Missy: Wauwwww! Die is al mooi duidelijk hoor! Ik duim voor je dat alles goed mag blijven gaan! Turkssnoepje: Een klein wiegje is lief, maar niet noodzakelijk hoor. Het is maar net wat je zelf fijn vindt. Wij maken de eerste maanden gebruik van een Co-sleper aan ons bed vast. Zodra ze dan naar haar eigen kamer gaat dan zetten we de zijkant eraan en verplaatsen we het ledikant naar haar eigen kamer. De eerste weken/maanden zal er dus geen bedje op de babykamer staan, maar alleen eentje bij ons op de kamer. Beneden staat de kinderwagen waar ze in kan slapen plus natuurlijk de box (met een heerlijk extra dik matrasje en/of schapenvachtje evt met lakentje erover. Schommelend wiegje is niet echt mijn ding geloof ik. Wel hebben we zo'n Nuna leaf schommelstoel. O en een newbornseat voor de tripp trapp. Qua ledikantje vonden wij die van de Ikea echt super. Ideaal om als Co-sleper te gebruiken en kwalitatief erg goed!
Een kuurtje oké hoop dat het snel over is. Ik ga ook na mijn vakantie naar de dokter word er gek van hihihi
Goedemorgen meiden, heb het heel druk gehad en de komende dagen ook, dus even vluchtig bij gelezen, sorry! Angel: M.ason vind ik zelf erg leuk! Wendy & Izi Sterkte met jullie verkoudheid! Missy: Jaaaa ik zie hem ook!!! Ik ga duimen voor een plakbaby! Toch voorzichtig gefeliciteerd meid, het is jullie gegund. Turkssnoepje: Fijn dat je weer beter bent. Ik zou zo'n combi bedje/commode niet doen, mijn vriendin heeft er 1 en die heeft hem vervloekt, als je de commode wil inklappen moet je alles eraf halen en horizontaal verschonen is echt heel krapjes. Rvdc: veel plezier vandaag! Ik ben in 3 weken behoorlijk gegroeid
bevallingslijst 💞 1 t/m 15 maart 2016 mama's 💞 29 februari danda - 35 jaar - 1e kindje ♥ wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ trotsema - 33 jaar - 3e kindje ♥ Kaatjekaa - 29 jaar - 1e kindje ♥ 1 maart mamadeluxe5 -28 jaar - 5e kindje (zoon, dochter, en 2 bonusdochters) ♥ Davina - 28 - 1e kindje ♥ e1ke - 30 jaar - 3e kindje (dochter en stiefzoon) ♥ turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje ♥ 2 maart mama2016 - ? Jaar - 1e kindje ♥ 3 maart anna anna - 28 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ 4 maart shibainu25 - ? Jaar - 1e kindje ♥ zwennie - 27 jaar - 1e kindje ♥ 5 maart sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ D3B - 30 jaar - 2e kindje ♥ 6 maart izi - 28 jaar - 1e kindje ♥ 7 maart mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ patricia1993 - 22 jaar - 1e kindje ♥ mevrouw pinguin - 27 jaar - 2e kindje ♥ toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ Yummy - 27 jaar - 3e kindje (zoon en dochter) ♥ 8 maart Missl87 - 27 jaar - 1e kindje ♥ rvdc - 26 jaar - 1e kindje ♥ 9 maart besjes - 28 jaar - 2e kindje ♥ Ikdus - 27 jaar - 2e kindje ♥ 636 - 27 jaar - 1e kindje ♥ 10 maart angel128- 30 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ Arikla - 25 jaar - 1e kindje ♥ 11 maart fiederelsje - 33 jaar - 1e kindje ♥ kat80 - 31 jaar - 1e kindje ♥ juf1987 - 28 jaar - 1e kindje ♥ marloescha - 34 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ kleinem - 39 jaar - 1e kindje ♥ 13 maart Plankje - 31 jaar - 1e kindje ♥ ♥= 5 ♥= 6 ♥= 10 ★sterretjes★ freddel ★ disneymama ★ appelboompje ★ Purple88 ★ Gerbera ★ MissyMissy ★ Suus123 ★ afspraken 5 oktober Rvdc - controle vk 6 oktober Izi - Guo 8 oktober Kaatjekaa - 20 weken echo 9 oktober Sahi - hartje luisteren Missl87 - controle vk 18 weken 12 oktober Shibainu25 - 20 weken echo 14 oktober Danda - 20 weken echo MamaDeluxe - Controle gyn 16 oktober AnnaAnna - 20 weken echo D3B - 20 weken echo 19 oktober Besjes - 20 weken echo Wendy188 - 20 weken echo 636 - 20 weken echo Angel128 - 20 weken echo 20 oktober E1ke - 20 weken BEO echo (spannend dus!) Patricia1993 - 20 weken echo Mamalap - 20 weken echo Turkssnoepje - 20 weken echo Plankje - controle vk Juf1987 - 20 weken echo 21 oktober Kat80 - 20 weken echo 22 oktober Sahi - 20 weken echo Izi - controle vk 23 oktober KleineM - 20 weken echo 26 oktober Rvdc - 20 weken echo 27 oktober Meisje89 - 20 weken echo Wendy188 - controle vk Plankje - 20 weken echo 29 oktober Yummy - 20 weken echo 19 november MamaDeluxe - controle gyn 25 november KleineM - controle vk 24 weken WIL JE OP DE LIJST? GEEF JE GEGEVENS DOOR IN HET ROOD of in HOOFDLETTERS of dikgedrukt of vul de lijst zelf aan. NIET KOPIËREN! DAT WERKT NIET! (Haal Quote boven en onderaan weg met het kopiëren, dan werkt het wel!)
Plankje... heb niks gekregen maat heb zelf neusspray en paracetamol gehaat bij de apotheek... hopelijk is de verkoudheid een keertje over als ik op vakantie ga over 4 weekjes...
Vergeet die babykamer als je borstvoeding geeft is een co-sleeper ideaal! Anders ga je snel opkijken tegen de nachtvoedingen (en die horen er nu eenmaal bij). Je kan kiezen om een gewone co-sleeper te nemen.zo hadden wj voor het eerste half jaar een babybay. Ik was eerst van plan om maar 6 maand te co-sleepen, aangezien kind en gezin heel sterk aanraadt om de eerste 6 maanden 1 kamer te slapen ivm wiegendood. Maar na die 6 maand wilde ik haar nog niet kwijt we zijn dan een gulliver ikea bedje gaan kopen en hebben daar een co-sleeper van gemaakt. Daar slaapt ze nu nog in, maar sinds 3 maand niet meer naast me,maar aan de andere kant van de kamer. En als je je goed voorbereidt op borstvoeding en weet wat de valkuilen zijn in het begin, lukt dat on 95% van de gevallen. Slechts een klein percentage vrouwen kunnen echt lichamelijk geen borstvoeding geven. Al de andere lukt het niet door slechte info, slechte begeleiding....
Oh mamadeluxe wat een mooie buikfotos! Lekker van genieten. En dank jullie wel lieve meiden voor jullie reacties. Jullie vonden het dus al een goede streep zo vroeg voor nod? Ik kan het nog niet echt geloven..hoop dat ie op blijft lopen en ik hou jullie absoluut op de hoogte! Liefs Missy
Bedankt voor de info, lees graag meer dus wie zin heeft geef je ervaringen, mening hihi. Cosleeper spreekt me aan maar moeten even passen en meten of dat wel zal lukken. Wiegje past zowiezo, is dat ook te doen ivm borstvoeding? Die kan ik dan namelijk overdag ook in de woonkamer zetten.. Nu denk ik aan een makkelijk verplaatsbaar wiegje, en dan waneer het de tijd daarvoor is naar haar eigen kamertje in een meegroeiledikant. Volgens mij zijn de modellen daarvan hier anders dan in nl, zal ff foto bijvoegen. Je kan het ledikant gedeelte later omklappen tot bureau, dat kastje eronder als ladekastke en het ondergedeelte kinderbed. Maar dat dus pas na 6maanden minimaal.
Jaaaa ik zie hem zeker!!! Jippie wat fijn! Houd je ons op de hoogte??? Wat fijn en wat snel! Gefeliciteerd!!
Hoi meiden. Zooo weer ff tijd na een heel druk en heel leuk weekend! Bah die verkoudheden allemaal: vervelend! Beterschap! Mooie buikjes en mamadeluxe bedankt voor de lijst! Iedereen een fijne dag toegewenst! Ik ga vanavond Naar een proefles zwangerschapsyoga, ben benieuwd! De laatste week is mijn buik ineens enorm gegroeid! Pff bij jullie ook?
Heel druk bezig, maar wil toch even de tijd nemen om Missy Missy proficiat te wensen, ik duim mee voor een plakker!!
En wat betreft wiegje: ik ben helemaal fan van de next to me chicco.. dat wordt het dus voor in het begin. En daarna (weet niet hoelang ze daar comfortabel inpassen) naar zijn/haar eigen bedje op de slaapkamer... Dit is ook ideaal, omdat ik dit gemakkelijk kan meenemen (mijn familie (broer, zussen, tantes, nonkels, oma/opa wonen 150 km van bij ons)... Dus als we daar heen gaan, wil ik ook graag logeren Dan heeft ons kindje toch zijn eigen bedje...
Hier wordt aangeraden als je borstvoeding wilt geven de baby de eerste 6 weken sowieso bij je op de kamer te hebben .. Dit omdat baby's al vele signalen geven dat zr trek hebben voor ze gaan huilen. Smakken en sabbelen op de handjes.. Als moeder zijnde werd ik daar al wakker van en kon ik m sneller aanleggen. Het schijnt dat als baby's gaan huilen dat je dan al te laat bent.. Bij ons was zn kamertje ook maar paar meter verderop maar eerste 6 weken sliep hij echt bij ons. Man kon echter niet wachten en met 6 weken moest hij op zn eigen kamer slapen van hem hihi. Wiegje vond ik erg handig.. Maar als ik nig geen wieg had gehad had ik nu een co sleeper genomen.. Zijn wel wat minder mooi.. Maar goed.. Die van chicco lijkt me handig.. Kan je zo dicht ritsen. Mn zoon kon de eerste 2/3 nachten thuis niet zonder mij slapen (gek genoeg eerste nacht ziekenhuis niks gehoord) bleef maar huilen.. Had zo'n last van zn buik of zuigbehoefte en heeft tussen ons (op een veilige manier! ) tussen ons ingeslapen. Met een cosleeper was dat veel makkelijker geweest want dan had hij ook direct naast me geslapen maar nog veiliger..
Hee dames, jullie mogen mij wel uit de lijst halen. Ik ben totaal niet meer actief. Ik mêlee dat ik die eerste weken heel veel behoefte haf aan herkenning/steun, maar nu vergeet ik gewoon steeds mee te lezen, dus ik weet ook rent niet meer wat er bij jullie allemaal speelt. Hier gaat alles heel erg goed. Ik wens jullie heel veel succes met het verdere verloop vd zwangerschap! Wellicht dat als ik verlof heb weer inhaak.
Missy ja duidelijk hoor voor een vroege test! Succes en ook hier wordt geduimd. Bedjes: ik had een wiegje voor isa naast het bed en dat kon schommelen maar heb dat nooit gebruikt. Stak altijd pin in. Nadeel was dat ze als ze naar 1kant schuiven de wieg schuin hangt. Nu ga ik fie wieg echt niet meer gebruiken en een cosleeper (idd ook de next to me Chicco) kopen. Isa sliep meer in ons bed dan in haar wieg. Wil ik nu vermijden. Die dingen dat jij toont Turkssnoepje lijken me super onhandig. Als Isa haar commode te dicht tegen haar bedje staat trekt ze er namelijk alles af. Heel haar bed ligt dan bezaaid. En ook al is ze nu 13mnd, zonder commode lukt echt nog niet hoor.