Structureel echoscopisch onderzoek (SEO) De 20-weken-echo heet officieel een structureel echoscopisch onderzoek (SEO). Dit onderzoek is een medische echo en geen 'pretecho'. Het structureel echoscopisch onderzoek (SEO) vindt bij voorkeur plaats bij een zwangerschapsduur tussen de 20-22 weken. Daarom wordt het ook wel de 20-weken-echo genoemd. Bij dit onderzoek kijkt een echoscopist naar alle zichtbare organen en structuren van de baby, naar de groei van de baby en naar de hoeveelheid vruchtwater. Grote afwijkingen kunnen hierbij zichtbaar worden. Als er afwijkingen zichtbaar zijn op de echo wordt u doorverwezen voor verder onderzoek. Gelukkig worden er in de groep gezonde zwangeren (zonder in de familie voorkomende afwijkingen) zeer weinig problemen gevonden.
bevallingslijst 💞 1 t/m 15 maart 2016 mamma's 💞 1 maart Turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje Milou1991 - 24 jaar - 1e kindje Wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter) Karima12 - 24 jaar - 1e kindje Kaatjekaa - 28 jaar - 1e kindje Trotsema - 33 jaar - 3e kindje (?) 2 maart MamaDeluxe5 -28 jaar - 5e kindje (Zoon, dochter, en 2 bonusdochters) Gerbera - 28 jaar - 1e kindje Dondertje86 - 28 jaar - 1e kindje Gleentje - 32 jaar - 5e kindje (2 zonen en 2 stiefdochters) Missaniet - 29 jaar - 1e kindje 3 maart Liza28 - ? jaar - 2e kindje (?) Beek - 26 jaar - 2e kindje (dochter) Mama2016 - ? jaar - 1e kindje Anna Anna - 28 jaar - 2e kindje (zoon) Zwennie - 27 jaar - 1e kindje E1ke - 30 jaar - 3e kindje (dochter en stiefzoon) 4 maart Kat0212 - ? jaar - ? kindje 5 maart Izi - 28 jaar - 1e kindje Juf1987 - 28 jaar - 1e kindje Sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter) Batwomen - ?jaar - 1e kindje 6 maart Appelboompje - 31 jaar - 1e kindje 7 maart Mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter) Meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon) Toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter) Rvdc - 26 jaar - 1e kindje Patricia1993 - ?jaar - ?kindje Mevrouw Pinguin - 27 jaar - 2e kindje (?) Marloescha - 34 jaar - 2e kindje (dochter) Miesje83 - 32 jaar - 3e kindje ( 2 dochters) Shibainu25 - ? jaar - 1e kindje 8 maart Inimini2 - 28 jaar - 3e kindje (?) Elisabeth1984 - ?jaar - 1e kindje Purple88 - 27 jaar - 2e kindje (?) SaN10 - ? jaar - ? kindje 9 maart Danda - 35 jaar - 1e kindje KleineM - 38 jaar - 1 kindje Angel128 - 30 jaar - 2e kindje (zoon) 10 maart Suus123 - 31 jaar - 1e kindje 11 maart Fiederelsje - 33 jaar - 1e kindje 12 maart Ennass - 28 jaar - 1e kindje Missy missy - 36 jaar - 1e kindje 13 maart Iba - 28 jaar - 3e kindje 14 maart Kat80 - 28 jaar - 3e kindje (?) 15 maart Besjes - 28 jaar - 2e kindje (?) Sanne84 - 30 jaar - 2e kindje (zoon) onbekend Jatris - marijn75 - Ikdus ★Sterretjes★ Freddel ★ DisneyMama ★ wij steunen MvM Mamalap - Gerbera - Milou1991 - Sahi - Mevrouw Pinguin - Zwennie - KleineM - Anna Anna - Danda - Besjes - marloescha - fiederelsje - Appelboompje - Missy Missy - Izi - Afspraken 17 juli Milou1991 - Intakegesprek verloskundige en pretecho Appelboompje - afspraak gyn SaN10 - afspraak gyn voor controle operatie eierstok E1ke - intake gyn 20 juli mamalap - eerste echo Toekan - eerste echo Juf1987 - tweede echo 21 juli Missaniet - eerste echo Turkssnoepje - tweede echo Izi - afspraak MvM 22 juli Rvdc - eerste echo Karima12 - eerste echo Zwennie - intake en eerste echo Kat80 - intake en eerste echo Jatris - eerste echo 23 juli Anna Anna - intake en eerste echo Angel128 - eerste echo Izi - derde echo 24 juli Gleentje - eerste echo bij gyn Marloescha - intake vk Iba - echo bij gyn 27 juli Sahi - Intakegesprek verloskundige en eerste echo Mevrouw pinguïn - intake vk Inimini2 - eerste echo bij vk 28 juli Danda - intake verloskundige Purple88 - eerste echo KleineM - intake en eerste echo Fiederelsje - intake vk 29 juli Besjes - intake en echo bij vk 30 juli Kaatjekaa - tweede echo 3 aug Ennass - eerste echo Sanne84 - controle gyn en echo Patricia1993 - termijn echo 4 aug Iba - Controle gyn en echo Suus123 - intake vk 7 aug Milou1991 - Officiële eerste echo en termijnbepaling 10 aug Anna Anna - termijn echo 11 aug Wendy188 - termijn echo 20 aug Meisje89 - 12 weken echo 2 sept Shibainu25 - echo vk
Disneymama wat een naar nieuws. Ik wens jullie heel veel sterkte, zal heel moeilijk zijn maar ik hoop dat jullie het na een tijd een plekje kunnen geven! Appelboompje, haha ik woonde tot 2 jaar geleden nog bij mn moeder thuis dus het gemis is groot, maar kan gelumkig het gemis met mn echtgenoot delen die zijn familie ook heeel ver weg heeft. Samen zijn we gelukkig en daar hebben we veel voor over. Dames die morgen een afspraak/echo hebben, veel succes en plezier. Oh nog maar 4 daagjes en dan mag ik ook!!! Kan niet wachten!!
Ja afstand is relatief tegenwoordig he. Nu je kan vliegen wanneer je wilt. Wij gingen normaal in Miami wonen VR mijn vriend zijn werk. Restaurant geopend daar. Maar door mijn dochter haar ziekte besloten daar noet verder te gaan. Ziekteverzekering voor een gekende ziekte is daar echt niet te betalen. Zelfs hier al heel moeilijk. Heb wel veel spijt maar ze is hier in beste handen. Ik zou mijn familie ook missen maar we vlogen sowieso een paar keer per jaar naar hier. Je hebt gelijk voor je geluk heb je veel over he Turkssnoepje. Is heel belangrijk
Wat ongelooflijk klote voor je disneymama!! Ik hoop voor je dat je niet zo'n lange nasleep hebt. En weer snel verder kunt. Ik weet wat het is dus leef met je mee! potverdrie!
Het jurkje is binnen Let niet op de kleur want het is hier donker binnen. Lekker roze jurkje met gele letters
Disneymama; oh wat vreselijk verdrietig! Heel veel sterkte! Dikke knuffel xx Missy; ik zou hem wel vergoed krijgen. Maar moet er nog eens even over nadenken.... Ieder kindje is hier welkom. Ik zou het enkel doen om voorbereid te zijn. En ik ben er overtuigd dat het een meisje is. hahaha. Al vanaf het eerste moment. E1ke; ach wat zielig haar knuffeltje kwijt. Ik hoop toch dat je hem nog eens terug vind. (vrienden van ons hebben een dochter met MCAD - hun oudste is drager, en de jongste kreeg het dus. gaat naar omstandigheden goed met haar. Welke ziekte heeft jullie kindje?) Turkssnoepje; wel fijn dat jullie elkaar hierin kunnen begrijpen omdat jullie hetzelfde ervaren. Marloescha; het jurkje is echt schattig! Super leuk. Ben heel benieuwd naar de reacties Milou1991, SaN10 en e1ke; jullie ook succes morgen he!!
@ combinatietest laat ik ook niet doen. Er zijn zoveel ergere syndromen die er helemaal niet uitgepikt worden, eigenlijk weet je dan nog niks. Ja, dat het geen down is. Ieder zo zijn mening maar ik kan met heel veel 'afwijkingen' leven, zolang Hey maar met het leven verenigbaar is. Bij ons is er dus ook absoluut geen discussie over wel/niet aborteren bij afwijkingen/syndroom. Ik heb een groot hart, engelen geduld en veel tijd om er voor dit kindje te zijn, maar het moet wel enigzins uit zicht op een toekomst hebben natuurlijk.
Geslacht: Ik ga er eigenlijk vanuit dat het een meisje is.Geen idee waarom...Ik heb bij Tess de chinese zwangerschapskalender geraadpleegd en die was altijd correct ook bij anderen. Nu zou het weer een meid zijn volgens de kalender. Nu had ik bij Tess ook heel sterk dat ik alleen maar in roze dacht en geen interesse had in jongensnamen uitzoeken! Was toch niet nodig, ik kreeg gewoon een meid. Bij de 20 weken echo dacht ik, als het nu een jongen blijkt te zijn dan beschik ik totaal niet over intuïtie! Maar het was wel zo. Naar mijn buik kijkend hadden veel mensen het toen fout! Zelf bij 8 maanden: O je kunt wel goed zien dat je een jongen krijgt zeg....eeeuh nee
@marloescha leuk Het jurkje! @e1ke over het algemeen zijn ze heel vrolijk maar niet allemaal. Ik moet zeggen de meeste met een beperking die ik ken zijn over het algemeen vrolijk dus wat dat betreft hihi. Wij gaan het er pas over hebben als blijkt dat er wat mis is durf er nu niks over te zeggen. Meiden die morgen echo hebben Veel plezier kijk al uit naar de foto's hihi
Ik weet het niet. Ik neig meer naar een jongen. Maar ik ben er voor mezelf nog niet achter of dit voorgevoel is of dat dit komt omdat een jongen voor mij nu al 'vertrouwd/bekend' is en ik me daar dus meer een beeld van vorm. Haha ik heb ook de Chinese zwangerschapskalender bekeken. En volgens de kalender zijn we in verwachting van een meisje. Maar ik ben van de check en heb even terug gerekend. Volgens de kalender had mijn zoon ook een meisje moeten zijn. Dus bij mij klopte het toen niet
@appelboompje ze heeft een stofwisselingsziekte die haar lever en longen aantast. Ze heeft dus transplantaties nodig. Levertje snel en longen later. Ze is niet mentaal achter ofzo, maar wel een zorgenkindje. Jij ook succes morgen! Ik heb het gevoel vr een jongen, maar dat had ik bij isa ook, hoop ergens op een meisje omdat de ziekte bij hen betere prognoses heeft. En ook vr allle leuke kleertjes van isa is het meegenomen. Chinese kalakalander klopte wel bij isa en die zegt nu een jongen. Benieuwd
O de 20 weken echo, die snap ik wel Ik heb net ook even op de Chinese kalender gekeken. Daar staat meisje. Toen ik dat las dacht ik meteen: dat klopt niet. Toch weet ik niet zeker. Vorige keer was ik er van overtuigd dat het een jongen was. Maar dat zijn we nooit te weten gekomen, helaas. Dus ben benieuwd. Ik neig naar een jongen, maar niet met de stellige overtuiging vd vorige keer. Spannend!
Succes dames vandaag met de echo's! Hopelijk allemaal mooie kloppende hartjes! @geslacht: ik denk hier meisje, ik hoop stiekem jongentje, maar gevoel zegt meisje. @combinatietest: absoluut niet! Wij willen het niet weten, bij 1e ook niet gedaan. Wij laten het kindje dan toch niet weg halen. Dus waarom dan die test doen? Is notabene een kansberekening en als de kans dan verhoogd is komen er nog andere testen bij kijken. Hoop stress dus terwijl het meestal gezond is en als het wel down heeft zijn wij niet in staat om het weg te laten halen. Blijft toch ons kindje. Dus nee geen combinatie test hier