@Voor de hakers: Lanukas: PATRONES. Hier staat het lammetje op, het konijntje heb ik ook al eens gemaakt. De vos en de beer zijn nieuw, zo leuk! De site is in het Spaans maar onder elk patroon staat een link naar de Engelse versie. @yummy wat naar voor je dochtertje zeg! Zoontje van vrienden van mij had ook erge brandwond tijdje terug (hete thee), is gelukkig weer helemaal goedgekomen. @echo: Ik weet niet meer wie vroeg over de echo inwendig of uitwendig, maar ik heb eens gelezen dat voor uitwendig gevraagd wordt of je met een volle blaas wil komen, terwijl voor een inwendige echo juist een lege blaas beter is. Ik moet met een volle blaas komen met 8,5 week, dus verwacht dat dat gewoon uitwendig wordt. @misselijk: vanille vla helpt bij mij wel. Klein bakje tegen de gekke trek en het zakt gelijk. @testen: Ik denk dat ik wel een en ander laat testen, afhankelijk van wat de vk me aanraadt. Het lijkt mij wel fijn om me voor te kunnen bereiden mocht er iets "mis" zijn. Er wordt natuurlijk niet alleen op Down getest, maar ook op andere afwijkingen. Iedereen heeft het altijd wel over Down, terwijl dat voor mijn gevoel juist een van de minder ernstige dingen is. Maar ik heb misschien makkelijk praten met een broer met Down. Ik merk dat ik vanaf de lunch gewoon hartstikke vol zit. Ik heb dan nog wel trek, maar ik heb het gevoel dat ik uit elkaar plof als ik nog iets eet of drink. Heel vervelend. Herkenbaar? Gisteren ook een enorme baaldag. Moeite met ademen, snel duizelig, veel misselijk. Niks an! Maar als ik dan lees dat het vruchtje zich rond deze tijd al zelfstandig kan bewegen dan word ik weer helemaal blij. Succes alle echo dames!
Meisje89 Ik kan m'n misselijkheid gelukkig weg eten. Ga op pad met een pakje chocomel, dextro, liga, smoothie en brood. Sochtends eet ik even een beschuitje met kaas, dan in de auto is het vaak het ergst maar dan neem ik een droog wit bolletje en daar pluk ik telkens een beetje vanaf. Doe er wel 20 min over, maar werkt perfect. Yummy wat sneu. Allebei haar voetjes ook nog. Sterkte morgen. Blaren prikken is geen pretje.
YEAAHHHH!!! Met een grote glimlach op mijn gezicht schrijf ik dit... Prachtige echo gehad, wat een opluchting!! Ons kleintje is 1,39 centimeter. En hebben het hartje horen kloppen, wat is dat een speciaal moment!! Ik had vandaag 8 weken moeten zijn, maar ben terug gezet naar 7+4. M'n uitgerekende datum mag daarmee verzet worden naar 4maart, maja dat kan later natuurlijk alsog weer veranderen. Ik mag over 3weken alweer voor de volgende echo (zoals ik al eerder zei, hier krijg je veel echo's). Dat wordt dan de derde echo, mag op 14augustus gezet worden in de lijst maar tegen die tijd kan de datum veranderen. Mijn echo was trouwens gelijk inwendig, zat ik daar dan met een volle blaas hahah. Op de echo zie je het hoofdje onder en de voetjes boven..
bevallingslijst 💞 1 t/m 15 maart 2016 mamma's 💞 1 maart milou1991 - 24 jaar - 1e kindje wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter) karima12 - 24 jaar - 1e kindje kaatjekaa - 28 jaar - 1e kindje trotsema - 33 jaar - 3e kindje (?) 2 maart mamadeluxe5 -28 jaar - 5e kindje (zoon, dochter, en 2 bonusdochters) gerbera - 28 jaar - 1e kindje dondertje86 - 28 jaar - 1e kindje gleentje - 32 jaar - 5e kindje (2 zonen en 2 stiefdochters) missaniet - 29 jaar - 1e kindje 3 maart liza28 - ? Jaar - 2e kindje (?) beek - 26 jaar - 2e kindje (dochter) mama2016 - ? Jaar - 1e kindje anna anna - 28 jaar - 2e kindje (zoon) zwennie - 27 jaar - 1e kindje e1ke - 30 jaar - 3e kindje (dochter en stiefzoon) 4 maart kat0212 - ? Jaar - ? Kindje danda - 35 jaar - 1e kindje turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje 5 maart izi - 28 jaar - 1e kindje juf1987 - 28 jaar - 1e kindje sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter) batwomen - ?jaar - 1e kindje 6 maart 7 maart mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter) meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon) rvdc - 26 jaar - 1e kindje patricia1993 - ?jaar - ?kindje mevrouw pinguin - 27 jaar - 2e kindje (?) marloescha - 34 jaar - 2e kindje (dochter) miesje83 - 32 jaar - 3e kindje ( 2 dochters) shibainu25 - ? Jaar - 1e kindje 8 maart toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter) inimini2 - 28 jaar - 3e kindje (?) elisabeth1984 - ?jaar - 1e kindje purple88 - 27 jaar - 2e kindje (?) san10 - ? Jaar - ? Kindje 9 maart kleinem - 38 jaar - 1 kindje angel128 - 30 jaar - 2e kindje (zoon) 10 maart suus123 - 31 jaar - 1e kindje 11 maart fiederelsje - 33 jaar - 1e kindje Yummy - 27 jaar - 3e kindje (zoon en dochter) 12 maart ennass - 28 jaar - 1e kindje missy missy - 36 jaar - 1e kindje 13 maart iba - 28 jaar - 3e kindje 14 maart kat80 - 28 jaar - 3e kindje (?) Ikdus - 27 jaar - 2e kindje 15 maart besjes - 28 jaar - 2e kindje (?) sanne84 - 30 jaar - 2e kindje (zoon) onbekend jatris - marijn75 - Liza28 ★sterretjes★ freddel ★ disneymama ★ appelboompje ★ wij steunen mvm mamalap - gerbera - milou1991 - sahi - mevrouw pinguin - zwennie - kleinem - anna anna - danda - besjes - marloescha - fiederelsje - missy missy - izi - afspraken 20 juli mamalap - eerste echo toekan - eerste echo juf1987 - tweede echo 21 juli missaniet - eerste echo turkssnoepje - tweede echo izi - afspraak mvm liza 28 - eerste echo 22 juli rvdc - eerste echo karima12 - eerste echo zwennie - intake en eerste echo kat80 - intake en eerste echo jatris - eerste echo 23 juli anna anna - intake en eerste echo angel128 - eerste echo izi - derde echo 24 juli gleentje - eerste echo bij gyn marloescha - intake vk iba - echo bij gyn mamadeluxe5 - derde echo bij gyn 25 juli yummy - intake en echo vk 27 juli sahi - intakegesprek verloskundige en eerste echo mevrouw pinguïn - intake vk inimini2 - eerste echo bij vk missy - 1e afspraak vk + echo 28 juli danda - intake verloskundige purple88 - eerste echo kleinem - intake en eerste echo fiederelsje - intake vk e1ke - controle met echo 29 juli besjes - intake en echo bij vk 30 juli kaatjekaa - tweede echo 3 aug ennass - eerste echo sanne84 - controle gyn en echo patricia1993 - termijn echo 4 aug iba - controle gyn en echo suus123 - intake vk 7 aug milou1991 - officiële eerste echo en termijnbepaling e1ke - bloedname combinatietest en controle echo Shibainu25 - Termijnecho 10 aug anna anna - termijn echo 11 aug wendy188 - termijn echo 12 aug missy - intake vk + echo 13 aug mamalap - termijnecho 14 aug Turkssnoepje - 3e echo 20 aug meisje89 - in de voormiddag 12 weken echo + 's avonds afspraak bij vk 21 aug e1ke - nekplooimeting 12w 24 aug Toekan - 12 weken echo (nekplooimeting) 2 sept shibainu25 - afspraak vk.
jaaa wat een mooie echo Turkssnoepje! Ik heb vooral erg last van mijn ribben, ik denk door mijn darmen die omhoog komen en alles dus een beetje in de verdrukking zit! Mijn buikspieren staan ook op spanning en doen zeer verder ook altijd wat te eten in mijn tas!
Gefeliciteerd turkssnoepje! Mooi gegroeid en het hartje ook al mogen horen! Lijkt me inderdaad een heel speciaal moment. Nog even lekker nagenieten
Kijk hier met tranen in men ogen naar je echo turkssnoepje! Ik hoop morgen ook zo een mooie echo te hebben maar hoe langer hoe meer ik bang begin te worden. Nog iemand die zo dat beklijvend gevoel heeft? wat me opvalt ter vergelijking van mijn 1e vroege echo is dat mijn vruchtzak precies veel groter is dan die van jullie?! Het zullen er toch geen 2 zijn zeker Er was maar 1 dooierzakje te zien vorige week dus daar ga ik niet van uit Ongelofelijk nerveus hier...brrr
Succes morgen Kat! Hoop op een supermooie echo en een kloppend hartje 😉.... Ik zit net na de dag druk geweest te zijn met dak. . Nu beetje buikpijn. .. maar als ik zit zakt het wat af. .. Zo ff douchen en dan maar niet meer van de bank af denk ik. .
@yummy wat een dappere dochter heb jij zeg met dr beentjes in het verband. Het ziet er best heftig uit zo.. Dikke knuffel voor jou meisje @kat80 ik duim voor een hele mooie echo voor jou! Wat zal jij vol spanning zitten! Hopelijk kan je vannacht een beetje slapen! Mag je smorgens al of moet je lang wachten? Wij gaan zo voor de eerste.. Net ff uitgebreid gedouched en lig nu ff op bed tv te kijken.. Vol spanning ook!
Veel plezier Angel @kat spannend hoor voor morgen is vast helemaal goed vorige keer was ook positief toch? En tja twee zou kunnen haha
Kan pas om 14:30 dus wordt wachten maar heb in de vm nog wat boodschappen te doen dus zal wel gied doorgaan hoop ik!!! Ooh heel benieuwd naar jou echo!!! Succes!!
Angel succes Suus druk bezig geweest Turkssnoepje prachtig he dat het nu vorm begint te krijgen Kat het komt goed het is en blijft elke keer weer spannend. Dat gevoel blijft de hele zwangerschap hoor! Had je trouwens wel een foto mee gekregen ? Ben dan wel benieuwd hoe groot je vruchtzakje is haha