1 t/m 15 maart 2016 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Izi, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 636

636 Actief lid

7 jul 2015
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw meiden, wat een mooie buikjes!
    Toch gek hé, dat er zoveel verschil in buikjes kan zitten.
    Zal dadelijk eentje van de mijne proberen te plaatsen. Vandaag precies 17 weken, bijna in de helft! *kuch kuch* ;):D

Ik heb trouwens iets grappig voor... heb op een weekje tijd letterlijk een MOEDERvlekje gekregen op mijn hand! :D Heb het eens gegoogled en het kan idd van de zwangerschap zijn. Heel gek eigenlijk om dat zo plots te zien gebeuren. Mijn man vindt het allemaal heel grappig en zegt dat hij zijn stempel op me gedrukt heeft, haha. :p

Edit: fotootje toegevoegd:

Bijgevoegde bestanden:

2. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Hier ook zo eentje:p al kreeg ik gisteren wel en paar keer een harde trap in mijn zij ook.. Schrok er zelfs wat van haha:D

3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.161
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    636, ik vind ook dat 17 weken "bijna in de helft" is :p die 3 weekjes... haha we zijn al 4 maanden zwanger dus is toch bijna half.

Zo'n minibuikje nog bij jou, wacht maar, ineens krijgen die ook een groeispurt en dan (zoals de vk het zei) "popt" het er ineens uit hihi. Dat had ik de laatste twee weken.

Toekan jij ook zo'n baby die graag "in een hangmatje" ligt. Hier ook, en de oudste was ook zo. Alleen zit deze wel echt laag. Als ik zit dan voel ik hem ook hele tijd tegen mijn broeksrand stampen. Denk dat ie ook half geplet wordt zo. Ik probeer dan regelmatig wat naar achter te leunen zodat ie weer plaats heeft. Maar eigenlijk heb ik liever dat ie wat omhooggevallen kruipt want ze beginnen toch al best groot te worden (ook al lijkt dat niet in zo'n kleine buik te passen, laat staan helemaal onderaan!)

4. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Wat grappig dat je zoontje het al voelde ik voel amper zelf wat laat staan aan de buien kant.

@636 Ik zie wel een klein bolletje hoor! Hier bij mijn eerste ook nooit echt een enorme buik gehad op het einde dachten mensen dat ik net op de geldt zat hihi. Deze keer groeit het wel iets sneller

5. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    Dankjulliewel 😄 moet deze week echt even paar nieuwe broeken aanschaffen xD. Jullie ookmooie buikjes!

Ik heb veel verdriet maar probeer wel verder te gaan.

Spannend de 20weken echo, ik ga vrij laat, ben dan al 21 weken..

636 hihi grappig, nou je het zegt ik had een mini moedervlek op me hand en die is juist aan het vervagen! 😱 raar maar waar

6. Shibainu25

Shibainu25 Actief lid

9 apr 2015
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo, gister toch maar langs de huisarts gegaan, hebben ze een prikje in mn vinger gedaan om te kijken naar 1 of andere waarde, wat normaal 5 hoort te zijn had ik 86, whoops, ergens een infectie dus. Heb antibiotica gekregen en donderdg moet ik weer terug komen voor het zelfde prikje on te kijken of de waarde gedaald is.. Heb me nog nooit zooo ellendig gevoeld! Gelukkig kan ik zelf naar frummeltjes hartje luisteren, en gisteravond heb ik m gelukkig nog voelen trappen..:) nog steeds koorts 39,4 op zn hoogst en t lijkt eindelijk wat te dalen. Wat een ellende zeg haha nouja maar lekker uitzieken en hopelijk slaat de antibiotica gauw aan! Wel een nare bijwerking; overgeven... Ach ja als de infectie maar gauw weg is;)

Turkssnoepje: wat een mooi buikje! Nogmaals een dikke knuffel. :(

636: jeetje echt nog een mini buikje! Hihi! :D:D zal vast niet lang meer duren, die van mij was er ook zo ineens wat meer in een paar dagen tijd:p

Sahi: wat een super lief mutsje! Erg mooi geworden zeg!

Wou deze foto nog delen van ons frummeltje met de pretecho 15weken+3 hij lag er zooo grappig bij, lekker de beentjes in de lucht haha

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,7 KB
      Weergaven:
      0
  7. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo wat een mooie grote buiken al zeg! Bij mij is hij deze week ook hard gegroeid maar vind dat ik nog een bescheiden buikje heb voor 18 weken. Vergeet elke keer een foto te maken, druk druk.
    Vandaag weer bij de gynocoloog geweest, alles weer goed. Baby groeit op schema van 18 weken en heeft nog geen grotere buik( die krijgen baby's vaak als de moeder suiker heeft). Ik mag zelfs gedeeltelijk weer terug naar de verloskundige.
    Leuke haak dingen
    Turkssnoepje nog een keer sterkte en ik hoop dat je toch nog een beetje kan genieten van je zwangerschap.

8. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Ladies ff ego... Wij komen maar niet uit een naam.
    Wat heeft jullie voorkeur? Ook graag de meningen van de Belgen hier :)

Vinn
    Cem
    Boaz
    Morris
    Sion
    Kas
    Berre

(Geen van deze namen is populair in België, ik weet dat Bvb boaz bij jullie heel populair is. Ik vind het een super naam maar vriend niet)
    Mijn dochter heet Isa Rose en mijn stiefzoon heet Thor.
    Bedankt!

9. 636

636 Actief lid

7 jul 2015
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cem is Turks! :D Die stond oorspronkelijk ook op ons lijstje (dus uiteraaaaard vind ik die het leukste :p), maar door een stom iets is hij er nu weer af. Heel jammer. :(

Dus Cem op nr 1, gevolgd door Sion (indien uitgesproken op z'n Engels?).

10. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Ja Engels. Maar kwam er daarna weer achter dat zoontje van Anouk ook zo heet en dat is een gekleurd kindje, past dus minder bij een blank kindje vrees ik.
    Sion en kas vind ik zelf wel de minste.
    Mijn vriend vindt enkel Vinn en Morris leuk :(

11. 636

636 Actief lid

7 jul 2015
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mwoah, daar zou ik nu zelf niet meteen mee inzitten hoor... Ach, je moet gewoon doen wat goed voelt!

Mijn collega heeft een zoontje en die heet B e n t. Vind ik zelf ook echt een geweldige naam. Misschien vind je die ook wel wat?

Bij Morris denk ik meteen aan een hond, sorry... :)

12. Shibainu25

Shibainu25 Actief lid

9 apr 2015
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha dat was ook mijn gedachte, een hond bij morris, zon lieve ouwe sloeber:p uit het lijstje vind ik Cem dan het leukst,, vinn maar dan Finn vind ik mooier staan.

13. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Vinn -> leuk, maar zou het met een F schrijven.
    Cem -> weet niet goed hoe dit uitgesproken moet worden?
    Boaz -> leuk
    Morris -> wel apart
    Sion -> superleuk!
    Kas -> heb ik niet zoveel mee, klinkt zo 'leeg'
    Berre -> dit vind ik een hele vreemde naam en de klank vind ik niet zo mooi.

Isa rose & Sion

btw wat een gave naam is Thor!!! Vind je nog een naam uit de mythologie iets?

14. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    #4294 e1ke, 29 sep 2015
    Laatst bewerkt: 29 sep 2015
    Bent ja, leuke naam maar er is een bekende Vlaming die zo heet en wordt hier sowieso geassocieerd:)
    Finn absoluut niet want staat hier in top 5. Hou ik niet van. Om die reden ook niet Vince.
    Berre is wel eerder een Vlaamse naam :)
    Isa is ook uit de Noorse mythologie. Dus ja kleine m. Weet alleen niet welke en mijn vriend wil Odin. Maar Odin is de vader van thor en klinkt ook zo zwaar.

15. Shibainu25

Shibainu25 Actief lid

9 apr 2015
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toekan: nog van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje! :D

Las hier laatst ook nog dat iemand het hartje steeds op 1 dezelfde plek hoorde en of de baby niet was vastgegroeit :p maar wellicht is dat de navelstreng die je hoort kloppen? Ik hoor nmlk ook op steeds dezelfde plek het hartje maar vond m al wat anders klinken inplv het locomotief geluidje, toen wat verder wezen zoeken, huh nog een hartslag?? Maar dat was dus frummeltje want die hartslag was veel sneller, locomotiefje dus:D je kan duidelijk het verschil horen, was eerst bang dat er toch 2 mini's inzaten;)

16. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ff snel:

Gebeld om m'n uitslagen op te vragen van het bloedonderzoek naar mijn leverwaarden (want dat moest ik zelf telefonisch opvragen) krijg ik de (alles behalve geruststellende mededeling) dat er een notitie staat dat de arts het zelf met mij wil bespreken en dat de assistente het dus niet door mag geven. De arts belt mij morgen.

Nou, nu ga ik er dus maar vanuit dat het niet goed is. Begin me wel zorgen te maken. 😕

Ik reageer vanavond even op jullie, ga nu eerst even eten en bankhangen 😟

17. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Oh nee yummie. En dan laten ze je nog wachten tot morgen ook. Duim voor je en dat het snel morgen is.

18. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    #4298 missy missy, 29 sep 2015
    Laatst bewerkt: 29 sep 2015
    Hi sisters,

Hier even een snel berichtje van mij. Ik lees zo nu en dan nog met jullie mee. Ik heb een klein stukje teruggelezen maar kan het allemaal niet onthouden, stelletje kletskousen hahaha!

Turkssnoepje: sterkte met het verlies van je vader! Wat een rot situatie zeg!

Yummy: heel veel beterschap/sterkte/succes straks bij de huisarts. Ik hoop dat het mee mag vallen met je lever. Duim duim duim

Leuk om te lezen trouwens dat het bijna gelijk op gaat jongens vs meisjes!

Wat mij betreft
    : ik ga gelijk op met Suus! Heb in exact dezelfde periode als haar mijn ei gehad. Vriendlief en ik hebben het uiteraard ook gezellig gemaakt en nu breken de spannende wachtweken aan. Duimen jullie met mij mee? :):) 8 oktober is mijn NOD dag. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!

p.s. sahi super leuk dat je een nieuwe vlam in je leven hebt en die je accepteert incl je kindje(s), is echt goud waard hoor! Even een ego vraag van mijn kant: als het deze keer weer is gelukt om zwanger te zijn en het eindelijk een plak beeb mag zijn, mag ik dan tzt wanneer ik het geslacht weet ook zo'n super lief gehaakt mutsje bij je bestellen??:):):) zo schattig gewoon!!

19. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Boaz, Cem en Morris vind ik heel leuk!
    Bij Vinn zou ik Finn als schrijfwijze leuker vinden, maar die naam komt (hier in Nederland) echt ontzettend vaak voor. Bij Sion denk ik inderdaad aan een donker kindje.
    Leuke namen hoor!

MissyMissy en Suus: fijn om iets van jullie te horen! Ik duim heel hard voor jullie hoor! Het is jullie ENORM gegund!

E1ke: Ja stom he? Nu laten ze je dus zo lang in spanning zitten.
    Dat ze morgen maar vroeg op de dag mogen bellen. Ik zie het ook nog wel gebeuren dat ik pas rond 16:30 telefoon krijg!

20. Anna Anna

Anna Anna Lid

1 jul 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yummy wat naar dat wachten! Hopelijk valt het mee en hoor je morgen zo snel mogelijk wat!

Elke ik vind: cem en boaz het leukste en mooi combineren met de andere namen.

Shibainu beterschap!

Ik zit helaas ook even van het werk thuis, zo ontzettend moe en last van bekken, dat ik niet meer goed kon functioneren. Nu een week rust en dan met leidinggevende overleggen hoe ik mijn uren ga invullen. Tot op heden werkte ik nog mee in alle diensten incl nachten. Maar dat is me dus te pittig

Ik heb gisteren voor het eerst mee gedaan met zwangerschap mensendieck. Was leuk en goed. Leuke andere meiden n docent. Goede oefeningen voor bekken en allerlei oefeningen om zo goed mogelijk om te gaan met houding en rug. Erg fijn gezien mijn bekken en rugklachten. Zitten jullie op zwangerschap clubjes? Verder zwem ik, maar vorige week overgeslagen ivm veel last. Ook even navragen of zwemmen met zeer bekken wel verstandig is.

Deel Deze Pagina