1 t/m 15 maart 2016 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Izi, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Hier begint de misselijkheid weer boven te komen.. Bah! Ik loop een hele dag te eten om het (tevergeefs) te vermijden. Ik denk dat ik weer af steven op een stevige misselijkheidsperiode waarin ik amper iets binnen krijg. Ik kan er nu dus maar best nog van profiteren :p
    Ook heel moeeeee trouwens. Dit herken ik niet van mijn dochter, natuurlijk liep er toen niet al eentje rond die me afpijgerde :p

2. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Oh ja, ik heb er al eentje meegemaakt en de angst voor nog een zit er wel in. Maar deze zs voelt al helemaal anders dan mijn vorige (geen spotting, geen buikpijn). Bij elk steekje of krampje denk ik ai ai game over maar gelukkig niets te zien.

Nog 13 dagen tot 1e echo!

3. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Vandaag heb ik me ook heel belabberd gevoeld tot ongeveer uurtje of 15u. Daarna ging het beter. Vooral misselijk en heel humeurig :( Is gelukkig nu wel weer door.

4. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    De reden dat ik nog steeds af en toe een testje doe is omdat ze nog erg licht zijn, en omdat ik bloedverlies (1,5 dag met echt donkerrood bloed) heb gehad op de dag die ik eigenlijk zag als mijn NOD. Mamalap denkt dat mijn eisprong deze ronde wat later was, hopelijk is dat zo. Dus om ook maar gelijk op de vraag of er "angst" is - ja absoluut. Ik voel me wel zwanger, en ben eigenlijk ook wel vol vertrouwen, maar toch is er een klein stemmetje in mijn hoofd die zegt; het kan gewoon mis zijn.

Die moeheid, ja dat herken ik wel, ik zou de hele dag kunnen slapen. Was het maar volgende week vrijdag; ik zal blij zijn als ik van iemand heb gehoord dat het er goed uitziet.

5. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    @angel128 ja dat klopt als we beide drager zijn, maar we zijn niet getest en knn dus ook de ziekte hebben. Als we ons testen dan hebben we gelijk veel moeiliker met verzekeringen e.d. het is voor ons vooral belangrijk of het kindje het heeft.
    Als 1 van ons de ziekte heeft is het 75% ziek kindje en 25 drager. Dragers hebben meestal niet veel symtomen. Maar kan wel.

Vwp weet ik nog niet, volgende week vrijdag afspraak bij gyn, die zal me dat uitleggen. Lees er nu liever niet te veel over, horrorverhalen enzo, nee tnx :)

@appelboompje veel succes, komt vast goed.
    Hier meteen knaltest, maar was ook 10 dagen over tijd natuurlijk. Dusja heb die twijfel niet gehad.

6. Fiederelsje

9 aug 2014
    87
    11
    8
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik heb een paar dagen alleen meegelezen omdat de angst voor een mk er bij mij ook nog wel zit.
    Maar net zoals Kat het gevoel dat het deze keer wel goed zit. Geen contactvloeding of spotting en morgen 5 weken!
    @besjes; ik heb ook nog geen telefoontje gehad en heb me eergisteren aangemeld. Ik heb er wel bijgezet dat ik alleen 's avonds bereikbaar ben. Mss speelt dat mee?

7. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    @testen hier vaker getest omdat het bij mijn mk duidelijk niet op liep heb nu voor nod getest en op nod die op nod was ineens lichter dus toen nog 2v5 van kruidvat gehaald blijkt dat ik geen ochtend tester ben. Dag erna de andere test ook gedaan en vandaag en cb digitaal gewoon omdat het kan :-D

@bevalling hier kijk ik gelukkig niet tegen op weet nu ook een beetje wat te verwachten kijk eerder op tegen de zwangerschap maar daar denk Ik maar niet teveel over na

@fiederelsje Ik heb gedaan dat ik altijd bereikbaar ben dus dat zal het niet zijn hihi

8. angel128

angel128 Bekend lid

26 mei 2013
    693
    0
    0
    @e1ke daar had ik nog niet bij stilgestaan.. Ik dacht als jullie de ziekte zouden hebben dat je dat al wist.
    Maar dit maakt het dubbel zo spannend oef!

Heftig hoor

9. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Hier ook echt bang voor een miskraam... Weet niet van waar het komt... Nu ja mijn oma en mijn mama hebben allebei eentje gehad, misschien daardoor dat dat in mijn hoofd zit...

Voor de rest heb ik een vriendin die echt al 5 jaar bezig is en al verschillende miskramen en nu een BBZ... Oh man! Hoeveel kan een mens aan...
    Ik voel me best schuldig tegenover haar met mijn -nog geen jaar bezig- en al zwanger... Dus ben bang dat het bij mij ook miskraam wordt, gewoon omdat dat 'eerlijker' zou zijn...

10. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    @angel ja we weten het zelf pas doordat onze dochter de ziekte heeft. Slechts 1 op 10 ontwikkelt de lever problemen als baby en longen is ps als je 30 à 40 jaar bent. bnnkort op controle en ik vraag daar gelijk even hoe het nu zit met testen voor ons. Dus als we nu een 2de hebben met de ziekte dan is het niet zeker dat die ook levertransplantatie nodig heeft. Al is de kans wel groot gezien het eerste. Achja we zien wel he. Denk dat ik een stuk geruster ben na vruchtwaterpunctie.

@bevallen ik kijk er eigenlijk echt naar uit deze keer. Heb het gevoel dat ik vorige keer er niet genoeg van genoten heb. Ben ingeleid en heeft 29u geduurd en bijna spoedkeizersnede omdat de kleine haar hartslag opeens maar 55 meer was en ikzelf was ook ff buiten bewustzijn. Maar het is allemaal zo mooi, vooral de moment dat ze er is en dat je je man ziet Wenen. En die eerste uren erna zo lekker alleen als gezin. Echt zalig. Probeer daar aan te denken meiden!

11. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Ahja ik heb ook 2 beste vriendinnen die beide in mm zitten. Ik ben nu gelijk VR de 2e keer op korte tijd onverwacht zwanger. En ze zijn langer bezig dan ik. Weet ook niet hoe ik dat moet gaan zeggen. Morgen komt 1 langs en ben gelijk van plan het te zeggen, wil niet liegen en ook niet hen het gevoel geven dat het een issue is of dat ik het niet vertel omdat ze zielig zijn Ofzo. Wil dat ze het als eerste weten. Hopelijk apprecieren ze die eerlijkheid of zouden jullie wachten?

12. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    E1ke: dat moment vanaf de geboorte is inderdaad hemels! Ik herinner me dat nog steeds perfect van bij mijn dochter... *zalig*

13. mamalap

mamalap Niet meer actief

Zo gisteren alleen maar geslapen, voelde me echt een vaatdoek. Vandaag gelukkig iets beter, gezien dat het vakantie tijd is op werk kan ik echt niet thuis blijven.

kleinem prima test van MvM :D

turkssnoepje prima stijging van het hcg. Als je wat verder in de zwangerschap komt, zo rond de 6 weken is de verdubbelingstijd geen 48 maar 70 uur, dus prima stijging!

besjes bij mij belde ze wel anoniem! Ligt volgens mij aan de persoon die gaat bellen hoe ze het ingesteld heeft staan.

missy missy bij de 1e was mijn buik ook platter dan plat echt een hele lange tijd. Heeft bij 2e mee te maken dat de buikspieren al opgerekt zijn geweest.

@angst mk Tja dat is normaal om daar een angst voor te hebben. Het moet toch allemaal goed gaan daar binnen. 10% gaat helaas mis, daarentegen gaat dus 90% goed!

@ testen ik vond het vooral geruststellend om die testen volgens de juiste tijdspanne op te zien lopen. Ik weet dat het geen garantie geeft. Maar ja dinsdag 3+gehad dus tevens klaar met testen.

@ bevallen geen angst hier. Omdat wij het al eens mee gemaakt hebben.

14. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gister avond voelde ik mij zo belabberd, heel erg misselijk op de bank gelegen bleh. Mijn zus je was ook al een tijdje bezig toen ik van de tweede zwanger werd, ze was blij voor mij maar moest wel huilen omdat zij nog steeds niet zwanger was. Ik heb het haar als eerste en verteld toen we alleen waren. De bevalling: daar heb ik er al twee van gehad, twee verschillende en vond ze allebij drama maak mij er niet zo druk om. Ik twijfel ook nog wel om een test te doen terwijl ik genoeg kwaaltjes heb, ik wil zo graag wat meet zekerheid.

15. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Juf in jou ondrschrift zie ik dat het bij jullie ook niet makkelijk is gegaan. En dan nog, ik snap het schuldgevoel, maar dat is echt niet nodig hoor!
    Hier ben ik wel benieuwd, volgens de geruchten zit ex in de mmm met zn vriendin (vroeger ook mijn beste vriendin, lang verhaal). En dan moet ik hen vertellen dat ik een kind krijg. Sowieso al gek om dat je ex te vertellen, helemaal omdat ik alleen ben en dan die verhalen over hun mmm traject, spannend....

Oh ik was gisteren al zo moe, redlijk op tijd naar bed gegaan, maar door dochterlief gewekt om 620. Ik kan echt geen stap verzetten, zo. Moe dat ik ben, vreselijk....

Bevallen; daar ben ik nog lang niet mee bezig, eerst maar eens een kloppend hartje! Vind t toch nog wel spannend of het goed zit daar binnen hoor, pff

16. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    Goedemorgen, zozozo ik kan alles niet meer volgen haha. Heb het ook vrij druk met mn schoonouders die hier nog steeds zijn en nog wel een tijd zullen blijven.
    Daarnaast een verstopt oor die straks uitgespuiten gaat worden 😲😲..

Bedankt voor jullie reacties over mn hcg waarde, vol me nu weer wat zekerder en heb besloten op 21juli (dan ben ik precies 8weken) voor de tweede echo te gaan, en dan hopelijk en prachtig vruchtje met kloppend hartje kan zien 😍😍

Misselijkheid heb ik helaas veel last van, zowel snachts als overdag, en dan vooral smorgens. Savonds soms wel en soms niet. Ik eet ook heel weinig, TE weinig eigenlijk maar ik heb de lust ernaar gewoon echt niet. Wel eet ik genoeg fruit en drink ik heeeel veel water, en dat is denk ik ook heel belangrijk.

Testen heb ik maar 2 keer gedaan, 1 voor me nod die was ongeldig en 1 op de dag van me nod en die was licht positief. Verder ben ik ook niet van het testen. Hcg 2 keer getest omdat de dokter dat zei en ik zelf ook wel wou weten of het zou stijgen.

Bevalling, ik heb echt geeeen idee wat me te wachten staat. Ik ben nog jong, mn zussen en moeder zijn alle 3 ook jong zwanger geweest en hebben geen van alle een keizersnee gehad en vrij makkelijke bevallingen dus ik hoop dat dat bij mij ook het geval zou zijn. 💪 Denk er verder nog niet zo bewust over na, eerst deze eerste trimester maar eens door.

e1ke, ik zou het ook vertellen als ik jou was. Ik snap dat het moeilijk is als het bij hun zelf wat moeilijker gaat, maar dat betekent niet dat ze niet blij voor jou hoeven te zijn. Bij ons ging het ook niet 123, en in de tussentijd kreeg ik van me beide zussen als eerste een positieve zwangerschapstest opgestuurd via whatsapp, had het er moeilijk mee maar ben wel superblij voor hun.

fiederelsje , van harte gefeliciteerd 🎆🎊

trotsemama , vele hebben helemaal geen last van kwaaltjes , ik denk dat ik daar heel blij mee had geweest haha maar als je je beter voelt bij nog een keer testen gewoon doen!!

17. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    Bevallingslijst
    💞 1 t/m 15 maart 2016 mamma's 💞

1 maart
    Turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje
    Milou1991 - 24 jaar - 1e kindje
    Wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter)
    Karima12 - 24 jaar - 1e kindje
    Kaatjekaa - 28 jaar - 1e kindje
    Trotsema - 33 jaar - 3e kindje (?)

2 maart
    MamaDeluxe5 -28 jaar - 5e kindje (Zoon, dochter, en 2 bonusdochters)
    Gerbera - 28 jaar - 1e kindje
    Dondertje86 - 28 jaar - 1e kindje
    Gleentje - 32 jaar - 5e kindje (2 zonen en 2 stiefdochters)
    Missaniet - 29 jaar - 1e kindje

3 maart
    Liza28 - ? jaar - 2e kindje (?)
    Beek - 26 jaar - 2e kindje (dochter)
    Freddel - 25 jaar - 1e kindje
    Mama2016 - ? jaar - 1e kindje
    Anna Anna - 28 jaar - 2e kindje (zoon)
    Zwennie - 27 jaar - 1e kindje
    E1ke - 30 jaar - 3e kindje (dochter en stiefzoon)

4 maart
    Kat0212 - ? jaar - ? kindje

5 maart
    Izi - 28 jaar - 1e kindje
    Juf1987 - 28 jaar - 1e kindje
    Sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter)
    Batwomen - ?jaar - 1e kindje

6 maart
    Appelboompje - 31 jaar - 1e kindje

7 maart
    Mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter)
    Meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon)
    Toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter)
    Rvdc - 26 jaar - 1e kindje
    Patricia1993 - ?jaar - ?kindje
    Mevrouw Pinguin - 27 jaar - 2e kindje (?)
    DisneyMama - 26 jaar - 2e kindje? (?)
    Marloescha - 34 jaar - 2e kindje (dochter)
    Miesje83 - 32 jaar - 3e kindje ( 2 dochters)

8 maart
    Inimini2 - 28 jaar - 3e kindje (?)
    Kat80 - 31jaar - 1e kindje
    Elisabeth1984 - ?jaar - 1e kindje
    Purple88 - 27 jaar - 2e kindje (?)
    SaN10 - ? jaar - ? kindje

9 maart
    Danda - 35 jaar - 1e kindje
    KleineM - 38 jaar - 1 kindje
    Angel128 - 30 jaar - 2e kindje (zoon)

10 maart
    Suus123 - 31 jaar - 1e kindje

11 maart
    Fiederelsje - 33 jaar - 1e kindje

12 maart
    Ennass - 28 jaar - 1e kindje
    Missy missy - ? jaar - 1e kindje

13 maart

14 maart

15 maart
    Besjes - 28 jaar - 2e kindje (?)
    Sanne84 - 30 jaar - 2e kindje (zoon)

wij steunen MvM
    Mamalap - Gerbera - Milou1991 - Sahi - Mevrouw Pinguin - Zwennie - KleineM - Anna Anna - Danda - Besjes -

Afspraken

9 juli
    Kat80 - hcg prikken
    KleineM - afspraak MvM
    Anna Anna - afspraak MvM

10 juli
    Kat0212 - tweede echo
    Missy missy - afspraak huisarts

13 juli
    Freddel - vroege echo

14 juli
    Wendy188 - eerste controle en eerste echo
    Meisje89 - echo bij gynaecoloog
    Kaatjekaa - eerste echo gyn
    Patricia1993 - intake gesprek vk

16 juli
    Mamalap - afspraak mvm
    DisneyMama - eerste echo
    Izi - tweede echo

17 juli
    Milou1991 - Intakegesprek verloskundige en pretecho
    Appelboompje - afspraak gyn
    SaN10 - afspraak gyn voor controle operatie eierstok
    E1ke - intake gyn

20 juli
    mamalap - eerste echo
    Toekan - eerste echo
    Juf1987 - tweede echo

21 juli
    Missaniet - eerste echo
    Turkssnoepje - tweede echo

22 juli
    Rvdc - eerste echo
    Karima12 - eerste echo
    Zwennie - intake en eerste echo
    Kat80 - intake en eerste echo

23 juli
    Anna Anna - intake en eerste echo

24 juli
    Freddel - intake verloskundige
    Gleentje - eerste echo bij gyn

27 juli
    Sahi - Intakegesprek verloskundige en eerste echo
    Mevrouw pinguïn - intake vk
    Inimini2 - eerste echo bij vk

28 juli
    Danda - intake verloskundige

29 juli
    Besjes - intake en echo bij vk

30 juli
    KleineM - intake en eerste echo

3 aug
    Ennass - eerste echo
    Sanne84 - controle gyn en echo

4 aug
    Suus123 - intake vk

7 aug
    Milou1991 - Officiële eerste echo en termijnbepaling

10 aug
    Anna Anna - termijn echo

18. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    O kat jij mag vandaag voor je 2e echo! Ik hoop dat het goed is! Geniet ervan en laat je het ons nog even weten?!

19. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    @ bevalling, ik kijk ernaar uit. Zeker pijnlijk, maar heb van iedere minuut genoten. Zeker toen ze op mijn buik lag.

@ vermoeidheid. Ik zie daarv zo tegen op. Bij mijn dochter van begin tot ongeveer 24 werken doodmoe geweest. Nu nog niet. Lijkt me ook super zwaar. Dl van 1,5 is een extreem slechte slaper. Ze is 5 uur klaar wakker en in de nacht kan ik er met geluk ook nog 3x naar toe (of mijn man) maar bij pech slaapt ze zo bijv van 12-3 helemaal niet. Nou dan kun je mij opvegen! !

20. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    #620 toekan, 10 jul 2015
    Laatst bewerkt: 10 jul 2015
    Vermoeidheid: is hier ook super hard toegeslaan. Na een helnacht van de dochter, was ze om 6u30 al weer klaar wakker. *geeuw* gelukkig een lief ventje dat even thuis is gebleven van onze verbouwing om mij nog een uurtje te laten slapen. Word ik wakker, kijk ik op de klok: 9u30.. *oeps*

Turkssnoepje: op jouw termijn was ik vorige zwangerschap ookte beroerd voor woorden. Ik voel het nu ook al opkomen dus denk ik dat weer die kant op steven. Hopelijk vind je iets dat wat kan verzachten... Ik heb toen alle huis- tuin- keukenmiddeljes getest zonder resultaat.. :(

E1tje: je vriendinnen zullen uiteraard wel blij voor je zijn. En ze zullen het zeker appreciëren dat ze het rechtstreeks van jou horen! Maar verwacht niet dat ze een gat in de lucht springen en naar elke stap in je zwangerschap vragen.. Als ze het wel doen, mooi. Maar de meeste vrouwen in dat traject nemen daar liever afstand van. Ik was altijd blij voor andere dat ze geen lastige weg moesten afleggen, maar tegelijkertijd was het altijd een bittere pil 'waarom wij niet?'

Deel Deze Pagina