1 t/m 15 maart 2016 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Izi, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Leuk dat alles goed was bij de vk Danda en kleineM! Kleine de bloeding zal wel niet zo lang duren waarschijnlijk maar snap je gevoel wel :)

Mamadeluxe (zelfs mijn tablet kent jouw naam al haha) hopelijk goed nieuws over de bonusdochters, jammer dat de moeder er niet echt naar omkijkt, ziet ze ze vaak?

Hier bezig met de gender reveal cake :D morgen gaan we hem aansnijden bij mijn ouders, spannend!

2. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Danda & KleineM Altijd fijn goed nieuws! Gelukkig heeft ze je een beetje gerust kunnen stellen KleineM. Al hoop ik voor jou dat het bloeden gewoon snel over is hoor.

Meisje: haha is dat positief of negatief, dat jouw tablet mijn naam al herkend? Ik klets denk teveel ;) haha Leuk, ben benieuwd naar je cake!
    Hier een goed gesprek gehad, ze heeft haar kinderen al een jaar niet gezien en het ziet er niet naar uit dat ze dit ook wil. De gezagsbeeindigende maatregel, zal dan ook uitgesproken gaan worden.
    Ik hoop voor de kids dat ze ooit haar leven weer op orde heeft en zeker voor de oudste, want die weet dat ze een biologische moeder heeft.

3. Danda

Danda Lid

27 mei 2015
    81
    0
    6
    grafisch vormgever
    KleineM fijn dat bij jou ook alles goed is en dat de vk je een beetje gerust heeft kunnen stellen. Maar blijft inderdaad vervelend. Ik moet opeens denken aan dit rijmpje van vroeger: "pijn is fijn, jeuk is leuk en bloed moet." Misschien geldt dat wel dubbel tijdens een zwangerschap :)

mamadeluxe jeetje al een heel jaar? Dan moet er inderdaad heel wat mis zijn in je leven. Voor alle partijen niet leuk denk ik. Fijn voor de kids dat ze wel iemand hebben die hun moeder wil zijn.

Ik las gisteren over de gender reveal party en dat het oorspronkelijk zo ging: je laat een echo maken, vraagt of ze het geslacht willen bepalen maar dat niet willen zeggen maar op een kaartje schrijven. Met dat kaartje ga je naar de bakker, die maakt een taart met roze of blauwe vulling. Dan nodig je je familie of wie dan ook uit en ga je met z'n alleen de taart aansnijden. Op dat moment weet je het dus zelf ook nog niet! Bijna net zo spannend als erachter komen bij de geboorte. Moet je wel stalen zenuwen hebben natuurlijk.

4. kaatjekaa

kaatjekaa Actief lid

29 jul 2013
    175
    22
    18
    Gisteren voelde mijn verloskundige dat de bovenkant can mijn baarmoeder net boven mijn navel zit. voor de lijst: 28-09 weer controle VK ik ga straks bellen voor 20weken echo.

5. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Haha iedereen hier denk ik wel :p

Wat zielig voor de meisjes :( Zo erg. Noemen ze jou dan ook mama? Fijn dat jij er voor hen bent!

6. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Danda taart maken kan ik zelf dus ik maak em dan. Maar lijkt me inderdaad wel mega spannend als je zelf ook van niks weet bij het aansnijden :D hoewel we toch ook wel behoorlijk zenuwachtig waren toen we voor de echo gingen hoor, zal wel vergelijkbaar zijn! Blijft bijzonder he :D

7. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Das al hoog! Ik dacht mijn te voelen aan mijn navel vorige keer maar de vroedvrouw die de pretecho deed, zei dat ie nog stukje onder mijn navel zat dus geen idee wat ik dan voelde haha

8. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Danda: Zo hoort het ook, maar daar ben ik veel te nieuwsgierig voor haha

Ze noemen mij inderdaad beide mama, de jongste omdat ze niet beter weet en ze zal haar eigen moeder ook niet meer herkennen. De oudste hebben we goed mee gesproken, die zei dat al heel snel, maar ze wil mij perse mama noemen en dat hebben we zo gelaten, ze mag me noemen hoe zij wilt.

9. angel128

angel128 Bekend lid

26 mei 2013
    693
    0
    0
    Hoi turkssnoepje..

Er zijn vaak in ziekenhuizen borstvoedingsavonden.. En als je voor kraamzorg gaat kijken kan je ook een uit zoeken die verstand van borstvoeding hebben ( met lactatiedeskundigen) die kunnen je ook goed helpen :)

10. Wendy188

Wendy188 Bekend lid

6 aug 2012
    675
    0
    0
    Farmaceutisch bedrijf
    Dames mijn 20 weken echo is verzet naar 19 oktober.. Vl kon absoluut geen vrij krijgen ... 😢😢 dus nog een paar weken langer wachten...

11. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    @danda fijn dat alles goed was!

@kleinem gelukkig ben je gerust gesteld maar bloedverlies mag inderdaad gewoon stoppen stuk rustiger hihi

@mamadelux wel zielig dat het zo moet lopen. Fijn voor de kids dat ze jou hebben

12. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    bah nog steeds wat bruine afscheiding en af en toe steekjes. Die steekjes wijt ik maar aan de zwangerschap en niet omdat er iets mis is...toch?
    We krijgen zo eters dus wel afleiding vanavond.

13. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    KleineM: kan het geen bandenpijn zijn? Ik heb daar de afgelopen dagen ook erg last van gehad en nu ging ik me omkleden en zag ik ineens een zwangerbuikje ipv het-lijkt-of-je-een-pizza-teveel-op-hebt-buikje ;)

14. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo jullie hebben heel wat geschreven. Kleinem vervelend day je nog steeds bloed sterkte. Mijn katten reageren niet anders, bij mijn eerste zwangerschap de jongste kat wel. Leuk zo'n taart, ik dacht koekjes te bakken met muisjes erop. Baarmoeder boven je navel? Ik dacht dat hij daar pas zat met 20 weken. Mamaluxe5 zielig voor die kindjes zeg! Fijn dat ze jouw dan toch als moeder hebben. Turkssnoepje ik heb mijn kraamzorg special op de borst voeding hulp uitgezocht. Inderdaad heb je in het ziekenhuis vaak infomatie avonden, daar ben ik bij mijn eerste ook geweest. Ik ga zo naar bed ben moe.

15. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Steekjes kan inderdaad bandenpijn zijn of als je druk bezig bent geweest.
    Toen ik daarstraks moest niezen jeetje wat een pijn kunnen die doen! :$ probeer altijd mijn benen wat op te trekken dat helpt gek genoeg, maar ik zat in de auto dus ging niet haha.

Babytaart is af voor morgen! Ben helemaal op, lig in bed. Vorige nacht om kwart na 3 al wakker dus amper geslapen :( en dan hele dag bezig geweest. Batterij is leeg nu. (Plus verkoudheid erbij thans to the boyfriend ;) )

Morgen beginnen aan de bruidstaart van mijn broer en schoonzus, zij trouwen vrijdag. Weet komende dagen dus nog wel wat doen.... eerst maar eens wat slapen nu. Tot morgen ergens of zo als er tijd is! Slaapwel ;)

16. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Ik vraag me af of ze in turkije ook kraamzorg kennen, voor degene die turkssnoepje adviseren ;) volgens mij bestaat dat alleen in nederland.

Mamadeluxe wat heftig allemaal zeg. En respect hoe jij dan voor die meiden hebt gekozen! Super fijn dat ze dan toch iemand hebben die ze mama kunnen noemen! Volgens mij ben jij een hele lieve mama!

Spannend hoor, allemaal het geslacht weten de komende tijd! Voor de meiden die dat willen weten tenminste ;)

Ik heb weer enorm last van maagzuur en misselijkheid, ga vrijdag maar eens aankaarten bij de vk wat ik ermee kan en of dit betekent dat dit zo blijft heel de zwangerschap, bah!

17. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    E1ke wow wat super dat het restaurant zo goed verloopt.

Mamadeluxe wat een topper bij jij en wat hebben jullie het druk en straks 5 kids pfoe.

Kleinem wat vervelend dat bloedverlies. Maar als het mis zou gaan zou je nu echt weeen moeten krijgen.

Turkssnoepje geniet van je mama 😊

Sahi oei maagzuur en misselijk bah

Meisje ben benieuwd naar je taartjes, lekker hoor.

Hier ook lekker last van maagzuur, helaas pindakaas.
    Over 2 weken weten wij hopelijk ook wat het is, even afwachten of de afspraak door gaat.
    Bloeduitslag wat ik 6 weken geleden heb geprikt is spoorloos, hopelijk hebben ze het nog

18. angel128

angel128 Bekend lid

26 mei 2013
    693
    0
    0
    Pfoe daar heb je een hele goede.. Maar zullen vast wel lactatiedeskundigen oid bestaan..

19. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Van die lactatiekundige in Turkije was ik ook al aan het afvragen of ze dat wel zouden hebben. Geen idee eigenlijk!

Sahi vervelend, is het niet na het eten van bepaalde dingen of zo? Het kan dat je lichaam anders reageert op eten waar je normaal geen probleem mee hebt. Maar ik was gisteren ook weer behoorlijk misselijk. Ofwel heb ik te veel kerstomaatjes gegeten :) hihi

Ikdus ze hebben je bloeduitslag kwijt gedaan of wat? Jeetje!

Hier een foto van de taart trouwens :D (had gisteren geen puf meer)
    IMG-20150908-WA0008.jpg

De lettertjes staan niet mooi recht maar dat is gewoon zo moeilijk.. moet ik nog een trucje voor vinden. Gelukkig is het toch maar enkel voor de familie en niet voor een klant of zo. Is niet zo erg :p binnenkant taart is trouwens knalblauw :D

IMG-20150908-WA0003.jpg

20. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Wauw!! Wat een mooie taart!!!!!

Deel Deze Pagina