1 t/m 15 maart 2016 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Izi, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Thanks ladies vind het zo bijzonder, van alle twee 1 😊😊😊
    We zouden het eerst voor ons houden, maar mn vriend heeft toch besloten dat iedereen het mag weten. Onze dochter wou zoooo graag een zusje. Maar nu ze een broertje krijgt is ze ook helemaal trots.

Sorry voor ego ben de rest al kwijt 😂

2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ikdus ook een jongen! Worden er veel volgend jaar haha. Mijn zoontje wou ook een zusje maar praat nu honderduit en super fier over zijn broertje :) echt schattig! Daarom wou ik het ook aan hem vertellen, dan kan hij zich voorbereiden en hij is helemaal verkocht. Komt kusjes en knuffel geven aan mijn buik ed. Hihi

Turkssnoepje jammer dat je het niet duidelijk kon zien, even afwachten dan. Qua voelen, ik voelde hem eerst van 12-13wk en toen niks tot 15+4. Daarna weer 2 dagen niet geloof ik en nu gisteren ook weer wel. Ook elke keer maar 1 schopje. Tussenin voelt het wel alsof mijn darmen gaan maar heb steeds meer het idee dat het baby is die beweegt maar dan niet tot aan de buikwand raakt of zo.

Diabetes: bah veel sterkte d3b en...Elke en.. toekan klopt dat? Moeilijk alles samen onthouden haha. Hopelijk hebben jullie er niet te veel last van!

Hier bijzonder gisteren, vriend had mijn buik gisteravond ingesmeerd met olie, hij was klaar en onmiddellijk erna volgde een schopje, zo leuk!

Ik volg sinds deze week ook een korte opleiding tot onthaalouder (6 dagen, 2 dagen per week). Maandag les gehad en gisteren. Zei iemand dat mijn buik precies gegroeid was tov maandag. Ik gezegd dat ik dat idee toch niet echt had maar dat het wel kon. Doe ik even later mijn jas aan en wil em dicht doen, gingen de knoopjes stuk moeilijker dan maandag dus toch echt gegroeid! Gaat zo snel haha en bizar dat die vrouw dat al zag want ik ken haar pas van maandag dus ze had me nog maar 1 keer gezien. Vind wel leuk :D ze zei ook dat het echt duidelijk is dat het een babybuik is. Leuk leuk leuk!

3. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 3,5 kilo afgevallen, elke week een kilo. Mijn buik is wel groter. Ik moet nog drie weken wachten tot ik weet wat het geslacht is ben jaloers op diegene die het al weet.

4. Anna Anna

Anna Anna Lid

1 jul 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo net thuis uit mijn werk. Hele drukke week achter de rug. Morgen lekker een dagje vrij.

Ik heb besloten toch 6 weken voor uitgerekende datum met verlof te gaan ipv 4 weken. Ik merk dat het werken me nu al zwaarder valt dan normaal. Ik denk dat het verstandig is om de laatste weken rustig aan te doen. Hoe zijn jullie van plan om dit te doen?

Turkssnoepje. Ik zou idd ook nu 1 pakje kopen en pas na 20 weken echo meer spullen. Als toch jongen blijkt te zijn, kun je pakje idd cadeau geven.

Leuk dat al zoveel meiden geslacht weten. Ik ben echt benieuwd. Wij hebben morgen een echo en hopen het dan ook te kunnen zien. Ik heb geen duidelijk stabiel voorgevoel. Het wisselt steeds. En soms denk ik als ik neig naar jongen, dat dit ook komt omdat een jongen mij ' bekender' is. Ander moment denk ik weer dat het een meid is.

Dinsdag ga ik even shoppen. Kleren kopen voor mijn zoon en een pakje voor de baby.

Ik voel hem/haar af en toe bewegen. Maar ik moet er wel echt stil voor liggen en niet met andere dingen bezig zijn.

5. angel128

angel128 Bekend lid

26 mei 2013
    693
    0
    0
    Dat scheelt... Dacht ook dat mn moeder schoonzus en schoonmoeder mn smaak wel kenden.. Maar zelfs van mn schoonzusje zoiets raars gekregen.. Terwijl beide mannetjes van haar er altijd leuk uit zagen :)

6. angel128

angel128 Bekend lid

26 mei 2013
    693
    0
    0
    Hier dus het zelfde hoor mag ook niet teveel kopen omdat zij dan niks meer kunnen kopen mja gisteren heel lief pakje gehad met kleine broer erop (het is dat die tekst erop staat.. Maar kwa kleur enz echt niet mn ding)
    Maar mensen luisteren ook maar half.. Mn schoonzusje wilde een pakje van z8 geven maar zoiets had ik al dus zei dat ik het dan miss ook leuk zou vinden om m in licht blauw te krijgen omdat ik dus al wat boxpakjes en donker blauw had.. Nu liet ze alleen nog maar kleertjes in licht blauw zien en kreeg dat pakje van mn schoobmoeder dus ook licht blauw omdat ik graag licht blauw wilde... NOT ja dat pakje ach ja..
    En dan voel ik me wel beetje ondankbaar..

Maar cadeau s vragen vind ik ook een lastige.. Je kan ook wenslijst via internet maken.. Dan kunnen mensen zien wat je hebben wil en aanvinken als ze het gekocht hebben.. Zodat je het weer niet dubbel krijgt ..
    Maar dan krijg je ook nooit iets onverwacht

7. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    bevallingslijst[/SIZE]
    💞 1 t/m 15 maart 2016 mama's 💞

29 februari
    danda - 35 jaar - 1e kindje ♥
    wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    trotsema - 33 jaar - 3e kindje ♥
    Kaatjekaa - 29 jaar - 1e kindje ♥

1 maart
    mamadeluxe5 -28 jaar - 5e kindje (zoon, dochter, en 2 bonusdochters) ♥
    Davina - 28 - 1e kindje ♥
    e1ke - 30 jaar - 3e kindje (dochter en stiefzoon) ♥
    turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje ♥

2 maart
    mama2016 - ? Jaar - 1e kindje ♥

3 maart
    anna anna - 28 jaar - 2e kindje (zoon) ♥

4 maart
    shibainu25 - ? Jaar - 1e kindje ♥
    zwennie - 27 jaar - 1e kindje ♥

5 maart
    izi - 28 jaar - 1e kindje ♥
    sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon) ♥
    D3B - 30 jaar - 2e kindje ♥

7 maart
    mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    patricia1993 - 22 jaar - 1e kindje ♥
    mevrouw pinguin - 27 jaar - 2e kindje ♥
    toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    Yummy - 27 jaar - 3e kindje (zoon en dochter) ♥

8 maart
    Missl87 - 27 jaar - 1e kindje ♥
    rvdc - 26 jaar - 1e kindje ♥

9 maart
    besjes - 28 jaar - 2e kindje ♥
    Ikdus - 27 jaar - 2e kindje ♥
    636 - 27 jaar - 1e kindje ♥

10 maart
    angel128 - 30 jaar - 2e kindje (zoon) ♥
    Arikla - 25 jaar - 1e kindje ♥

11 maart
    fiederelsje - 33 jaar - 1e kindje ♥
    kat80 - 31 jaar - 1e kindje ♥
    juf1987 - 28 jaar - 1e kindje ♥
    marloescha - 34 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    kleinem - 39 jaar - 1e kindje ♥

13 maart
    Plankje - 31 jaar - 1e kindje ♥

♥= 5 ♥= 4 ♥= 8

★sterretjes★
    freddel ★
    disneymama ★
    appelboompje ★
    Purple88 ★
    Gerbera ★
    MissyMissy★
    Suus123★

wij steunen mvm
    mamalap - milou1991 - sahi - mevrouw pinguin - zwennie - kleinem - anna anna - danda - besjes - marloescha - fiederelsje - izi - D3B - Rvdc - mama2016 - Plankje

afspraken

21 september
    AnnaAnna - echo geslachtsbepaling
    Yummy - controle vk

22 sept
    Toekan - 16 weken echo
    Yummy - geslachtsbepaling
    Plankje - controle vk
    Juf - Controle gyn

23 september
    Kat80 - 16 weken echo en hopelijk geslachtsbepaling

24 sept
    MamaDeluxe5 - Controle gyn
    Meisje89 - controle vk

25 september
    D3b - controle vk
    636 - geslachtsbepaling

28 september
    Zwennie - Intake GUO
    Shibainu - controle vk
    Kaatjekaa- Controle vk

30 sept
    KleineM- Controle vk 16 weken

5 oktober
    Rvdc - controle vk

6 oktober
    Danda - Controle vk 19 weken

8 oktober
    Kaatjekaa - 20 weken echo

9 oktober
    Sahi - hartje luisteren
    Missl87 - controle vk 18 weken

12 oktober
    Shibainu25 - 20 weken echo

14 oktober
    Danda - 20 weken echo

16 oktober
    AnnaAnna - 20 weken echo

19 oktober
    Besjes - 20 weken echo
    Wendy188 - 20 weken echo

20 oktober
    E1ke - 20 weken BEO echo (spannend dus!)
    Patricia1993 - 20 weken echo
    Mamalap - 20 weken echo
    Turkssnoepje - 20 weken echo

22 oktober
    Sahi - 20 weken echo

23 oktober
    KleineM - 20 weken echo

26 oktober
    Rvdc - 20 weken echo

27 oktober
    Meisje89 - 20 weken echo
    Wendy188 - controle vl

WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR IN HET ROOD of vul de lijst zelf aan met je: naam, leeftijd, en hoeveelste kindje en vul je eventuele afspraken in. NIET KOPIËREN! DAT WERKT NIET!
    (Haal Quote boven en onderaan weg met het kopiëren, dan werkt het wel!)

8. kaatjekaa

kaatjekaa Actief lid

29 jul 2013
    175
    22
    18
    Iedereen van harte gefeliciteerd met zoon of dochter. 8 okt hebben we de 20 weken echo. As dinsdag ga ik weer naar de fontys in Eindhoven. Ze zochten weer zwangeren voor hun opleiding. Ik ga tich vragen of ze niet stiekem kunnen zien wat het wordt.

Gaan jullie zwangerschapsgym doen of iets anders? Of hebben de dames met meerdere kinderen er ervaren mee.

9. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Kat80 ; ik heb je er weer gezellig op gezet!
    Turkssnoepje: je 20 weken echo is erbij gezet

Ik zag dat er een spelfout stond in onze topcilijst (mamma's ipv mama's) dus die heb ik ook even aangepast.

Lijst:
    Zal ik binnenkort Mvm weghalen? Dit is zo ongeveer de laatste week voor de meesten (als je niet al klaar bent) en het neemt wel ruimte in maar heeft verder weinig toegevoegde waarde, wat vinden jullie?

OMG: wij zijn ineens bezig in de babykamer :$:$:D
    We hebben zoveel spullen gekregen laatst dat ik aangaf dat het wel handig zou zijn als het dressoir er zou staan. Ik wilde mml die van Hemnes van de Ikea. Zijn we vrijdag er heen gegaan en hebben we ook een babybedje gekocht. :$:D:D En mijn vriend heeft het gisteren in elkaar gezet. Mijn beautykamertje / kleedkamer is ineens een babykamer aan het worden,...wauw... haha

10. Danda

Danda Lid

27 mei 2015
    81
    0
    6
    grafisch vormgever
    Ik ga even heel algemeen reageren want ik kan het allemaal niet meer onthouden hoor!

Leuk om al die kleertjes voorbij te zien komen. Wij hebben nog niets gekocht maar wel al heel wat kleertjes gekregen. Tot nu toe alleen maar schattige dingen dus óf wij hebben een makkelijke smaak, óf iedereen weet gewoon wat wij leuk vinden.

Inmiddels ook de commode en wiegje in huis. De commode is uit de familie van mijn man en het wiegje uit die van mij. Vind ik zo'n bijzonder idee, dat onze kleine straks in hetzelfde wiegje liegt waar ik en ook mijn moeder in heeft gelegen. Hij is alleen wel helemaal kaal dus ik moet binnenkort maar aan de slag met wiegbekleding maken.

Ook al heel veel spullen kunnen overnemen van vrienden. Erg, erg fijn! Onze 'waskamer' begint nu steeds meer een babykamer te worden.

Ik kon al een tijdje m'n broek niet meer dicht krijgen maar heb het uit kunnen houden met een elastiekje oom de knoop. Dat was ik nu zó zat, heb een broek van mamalicious besteld. Heerlijk! Ik had er al een van de h&m maar die zit echt vreselijk vergeleken met deze.

Ik begrijp nu waarom een heleboel mensen het makkelijk vinden om het geslacht al te weten tijdens de zwangerschap. Er zijn zo weinig leuke unisex kleertje, het meeste is echt overduidelijk voor jongens of meisjes. Veel te veel blauw en roze naar mijn mening. Wat is er mis met geel en groen?

11. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Zo, ik ben weer thuis! Lig lekker in bad, ondertussen even alles bij te lezen :) ik heb heerlijk genotem, ondanks de late avonden voel ik me toch wel prima. Was erg bang om last te krijgen van mn rug en bekken, maar door het vele lopen voel ik het juist totaal niet! Dus beweging wordt en is erg belangrijk voor mij blijkbaar!

Ik zag er weer een jongen een een misschien-meisje bij, leuk!

Cadeau's; bij de meeste mensen weet ik of ze leuke dingen geven of niet. Mn moeder breit graag, maar wel heel ouderwets, ik zeg haar heel duidelijk dat ik het ouderwetse spul niey aan ga doen, dus dat is zonde van de moeite.
    Maar de meeste mensen om mij heen kopen en maken wel dingen in mijn smaak, dus dan komt het goed :)

12. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij de eerste zwangerschap zwangerschapyoga gevolgt. Leuk om met he baby bezig te zijn en adem haling oefeningen te leren. Voor de rest deed je af en toe een oefening. Bij de tweede zwangerschapgym gedaan erg leuk een aantal er. Lekker sportier bezig maar toch met de baby bezig zijn. Je krijgt veel info voor de bevalling. Deze keer ga ik zelf een beetje sporten, ken het nu wel.
    Ik vind het soms ook wel leuk als je kleren krijgt dat het een setje is waar je nooit aan hebt gedachten maar die dan wel leuk is. Ik krijg altijd wel leuke dingen. Nu heb ik nog geen cadeautjes gehad, met de derde is dat toch minder. Ook de aandacht die je er voor krijgt.

13. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    @zwangerschapsgym heb ik niet gedaan vorige keer cursus samen bevallen gedaan is samen met partner. Vond dat wel informatief en weer hebben er een paar leuke vrienden aan over gehouden met kinderen die in dezelfde week zijn geboren.

@mvm morgen de laatste keer weg brengen Ik ben eerlijk gezegt heeeeeeeel bij dat het er op zit!

@kleertjes de tweede is blijkbaar niet zo leuk meer want heb nog niks gehad van niemand niet. Ook zelf nog niks gekocht zie wel als ik wat leuks zie uniseks neem ik het mee anders hebben we Nog wat liggen mijn dochter heeft het achteraf niet aangehad. De meeste weten mijn smaak wel een anders vind ik het idee altijd heel lief

14. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Even snel, reageer morgen op de rest.
    Kleine m moest je even taggen op fb. aangezien je niet op pb reageert op zp weet ik niet of je dat gezien hebt. Maar nu zie je het zeker :)

15. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik vind het met cadeautjes krijgen ook altijd wel lastig. Ik vind dat je absoluut niet mag "opleggen" wat je wilt krijgen, daar ik vind dat je blij moet zijn met wat je krijgt en dat het gebaar zoveel belangrijker is.
    Anderzijds vind ik het wel gewoon zonde wanneer mensen €50 uitgeven aan iets wat ik oerlelijk vind. :) En ik vind vrij veel dingen oerlelijk dus het risico is behoorlijk groot.
    Gelukkig ben ik erachter gekomen dat de meeste mensen mij wel kennen en mijn hints als "O ik vind alles van de Zara zo leuk :D" lijken te werken haha.
    En mensen kennen ons natuurlijk en het feit dat mijn vriend ex profvoetballer is zorgt ervoor dat we eigenlijk altijd overladen worden met voetbalgerelateerde cadeautjes. Ook prima!

Tijdens deze zwangerschap nog niets gekocht of gekregen trouwens. O jawel: een complete kinderwagen en autostoel. Ook geen kleinigheidje :D

Mvm: Ik heb er 2x aan meegedaan en nu bij de derde niet. Toen ik net voor deze zwangerschap dus zwanger bleek te zijn had ik mij wel aangemeld. Precies op de dag van de afspraak met MvM kreeg ik een miskraam. Ik durfde me toen ik weer zwanger was niet meer aan te melden. Stom bijgeloof denk ik :(

Zwangerschapscursus: Ik wil yoga gaan doen, maar partnerlessen etc zal ik niet doen. Beetje onzinnig bij een derde :) Ik weet heel goed wat mijn partner doet tijdens een bevalling en wat ik wil dat hij doet en het ging prima.

Morgenavond hebben wij de geslachtsbepaling.. Spannnnnnnend!!!! :D:D

16. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Jaaa! Dank je!

17. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Aaah spannend yummy!! Ik ben super benieuwd wat jullie kindje is, heb je zelf al een idee?

Mvm heb ik voor t weekend weggebracht, ben ook wel blij dat het erop zit. Doe het met alle liefde, het is niet megaveel werk, maar toch ;)

Cursussen wil ik me ook nog in verdiepen, ik denk dat ik een bv-cursus wil gaan doen, omdat t bij mn dochter helemaal mis was gelopen.

18. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Sahi: Ik heb eigenlijk geen idee.
    Ahv de nub roept iedereen een jongen, maar voor mijn gevoel kan het nog net zo goed een meid zijn. Ik heb natuurlijk al een jongen en een meid, dus er is echt geen enkele voorkeur. :)

19. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    MVM. Mijn laatste flessen zijn ook vandaag ingeleverd. Klinkt gek maar het is gewoon weer lekker om zonder schenkfles naar de wc te gaan en er niet meer aan hoef te denken hihihi maar hoop dat ik er weer iemand gelukkig mee heb gemaakt en dat voelt goed.

Ik wil eigenlijk geen yoga of gym ofzo doen. Heb geen zin om in een kringetje te gaan puffen en oefeningen te doen met 10 vreemde en ook nog een dag met vl erbij pffffff nee hoor dank je wel. Maar het gekke is dat wat kan ik wel doen??????
    Ik dee altijd hardlopen maar kreeg last van mijn buik als ik thuis kwam na t lopen dus dat is ook geen optie meer.
    Nu weet ik niet wat ik wel kan doen want wil wel energie en uithoudingsvermogen hebben/houden.

20. Anna Anna

Anna Anna Lid

1 jul 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een snel berichtje. Net echo gehad. Hele mooi beelden van een beweeglijk kindje gezien. Door alle bewegingen en ongunstige ligging was geslacht moeilijk tot niet te zien. Op basis van wat we gezien hebben denken we iets eerder jongen dan meisje. Maar geen moment gehad om echt goed te zien of er een piemeltje aanwezig was. Voor de zekerheid nog maar even afwachten tot 20 weken echo. Mijn hartje mag dus nog even op grijs blijven.

Deel Deze Pagina