1e kindje
    Elisabeth1984 - ?jaar - 1e kindje

9 maart
    Danda - 35 jaar - 1e kindje
    KleineM - 38 jaar - 1 kindje

wij steunen MvM
    Mamalap - Gerbera - Milou1991 - Sahi - Mevrouw Pinguin

Afspraken

6 juli
    MamaDeluxe5 - vroege echo
    Turkssnoepje - hcg prikken en vroege echo
    Juf1987 - vroege echo
    Toekan - hcg prikken

7 juli
    Izi - vroege echo

10 juli
    Kat0212 - tweede echo

13 juli
    Freddel - vroege echo

14 juli
    Wendy188 - eerste controle en eerste echo
    Meisje89 - echo bij gynaecoloog

16 juli
    Mamalap - afspraak mvm

17 juli
    Milou1991 - Intakegesprek verloskundige en pretecho

20 juli
    mamalap - eerste echo

21 juli
    Missaniet - eerste echo

22 juli
    Rvdc - eerste echo
    Karima12 - eerste echo
    Zwennie - intake en eerste echo
    Kat80 - intake en eerste echo

23 juli
    Anna Anna - intake en eerste echo

24 juli
    Freddel - intake verloskundige
    Gleentje - eerste echo bij gyn

27 juli
    Sahi - Intakegesprek verloskundige en eerste echo

28 juli
    Danda - intake verloskundige

7 aug
    Milou1991 - Officiële eerste echo en termijnbepaling

10 aug
    Anna Anna - termijn echo

4. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    Anna Anna , veeeel beter denk ik als je het niemand verteld tot de eerste weken voorbij zijn.
    Bij mij weten me ouders, schoonouders, 2 zussen, 1schoonzus, 5vriendinnen en 2 buurvrouwen het 😱😱😱😱... Het was echt totaal niet mijn bedoeling maar ik krijg ook veel vragen en wil dan ook weer niet de boel bij elkaar liegen. Hoop wel dat ze een beetje hun mond verder nog houden !! Ik wou het eigenlijk na de 12e week vertellen maja het is zo gelopen, en als er iets mis gaat dan staan er ieder geval vele voor me klaar wat eigenlijk dan ook wel weer fijn is.

Mevrouwpinguin nogmaals gefeliciteerd (had ik op de nod forum al gedaan :p ) en mooi dat je met mvm mee doet!

5. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Wij gaan het ergens rond 15-20 augustus vertellen. Ben dan een goeie 11 weken geloof ik.

Maandag ga ik het aan mijn beste vriendin vertellen en al de rest zal het pas in augustus weten :)

6. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Wij hebben het wel al veel mensen verteld. Op mijn werk kwamen er veel vragen omdat ik het zwangerschapsverlof van een collega niet ga opvangen, terwijl ik dat wel zou gaan doen. Dus heb het vrijdag voor de vakantie (gisteren dus) aan het team verteld. Ik werk in het basisonderwijs als vaste vervanger op die school. Als ik dan halverwege het zwangerschapsverlof van die collega zélf met zwangerschapsverlof ga, is dat niet prettig voor de kinderen. (Bovendien vind ik het wel lekker, ik doe ook mijn vriends bedrijf erbij. En dat is qua tijd ook wel genoeg.)
    Maar goed, collega's waren ontzettend enthousiast, ik zie ze pas weer na de vakantie bij de startvergadering. Dan ben ik twaalf weken. Mocht het mis gegaan zijn, kan ik het dan in één keer iedereen vertellen.

Verder aan mijn ouders, broertje, zusje en opa en oma. Zusje heeft het ook al een paar vriendinnetjes verteld. Twee vriendinnen van mij weten het ook.

!!!!!! Ik denk vooral dat het belangrijk is dat je jezelf bedenkt om welke redenen je het liever nog even geheim houdt. Bij mij is dat omdat ik niet nog weken en maanden na een miskraam wil horen van mensen: goh hoe is het met je baby? Voel je hem al schoppen?
    Om die reden heb ik het alleen mensen verteld die dicht bij me staan en die ik ook snel in kan lichten als het fout gaat.

Maar hé, verder ga ik niet van negatieve dingen uit. ;)

7. kaatjekaa

kaatjekaa Actief lid

29 jul 2013
    175
    22
    18
    Veel herkenbare verhalen! Ik heb ook een opgezette buik. Gisteren een bbq van mijn werk gehad en dan lijkt het net of iedereen naar je buik kijkt of zit te letten op wat je eet. Pff.... Ik heb gisteren het ziekenhuis gebeld en heb een afspraak op 14 juli. Ik heb begin augustus vakantie en als ik weer moet werken zou ik 13 weken moeten zijn. Mooi moment om het te vertellen. En hoef mijn buik niet in te houden de laatste weken. Lekker ontspannen allemaal.

Owja, aanvulling voor de lijst: ik ben 28 en wij hebben nog geen kinderen. En dus 14 juli afspraak.

Fijn weekend!

8. kaatjekaa

kaatjekaa Actief lid

29 jul 2013
    175
    22
    18
    Veel herkenbare verhalen! Ik heb ook een opgezette buik. Gisteren een bbq van mijn werk gehad en dan lijkt het net of iedereen naar je buik kijkt of zit te letten op wat je eet. Pff.... Ik heb gisteren het ziekenhuis gebeld en heb een afspraak op 14 juli. Ik heb begin augustus vakantie en als ik weer moet werken zou ik 13 weken moeten zijn. Mooi moment om het te vertellen. En hoef mijn buik niet in te houden de laatste weken. Lekker ontspannen allemaal.

Owja, aanvulling voor de lijst: ik ben 28 en wij hebben nog geen kinderen. En dus 14 juli afspraak.

Fijn weekend!

9. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Ik vind dat wel of niet vertellen een lastige kwestie. Bij ons wisten alleen de schoon/ ouders het. En mijn zus en zijn broer. Toen ik bijna 11 weken was ging het mis. Dat was een hele nare en zware periode. Uiteindelijk vertel je het dan toch iedereen (of igg je vrienden en familie) omdat je afspraken moet afzeggen/ helemaal overstuur hebt/ steun etc nodig hebt. Je deelt dan dus eigenlijk alleen het slechte nieuws en het leuke nieuws hebben ze nooit meegekregen ... Dus dubbel. Ik denk dat ik nu niet zo lang ga wachten want als het mis gaat heb ik de steun als heel prettig ervaren!

10. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Ps. Nadeel is wel dat iedereen daarna dus wel weet dat je ermee bezig bent...

11. Anna Anna

Anna Anna Lid

1 jul 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Nu weet alleen 1 vriendin van mij die ook zwanger is het leuke nieuws. Mijn man, zoon en ik hebben net een heerlijke boswandeling gemaakt en besloten dat we net als bij onze zoon na de termijn echo van 10,5 week gaan vertellen.
    Na de 8 weken echo vertellen we het wel aan mijn ouders. We gaan met hen dan drie dagen op vakantie en aan mijn drie beste vriendinnen met hen staat dan een etentje gepland. Ik denk dat zij ook genoeg weten als ik hele avond alcoholvrij blijf. Deze mensen zou ik het ook allemaal willen vertellen als het misgaat. Lijk me vreselijk om mee te maken. Hoe sta jij er nu in kleine m? Ben je nu veel meer dan eerdere zwangerschap ermee bezig met dat het fout kan gaan of kun je dat een beetje loslaten?

Mijn schoonouders, broers, werk en verdere familie horen het dan na 10,5 week. Nu al zin om het te vertellen😄 was vorige keer ook zo een speciaal moment. Ik ga iets leuks verzinnen om het aan te kondigen. Op mijn werk ga ik 20 augustus tijdens vergadering trakteren voor mijn verjaardag, dan wil ik iets met een hint op gebakje doen😌

12. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Welkom nieuwe meiden!

Mevrouw pinguïn dan toch snel zwanger ;)

Vertellen: hier weten mijn ouders en mijn jonste broer het al. De rest van de familie/dichte vrienden vertellen we het tussen dit en vlak na de eerste echo. Wanneer het past. :) vorige keer ook op 8 weken vertelt. Was vroeg, maar het voelde toen goed.
    Nu zal de situatie iets anders zijn denk ik. Ik wil eerst zelf duidelijk ivm de cmv. En pas daarna gaan we nadenken over wanneer we het aan iedereen kunnen vertellen (ivm job behoud enzo... )

Kwaatjes: hier nog steeds niet echt iets. Was vorige keer ook pas tussen 6-7 weken, dus maak me er niet druk in. Wat minder dan vorige keer mag ook wel :p

Hitte: pffff wat is dat zeg! Ik kan het normaal heel goed verdragen, maar moet nu soms echt naar zuurstof zoeken lijkt het..

13. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Bevallingslijst
    💞 1 t/m 15 maart 2016 mamma's 💞

1 maart
    Turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje
    Milou1991 - 24 jaar - 1e kindje
    Wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter)
    Karima12 - 24 jaar - 1e kindje
    Kaatjekaa - ? jaar - ? kindje

2 maart
    MamaDeluxe5 -28 jaar - 5e kindje (Zoon, dochter, en 2 bonusdochters)
    Gerbera - 28 jaar - 1e kindje
    Dondertje86 - 28 jaar - 1e kindje
    Gleentje - 32 jaar - 5e kindje (2 zonen en 2 stiefdochters)
    Missaniet - 29 jaar - 1e kindje

3 maart
    Liza28 - ? jaar - 2e kindje
    Beek - 26 jaar - 2e kindje (dochter)
    Freddel - 25 jaar - 1e kindje
    Mama2016 - ? jaar - 1e kindje
    Anna Anna - 28 jaar - 2e kindje (zoon)
    Zwennie - 27 jaar - 1e kindje

4 maart
    Kat0212 - ? jaar - ? kindje

5 maart
    Izi - 28 jaar - 1e kindje
    Juf1987 - 28 jaar - 1e kindje
    Sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter)
    Batwomen - ?jaar - 1e kindje

6 maart
    Appelboompje - 31 jaar - 1e kindje

7 maart
    Mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter)
    Meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon)
    Toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter)
    Rvdc - 26 jaar - 1e kindje
    Patricia1993 - ?jaar - ?kindje
    Mevrouw Pinguin - 27 jaar - 2e kindje

8 maart
    Inimini2 - 28 jaar - 3e kindje
    Kat80 - 31jaar - 1e kindje
    Elisabeth1984 - ?jaar - 1e kindje

9 maart
    Danda - 35 jaar - 1e kindje
    KleineM - 38 jaar - 1 kindje

wij steunen MvM
    Mamalap - Gerbera - Milou1991 - Sahi - Mevrouw Pinguin

Afspraken

6 juli
    MamaDeluxe5 - vroege echo
    Turkssnoepje - hcg prikken en vroege echo
    Juf1987 - vroege echo
    Toekan - hcg prikken

7 juli
    Izi - vroege echo

10 juli
    Kat0212 - tweede echo

13 juli
    Freddel - vroege echo

14 juli
    Wendy188 - eerste controle en eerste echo
    Meisje89 - echo bij gynaecoloog

16 juli
    Mamalap - afspraak mvm

17 juli
    Milou1991 - Intakegesprek verloskundige en pretecho

20 juli
    mamalap - eerste echo

21 juli
    Missaniet - eerste echo

22 juli
    Rvdc - eerste echo
    Karima12 - eerste echo
    Zwennie - intake en eerste echo
    Kat80 - intake en eerste echo

23 juli
    Anna Anna - intake en eerste echo

24 juli
    Freddel - intake verloskundige
    Gleentje - eerste echo bij gyn

27 juli
    Sahi - Intakegesprek verloskundige en eerste echo

28 juli
    Danda - intake verloskundige

7 aug
    Milou1991 - Officiële eerste echo en termijnbepaling

10 aug
    Anna Anna - termijn echo

14. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Woohoow! :D

15. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Whohooooooo hier ben ik ook!!! Nog steeds op mijn roze wolkje :) :)
    We zijn zooo blij!
    Ik heb via internet uitgerekend wanneer ik uitgerekend zou zijn: 6 maart 2015. Maar zeker ben ik daar natuurlijk niet van :)

Maandag nog even contact met de huisarts. Moet gelijk even aan haar vragen of ik naar het ziekenhuis moet bellen of naar de verloskundige praktijk, gezien ik weet dat ik waarschijnlijk niet natuurlijk kan bevallen gezien implantaat en rugproblemen.

En ga uiteraard mijzelf straks aanmelden bij Moeders voor Moeders. Dat is wel het minste wat ik kan doen :)

16. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Toekan,
    ja enorm snel! ! Ben ook nog echt aan het bekomenvan de schrik. Het voelde helemaal niet zo, hoewel ik 4 dagen na mijn ei wel in mijn lichaam wat voelde veranderen naar ach, kon van alles zijn.

Mijn man zat ook vol ongeloof. We voelen ons ontzettend dankbaar en het is ook helemaal goed. Denk alleen wel dat we een derde wat meer gaan 'plannen' tzt. Nu in maart uitgerekend zijn is absoluut prima, maar voor mijn werk (zzp) is dit alles behalve ideaal maar ik vertrouw erop dat er een oplossing komt. Voor nu geniet ik dat ik me ontzettend goed en energiek voel. Alleen mijn darmen doen gek. Zo uit het niets voel ik enorme aandrang, dat is lastig als er geen wc is. En mijn bv (Ik voed de eerste van 1,5 Nog) lijkt onvoldoende. Ik moet standaard een flesje koemelk bij geven anders gaat ze niet slapen. Daar heb ik best wel verdriet van. Hoewel de bv periode prima is zo, geniet ik er nog steeds van!

@ vertellen, wij wachten tot de 12 weken echo. Bij een mk vertel ik ook niks denk Ik puur om het feit dat iedereen dan weet dat je bezig bent.

En ik vind dit geheimpje ook nog zo leuk!

17. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Ik voed mijn dochter van 21,5 maanden ook nog :) ik heb doorheen de behandelingen fameuze deuken in mijn productie gehad en er kwam toen al regelmatig een flesje aan te pas. Is in de rustmaand weer niet zo geweest en is nu weer zo... Ik geef enkel nog in de ochtend en avond live. Ik vind het nu wel prima zo, al heb ik het er wel lastig mee gehad toen het steeds niet lukte en ik mijn bv er voor 'opgaf'. Ik hoop graag de 2 jaar te halen... Geen idee of dat gaat lukken!

18. Anna Anna

Anna Anna Lid

1 jul 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden met obstipatie klachten. Drinken, drinken en nog eens drinken. Vorige zwangerschap had ik er ook last van. Toen zei goede vriendin van mij die huisarts is dat veel mensen hun eetgewoonten gaan aanpassen. Dat is volgens haar stap 2. Het is heel vaak 'op te lossen' door meer drinken. Als zwangere heb je veel meer vocht nodig dan anders en nu met warme weer nog meer..... Ik moest toen (was toen winter) minimaal 9 long drink glazen per dag drinken. Het hielp mij. Hopelijk kunnen jullie er iets mee

19. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Thanks Anna!

Ik denk dat ik de 3 liter wel haal per dag (zeker met deze warmte).

20. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Toekan, veel succes met het afwachten! Ik duim mee op de meest gunstige uitslag!

Aan de nieuwe: proficiat en welkom :)

Wat betreft het vertellen: wij hebben het aan onze ouders en broers en zussen verteld en aan mijn 2 beste vriendinnen :) zij steunden me ook doorheen het hele proces van inseminaties, clomid, ontgoochelingen, ... en ik weet zeker dat als het misgaat ik daarover wil vertellen en daarom wil ik ze nu ook laten meedelen in de vreugde...

Wat betreft de vroege echo: ik ben zo bang. Ik weet niet wat ik moet verwachten... een kloppend hartje of net niet... de inseminatie was precies 3 weken geleden dus ik ben vandaag dan 5 weken eigenlijk... dus maandag 5 weken en 2 dagen...
    Gaan ze al een uitgerekende datum erop kunnen kleven? Iemand ervaring mee met zo'n vroege echo.

Digitale test: vandaag gaf hij 2-3 weken aan en dat klopt dus wel ongeveer... Net vandaag was het 3 weken dus 3+ is het ook niet echt he ;)

Deel Deze Pagina