1 t/m 15 maart 2016 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Izi, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna Anna

Anna Anna Lid

1 jul 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt me ook eng idd yummy. Fijn dat je zo even kan bespreken met verloskundige.

Helaas hier ook bekkenpijn. Ik doe ook veel fysiek werk (gehandicaptenzorg) ik werk ook tot Savonds laat. Ik merk dat het eigenlijk te wel van me vraagt. Ben zo moe en last van rug en bekken. Ik vind heel moeilijk om aan te geven en gas terug te nemen. Zelfs nu. Volgende week is mijn leidinggevende terug van vakantie. Dan toch maar even gesprek aangaan.

Onze zoon was iets boven de 3 kg dat hij werd geboren. Hij heeft wrl een week of acht maat 50 gedragen. Maat 56 waren net jurken ipv shirts. Dus toen nog maar extra geshopt in de eerste weken. Nu hou ik er al rekening mee, dat ik veel maat 50 in huis heb

2. 636

636 Actief lid

7 jul 2015
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja, ik heb trouwens van mijn mama een pot bio koolzaadhoning gekregen. Schijnt dat als je daar 's ochtend 1 theelepeltje van naar binnen werkt, je daarna ook makkelijker kan gaan. Heb het nog niet geprobeerd, zal het morgen eens proberen en dan laat ik het wel weten, haha! :D

3. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Hier op de echo was niet veel te zien... Hij heeft nog net het hoofdje kunnen meten, maar heeft zelf niet het hele lichaampje in beeld kunnen brengen, dus al zeker niet het geslacht. Nu ja het was ook maar heel kort hoor: max 3 minuten ofzo heb ik gelegen voor de echo. Maar ik ben wel zwaar van postuur, waarschijnlijk daarmee. We hebben nog steeds het hartje niet gehoord! Gelukkig zagen we het onmiddellijk kloppen, en hij/zij lag te zwaaien en had de hik. Dus we zagen het kindje wel goed bewegen.

Ik zei gisteren dus tegen mijn man: nu heb ik weer 4 weken om me alsnog te bedenken en het geslacht niet te willen weten ;) Hij kon er niet mee lachen.
    Hij was ontgoocheld dat er nog niets te zien was, maar ik vind het oké zo...

20 weken echo en hopelijk geslachtsbepaling: 20 oktober 2015

4. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Misselijkheid stopte gelukkig eenmaal ik even gezeten had.

Hoe lang zoontje maat 50 gedragen heeft, weet ik niet meer. Hij was 2,980 bij geboorte en 51cm. Lang smal dus :D

Juf jammer dat ze niks konden zien!

Die korrels (weet niet meer wie het zei, door de yoghurt) is dat wel lekker? :)

En honing: ouders zijn imker, dadelijk eens aan mama vragen (ben net bij hun, ideaal!) Ik heb dus altijd honing in huis, maar vergeet het te nemen haha. Plus ze raden rauwe producten af, en honing van de imker is ook rauw... maar goed. Ik eet het evenzeer, ik weet van waar het komt en risico lijkt me toch klein.

5. 636

636 Actief lid

7 jul 2015
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ook nog gewoon honing hoor... Op den duur kan je alles laten staan en dat zit niet in mijn aard, haha! :D

Let wel op, want het moet echt koolzaadhoning zijn, geen andere (voor de stoelgang dan hé).

Klasgenootje van vroeger is vandaag bevallen, werd helemaal week en zoet als ik de foto's zag. Nog enkele maanden en is het is aan ons om zo'n klein wolkje in onze armen te sluiten, zuchttt... :p

6. Izi

Izi Actief lid

25 feb 2015
    456
    180
    43
    Het is lijnzaad, is beetje als vezels erdoorheen gooien. Vind niet dat het echt een smaak heeft. Je moet alleen nu kauwen op de yoghurt. ;)

Ben zelf ook imker, en eet ook gewoon honing. Heb alleen geen specifieke koolzaadhoning. Nu wel heerlijke heidehoning:)

7. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Das toevallig! Twee imkers! :$:D

Jammer dat het niet te zien was Juf, zeker voor je vriend haha!

8. 636

636 Actief lid

7 jul 2015
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stoer hoor, imker zijn! Ik denk dat er werkelijk niets is wat bijen maken dat nièt goed is voor ons, toch? In de winter neem ik ook altijd een kuur of 2 koninginnebrij en dat werkt echt super. Veel beter dan kunstmatige vitaminen. En ook stuifmeelkorrels zijn super, alleen niet te (vr)eten. :p:D

Heb jij dan enig idee of het klopt dat koolzaadhoning goed zou zijn voor de darmflora? Het enige wat ik er zo meteen over kon vinden was dat het een 'sterk reinigende werking' heeft. Klinkt alvast goed, haha!

Ben trouwens wel zo nieuwsgierig om te vragen of je misschien eens een fotootje van het bijen-gebeuren wil plaatsen? Zo interessant!

Nog even over dat lijnzaad. Kan je ook prima door een havermoutpapje doen, erg lekker! En daar dan nog lekker vers fruit onder snijden, yummm! Andere optie is misschien ook nog vlozaad, maar hoe dat zit qua smaak weet ik niet.

9. Izi

Izi Actief lid

25 feb 2015
    456
    180
    43
    636, ben het met je eens. Volgens mij produceren deze diertjes geen schadelijke producten.

Naar mijn weten zijn alle honing soorten goed voor de stoelgang. Het heeft met de enzymen te maken die de bijen toevoegen aan de nectar wanneer ze het omzetten naar honing. En dat doen ze bij alle soorten honing:)
    Honing heeft een positieve werking op de spijsvertering. Het bevat voeding voor de goede bacteriën in de darmen waardoor het positief is voor de darmflora.

Ik zal even op zoek van naar een foto van de zomer. We zijn de volkjes nu al weer aan het inwinteren. Dus niet meer zo veel te zien.

10. Izi

Izi Actief lid

25 feb 2015
    456
    180
    43
    De bijen kasten op een rij

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      59,3 KB
      Weergaven:
      3
  11. 636

636 Actief lid

7 jul 2015
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw, da's al een hele verzameling zo te zien! :) Ik vind het echt zo stoer, haha.

12. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Vond op Internet dat het niet uitmaakt welke honing. En lauwe (niet warmer dan 40 graden!) melk met daar wat honing in is ook een goeie blijkbaar. 2-3x per dag drinken. Zullen we die eens proberen hè :D

13. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Zie nu pas de andere reacties. Leuk izi dat je ook imkert! Ik doe het zelf niet maar zit dus wel bij de bron haha. Thuis hebben ze wel pure koolzaadhoning, suuuuper lekker. Beste die ik ooit gegeten heb. Ze brengen de bijen er wel speciaal voor naar wallonie want bij ons in Limburg hebben we die niet.

Stuifmeelkorrels zijn voor ons spijsverteringsstelsel moeilijk te verteren dus doe je beter niet. Groot deel ervan valt er zo weer uit in je wc :p zonde van je moeite dan.

Lijnzaad mag niet tijdens de zwangerschap las ik ook nog net, is blijkbaar baarmoederstimulerend ugh.. maar ik hou het dan op de honing maar, is nog lekker ook :D

14. 636

636 Actief lid

7 jul 2015
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    En anders lekker veel pruimentaartjes van bij de bakker, hihi! :p

Nenee, geniet maar lekker van de heerlijke, gezonde honing! Heb net ook nog een lepel binnengespeeld, wel 'gewone' honing maar zooo lekker.

15. Izi

Izi Actief lid

25 feb 2015
    456
    180
    43
    Dat is wel apart aangezien ik het op aanraden van de gyn gebruik;). Maar zoals over veel producten zullen ook hier over verschillende meningen zijn.
    Eet maar lekkere honing;)

16. 636

636 Actief lid

7 jul 2015
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even iets anders, en misschien ook een rare vraag... :D:p
    Ik vraag me dus af of de band met de baby in jullie buik 'anders' is sinds je het geslacht weet?

Vrijdag is het hooopelijk aan ons om het geslacht te weten te komen en ik kijk er ZO naar uit, echt niet normaal. Naar mijn gevoel ga ik vanaf dan echt compleet op een babyroze of babyblauwe wolk zitten. Dan krijgt de baby al een heel stuk identiteit mee (naar mijn huidige gevoel dan).

17. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Izi thee met zoethout werd me ook geadviseerd door de vk voor als mijn bloeddruk weer zou zakken (bij de oudste gehad rond 20-25 weken, echt gigantisch laag). Maar ook dat heeft blijkbaar effect op de baarmoeder en dus niet enkel op de bloeddruk..

636 ik vind van wel. Niet dat ervoor geen band was maar zoals je zegt je kleine krijgt ineens een identiteit. Je bent gericht bezig met namen en beseft dat binnenkort je kindje met een van die zal rondlopen en dat is wel leuk :)

Voelde vanmorgen ook zoontje bewegen en dan kan je ook praten over kom vriendje ed. Klinkt onnozel maar ik vind het wel leuk zo :D

18. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb gehoord bij cb dat kleine kindjes geen honing mogen omdat er bacteriën zouden kunnen inzitten. En dus geldt ook voor zw'ageren. Ik eet het wel gewoon hoor.

Ik kan me si'de de geslachtsbepaling vooral meer inbeelden Hoe het zal zijn. Betere band nu niet. Maar het wordt weer wat reëler

19. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    ETEN. ik eet ook drop en dat zou je niet ( max 2 P/dag) mogen eten voor je bloeddruk.
    Mijn bloeddruk is 120 70 dus mag lekker drop blijven eten en dat zei de vk ook. Lekker blijven eten 😀

Honing dat vind ik niet lekker wel honing drop hihihi

20. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Ja ik vind het inderdaad een stuk echter worden als je het geslacht weet! Andere geslacht was net zo welkom geweest maar in gedachten zie ik nu steeds een klein meisje, verzin ik meisjesnamen, praat ik over en tegen 'haar'. Het geeft inderdaad een reëlere identiteit vind ik. In ieder geval een stuk echter! Maar ik weet natuurlijk niet hoe het is als je het niet weet! Zal wrs. net zo zijn.

Deel Deze Pagina