Jij ook al een leuk buikje, Sahi! Sinds ik dacht de kleine gevoeld te hebben (vrijdagavond), heb ik helemaal niks meer gevoeld. Ook weer zoiets... Kijk er toch wel naar uit om hem te gaan voelen hoor, dat maakt het weer wat 'echter'. Nog even inpikken op jongensnamen: mijn man is Turks en wij willen allebei dat onze kinderen Turkse namen krijgen, maar geen 'alibaba'-namen. Voorlopig ziet het er naar uit dat onze zoon naamloos zal zijn, haha. We hebben voorlopig: Isa (wil mijn man niet), Baran, Batu, Miran en Eray. Graag jullie (openminded) meningen!
Zoontje heb ik hele nacht niet meer gehoord, dus hij heeft nog goed geslapen gelukkig. 636 Isa is een meisjesnaam komt van Isabelle. De andere namen zijn niet echt mijn ding eigenlijk, sorry!
Haha, goed dat je 't zegt! Bij de Turken is het echt een jongensnaam (betekenis: Jezus , vandaar dat mijn man dat niet ziet zitten haha). Ik vond het gewoon leuk staan. Een vriendin van mij is trouwens bevallen van L i o. Ook een jongen. Misschien iets voor in jullie lijstje? (hoewel ik heel eerlijk moet zijn dat ik dat ook eerder een meisjesnaam vind ) Gelukkig maar dat je zoontje beter is. Ik kan me ECHT waar nog de groeipijnen van vroeger herinneren. Vre-se-lijk! Echt zo'n rotte, rotte pijn waar niets aan te doen was, poeh...
636 ik zou uit jullie lijstje Miran nemen.. Maar het is ook niet echt ons ding. Wij gaan voor echte vlaamse namen, mag vleugje nederlands in zitten maar hier staan de namen al 95% vast
Ik vind miran of eray het mooiste van jouw lijstje 636 Ik durf geen uitspraken te doen over namen. We gaan voor een niet zoveel voorkomende naam en onze zoon heeft ook een niet veel voorkomende naam. Ben toch bang voor herkenning en blijf graag anoniem
636 ERay of Miran vind ik mooi! Vooral die laatste. Mijn neefje heeft als derde naam Myron, ook nog een optie? Al weet ik niet of het ook turks is. Isa vind ik ook echt een meisjesnaam. Lio is ook leuk trouwens. Namen: tja ik heb al een sterke voorkeur (Lily) en ik geloof dat vl ook wel steeds meer voor te porren is. Nu kwam hij laatst ineens met een heel ander soort naam, waar we eigenlijk helemaal niet aan denken namelijk; Delphine. Wat vinden jullie van die naam? Zal ze geplaagd worden met het woordje 'del'?? En onze achternaam is van D...... Het rijmt niet, maar vinden jullie 2 D's minder mooi? Is er nog een leuk alternatief van Delphine? Serafine vind vl niet mooi. Om de een of andere reden blijft de naam me toch bij... Verder ben ik nog steeds dol op Lily en eigenlijk staan namen zoals Charley, Indy, Suzy etc op ons lijstje, dus als jullie daar nog ideeën bij hebben Mamadeluxe: ik droomde vannacht dat jij op het forum schreef dat je ivm drukte de lijst niet meer wilde bijhouden. Was dat een droom of heb je dat echt ergens gezegd? Bah las net een verhaal van een vrouw waarvan met 28 weken haar baby overleed in haar buik.:x:x Kan iemand mij even uit mijn negatieve gedachten halen. Zoiets blijft me dan bij en maakt me onzeker. Dan denk ik meteen: zie je wel, ik mag niet genieten totdat ik in ieder geval de 28 weken voorbij ben.pff levert niets op, maar gebeurt wel.. Yummy: heb je al iets van de dokter gehoord??
bevallingslijst 💞 1 t/m 15 maart 2016 mama's 💞 29 februari danda - 35 jaar - 1e kindje ♥ wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ trotsema - 33 jaar - 3e kindje ♥ Kaatjekaa - 29 jaar - 1e kindje ♥ 1 maart mamadeluxe5 -28 jaar - 5e kindje (zoon, dochter, en 2 bonusdochters) ♥ Davina - 28 - 1e kindje ♥ e1ke - 30 jaar - 3e kindje (dochter en stiefzoon) ♥ turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje ♥ 2 maart mama2016 - ? Jaar - 1e kindje ♥ 3 maart anna anna - 28 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ 4 maart shibainu25 - ? Jaar - 1e kindje ♥ zwennie - 27 jaar - 1e kindje ♥ 5 maart sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ D3B - 30 jaar - 2e kindje ♥ 6 maart izi - 28 jaar - 1e kindje ♥ 7 maart mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ patricia1993 - 22 jaar - 1e kindje ♥ mevrouw pinguin - 27 jaar - 2e kindje ♥ toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ Yummy - 27 jaar - 3e kindje (zoon en dochter) ♥ 8 maart Missl87 - 27 jaar - 1e kindje ♥ rvdc - 26 jaar - 1e kindje ♥ 9 maart besjes - 28 jaar - 2e kindje ♥ Ikdus - 27 jaar - 2e kindje ♥ 636 - 27 jaar - 1e kindje ♥ 10 maart angel128- 30 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ Arikla - 25 jaar - 1e kindje ♥ 11 maart fiederelsje - 33 jaar - 1e kindje ♥ kat80 - 31 jaar - 1e kindje ♥ juf1987 - 28 jaar - 1e kindje ♥ marloescha - 34 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ kleinem - 39 jaar - 1e kindje ♥ 13 maart Plankje - 31 jaar - 1e kindje ♥ ♥= 5 ♥= 6 ♥= 10 ★sterretjes★ freddel ★ disneymama ★ appelboompje ★ Purple88 ★ Gerbera ★ MissyMissy ★ Suus123 ★ afspraken 30 sept KleineM- Controle vk 16 weken 1 oktober MamaDeluxe - 20 weken echo 5 oktober Rvdc - controle vk 6 oktober Izi - Guo 8 oktober Kaatjekaa - 20 weken echo 9 oktober Sahi - hartje luisteren Missl87 - controle vk 18 weken 12 oktober Shibainu25 - 20 weken echo 14 oktober Danda - 20 weken echo MamaDeluxe - Controle gyn 16 oktober AnnaAnna - 20 weken echo D3B - 20 weken echo 19 oktober Besjes - 20 weken echo Wendy188 - 20 weken echo 636 - 20 weken echo Angel128 - 20 weken echo 20 oktober E1ke - 20 weken BEO echo (spannend dus!) Patricia1993 - 20 weken echo Mamalap - 20 weken echo Turkssnoepje - 20 weken echo Plankje - controle vk Juf1987 - 20 weken echo 21 oktober Kat80 - 20 weken echo 22 oktober Sahi - 20 weken echo Izi - controle vk 23 oktober KleineM - 20 weken echo 26 oktober Rvdc - 20 weken echo 27 oktober Meisje89 - 20 weken echo Wendy188 - controle vk Plankje - 20 weken echo 29 oktober Yummy - 20 weken echo 19 november MamaDeluxe - controle gyn WIL JE OP DE LIJST? GEEF JE GEGEVENS DOOR IN HET ROOD of in HOOFDLETTERS of dikgedrukt of vul de lijst zelf aan. NIET KOPIËREN! DAT WERKT NIET! (Haal Quote boven en onderaan weg met het kopiëren, dan werkt het wel!)
Nog even een vraagje die ik ook al bij gezondheid heb gezet, maar aangezien hier een aantal meiden zitten met "oosterse ervaring" ook hier dezelfde vraag: Ik ga komend weekend met mijn familie een weekendje weg en nu hebben mijn zus en ik een heerlijke zeep-scrub massage geboekt in de hamam. Ik ga verder niet in de sauna oid, ik ga echt alleen voor deze behandeling. Ik heb bij het reserveren gevraagd of de behandeling kon ivm zwangerschap en dit was het antwoord: "In verband met uw zwangerschap is het geen probleem om deze behandeling te boeken, wij willen u wel meegeven dat u tijdens de behandeling op een verwarmde steen ligt." Kan die verwarmde steen nu wel of geen kwaad? Maw kan ik de reservering door laten gaan of zouden jullie het afzeggen?
Gewoon doen hoor! Zo'n behandeling is héérlijk. Al zou ik, gewoon zomaar, aan het begin van de behandeling wel nogmaals aangeven dat je zwanger bent. Die verwarmde steen voelt gewoon heerlijk aan. En àls het te warm zou zijn, gieter dan eerst een kommetje koud water overheen. In sommige hammam's gooien ze na de behandeling ook ijskoud water over je heen voor de doorbloeding, als je dat niet fijn vind, geef dat dan ook in het begin aan.
KleineM: Zulke verhalen zijn altijd naar inderdaad! Hier van dichtbij ook meegemaakt en het houdt je toch bezig! Bedenk wel dat het vele keren wel goed gaat en die verhalen hoor je niet van iedereen! En uhm nee hoor haha, ik houd hem nog steeds bij samen met jou Alleen met 6 dagen werken, wil het er nog wel eens bij inschieten!
Ondanks dat onze namen oervlaams zijn, zijn ze ook uniek. De naam van mijn dochter is in haar jaar maar 2 keer gekozen. De naam van ons meisje nu, afgelopen jaar 2 keer. De jongensnaam 20 keer ofzo... Echt niet veel dus
Hebben jullie in nederland trouwens ook zo een database met alle geboortes geregistreerd? Bij ons kan je op de site van k&g de naam ingeven en kijken hoe populair hij is. Ik denk trouwens dat de naam van onze dochter bij jullie meer dan 2 keer per jaar gebruikt wordt
Even gaan kijken op meertens.knaw.nl De naam van onze dochter is naar schatting (want is een grafiek) 10 keer gekozen in haar jaar bij jullie. De meisjesnaam nu 4025 keer in 2014 en de jongensnaam 33 keer in 2014
Ik vind Isa natuurlijk super en wat denk je van Selin? Vind ik ook prachtig en Turks Edit: Oh ja je krijgt een zoon... Laat maar dan Euhm Aissa wordt issa uitgesproken en is een jongensnaam. Of is dat Marokkaans?
Aan iedereen bedankt voor de reacties op mijn lijstje. Lio hadden wij ook al eens aan gedacht, maar mijn vriendin heet Clio. Yummie ik hoop echt dat je intussen uitslag hebt meid. Blijf duimen
ik vind yunus een mooie naam staat er niet tussen (yoenus uitgesproken ) maar misschien helemaal niks voor jullie
ik heb met 28 weken zwangerschap ook behandeling in Turkije gehad... nadeel was de steen (maar puur voor mn rug) en kon niet op mn buik draaien.. verder was het heerlijk dus gewoon doen!
Ha meiden, Lang geleden dat ik wat van me heb laten horen. Jullie gaan sneller dan de tijd die ik beschikbaar heb. Turkssnoepje: wat heftig! Heel veel sterkte bij dit verlies gewenst. Mijn buik begint ook al aardig te groeien. Mijn hemden zitten soms helemaal onder de schilfers. Vrijdag mag ik naar de verloskundige voor een periodieke controle. Weet iemand of ze met een periodieke controle altijd je ijzergehalte meten? Verder alle meiden sterkte met de zwangerschap, gaat niet altijd even makkelijk!