Ja ik ga over een half uurtje op pad om dochter weg te brengen en naar de echo te gaan. Mijn moeder zou meegaan, maar ze was vergeten dat ze moest werken. Zal er verder op een openbaar forum maar niet te hard over oordelen Ergens wel lekker, dit is dan het eerste wat ik alleen ga doen voor/met mijn kindje. Alle controles tot nu toe was er iemand mee. Heb er ook een gerust geboel over, dus dat komt goed. was nog vergeten door te geven dat ik 6 november de volgende controle bij de vk heb
Mamadeluxe sterkte bij de gyn! Doet jouw tong ook pijn door de jeuk ? Shiba, mooi die boom zo! Yummy, inderdaad nog gefeliciteerd met je mooie cijfer Missy, zet hem op. Ik leer in de avond het beste. Sahi, leuk dat iedereen het zag. Vervelend dat je toch alleen moet, maar alles is vast goed met jullie kleine! Kat balen van de kwaliteit maar fijn dat verder alles goed was !! Dames geniet van jullie prachtige buik. Het zal steeds harder groeien 😊
Bedankt allemaal! Ben ook heel blij dat het examen erop zit. Missy Missy: O ik herken het gevoel hoor. Ik had hier ook écht geen zin in. Het was alleen wel heel belangrijk ivm de reorganisatie waar ons bedrijf in zit en het eventueel opnieuw moeten solliciteren straks na mijn verlof. Maar studeren gaat echt veel moeilijker nu. Ik kan goed leren en heb tijdens mijn hele studie nooit moeite gehad, maar tijdens mn zwangerschap kan ik mij gewoon nooit concentreren. Erg lastig! Mijn bezoek bij de verloskundige was helemaal goed. Een klein buikje, maar ze kon zonder te voelen m'n baarmoeder als het ware zien liggen qua vorm haha. Was helemaal goed. Al ruim 2 vingers boven mijn navel, maar dat is logisch bij een derde. Ze gaan nog wel overleggen met de gyn ivm mijn leverwaarden. Ik zit op het randje qua overdragen naar de gyn dus ze willen hier nog even goede afspraken over maken want de kans is groot dat ik overgedragen ga worden. Prachtig hartje gehoord, super!
Sahi, have fun zodadelijk! Wat fijn, Yummy! Hier beetje dubbel gevoel vandaag. Straks op ziekenbezoek in het ziekenhuis bij iemand die net een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heeft gehad. Ik wilde eerst niet gaan, uit angst dat ze zich zou 'storen' aan mijn zwangere aanwezigheid. Maar aan de andere kant denk/hoop ik niet dat het bij hen gepland was (zijn nog maar heeeeel pril een koppel en zij is nog jong). En volgens de persoon waar ik mee ga, kijkt ze er naar uit om bezoek te krijgen van ons, dus... Hoop maar dat ik het droog en netjes ga houden, met die hormonen weet je maar nooit... Hoeveel stuks van welke kleertjes (romper, truitje, broekje, shirtje,...) in welke maten gaan jullie trouwens ongeveer voorzien??? Ik probeer een overzichtje te krijgen, maar kom er echttt niet uit! En ik zie mezelf de eerste dagen na de geboorte ook niet meteen naar het shoppingcenter trekken, haha!
Sahi hoe was het met je kleine man? Yummy fijn dat jullie meisje in orde is! Ik zit op spoed intussen. Heb last van allergische astma en gebruik daar een puffer voor vanaf ik last krijg. Gisteren begon het ineens en werd al snel erger (kon amper ademen, helemaal aan het piepen ook) puffer hielp maar weinig of maak kort, werd elke 2-3u wakker vannacht en kon weer opnieuw puffen. Normaal is het na 1 of 2x wel over maar nu dus niet.. Ging ik naar de apotheek om te vragen of het kwaad kon zoveel die medicatie en of eventueel iets anders kon helpen. Die raadde me aan naar de huisarts te gaan om eventuele infectie uit te sluiten. Die verwees me dus door naar spoed. Hij wou geen risico nemen en wou zeker geen verkeerde medicatie voorschrijven ook. Mogelijk krijg ik medicatie met cortisone pff hoop van niet!! We zitten intussen al even in de wachtkamer, hopelijk worden we snel geholpen want word wat high van zo kortademig te zijn.. baby trappelt intussen wel lekker in mijn buik, dus denk niet dat hij er wat van merkt
@yummy fijn dat alles goed was @meisje wat vervelend ben benieuwd wat ze zeggen @636 wij kopen niet zoveel van te voren. Ook omdat het geslacht en verrassing is. Stuur mijn man wel naar de winkel als we iets nodig hebben of bestel wat online
Heb de indruk dat adem geleidelijk verbetert, ze hebben net bloed genomen en de eerste resultaten daarvan komen pas over 45-60 minuten en voor die tijd mogen we sowieso niet weg.. Vriend is intussen eten en drinken zoeken want we beginnen nu wel behoorlijk honger te krijgen.
Hoi meiden, meisje: Jeetje meid, ik hoop dat de uitslagen snel komen je de juiste medicatie krijgt, zodat je snel van de benauwdheid af bent. Yummy: Super en wel goed dat ze je zo goed in de gaten houden en alles netjes opvolgen. Ja alles doet zeer, ook van het duwen erop en met je tong elke keer langs je verhemelte is ook geen succes... ik hoop dat die ellende je verder bespaard blijft, dit is echt verschrikkelijk! Hier verder even ego meiden, Vanmorgen bij de gyn geweest, als mijn waarde nu gewoon netjes onder de 10 blijft, hoef ik niet ingeleid te worden, dus daar gaan we voor. Wel wil ze mijn galzouten/zuren nauwlettend in de gaten houden. Ik heb 2 soorten medicatie gekregen, in de hoop dat ik van de jeuk af kom en weer kan slapen, want dit tot het einde blijven volhouden, is een onmogelijke taak volgens haar en het is niet de bedoeling dat ik oververmoeid de bevalling in moet. Over 2,5 week weer terug en dan ook weer bloed laten prikken, verder wilde ze gelijk alle afspraken tot eind december inplannen, denk dat ze bang is dat ik gillend weg ren . Straks de medicatie ophalen en dan hopen dat ik vanavond weer kan slapen!
636 ik ga niet teveel aanschaffen, krijg ook veel van me zus der kleine is nu bijna 4 maanden. Tuurlijk ga ik zelf ook shoppen maar probeer me in te houden, van setjes gebruik je het meest heb ik vernomen dus daar ga ik wel lekker van inslaan, 5setjes denk ik en rompertjes ook genoeg op vooraad, exacte aantallen heb ik geen idee van maar anders kan je dan tog altijd via internet bestellen als het niet genoeg is? Meisje wat naar, heel veel sterkte ! Derest ben ik weer kwijt haha las dat we bijna op een bepaald aantal reacties zitten 😵😨 Wou even julie mening ,hoe vinden julie het wiegje? Alleen wat jammer is dat het matrasje heel dun is, misschien iets van 4 cm, hoe zou ik dat kunnen oplossen? Exact dit formaat matras is denk ik ook niet te vinden
Ademen gaat al beter dan vanmorgen. Piep soms nog wel maar krijg al meer lucht binnen dat vind ik belangrijker. Mamadeluxe hopelijk helpt de medicatie! Hier zijn de afspraken al gepland tot ik 41 weken ben of zo geloof ik haha. Hebben ze met 12 weken al gedaan! Kleding: heb denk ik stuk of 6 rompers maat 50-56 en 4 of 5 pakjes 50-56 (ene 50 andere 56 sommige 50-56)
Oh amai, daar ben ik nog niet over uit, over hoeveel van elk. Dus zou wel graag van de al meer ervaren mama's wel horen wat voldoende is. Mijn mama kennende loopt ze wel gauw naar de winkel als ik echt te kort kom maar dat heb je liever niet hé, en teveel is ook zo zonde. Ik ben dan toch gesneuveld met buikgriep. Ik denk dat dit een manier is van mijn lichaam om te zeggen: ho stop ho, even rust nemen! Nu ja met koorts en alles wat bij buikgriep hoort kan ik gewoon niet gaan werken, dus dan voel ik me ook niet schuldig... Ik kan gewoon echt niet!
Wat een zieken allemaal zeg. Jeuk, astma, (buik)griep en dan nog de "gewone" kwalen.... Niet fijn! Veel beterschap allemaal. Ik verbaas me echt dat sommigen van jullie kunnen voelen welk deel van je kindje waar in je buik zit. Die van mij zwemt volgens mij gelijk de andere kant op als ik m'n hand op m'n buik leg. Ik heb nog geen flauw idee hoeveel ik van wat koop qua kleertjes. Hoor ook graag de ervaringen van de al ervaren mama's.
De echo was helemaal perfect! En het was wel even fijn, zelf iets alleen doen met/voor de baby Hij was echt super beweeglijk, dus ze moest best lang de tijd nemen om alles goed te kunnen bekijken. Op zich ook wel weer grappig. En overduidelijk een jochie, als daar een meisje uitkomt is er iets heel raars aan de hand haha Dus ik ben weer helemaal verliefd! He meisje bah, wat naar die benauwdheid! Hoe is het nu? Ik las ook nog buikgriep, jakkes, beterschap! Yummy nog gefeliciteerd met je toets! Super joh! Uitzet; ik heb lijstjes in allerlei boekjes, maar weet dat die niet helemaal kloppen. Je gebruikt niet alles, maar dat moet je ook zelf ervaren. De ene vindt hydrofiele washandjes bijvoorbeeld fijn, ik vind het ondingen. Ze staan wel op die lijstjes. En zo heb je dat met veel dingen. Rompers zou ik er zeker 7 hebben, waar mogelijk zelfs iets meer. Maar op de lijstjes staat 4. Ik was me dan echt een ongeluk, dus ik zorg wel voor iets meer voorraad. Stuk of 10 setjes kleding per maat. Moet verder nog eens nadenken wat ik toen ook alweer prettig vond. Oh ja! Zorg voor kunstvoeding! Ik kwam met mn dochter zaterdag avond laat thuis, ze kon niet uit de borst drinken en we hadden geen kunstvoeding in huis, omdat ik de borst wilde geven. Kolf had ik ook niet. Dat soort dingen moet je echt voorbereiden!
Hangt echt ook heel erg af van je baby... Reflux baby's heb je soms 3 pyjama's per nacht nodig en dan nog de kleertjes overdag. Ik ben niet echt een referentie, want heb nu al veeeeel te veel. Maar ik heb Nu minstens al 20 boxpakjes in maat 56 (en 5 in 50), wat broekjes polorompers, truitjes, 3 jasjes en 3 overhemden en ik bestel telkens bij wat ik mooi vind. Maar dat is kwestie van hoe je het zelf wilt he, heb graag keuze en als ik ze daarna verkoop zijn ze als nieuw. Rompers heb ik er stuk of 15 met lange mouw en nog heel wat met korte mouw van mijn dochter, maar die is geboren in de zomer.
Leuk van je goede echo sahi! Beterschap aan alle zieke meiden.ik heb heel erg spierpijn in bovenbenen, zei het vandaag aan de ha maar die herkende het niet als zwangerschapskwaal. Nog iemand die het heeft?
Wel in mijn linkerbil 😂😂😂😂 Fijn voor de mensen met een goede echo en controle.... Off topic: Hier weinig te melden alleen dat ik niet weet wat ik allemaal mee moet nemen op vakantie....😱😱😱 nemen altijd teveel mee maar dat wil ik nu eens een keertje proberen of het met minder ook kan.... iemand tips...
Spierpijn kan komen door tekort aan magnesium. Tijdens de zwangerschap gebruikt je lichaam dit veel meer dan normaal dus zit je snel door je normale hoeveelheid. Ik had bij de oudste constant kramp, vooral snachts. Nu neem ik magnesium bij en heb het tot nu toe nog niet gehad. Helpt ook tegen bloedend tandvlees trouwens. En slapeloosheid!
Sahi fijn dat alles in orde was! Hier: was na 6u op de spoedafdeling EINDELIJK weer buiten. Had een longfunctietest moeten doen en ik had maar 45% long inhoud ipv de minimale 80 vanaf 30% kon het zelfs risico zijn voor de baby dus moet goed in het oog houden. Heb een infuus gehad en aërosol en heb voorschrift mee voor nieuwe puffer en nog extra medicatie met cortisone. Die moet ik een week nemen. Dinsdag na de echo moet ik weer naar de longarts (is in hetzelfde ziekenhuis), nieuwe longtest afleggen en dan moet die beter zijn, zo niet dan is er misschien wat anders nog :/ hopelijk is het beter dus dan..! Heb nu al wat meer lucht als daarstraks. Voel me wel nog way vaag, vanmiddag niet kunnen eten, dan bloed moeten geven zowel gewoon als via de slagader. En dan lijf zo uitgeput door zo weinig adem al van gisteravond en nu pas thuis van kwart voor 7 en toen pas gegeten ook. Wat hadden we honger!! Hopelijk dadelijk weer wat "normaal" nu ik weer wat binnen heb. Juf jij ook nog beterschap!
Sterkte meisje hopelijk knap je snel op Die longfunctie testen zijn vreselijk vooral als je buiten adem bent. Ik had ook te weinig en paar jaar later was ik er met pijn en moeite in geslaagd. Dus ik hoop dat je dinsdag een betere uitslag hebt!