1 t/m 15 maart 2016 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Izi, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Mijn kat voelt het elke keer, zelfs voor ik weet dat ik zwanger ben. Kan bedt. Bugaboo is heel goede degelijke wagen, zeker voor bos en wandelen enzo. Ik vond hem alleen van design minder anders had ik deze ook gekocht ipv stokke.

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Ik vond het wel makkelijk m niet van de auto naar het kdv te hoeven sjouwen met de maxi cosi. Dan klikte ik 'm op de wagen, maxi cosi bleef daar, voor als haar papa haar dan weer ophaalde.
    En de kleine boodschappen, auto in, auto uit.
    Echt wandelen deed/doe ik met de draagdoek of wandelwagen.
    Dat max een half uur klopt wel, maar is inderdaad moeilijk haalbaar met de langere autoritten...

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Kinderen mogen wel in de kinderstoel als ze wel kunnen zitten maar nog niet zelfstandig doen. (Hoe wil je anders je kind eten geven ? Niet elke baby gaat zelfstandig met 6 maanden zitten) het is wel zo na het eten direct er uit halen.

4. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Wel isa heeft tot 7 mnd in de newbornset gegeten. Is een soort kuipje. Niet heel goed voor de rug zoals de maxi cosi maar wel beter, je zet ze ee toch nooit lang in. Veel mensen geven hun kindje ook eten in het wippertje. Kan ook perfect.

5. D3b

D3b Actief lid

21 aug 2011
    278
    0
    0
    Allround kapster | Verzorgende IG | EVVer
    Stellendam

Idd de reden is van belang niet onnodig in de Macicos

Bugaboo wilde mijn man niet omdat die best klein is ik ben ook niet groot en dan helemaal het idee had dat die een kabouter was

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Gepureerd eten kan misschien in een wippertje. Maar grof geprakt half liggend eten, nee hoor dat lijkt me niet verstandig. Sowieso als je kind nog niet kan zitten, kan je het in een stoel zetten wat je wilt maar dat werkt toch niet haha :p. Dan zou je wel gepureerd moeten geven.

En overal waar TE voor staat is niet goed toch ?

Ik heb trouwens ook geen wippertje, ik heb een nuna leaf, geen idee hoe lang een baby daar in mag. Vind het wel echt een super "stoel"

7. angel128

angel128 Bekend lid

26 mei 2013
    693
    0
    0
    Kinderen hebben van nature een reflex dat het eten weer terug brengt uit de keel...
    Bij ons krijgen babys ook gewoon broodkorst in de wipstoel als ouders aangeven dat ze dat eten moeten... In de wipstoel....

Officieel wordt het afgeraden want zolang kinderen het nog niet zelf kunnen is de rug nog niet sterk genoeg...
    Wat iedereen zelf doet moet men voor zich weten maar ik heb mn zoon ook in de newbornset gehad tot hij zelf zitten kon.. Hij was toen 8 mnd

Er is ook verschil vind ik of het bijna zitten kan en je 5 min in stoel zet.... Of nog lang niet sommige mensen zetten hun kids er al met 5 mnd in.. En dan hangen ze in een stoel ( dan is de rug dus lang niet sterk genoeg)

8. angel128

angel128 Bekend lid

26 mei 2013
    693
    0
    0
    Ga zo het echo bureau bellen ben nu al zenuwachtig.. Haha alleen maar om te bellen.

9. Shibainu25

Shibainu25 Actief lid

9 apr 2015
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Angel: hopelijk hebben ze een plekje! Spannend

Pff voel me echt ellendig, vannacht slecht geslapen had het ijskoud terwijl mn lichaam super warm aanvoelde, en nu heb ik het juist weer heel warm. Kan ook niet tempen want heb geen thermometer in huis. Hopelijk is het maar een griepje, en geen koorts, kan dat erg kwaad als je koorts heb? Of moet je dan echt hoge koorts hebben?:(

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Vaak zie je ook dat kindjes aan vast eten toe zijn als ze goed gaan zitten. Dat hangt minder vast aan leeftijd en meer aan ontwikkeling.
    En gepureerd verslik je je liggend eerder in dan in vaste brokken.
    Ik ben bij dit kindje van plan om rapley te gaan doen, deed ik bij mn dochter ook een beetje, wil t nu helemaal gaan doen.
    Hebben jullie daar al ideeen over?

11. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Dat kokhalsrefex heeft isa precies nog steeds. Dacht dat dat weg hing rond 12mnd?

@koorts: als je 40 gr koorts hebt en dat is paar dagen kan dat wel gevaarlijk zijn voor miskramen, maar weer nu niet op dit termijn nog. Bel anders de vk of arts als je zeker wilt zijn? Of haal een thermometer.

@rapley: ik heb hier ook al aan gedacht maar denk dat dat echt aan het kindje ligt ook. Isa slikte moeilijk in het begin en dat was gewoon akelig. Bij haar zou ik het nooit geprobeerd hebben.

12. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Ik gaf trouwens op tot 8 mnd volledig gepureerd op een korstje na, dus dat was het probleem niet echt ikdus. Maar isa slikte wel van in het begin slecht en heeft Bvb nooit aan de borst kunnen drinken. Altijd afgekolfd of kV via fles.

13. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hier ook bij beide kinderen in de lijn van Rapley eten geïntroduceerd. Nooit gepureerd, ben ik niet zo'n fan van. Vind het zo onnatuurlijk als ik een baby van 8 tot 10 weken oud half liggend hapjes gepureerd eten zie krijgen.
    Zodra ze zelfstandig konden zitten zijn wij begonnen met vast voedsel. Stukje broodkorst, gekookt stuk bloemkool, zoete aardappel etc.
    Overigens kregen ze wat later ook wel eens een geprakt hapje hoor. Maar pureren en potjes daar doe ik niet aan 😁
    Gewoon doen wat jij denkt dat goed is. Dat verschilt gewoon echt per persoon.

Mijn oudste nichtje kon pas rond 10 maanden zelf zitten en goed slikken. Ze zijn toen ook pas vast voedsel gaan introduceren. Eerder was ze er echt niet aan toe. Tot die tijd gewoon borstvoeding en dat was prima.

En inmiddels zijn onze kids dol op ALLES. Ze eten sushi, spruiten, witlof, mosselen, escargots en alle andere groenten/vis/vlees. Dus voor ons heeft het gewerkt haha. Wij zijn echte Bourgondiërs dus slecht etende kinderen zou ik verschrikkelijk vinden.
    O onze zoon lust alleen geen friet! Hebben wij soms zin in een frietje, zit hij verdrietig aan tafel. Gelukkig gaat een pannenkoek of pizza er dan wel in.

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Mijn zoontje zat al zelfstandig vanaf een maand of 4. Kreeg pas met 6m vast voedsel dus heeft nooit in de eetstoel hoeven zitten voor die tijd. Hij had het wel gekund maar was dus niet nodig. Brood kreeg ie met 8m geloof ik.

Als ze niet goed kunnen zitten dan zou ik inderdaad ook in een wipstoeltje zetten. Of zo'n newborn ding wat ze tegenwoordig verkopen.

15. mamalap

mamalap Niet meer actief

Haha ik vond mijn dochter al raar dat ze niet van frietjes hield. Niet het enige kindje dus. Ze is wel gek op olijven, augurken en dat soort rare dingen die kinderen dan meestal niet lusten. En als ze mag kiezen Mac Donalds of pizza zegt ze: vind Mac Donald niet lekker :D

16. angel128

angel128 Bekend lid

26 mei 2013
    693
    0
    0
    Ik ben ZO blij

Helaas hadden ze vrijdag en zaterdag geen plek...
    Wel donderdag ochtend om 9.00
    Oef! Moet ik werken....
    Baas gebeld en vrij gekregen!!! Jeeeeej

17. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Oh spannend! :D hopelijk zien ze het deze keer wel! Je bent dan weer wat verder dus waarschijnlijk wel. Leuk leuk!

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    E1ke ooee dat lijkt me vreselijk dat niet goed kunnen slikken brrr. Ik ken ook meerdere kindjes die vreselijk moesten hoesten ma het eten

Hier had ik een echte spuugbaby daardoor kon mijn bv het niet aan (te weinig) en zat ze heel gauw over de max qua fles maarja omdat ze toch kotst nam ik het niet zo nauw. Vast eten ging echt goed en bleef zitten. Bij haar met 4 mnd begonnen (potjes) en met 6 mnd geprakt of stukken (lag er aan wat we aten meestal rijst en pasta)
    Nieuwe baby zie wel hoe dat loopt, ben sowieso van go with flow.

Meisje woow wat vlug dat is ook niet leuk :( was hij ook zo vlug met de rest?

Angel geslachtsbepaling toch ? Leuk ben ook nieuwsgierig

Morgen naar vk hartje luisteren, dochter gaat mee, vindt ze geweldig hartje horen

@friet vindt ze hier heel soms lekker. Bij mij eet ze het nooit. Zaterdag was met papa altijd patatdag(ik werkte dan). Maar uit eindelijk at ze liever pizza 😊😊

19. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    bevallingslijst
    💞 1 t/m 15 maart 2016 mamma's 💞

29 februari
    danda - 35 jaar - 1e kindje ♥
    wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    trotsema - 33 jaar - 3e kindje ♥
    Kaatjekaa - 28 jaar - 1e kindje ♥

1 maart
    mamadeluxe5 -28 jaar - 5e kindje (zoon, dochter, en 2 bonusdochters) ♥
    Davina - 28 - 1e kindje ♥
    e1ke - 30 jaar - 3e kindje (dochter en stiefzoon) ♥
    turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje ♥

2 maart
    mama2016 - ? Jaar - 1e kindje ♥

3 maart
    anna anna - 28 jaar - 2e kindje (zoon) ♥

4 maart
    shibainu25 - ? Jaar - 1e kindje ♥
    zwennie - 27 jaar - 1e kindje ♥

5 maart
    izi - 28 jaar - 1e kindje ♥
    sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon) ♥
    D3B - 30 jaar - 2e kindje ♥

7 maart
    mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    rvdc - 26 jaar - 1e kindje ♥
    patricia1993 - ?jaar - ?kindje ♥
    mevrouw pinguin - 27 jaar - 2e kindje ♥
    toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    Yummy - 27 jaar - 3e kindje (zoon en dochter) ♥

9 maart
    besjes - 28 jaar - 2e kindje ♥
    Ikdus - 27 jaar - 2e kindje ♥
    636 - 27 jaar - 1e kindje ♥

10 maart
    angel128 - 30 jaar - 2e kindje (zoon) ♥
    Arikla - 25 jaar - 1e kindje ♥

11 maart
    fiederelsje - 33 jaar - 1e kindje ♥
    kat80 - 31 jaar - 1e kindje ♥
    juf1987 - 28 jaar - 1e kindje ♥
    marloescha - 34 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    kleinem - 38 jaar - 1 kindje ♥

13 maart
    Plankje - 31 jaar - 1e kindje ♥

★sterretjes★
    freddel ★
    disneymama ★
    appelboompje ★
    Purple88 ★
    Gerbera ★
    MissyMissy★
    Suus123★

wij steunen mvm
    mamalap - milou1991 - sahi - mevrouw pinguin - zwennie - kleinem - anna anna - danda - besjes - marloescha - fiederelsje - izi - D3B - Rvdc - mama2016 - Plankje

afspraken

7 september
    Wendy188 - afspraak vk
    Katjekaa - controle vk

8 september
    Danda - hartje luisteren
    Davina - controle vk

10 september
    Angel - Geslachtsbepaling

11 september
    Sahi - controle vk

14 september
    Shibainu25 - geslachtsbepaling/ pretecho

15 september
    Besjes - controle vk

16 september
    E1ke - controle echo 16 weken
    Rvdc - controle vk
    Zwennie - pretecho geslachtsbepaling

17 september
    Mamalap - pretecho geslachtsbepaling
    Sahi - pretecho & geslachtsbepaling
    AnnaAnna - controle vk

18 september
    Turkssnoepje - 16 weken echo + controle

21 september
    AnnaAnna - echo geslachtsbepaling
    Yummy - controle vk

22 sept
    Angel128 - Geslachtsbepaling Dr. Papa
    Toekan - 16 weken echo
    Yummy - geslachtsbepaling
    Plankje - controle vk

24 sept
    MamaDeluxe5 - Controle gyn
    Meisje89 - controle vk

25 september
    D3b - controle vk

28 september
    Zwennie - Intake GUO
    Shibainu - controle vk

30 sept
    KleineM- Controle vk 16 weken

16 oktober
    AnnaAnna - 20 weken echo

19 oktober
    Besjes - 20 weken echo

20 oktober
    E1ke - 20 weken BEO echo (spannend dus!)
    Patricia1993 - 20 weken echo

23 oktober
    KleineM - 20 weken echo

27 oktober
    Meisje89 - 20 weken echo

WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR IN HET ROOD of vul de lijst zelf aan met je: naam, leeftijd, en hoeveelste kindje en vul je eventuele afspraken in. NIET KOPIËREN! DAT WERKT NIET!
    (Haal Quote boven en onderaan weg met het kopiëren, dan werkt het wel!)

20. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Hier even een korte reactie, want ben goed ziek, bah... wel gewoon op de zaak, maar met moeite :(

Gisteravond een vrouw op bezoek gehad die komt schoonmaken/oppassen en stand by staat voor de bevalling.
    Het was op het eerste oog echt een perfecte match.
    Ze heeft jaren ervaring als ambulance medewerkster en heeft in haar carrière 12 bevallingen gedaan, dus mocht er nood zijn, kan ze nog helpen ook haha ;)
    Donderdag komt ze voor het eerst schoonmaken en deze zaterdag voor het eerst oppassen, dus we zijn erg benieuwd!

Deel Deze Pagina