1 t/m 15 maart 2016 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Izi, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Wat betekent seo?

2. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Structureel echoscopisch onderzoek (SEO)

De 20-weken-echo heet officieel een structureel echoscopisch onderzoek (SEO). Dit onderzoek is een medische echo en geen 'pretecho'.

Het structureel echoscopisch onderzoek (SEO) vindt bij voorkeur plaats bij een zwangerschapsduur tussen de 20-22 weken. Daarom wordt het ook wel de 20-weken-echo genoemd.
    Bij dit onderzoek kijkt een echoscopist naar alle zichtbare organen en structuren van de baby, naar de groei van de baby en naar de hoeveelheid vruchtwater. Grote afwijkingen kunnen hierbij zichtbaar worden. Als er afwijkingen zichtbaar zijn op de echo wordt u doorverwezen voor verder onderzoek.
    Gelukkig worden er in de groep gezonde zwangeren (zonder in de familie voorkomende afwijkingen) zeer weinig problemen gevonden.

3. Izi

Izi Actief lid

25 feb 2015
    456
    180
    43
    bevallingslijst
    💞 1 t/m 15 maart 2016 mamma's 💞

1 maart
    Turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje
    Milou1991 - 24 jaar - 1e kindje
    Wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter)
    Karima12 - 24 jaar - 1e kindje
    Kaatjekaa - 28 jaar - 1e kindje
    Trotsema - 33 jaar - 3e kindje (?)

2 maart
    MamaDeluxe5 -28 jaar - 5e kindje (Zoon, dochter, en 2 bonusdochters)
    Gerbera - 28 jaar - 1e kindje
    Dondertje86 - 28 jaar - 1e kindje
    Gleentje - 32 jaar - 5e kindje (2 zonen en 2 stiefdochters)
    Missaniet - 29 jaar - 1e kindje

3 maart
    Liza28 - ? jaar - 2e kindje (?)
    Beek - 26 jaar - 2e kindje (dochter)
    Mama2016 - ? jaar - 1e kindje
    Anna Anna - 28 jaar - 2e kindje (zoon)
    Zwennie - 27 jaar - 1e kindje
    E1ke - 30 jaar - 3e kindje (dochter en stiefzoon)

4 maart
    Kat0212 - ? jaar - ? kindje

5 maart
    Izi - 28 jaar - 1e kindje
    Juf1987 - 28 jaar - 1e kindje
    Sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter)
    Batwomen - ?jaar - 1e kindje

6 maart
    Appelboompje - 31 jaar - 1e kindje

7 maart
    Mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter)
    Meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon)
    Toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter)
    Rvdc - 26 jaar - 1e kindje
    Patricia1993 - ?jaar - ?kindje
    Mevrouw Pinguin - 27 jaar - 2e kindje (?)
    Marloescha - 34 jaar - 2e kindje (dochter)
    Miesje83 - 32 jaar - 3e kindje ( 2 dochters)
    Shibainu25 - ? jaar - 1e kindje

8 maart
    Inimini2 - 28 jaar - 3e kindje (?)
    Elisabeth1984 - ?jaar - 1e kindje
    Purple88 - 27 jaar - 2e kindje (?)
    SaN10 - ? jaar - ? kindje

9 maart
    Danda - 35 jaar - 1e kindje
    KleineM - 38 jaar - 1 kindje
    Angel128 - 30 jaar - 2e kindje (zoon)

10 maart
    Suus123 - 31 jaar - 1e kindje

11 maart
    Fiederelsje - 33 jaar - 1e kindje

12 maart
    Ennass - 28 jaar - 1e kindje
    Missy missy - 36 jaar - 1e kindje

13 maart
    Iba - 28 jaar - 3e kindje

14 maart
    Kat80 - 28 jaar - 3e kindje (?)

15 maart
    Besjes - 28 jaar - 2e kindje (?)
    Sanne84 - 30 jaar - 2e kindje (zoon)

onbekend
    Jatris - marijn75 - Ikdus

★Sterretjes★
    Freddel ★
    DisneyMama ★

wij steunen MvM
    Mamalap - Gerbera - Milou1991 - Sahi - Mevrouw Pinguin - Zwennie - KleineM - Anna Anna - Danda - Besjes - marloescha - fiederelsje - Appelboompje - Missy Missy - Izi -

Afspraken

17 juli
    Milou1991 - Intakegesprek verloskundige en pretecho
    Appelboompje - afspraak gyn
    SaN10 - afspraak gyn voor controle operatie eierstok
    E1ke - intake gyn

20 juli
    mamalap - eerste echo
    Toekan - eerste echo
    Juf1987 - tweede echo

21 juli
    Missaniet - eerste echo
    Turkssnoepje - tweede echo
    Izi - afspraak MvM

22 juli
    Rvdc - eerste echo
    Karima12 - eerste echo
    Zwennie - intake en eerste echo
    Kat80 - intake en eerste echo
    Jatris - eerste echo

23 juli
    Anna Anna - intake en eerste echo
    Angel128 - eerste echo
    Izi - derde echo

24 juli
    Gleentje - eerste echo bij gyn
    Marloescha - intake vk
    Iba - echo bij gyn

27 juli
    Sahi - Intakegesprek verloskundige en eerste echo
    Mevrouw pinguïn - intake vk
    Inimini2 - eerste echo bij vk

28 juli
    Danda - intake verloskundige
    Purple88 - eerste echo
    KleineM - intake en eerste echo
    Fiederelsje - intake vk

29 juli
    Besjes - intake en echo bij vk

30 juli
    Kaatjekaa - tweede echo

3 aug
    Ennass - eerste echo
    Sanne84 - controle gyn en echo
    Patricia1993 - termijn echo

4 aug
    Iba - Controle gyn en echo
    Suus123 - intake vk

7 aug
    Milou1991 - Officiële eerste echo en termijnbepaling

10 aug
    Anna Anna - termijn echo

11 aug
    Wendy188 - termijn echo

20 aug
    Meisje89 - 12 weken echo

2 sept
    Shibainu25 - echo vk

4. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Kan je eigenlijk mvm doen in België?

5. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    Disneymama wat een naar nieuws. Ik wens jullie heel veel sterkte, zal heel moeilijk zijn maar ik hoop dat jullie het na een tijd een plekje kunnen geven!

Appelboompje, haha ik woonde tot 2 jaar geleden nog bij mn moeder thuis dus het gemis is groot, maar kan gelumkig het gemis met mn echtgenoot delen die zijn familie ook heeel ver weg heeft. Samen zijn we gelukkig en daar hebben we veel voor over.

Dames die morgen een afspraak/echo hebben, veel succes en plezier. Oh nog maar 4 daagjes en dan mag ik ook!!! Kan niet wachten!!

6. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Ja afstand is relatief tegenwoordig he. Nu je kan vliegen wanneer je wilt. Wij gingen normaal in Miami wonen VR mijn vriend zijn werk. Restaurant geopend daar. Maar door mijn dochter haar ziekte besloten daar noet verder te gaan. Ziekteverzekering voor een gekende ziekte is daar echt niet te betalen. Zelfs hier al heel moeilijk. Heb wel veel spijt maar ze is hier in beste handen. Ik zou mijn familie ook missen maar we vlogen sowieso een paar keer per jaar naar hier. Je hebt gelijk voor je geluk heb je veel over he Turkssnoepje. Is heel belangrijk

7. kaatjekaa

kaatjekaa Actief lid

29 jul 2013
    175
    22
    18
    Wat ongelooflijk klote voor je disneymama!! Ik hoop voor je dat je niet zo'n lange nasleep hebt. En weer snel verder kunt. Ik weet wat het is dus leef met je mee! potverdrie!

8. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Oooh Disneymama wat erg voor jullie. Sterkte met het verwerken. Dikke knuffel!

9. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Het jurkje is binnen :)

Let niet op de kleur want het is hier donker binnen. Lekker roze jurkje met gele letters :D

Bijgevoegde bestanden:

10. Wendy188

Wendy188 Bekend lid

6 aug 2012
    675
    0
    0
    Farmaceutisch bedrijf
    Super leuk jurkje

11. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Disneymama; oh wat vreselijk verdrietig! Heel veel sterkte! Dikke knuffel xx

Missy; ik zou hem wel vergoed krijgen. Maar moet er nog eens even over nadenken.... Ieder kindje is hier welkom. Ik zou het enkel doen om voorbereid te zijn.
    En ik ben er overtuigd dat het een meisje is. hahaha. Al vanaf het eerste moment.

E1ke; ach wat zielig haar knuffeltje kwijt. Ik hoop toch dat je hem nog eens terug vind. (vrienden van ons hebben een dochter met MCAD - hun oudste is drager, en de jongste kreeg het dus. gaat naar omstandigheden goed met haar. Welke ziekte heeft jullie kindje?)

Turkssnoepje; wel fijn dat jullie elkaar hierin kunnen begrijpen omdat jullie hetzelfde ervaren.

Marloescha; het jurkje is echt schattig! Super leuk. Ben heel benieuwd naar de reacties

Milou1991, SaN10 en e1ke; jullie ook succes morgen he!!

12. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    @ combinatietest laat ik ook niet doen. Er zijn zoveel ergere syndromen die er helemaal niet uitgepikt worden, eigenlijk weet je dan nog niks. Ja, dat het geen down is.

Ieder zo zijn mening maar ik kan met heel veel 'afwijkingen' leven, zolang Hey maar met het leven verenigbaar is. Bij ons is er dus ook absoluut geen discussie over wel/niet aborteren bij afwijkingen/syndroom. Ik heb een groot hart, engelen geduld en veel tijd om er voor dit kindje te zijn, maar het moet wel enigzins uit zicht op een toekomst hebben natuurlijk.

13. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Geslacht: Ik ga er eigenlijk vanuit dat het een meisje is.Geen idee waarom...Ik heb bij Tess de chinese zwangerschapskalender geraadpleegd en die was altijd correct ook bij anderen.
    Nu zou het weer een meid zijn volgens de kalender.
    Nu had ik bij Tess ook heel sterk dat ik alleen maar in roze dacht en geen interesse had in jongensnamen uitzoeken! Was toch niet nodig, ik kreeg gewoon een meid.
    Bij de 20 weken echo dacht ik, als het nu een jongen blijkt te zijn dan beschik ik totaal niet over intuïtie! Maar het was wel zo.
    Naar mijn buik kijkend hadden veel mensen het toen fout! Zelf bij 8 maanden: O je kunt wel goed zien dat je een jongen krijgt zeg....eeeuh nee:p

14. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    @marloescha leuk Het jurkje!

@e1ke over het algemeen zijn ze heel vrolijk maar niet allemaal. Ik moet zeggen de meeste met een beperking die ik ken zijn over het algemeen vrolijk dus wat dat betreft hihi. Wij gaan het er pas over hebben als blijkt dat er wat mis is durf er nu niks over te zeggen.

Meiden die morgen echo hebben Veel plezier kijk al uit naar de foto's hihi

15. Anna Anna

Anna Anna Lid

1 jul 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het niet. Ik neig meer naar een jongen. Maar ik ben er voor mezelf nog niet achter of dit voorgevoel is of dat dit komt omdat een jongen voor mij nu al 'vertrouwd/bekend' is en ik me daar dus meer een beeld van vorm.

Haha ik heb ook de Chinese zwangerschapskalender bekeken. En volgens de kalender zijn we in verwachting van een meisje. Maar ik ben van de check en heb even terug gerekend. Volgens de kalender had mijn zoon ook een meisje moeten zijn. Dus bij mij klopte het toen niet

16. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    @appelboompje ze heeft een stofwisselingsziekte die haar lever en longen aantast. Ze heeft dus transplantaties nodig. Levertje snel en longen later. Ze is niet mentaal achter ofzo, maar wel een zorgenkindje. Jij ook succes morgen!

Ik heb het gevoel vr een jongen, maar dat had ik bij isa ook, hoop ergens op een meisje omdat de ziekte bij hen betere prognoses heeft. En ook vr allle leuke kleertjes van isa is het meegenomen. Chinese kalakalander klopte wel bij isa en die zegt nu een jongen. Benieuwd

17. rvdc

rvdc Actief lid

11 apr 2014
    467
    0
    16
    NULL
    NULL
    Disneymama heel veel sterkte lieverd. Hopelijk kun je het een plekje geven. Knuffel!

18. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Disneymama wat vreselijk nieuws, ik wensen je heel veel sterkte met dit verlies.

19. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    :)O de 20 weken echo, die snap ik wel

Ik heb net ook even op de Chinese kalender gekeken. Daar staat meisje. Toen ik dat las dacht ik meteen: dat klopt niet. Toch weet ik niet zeker. Vorige keer was ik er van overtuigd dat het een jongen was. Maar dat zijn we nooit te weten gekomen, helaas.
    Dus ben benieuwd. Ik neig naar een jongen, maar niet met de stellige overtuiging vd vorige keer. Spannend!

20. mamalap

mamalap Niet meer actief

Succes dames vandaag met de echo's! Hopelijk allemaal mooie kloppende hartjes!

@geslacht: ik denk hier meisje, ik hoop stiekem jongentje, maar gevoel zegt meisje.

@combinatietest: absoluut niet! Wij willen het niet weten, bij 1e ook niet gedaan. Wij laten het kindje dan toch niet weg halen. Dus waarom dan die test doen? Is notabene een kansberekening en als de kans dan verhoogd is komen er nog andere testen bij kijken. Hoop stress dus terwijl het meestal gezond is en als het wel down heeft zijn wij niet in staat om het weg te laten halen. Blijft toch ons kindje. Dus nee geen combinatie test hier ;)

Deel Deze Pagina