Zo zes pagina'staat moeten lezen, niet alles kunnen onthouden. MAMADELUXE5 vervelend die jeuk, ik hoop echt dat ze er wat op indenken. Alle meiden die een echo hadden gefeliciteerd! Ik heb wel een aantal tips voor bekken probleem. -Voeten per tree bijzetten -Zo min mogelijk stofzuigen of dwingen. -Probeer constant je bekken recht te houden. Geen benen over elkaar. -als je uit de auto stapt eerst twee benen naast elkaar dan pas opstaan. -minimaal een uur per dag plat liggen. -bekken oefeningen doen. -slapen met een kussen tussen je benen. Zo verder weet ik het even niet, hoop dat diegene met bekken problemen er wat aan hebben. Ik heb ook zelf snel last van mijn bekken. Zondag mijn eerste harde buik gehad, ik had het een paar dagen erg druk. Gisteren weer, ik ben op bed gaan liggen en in slaap gevallen tot de vogende ochtend. Ook ik slaap geen hele nachten, ben bijna elke acht om vier/vijf uur wakker. Mijn oudste word meestal om half zes wakker dus dan slaap ik niet meer. Overdag slapen kan niet Door werk en Kids, geen tips maar ik lees mee.
@juf wat vervelend dat het telkens niet lukt. Pet echo is inderdaad echt voor leuk vak zijn ze niet opgeleid om afwijkingen op te sporen maar je hebt ook echo bureaus die dat wel doen.
Wat vervelend zeg, maar moet je dan niet terug komen ? Sommige pretecho bureau's kijken wel. Veel zijn echoscopiste geweest en weten het dus wel. Ik zou gewoon rond bellen met de vraag of ze kijken naar die dingen.
Missy fijn de 30e al een echo !! Vervelend dat je zo een last hebt, hopelijk wordt het gauw minder. Denk aan jezelf !
Ja loop al bij de bekken fysio maar die kunnen helaas de pijn niet wegnemen ik heb donderdag gesprek op me werk want ik Moet echt de zorg uit van me vk en fysio want dat geeft toch teveel spanning en druk waardoor de pijn heftig blijft. Had bij me eerste zwangerschap helemaal niet zo heftig maar daar zat ik al eerder in de ziektewet omdat we in verhuizing met werk zaten en ik erg onzeker was dat weer mis zou gaan Was wel veel op me werk aanwezig en deed hand en span diensten
Hoe was jouw 20 weken echo? En weet je wat je krijgt? Ik heb er misschien over heen gelezen, dus heb jouw "kleurtje" nog niet aangepast!
Elke toch nog goed nieuws! Juf ik zou voor second opinion gaan. Bij onze pretecho heeft ze wel gekeken naar ligging maag en blaas en of de rug gesloten was. Maar weet niet of ze dat allemaal doen. Was jij van Limburg? Anders kan je bij haar misschien ook afspraak maken, ze is vroedvrouw en volgde opleiding voor echografie. Missy jammer dat je je zo slecht voelt, ik had het ook deze zwangerschap. Even tanden bijten maar het gaat echt wel over (ook al lijkt dat nu zo niet). Spannend die eerste echo! Probeer toch maar niet te veel zorgen te maken, hoewel dat niet makkelijk is denk ik.. nog even geduld! Trotsema goeie tips! Had die zelf al ondervonden en dat helpt inderdaad. In bed omdraaien doe ik ook altijd "in blok" dus rug, bekken en benen tegelijk ipv apart waardoor bekken dus gedraaid is. Scheelt pak pijn. Voor broek aan en uit is zitten ook beter ipv telkens op 1 been te steunen. (Moet wel zeggen dat ik beetje eigenwijs toch snel snel broek rechtstaand aan en uit doe )
bevallingslijst 💞 1 t/m 15 maart 2016 mama's 💞 29 februari danda - 35 jaar - 1e kindje ♥ wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter)♥ trotsema - 33 jaar - 3e kindje ♥ Kaatjekaa - 29 jaar - 1e kindje ♥ 1 maart mamadeluxe5 -28 jaar - 5e kindje (zoon, dochter, en 2 bonusdochters) ♥ Davina - 28 - 1e kindje ♥ e1ke - 30 jaar - 3e kindje (dochter en stiefzoon) ♥ turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje ♥ 2 maart mama2016 - ? Jaar - 1e kindje ♥ 3 maart anna anna - 28 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ 4 maart shibainu25 - ? Jaar - 1e kindje ♥ zwennie - 27 jaar - 1e kindje ♥ 5 maart sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ D3B - 30 jaar - 2e kindje ♥ Karima - 24 jaar - 1e kindje ♥ 6 maart izi - 28 jaar - 1e kindje ♥ 7 maart mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ patricia1993 - 22 jaar - 1e kindje ♥ toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ Yummy - 27 jaar - 3e kindje (zoon en dochter) ♥ 8 maart Missl87 - 27 jaar - 1e kindje ♥ rvdc - 26 jaar - 1e kindje ♥ 9 maart besjes - 28 jaar - 2e kindje ♥ Ikdus - 27 jaar - 2e kindje ♥ 636 - 27 jaar - 1e kindje ♥ 10 maart angel128- 30 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ Arikla - 25 jaar - 1e kindje ♥ 11 maart fiederelsje - 33 jaar - 1e kindje ♥ kat80 - 31 jaar - 1e kindje ♥ juf1987 - 28 jaar - 1e kindje ♥ marloescha - 34 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ kleinem - 39 jaar - 1e kindje ♥ 13 maart Plankje - 31 jaar - 1e kindje ♥ 16 juni MissyMissy - 36 jaar - 1e kindje ♥ ♥= 5 ♥= 10 ♥= 12 ★sterretjes★ freddel ★ disneymama ★ appelboompje ★ Purple88 ★ Gerbera ★ MissyMissy ★ Suus123 ★ afspraken 21 oktober Kat80 - 20 weken echo 22 oktober Sahi - 20 weken echo Izi - controle vk 23 oktober KleineM - 20 weken echo 24 oktober MissyMissy - afspraak vk 26 oktober Rvdc - 20 weken echo 27 oktober Meisje89 - 20 weken echo Wendy188 - controle vk Plankje - 20 weken echo 29 oktober Yummy - 20 weken echo 30 oktober Missymissy - eerste echo 9 november MamaDeluxe - controle gyn 12 november AnnaAnna - controle vk 17 november Toekan - 24 weken echo en suikertest 18 november Besjes - controle vk Juf1987 - controle gyn 25 november KleineM - controle vk 24 weken 11 december MissyMissy - geslachtsbepaling dr. Papa 22 december Besjes - groeiecho WIL JE OP DE LIJST? GEEF JE GEGEVENS DOOR IN HET ROOD of in HOOFDLETTERS of dikgedrukt of vul de lijst zelf aan. NIET KOPIËREN! DAT WERKT NIET! (Haal Quote boven en onderaan weg met het kopiëren, dan werkt het wel!)
Zo de lijst staat weer klaar voor morgen. Juf: wat ontzettend balen. Ik zou echt meteen bellen naar een ander (medisch echobureau of prive gyneacoloog). Heb je wel een vervolgafspraak gekregen? Nu ja, het vertrouwen is nu toch al weg, dus ik zou er persoonlijk iets aan willen doen.... Ik zou wel zoeken naar een echoscopiste die bevoegd is om medische echo's af te nemen, en die bestaan ook prive. Mamalap: hoe was jouw echo? Meiden morgen succes!
Ja, ik ben van Limburg, dus je mag me altijd haar gegevens PM'en als je wil @de rest: ik ben weer wat gekalmeerd... op zich heeft hij wel iets langer gekeken dan anders en heeft hij echt zitten duwen op mijn buik om de baby beter in beeld te krijgen, maar het mocht niet baten. Ik denk dus ergens dat we gewoon pech hadden. Ik zit er gewoon mee in dat hij nu niet heeft kunnen kijken naar het ruggetje, maag, nieren en die essentiële dingen. Maar hij had 4 weken geleden bloed genomen en hij zei wel: dat was ok, dat waren de alfa proteïnen want als die verhoogd waren had hij mij opgebeld om een expertisecentrum de echo te laten nemen... Dus hij is ervan overtuigd dat alles goed is. Ik ben gewoon jaloers op al jullie mooie echo's Bij ons zie je een bolletje (het hoofdje langs boven) that's it En het hoofdje is nu plots fel gegroeid (stond plots op 3 maart terwijl het 4 weken geleden wel nog uitkwam op 11 maart) Nu ja, ook dat zal wel niets te betekenen hebben he? Ik ga het even laten bezinken en dan kijken voor een nieuwe afspraak, al dan niet medisch bij een andere gyn, al dan niet pretecho of misschien wel niets... Ergens geloof ik in het lot en lijkt het wel of de baby mij alsnog wil helpen om het geslacht lang geheim te kunnen houden Ahja, wij weten het nog steeds niet, dan lukt een geheim bewaren nog net... Elke, goed dat de leverwaarden niet verhoogd waren. Iedereen met zoveel bekkenpijn, succes! Ik heb hier gelukkig (nog) geen last van... Trouwens: ik kreeg een dikke pluim voor mijn gewicht... Ik was 200 gram afgevallen in vergelijking met 4 weken geleden. Bij deze gyn hebben we alvast een afspraak op 18 november
Ik was inderdaad bij de bekkenbodemtherapie geweest, de tips van trotsema heb ik ook gekregen, verder moet ik gaan bewegen, ik ben altijd heel sportief geweest, dus mn banden zijn lui. En ik ben ingetapet. Turkssnoepje; zou het komen door alle heftige dingen van de laatste tijd? Juf wat raar van die 20-weken echo. Een pretecho is alleen echt niet medisch, dus zou gewoon vragen naar een andere gyn. Verder had ik vrij deze week, maar ben ik net met een heftige situatie gebeld, dus mag aan de bak morgen. Ben er erg beduusd van, dus ik ben alles een beetje kwijt.
vervelend hier kan de fysio ook niet veel meer doen helaas. De zorg is inderdaad zwaar bij mijn dochter Veel langer Door gewerkt en toen ook veel meer pijn. Nu ook pijn maar het is te doen. Vooral beland zoeken tussen rust en bewegen
Bedankt voor het medeleven allemaal! Ben heel Blij dat haar lever niet opeens heel slecht is. Juf: ik vind het toch ook een vreemd verhaal van je gyn hoor. Ik zou ook een second opinion vragen. Dan had hij toch inwendig kunnen kijken? Dan zie je alles vanuit de ander kant? Succes Missy hopelijk voel jij je snel Beter meid. Komt allemaal goed en ook leuk dat je nu zo een vroege echo hebt.
Oh ja bedankt voor de tips ivm bekken! Heb er ook last van en heb voorschrift voor kine gekregen vandaag. Suikertest 13/11 voor op de lijst!
Juf: Op basis van wat ik hier lees klinkt het mij niet als een hele kundige gyn als ik eerlijk ben. De vorige keer kon hij bij de echo toch ook al weinig zien of was jij dat niet? Voor de 20 weken echo is er eigenlijk gewoon een checklist die ze langslopen en ze moeten alles kunnen afvinken. Kunnen ze ook maar iets kleins niet goed beoordelen dan hoor je terug te mogen komen. En goede bloeduitslagen zijn erg fijn, maar het grootste deel van de afwijkingen komen niet naar voren uit een bloedtest helaas. Ik zou als ik jou was echt bellen dat je een second opinion wil. Mamadeluxe: Die jeuk is zo extreem naar, echt verschrikkelijk. Heb je al wel medicatie gekregen? En tot 41 weken zal toch sowieso geen optie zijn daar je al boven de 10 gezeten hebt toch? Dan gaan ze sowieso bij 37 weken inleiden. Ik ben afgelopen maandag mijn afspraak bij de verloskundige vergeten haha. Was geen probleem en gelukkig kan ik vanavond even langskomen. Gisteren heb ik een heel belangrijk examen gedaan en vannacht kreeg ik de uitslag: een 7! Dit betekent loonsverhoging en een geweldige toevoeging op mijn CV. Zo fijn. Het allerbelangrijkste is echter dat ik nu echt voor m'n gevoel klaar ben. Geen druk meer en in m'n vrije tijd (als ik die al had) moeten leren. Heeeerlijk.
Yummy! Wat geweldig meid, gefeliciteerd! Dat is nog eens fijn nieuws! Had jij nou ook zon last van jeuk? Er was toch nog iemand anders behalve mamadeluxe? Ik had vannacht last van jeuk op 1 plekje onder mijn voetzool, heel irritant en moest meteen aan jullie allemaal denken, (de "jeukers" ). Mijn voeten zijn ook best droog en mijn nagels splijten en zijn keihard. Hebben jullie dat ook? Voor de dames met slapeloosheid: misschien helpt zwangerschapsyoga ook? Ik leer er allemaal handige trucjes/ houdingen maar ook ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen die je kan toepassen bij harde buiken of slapeloosheid. Heel handig! Belangrijkste is in ieder geval de buikademhaling. Leg je handen op je buik, duimen bij je navel en je vingers richting je liezen. Probeer langzaam via je neus naar je handen toe te ademen. Adem rustig in en uit en voel je buik uitzetten als je inademt en wat terugzakken onder je handen als je uitademt. Lukt het niet helemaal omdat je gespannen bent? Geeft niet, focus je in ieder geval op de warmte van je handen. Daarnaast ook nog handig weetje: als je je buik insmeert met olie kan je hem ook langzaam masseren met twee warme handen (bijv als je last hebt van harde buik of gespannen buik). Doe dat altijd met de klok mee. Je darmen zijn omgeleid en de uitgang zit links.Zo masseer je niet tegen de stroom in zeg maar... Dames met echo's: veel succes en plezier vandaag!
Nee dat ben ik wel hoor. Mijn waarden zijn ook deze zwangerschap alweer te hoog. Nu komt cholestase niet veel (het is zelfs vrij zeldzaam) voor en openbaart het zich meestal pas na de 28 weken. Zwangerschapsjeuk en Pupp komt wel vaak voor en ook al eerder in de zwangerschap. Heel vervelend, maar onschuldig. Pas als je lever en galzurenzouten verhoogd zijn wordt het anders. Jouw symptomen klinken in mijn oren niet als cholestase, maar mocht je echt onuitstaanbare jeuk onder je voeten en handpalmen krijgen dan zou ik contact opnemen. Gelukkig heb ik een goed dieet voorgeschreven gekregen en blijft de jeuk bij mij nu beperkt. Mijn waardes zijn wel te hoog dus ik blijf onder controle. Ook blijf ik behoorlijk geel. De kans is meer dan 70% dat ik straks weer cholestase krijg en ingeleid ga worden. De vorige keer begon de echte jeuk pas met ruim 38 weken (toen kwamen ze er ook pas achter) en werd ik ingeleid.