1 t/m 15 maart 2016 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Izi, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    @sahi hier doen ze ook gratis de geslachtsbepaling op 20 weken, maar ik bedoel een extra echo op 15 w :)
    Bij mijn vorige zs ook een 3d foto gekregen van gyn omdat mijn man op 32 weken een maand naar amerika moest vr zijn werk. Zo kon hij haar meenemen. Lief hoor

2. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    @zsdagboek: wij krijgen hier zo een zwangerschapsboekje bij gyn in belgie. Daar wordt alles ingeschreven door gyn van afspraken en bijzonderheden enzo, maar er staan ook heel veel leuke vragen, gedachten, plaatsten voor buikfotos en echo in voor de ouders ook.
    Dus ik hoef niet echt zo een dagboek

3. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Die drie zijn volledig terugbetaald, de andere inderdaad deels.
    Dat infuus valt wel mee.. Ik heb het ook gehad vorige keer op 35 weken omdat ze anders mijn bevalling veel te risicovol vonden. Alleen je stoelgang achteraf kan er wat zwart uitzien :p

4. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ahja, klopt... Hopelijk krijg ik dat ook maandag :)

Toekan: dat infuus kreeg ik ook al eerder, 2 zelfs in dezelfde week... Wat was ik daar blij mee toen... Ik had toen wel echt bloedarmoede, mijn hemoglobine was te laag en na die twee infusen kon ik de wereld aan ;)

Wat fijn dat er toch meerdere zijn die hun vreugde al delen...

Als er nog mensen mogen voor een echo gaan morgen: alvast veel succes!! :)

5. Izi

Izi Actief lid

25 feb 2015
    456
    180
    43
    Suus, dat zijn de reacties waar je op hoopt. Leuk dat je cadeautje zo in de smaak viel.
    Slaap lekker allemaal!

6. mamalap

mamalap Niet meer actief

Zo Goedemorgen! Weer vroeg wakker :( en voor de verandering gisteren weer eens liggen slapen op de bank ;) vandaag MvM. Ben benieuwd hoe lang ze hier binnen is.

missy missy kijk idee anno 2015! I like :)
    Ik ben zelf niet zo schrijverig (cijfer vrouwtje) dus ideale oplossing! Heb inderdaad op mijn telefoon al een map aangemaakt zwangerschap met foto's van testen, temperatuurkaartje, foto's van de buik. Zodat als ik mijn foto's open ze niet gelijk te zien zijn.

toekan Hè bah wat vervelend die misselijkheid. Hopelijk is jouw lichaam snel gewend aan de hormonen! Ik ben er ook altijd bang voor geweest, aangezien mijn moeder bij allebei 9 maanden ziek is geweest. Gelukkig heb ik het niet gehad vorige zwangerschap en deze loopt tot nu toe vrijwel hetzelfde.

disneymama heel veel succes vanmiddag bij de echo! Is het bloeden inmiddels gestopt? Of is het juist erger geworden?

suus ahhh wat leuk :D altijd fijn als er positief en leuk gereageerd wordt!

@echo's via het zkh in Nederland worden ze op zkh behandelingen gegooid en allemaal vergoed. Dat werkt namelijk met clomid ook zo via apotheek zkh krijg ik ze vergoed bij mijn eigen apotheek niet. Ik heb dat eens nagevraagd.
    Inderdaad is het bij de verloskundige de termijn echo, 20 weken echo en 34 weken liggingsecho. Je kunt dan kiezen voor combinatie test, maar die krijg je pas boven de 36 jaar vergoed.
    Ik heb ook al zitten kijken voor een pretecho rond de 16 weken (is precies rond mijn verjaardag). Ohhh durfde ik vorige keer echt niet zo vroeg daar al naar kijken.

7. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    E1ke, Toekan en Sahi: gisteren vanaf de middag en de hele nacht weer flinke buikpijn gehad (kon af en toe gewoon niet rechtop zitten van de pijn). Heeft (gelukkig) geen invloed op het oud-bloedverlies gehad. Dat lijkt iedere dag minder te zijn. Over die krampen maak ik mij nog wel een beetje zorgen. Ik durf echt te zeggen dat ik niet een persoon ben die gauw zegt dat ze pijn heeft (heb al meer dan 5 jaar chronische zenuwpijn, dus wel echt wat gewend). Lijkt mij toch niet zo normaal. Maar daar integen heb ik nog steeds zo'n gevoel dat het hoe dan ook goed komt. Morgen weer terug naar de gynaecoloog.

Izi; jij ook zo'n buikpijn dus? Niet prettig :( hopelijk geruststellend nieuws vandaag! Ik denk aan je! En straks leuk nieuws voor je ouders als ze terug komen. Succes vandaag hoor! X

Toekan; de reden van om de 4 weken is denk ik niet zo prettig. Maar wel fijn dat ze zo vaak een echo maken om je goed in de gaten te houden.

Anna anna; ik ga eens kijken naar dat boek. Bedankt!

Disneymama; hoe is het met jou? Ben je het een beetje doorgekomen? Heeft het zich nog verder doorgezet? Denk aan je vandaag! Xx

Missy; leuk idee van die powerpoint!

Wendy; ik wilde em opnemen maar ben dat vergeten. Moet eens even kijken of dat ik hem on demand terug te kijken.

Suus; wat een mooie reactie! Lief. Gek he?! Wij waren ook zo zenuwachtig! Haha

Mamalap; ik was ook al om 6 uur wakker...succes met MvM

8. mamalap

mamalap Niet meer actief

appelboompje en het zijn niet je darmen ivm pds?

9. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Toch fijn dat dat bestaat eigenlijk e... Ik was ook een totaal ander mens. Ik sliep bijna de hele dag, draaide geregeld bijna van mezelf, en dat in het derde trimester. Dat zagen ze niet zo graag. Hemoglobine stond hier ook veel te laag. Ze hadden toen echt bang dat als ik binnen de week na dat infuus zou bevallen en ik te veel bloed zou verliezen, dat voor mij wel eens nefast kon zijn. (Gelukkig pas 3 weken later bevallen en normaal bloedverlies) :)

10. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Appelboompje wat naar dat de krampen aanhouden :(

Mamalap: zo heb je wel een lange dqg waar je veel in gedaan krijgt ;)
    Als het zoals vorige keer is ben ik pas aan de hormonen gewend tegen week 17.. Dat is nog wel effe dus :) achja, ik weet waarom ik het doe. Maar fijnis het niet..

11. appelboompje

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Dat heb ik ook gedacht ivm het niet rechtop kunnen zitten maar mn ontlasting was normaal gisteren. Pijn concentreerd zich nu ook meer links in mn onderbuik.

En merk ook dat ik verl moet plassen - soms wel een halve liter per 3 kwartier/ uur

12. Suus123

Suus123 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.711
    0
    36
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @reacties bekend maken: we vonden het allebei zo spannend! Manlief heeft dat normaal nooit maar zijn hart klopte ook zo hard hihi. ...

@echo's: ik heb het alleen van horen zeggen hoe dat hier gaat. ..hoor het wel exact hoe het gaat als we voor 1e afspraak gaan. ...

@ powerpoint: dat is ook leuk! Je kan echt op heel veel manieren en dagboek bijhouden. .. ik heb altijd die van nijntje gewild dus ben blij dat ik hem eindelijk kon kopen hihi

@appelboompje: morgen moet je heen toch? Fijn dat bloeden wat minder is maar wat vervelend dat je nog zo'n krampen hebt! Hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt!

@echo's: dames die vandaag mogen : heel veel plezier en succes! !

13. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Appelboompje, van de week had ik ook zo verschrikkelijk pijn. Durfde niet op te staan! Ik denk dat het toch mijn darmen zijn geweest en volgens mij had ik het bij de eerste ook. Ik kon wel janken midden in de nacht. Kon niets doen om het te verbeteren...

Vanmiddag naar een crematie. Een client van me is overleden. Ik neem veel zakdoekjes mee!

Ik ben enorm aan het vervellen. Daar gaat mijn vakantie kleurtje en ik was niet eens verbrand.
    Verder heb ik ook nog steeds vieze oren bah.

14. mamalap

mamalap Niet meer actief

Appelboompje ik heb ook echt last van darmen en pds maar wel normale ontlasting. Gelukkig voel ik wel duidelijk het verschil tussen gevoel baarmoeder, darmen of bandenpijn. meer aan de zijkant kan toch combinatie darmen, bandenpijn zijn. Had ik 1e zwangerschap ook al vroeg.

toekan Pfff week 17 pas! Bah bah

Ik vergeet de dames met afspraken succes te wensen! Dus bij deze succes vandaag!

15. Suus123

Suus123 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.711
    0
    36
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #995 Suus123, 16 jul 2015
    Laatst bewerkt: 16 jul 2015
    Sterkte bij de crematie.... gaf je zo'n last van je darmen dan? ? Wat vervelend zeg! ! Hopelijk loont er nog wat zomer en kan je je kleurtje nog beetje bij houden! En vieze oren? ??

16. Wendy188

Wendy188 Bekend lid

6 aug 2012
    675
    0
    0
    Farmaceutisch bedrijf
    Succes voor alle dames met een echo!! En voor de afspraak met MvM... we hopen op goede berichten ...

17. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Ja Suus, vieze oren! Ik weet het. Had het bij mijn eerste ook!?

Oooo zo misselijk....hoe kom ik op mijn werk vandaag pfff

18. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Zo ik ben er ook uit en heb zowaar al gegeten! Het gaat elke dag een beetje beter!

Mn pds heb ik geen buikpijn van, maar de ontlasting wil niet echt.

Marloeschka sterkte vandaag met de crematie! Dat is altijd heftig zeg!

Vandaag eens kijken wat er lukt en vanmiddag mn dochter ophalen :) ik heb dr gemist (ze is altijd de ene week bij haar papa en de andere week bij mij), maar hoop wel dat ik puf heb om een beetje wat te doen, anders is t ook niks aan voor dr.
    Hou vooral mn hart vast voor morgenochtend ;)

19. appelboompje

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Suus, marloescha en mamalap; nou dat hoop ik dan maar. Zal blij zijn als het morgen is. Pfff

Marloescha; sterkte vandaag bij de crematie.

Sahi; hoop dat het lukt om een beetje gezellige dingen samen te doen.

20. rvdc

rvdc Actief lid

11 apr 2014
    467
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1000 rvdc, 16 jul 2015
    Laatst bewerkt: 16 jul 2015
    Appelboompje wat naar die krampen. Sterkte

Disneymama hoe gaat het met jou?

Missy wat een goed idee met PowerPoint! Ik weet nog niet wat ik ga doen...

Meiden met de echo vandaag heel veel succes en geniet ervan.
    Mvm veel plezier!

Marloescha sterkte bij de crematie

Geen idee hoe het hier zal gaan met echo's. Loop nu in het zkh ivm MMM maar ik denk dat ik straks gewoon naar de vk kan. Afwachten .

Gister weer om 10 uur naar bed gegaan, geslapen als een blok. Wel een paar keer wakker om naar de wc te gaan, maar daarna weer heerlijk tukken.

Ben alleen opgestaan met het gevoel ik moet naar de wc, maar ik kan niet naar de wc... Daar nu last van m'n onderrug van en een heel naar vol gevoel.. Hoop dat het snel over is.
    Mocht vanochtend wel lekker uitslapen, vanavond koopavond draaien.

Nog 6 dagen!:D hihi

Deel Deze Pagina