1 t/m 15 maart 2016 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Izi, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 636

636 Actief lid

7 jul 2015
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, enkele dagen geleden en hier is lekker gekletst zie ik! ;)
    Heb niet alles terug gelezen, dus pik even op de laatste in.

Cursussen: ik zou graag zwangerschapsyoga gaan doen en een borstvoedingscursus. Bij ons regelt o.a. het ziekenfonds die dingen voor een goedkopere prijs, dus dubbel zo fijn! Ben ook nog op zoek naar een leuk informatief boek over vanalles-en-nog-wat over baby's. Iemand enige suggestie?

Plankje: misschien kan je gaan zwemmen? Of fietsen? Of gewoon flink gaan wandelen...?

Anna anna: jammer dat je geen zekerheid hebt gekregen, hopelijk volgende keer!

Wij hebben vrijdag hooopelijk de geslachtsbepaling. Ik kijk er zo naar uit (zelfs iets meer dan naar de allereerste echo denk ik :)). Hier verder niets bijzonders te melden, behalve dan dat ik tegenwoordig IEDERE nacht een paar uren wakker lig. ;) Niet leuk!

2. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Hier even een kort en dus ego berichtje.

Erg druk weekend gehad met als gevolg dat ik nu bijna niks meer kan, met als klap op de vuurpijl vannacht ingebroken in onze auto. Kwamen we bij de autodealer en daar waren we al de 5e! Ze zei, je komt zeker uit 'naam stad'. dus wij huh?! uhm ja. Ja ze zijn vannacht alle Mercedessen in jullie stad af gegaan... *zucht*
    nu op de zaak en proberen nog wat werk te verrichten!

Ik reageer snel weer even op iedereen uitgebreid.

3. 636

636 Actief lid

7 jul 2015
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat meen je niet! Wat een rottigheid! Hopelijk komt het spoedig in orde!

4. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Anna
    Wat jammer!! Wel leuk dat je heerlijk naar je kindje hebt kunnen kijken!

Mamadeluxe
    Wat ontzettend balen! Sterkte met alle rompslomp

Morgen laatste keer mvm. Is het goed als ik het dan vd lijst haal? Iedereen is bijna klaar en neemt het minder ruimte in.

5. Anna Anna

Anna Anna Lid

1 jul 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat wakker leggen ken ik van mijn vorige zwangerschap. Vooral in derde trimester. Is heel vervelend en de vermoeidheid breekt op. En moeheid wordt vaak onderschat, maar je kan je er knap ellendig door voelen. Ik probeerde zo vaak mogelijk een middag dutje te doen. Hopelijk slaap je snel weer beter.

Ik doe aan zwemmen tijdens mijn zwangerschap . Laatste tien weken ga ik ook weer yoga doen, bij dezelfde lerares als vorige keer.

Van mij mag mvm van de lijst hoor

6. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Amai, wat hebben jullie veel gekletst...

Wat betreft zwangerschapscursussen: ik heb me ingeschreven om eentje te doen samen met mijn man. Ik heb dat wel nodig... Ik wil zo voorbereid als mogelijk zijn... In hoeverre dat kan...

Ik droom al heel vaak over bevallen of gynaecologen, dat belooft...

Deze nacht had ik echt heel erge buikpijn, ik weet niet waar het vandaan kwam. We hebben wel het hele weekend verhuisd, mijn man werd wakker van mijn gepuf en gekreun van de pijn... Hij heeft me kunnen kalmeren door zijn hand op mijn buik te leggen en even met me mee te ademen, toen duurde het nog een 10-tal minuten en de pijn was weg... Ik had vroeger (tot net voor zwangerschap hoor) wel eens last van krampen waarvan niemand wist waar ze vandaan kwamen maar die duurden nooit ZO lang... Ik hoop dat het daarmee nu gerelateerd en niet met de zwangerschap. Wel geen bloedverlies of dergelijke en vandaag voel ik me prima...

Ik heb zojuist beslist dat ik het geslacht toch wil weten, moest hij het morgen kunnen zien. Mijn man zal blij zijn ;).

7. davina87

davina87 Lid

22 jul 2015
    83
    43
    18
    NULL
    NULL
    Net terug van de echo geslachtsbepaling... beetje was deze ochtend lekker aan het slapen. Dus moeilijk te zien. Ze dacht een jongen maar mss ook een meisje haha ze laat t op 80 procent op een jongen... Dus zeker weten gaan we op de 20 weken echo zien.

Woensdag worden mij mvm flessen opgehaald. Ben wel blij dat t klaar is eigenlijk.

8. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Davina: Ook al geen duidelijkheid! Haha dat wordt wat. Bij anna ook al niet, alhoewel bij jullie beiden de verwachting een jongetje is. Willen jullie dat ik jullie hartje op blauw zet of blijft het op grijs staan tot de 20 weken echo?

Juf: spannend dat jij het morgen misschien ook al weet! Heb je een voorgevoel? Hoe gaat het met je vader?

9. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Totaal geen voorgevoel... Ik wou het ook niet weten eigenlijk, tot net, nu word ik toch nieuwsgierig. Straks mijn man toch maar verrassen met het feit dat ik het wel wil weten :)

Met mijn papa: hij staat op de wachtlijst voor de operatie. Zelf had hij verwacht deze week ten laatste te worden opgeroepen. Begin oktober vertrekken ze op vakantie. Misschien wordt het uitgesteld tot na de vakantie, maar dat stelt me eigenlijk wel enigszins gerust. Als het dringend was, hadden ze hem al lang opgebeld. Afspraak is tenslotte al geleden van 1 september...
    Ik heb het even losgelaten en heb hoop op een goede afloop...
    Bedankt voor het vragen!

10. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Meisje: hier geen suiker hoor :)

Rekeningnummer of pakjeslijst is hier in BE inderdaad heel gangbaar.. Vind het lekker makkelijk. Al heb je nog altijd mensen die los daarvan iets kopen.

kledij: hier draagt ae sommige gekregen digen el. Al weten de mensen wel dat ik erg op de bio-labels gesteld ben indertussen :p

Geslachtjes: de jongens gaan echt voorop nu! Proficiat allemaal!!

Baby voele: was hier eerst op 14+4. Dan inderdaad een maar dagen niets, waardoor ik twijfelde of ik het wel juist gevoeld had.. Maar sinds een weekje is het nu echt wel dagelijks geplof en gestreel :D heeeeerlijk!

Hier morgen weer ECHO! Hoera!!:D

Vandaag weer een migraine aanval gehad zeg... Pfoe... Ik hoop dat het één van de laatste is deze zwangerschap... :(
    Ben een paar dagen geleden ook plots een vulling verloren.. :( Gewoon bij brood eten... Morgen ook even laten heropvullen...

11. davina87

davina87 Lid

22 jul 2015
    83
    43
    18
    NULL
    NULL
    Bij mij mag die op blauw.... had zelf ook al voorgevoel dus denk wel dat t jongetje is anders met 20 weken wordt tie roze laat ik dan wel weten als dat zo is

12. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    @anna jammer dat je het niet goed kon zien Nog even afwachten dus

@juf denk dat wij dezelfde cursus hebben gedaan. Veel plezier morgen met de echo. Jij ook toekan

@davina gefeliciteerd een jongen (bijna helemaal zeker dan hihi)

13. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    bevallingslijst
    💞 1 t/m 15 maart 2016 mama's 💞

29 februari
    danda - 35 jaar - 1e kindje ♥
    wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    trotsema - 33 jaar - 3e kindje ♥
    Kaatjekaa - 29 jaar - 1e kindje ♥

1 maart
    mamadeluxe5 -28 jaar - 5e kindje (zoon, dochter, en 2 bonusdochters) ♥
    Davina - 28 - 1e kindje ♥
    e1ke - 30 jaar - 3e kindje (dochter en stiefzoon) ♥
    turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje ♥

2 maart
    mama2016 - ? Jaar - 1e kindje ♥

3 maart
    anna anna - 28 jaar - 2e kindje (zoon) ♥

4 maart
    shibainu25 - ? Jaar - 1e kindje ♥
    zwennie - 27 jaar - 1e kindje ♥

5 maart
    izi - 28 jaar - 1e kindje ♥
    sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon) ♥
    D3B - 30 jaar - 2e kindje ♥

7 maart
    mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    patricia1993 - 22 jaar - 1e kindje ♥
    mevrouw pinguin - 27 jaar - 2e kindje ♥
    toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    Yummy - 27 jaar - 3e kindje (zoon en dochter) ♥

8 maart
    Missl87 - 27 jaar - 1e kindje ♥
    rvdc - 26 jaar - 1e kindje ♥

9 maart
    besjes - 28 jaar - 2e kindje ♥
    Ikdus - 27 jaar - 2e kindje ♥
    636 - 27 jaar - 1e kindje ♥

10 maart
    angel128 - 30 jaar - 2e kindje (zoon) ♥
    Arikla - 25 jaar - 1e kindje ♥

11 maart
    fiederelsje - 33 jaar - 1e kindje ♥
    kat80 - 31 jaar - 1e kindje ♥
    juf1987 - 28 jaar - 1e kindje ♥
    marloescha - 34 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    kleinem - 39 jaar - 1e kindje ♥

13 maart
    Plankje - 31 jaar - 1e kindje ♥

♥= 5 ♥= 4 ♥= 9

★sterretjes★
    freddel ★ disneymama ★ appelboompje ★ Purple88 ★ Gerbera ★ MissyMissy ★ Suus123 ★

afspraken

22 sept
    Toekan - 16 weken echo
    Yummy - geslachtsbepaling
    Plankje - controle vk
    Juf - Controle gyn

23 september
    Kat80 - 16 weken echo en hopelijk geslachtsbepaling

24 sept
    MamaDeluxe5 - Controle gyn
    Meisje89 - controle vk

25 september
    D3b - controle vk
    636 - geslachtsbepaling

28 september
    Zwennie - Intake GUO
    Shibainu - controle vk
    Kaatjekaa- Controle vk

30 sept
    KleineM- Controle vk 16 weken

5 oktober
    Rvdc - controle vk

6 oktober
    Danda - Controle vk 19 weken

8 oktober
    Kaatjekaa - 20 weken echo

9 oktober
    Sahi - hartje luisteren
    Missl87 - controle vk 18 weken

12 oktober
    Shibainu25 - 20 weken echo

14 oktober
    Danda - 20 weken echo

16 oktober
    AnnaAnna - 20 weken echo

19 oktober
    Besjes - 20 weken echo
    Wendy188 - 20 weken echo

20 oktober
    E1ke - 20 weken BEO echo (spannend dus!)
    Patricia1993 - 20 weken echo
    Mamalap - 20 weken echo
    Turkssnoepje - 20 weken echo

22 oktober
    Sahi - 20 weken echo

23 oktober
    KleineM - 20 weken echo

26 oktober
    Rvdc - 20 weken echo

27 oktober
    Meisje89 - 20 weken echo
    Wendy188 - controle vl

WIL JE OP DE LIJST? GEEF JE GEGEVENS DOOR IN HET ROOD of vul de lijst zelf aan. NIET KOPIËREN! DAT WERKT NIET!
    (Haal Quote boven en onderaan weg met het kopiëren, dan werkt het wel!)

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Mvm is voor mij prima om van de lijst te halen hoor, wordt wel heel lang anders. De afspraken kunnen misschien ook wat korter op elkaar, maar kijk maar even :) t is nu zo'n lange lap.
    Maar ben er zelf ook niet zo goed in, dus zal niet mopperen hoor ;)

Baby voelen is hier nu wel dagelijks. Gisteren even wat minder en maakte me na zo'n druk weekend daarom wat druk, maar t hoeft op deze termijn natuurlijk helemaal niet dagelijks nog. En vandaag weer genoeg leven, dus die vermaakt zich prima :)

Weer wat jochies erbij, grappig ;)

15. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Stelling: moeders van jochies zijn gewoon nieuwsgieriger naar het geslacht :D:D:D
    (geintjeh!)

Ik voel nog helemaal niets, of ja ik voel wel van alles, maar denk toch echt dat het luchtbelletjes zijn, of mijn darmen. Je ingewanden verplaatsen zich toch nog steeds? Bij ons bij de vk zeggen ze allemaal dat 17 weken al heel erg vroeg is en dat is dan vaak bij mama's die voor de 2e keer zwanger zijn. Voor first time mommy's is 18/19 weken echt het allervroegst (uitzonderingen daargelaten),meestal 20 a 21 weken. Ik sta er dus echt van te kijken dat bijna iedereen hier al de baby heeft gevoeld :$:$
    Ik wacht maar (on)geduldig af...:p

Ik vind het trouwens wel opvallend dat als ik naar het hartje luister, ik mijn meisje altijd op dezelfde plek vind. Is dat normaal? Ze is toch niet vastgegroeid of zo???

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik voel ook nog niets, soms denk ik van wel.

Maar baby is wat ik heb gezien lekker rustig. Placenta ligt wel achter dus zou wel vroeger moeten voelen

17. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Ik voelde ze beide op 14w duidenlijk tikjes. En vanaf 15 weken en paar dagen toch echt wel verschuivingen van hem. Gisteren ook wat minder/niet duidelijk gevoeld. Mijn placenta ligt voor maar links is er een stukje waar hij niet ligt en daar voel ik hem altijd. Hij zal nu wat meer rechts zitten.
    Mijn vriend heeft isa voor de eerste keer gevoeld op 19w (had wel een weekje eerder gekund maar je moet natuurlijk net voelen ook) nu heb ik het gevoel dat ik hem al aan de buitenkant kan voelen, maar ja ik weet wanneer ik hem voel en vriend niet, dus zal wel nog paar weken duren.
    Mijn gyn geloofde me 2x direct dat ik het voelde op 14w, isa was super beweeglijk en nu nog steeds. Dit kindje beweegt ook erg veel zei ze. Binnenkort 2 wiebelpoepen in huis dus :)
    Ik denk dat het zeker niet abnormaal is dat je het bij een eerste pas rond 20w en bij een 2e pas rond 18w voelt, maar denk ook wel dat het geen uitzondering is van vroeger te zijn. Denk eerder dat dat helft helft is.

18. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Kleine m heb je die belletjes ook buiten de zwangerschap? En voelde je die pakweg voor 13 a 14w? Want dat kan ook je kindje zijn. Ik ging er pas van uit dat dat kindje was nadat ik eerst een tikje had gevoeld maar je zal merken na je zwangerschap hoe rustig het weer is in je buik en dat je dan nooit die belletjes hebt. Ten minste dat had ik toch.

19. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Zou het? :)

20. 636

636 Actief lid

7 jul 2015
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik verbaas me er ook over dat zoveel meiden hier de baby al voelen... Ik heb nog niks gevoeld... Ach, volgens de meeste bronnen is rond 18 weken normaal bij een eerste zwangerschap, dus ik heb geen haast. :)

Vannacht weer een slechte nacht gehad, pff...
    Weer een uur en 3 kwartier wakker gelegen en daarna een super vreemde droom gehad. De allereerste met een 'echt' babietje. Ik moest dus op controle, en ipv een echo te nemen, sneed de gyn de baby gewoon uit mijn buik en begon hem/haar uitgebreid te bekijken om het geslacht te kunnen zien. En het was nog niet echt goed zichtbaar (hoewel het echt al een volgroeide baby was, mèt haartjes :D - en dat dus op 16 weken haha), en dus is ze balletjes en een piemeltje beginnen 'los snijden', alsof ze aan het beeldhouwwerken was... :$:p:D En dus was het toen een jongen geworden. Hup, baby terug in de buik, tot de volgende controle. En ik weer naar mijn werk, waar ik kei trots ging verkondigen dat het een jongen zou worden!

Werd echt helemaal versuft wakker! :D:D:D Crazy woman...

Deel Deze Pagina