1 t/m 15 maart 2016 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Izi, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. davina87

davina87 Lid

22 jul 2015
    83
    43
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje wat zijn jullie vroeg met spulletjes kopen.
    Ik denk dat wij dat pas ergens in december gaan doen.
    Na de vakantie ;) want in januari voor december vakantie geboekt. Gelukkig mag ik nog net vliegen dan.

2. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Vandaag weer werken en zo geen zin... Dochterlief lekker aan het spoken vannacht. Kan niet wachten op een dutje hahaha
    Wij gebruiken het kamertje van mijn dochter. Zij kan makkelijk een nieuwe kast. Zolder moet verbouwd worden als slaapplek stiefzoon en speel annex waszolder. Dat wordt nig wat.
    Ook op zoek naar een nieuwe gezinswagen met drie plaatsen achterin.

3. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Heel herkenbaar. Ik eet heel de dag door en voel me zo breed. Heb in ieder geval het idee dat er meer in gaat dan eruit! ;)

4. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Ja dat is ook een manier om het kenbaar te maken Marloescha!:p
    Gewoon je telefoon open laten liggen op tafel hahaha.

Ik ga vrijdag mijn moeder verrassen...ik heb een rompertje met "i love oma' en een kaart met hele mooie tekst...ik zal het zo even uploaden. De laatste regel in het gedicht is dan aangepast naar de maand waarin ik beval. Ik had hem van internet geplukt namelijk. Rechtsonderin is de voorkant van het kaartje. En rechtsboven hoe het rompertje er uit ziet.

Mijn moeder en ik wonen 144 km van elkaar dus we zien elkaar niet vaak. Als ik bij haar ben dan laten we elkaar altijd zien wat we gekocht hebben de afgelopen tijd, klediing schoenen etc. Dus vrijdag vermoed ze niets als ik haar roep om te kijken wat voor nieuws ik heb, hihi. Dan schuif ik het cadeautje onder haar neus en moet ze het hardop oplezen. Ondertussen film ik alles...ben zo benieuwd naar haar reactie! :D:D

5. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben ook nog beetje voorzichtig met kopen, zit nog in de 1e 3 maanden.Ik heb al wel een badset, die heb ik gekregen en wat melkflessen en fopspenen. Thats it!

Ik durf nog niet goed om echt grote uitgaven te doen. Maar de kamertjes die ik hier allemaal voorbij zie komen zijn onwijs leuk! ;)
    Als de 3 maanden om zijn dan ga ik eens voorzichtig om mij heen kijken.

@ Gewicht: ik denk dat het per persoon verschilt hoeveel iemand tijdens de zwangerschap aankomt. (denk aan misselijkheid, energiebehoefte, stofwisseling etc). Ik ben een beetje afgevallen ipv aangekomen maar dat haal ik later in de zwangerschap vast wel weer in.

Hier heb je een 'algemeen groeigrafiek' : Gewicht tijdens de zwangerschap | Mens en Gezondheid: Zwangerschap

6. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Hee meiden Ik zit zo in dubio! Niemand weet nog dat wij zwanger zijn en dat vind ik zo bijzonder. Helaas heb ik ook al een buikje gekregen en zie ik mijn ouders echt al kijken. . Of ik verbeeld het me. Mijn man wil het graag vertellen aan onze ouders, hij is het geheimzinnige gedoe een beetje zat. Maar ik geloof niet dat ik daar al aan toe ben. Wat moeten we nu? Het toeval wil wel dat wij vandaag onze ouders en schoonouders zien. Volgend weekend gaan die van mij op vakantie. ..Voor een lang weekend maar hoor.

En nu? Eigenlijk wil ik het nog niet vertellen.

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Leuk al dat baby spul.

Hier nog veel van dochter. Dus alleen kleding, wagen en maxicosi etc nieuw kopen 😊.

Beterschap voor diegene die ziekjes is hopelijk is het gauw over.

Mevrouw penguin wij vertellen het voorlopig ook niet hoor.

8. mamalap

mamalap Niet meer actief

Hai dames even een berichtje vanuit de Nederlandse kust ;)
    Ik heb ook nog geen spulletjes gekocht, heb natuurlijk nog wel super veel over van vorige keer, maar zelfs dat ligt nog veilig weg geborgen. Alleen baby kamer staat er nog steeds aangezien we die niet weg gehaald hebben. Pas bij 15 a 16 weken ga ik wat kopen, vorige keer ook pas gedaan toen ik de Beeb ging voelen. Dan is het echter ofzo.

yummy gefeliciteerd met de goede echo meid. Fijn! Hoe is het met je dochtertje? Al wat verbetering?

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Mevr Penguin ik begrijp je heel goed hoor. Ik ben er ook echt nog niet aan toe om het te vertellen. Vind het heerlijk dat het nog echt iets tussen ons is. Ik zou er nog eens goed met je vriend over praten en dan samen een keuze maken.

Qua spulletjes wacht ik ook nog wel even. Willen eerst nog vanalles in huis veranderen. We hebben gisteren een nieuwe keuken uitgezocht en ondanks dat we op de eerste verdieping 4 ruime slaapkamers hebben gaan we nog 2 grote slaapkamers met badkamer op zolder maken. Hier komen de oudsten dan te slapen. Dus we hebben de eerste maanden nog veel te doen haha.

10. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Mamalap lief dat je het vraagt. Het gaat erg goed. We zien dat ze elke dag een stapje vooruit gaat. Morgen gaan ze overleggen of het verband eraf mag. Zo fijn!

11. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ohh gelukkig! En die kleintjes zijn veel veerkrachtiger dan ons volwassenen! Ik hoop dat jullie dit trauma snel achter jullie kunnen laten.

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Yummy hoe is dat doorprikken gegaan van de blaren trouwens? Gaat het goed genezen ?

13. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Yummy Nog gefeliciteerd met je echo!!

Hij vindt het ok dat we het nog niet vertellen. Alleen zegt wel steeds 'je kunt het al wel heel goed zien hoor! '

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Yummy wat fijn dat je dochter de beterende kant op gaat!
    En wat een leuke verassing van de extra echo's!

Anna anna is dat wel van de zwangerschap dan? Zou kunnen hoor, maar kan er ook los van staan.

Ik ga ook heel veel spullen gebruiken van mijn dochter. Ik ga alleen wel een tripp trapp erbij halen en voor dit kindje komt er een co-sleeper. Verder heb ik vooral zwangerschapskleding nodig, want ik was bij mn vorige zwangerschap 30kg zwaarder, dus ik pas niks meer van toen.

15. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ja ze staan er versteld van hoe snel het gaat. Ze hadden ook nog niet veel ervaring met brandwonden onder de voetzolen bij zulke jonge kinderen, maar bij volwassenen blijkt het sterke huid te zijn. Nou bij kids blijkbaar ook gelukkig!
    Het doorprikken was heftig. Er kwam zoveel vocht uit brr.
    De dag erna hebben ze de blaren er volledig afgehaald en vanaf dat moment ging de genezing razendsnel.

Wij gaan overigens ook weer voor een co-sleper dus weet ook helemaal niet of we een hele kinderkamer gaan inrichten. Eerste weken/maanden bij ons op de kamer en daarna eens kijken naar een leuk eigen kamertje. Wij gebruiken de lade kasten van Ikea al jaren als commodes en daar een leuke kleding kast en ledikant bij.

16. D3b

D3b Actief lid

21 aug 2011
    278
    0
    0
    Allround kapster | Verzorgende IG | EVVer
    Stellendam
    Kopen jullie een nieuwe wagen en maxicose?? Wat is de reden daarvan mijn man vind dat onzin heb een dure wagen bij
    Me dochter nieuw gekocht ga je er toch niet weer een nieuwe kopen.

17. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Maxi cosi heeft maar 5 jaar garantie dus vinden we prettig om nieuw te hebben. Kinderwagen is 1.5 jaar terug gestolen door medewerkers van schiphol of transavia dus veel keuze hebben we niet.

Yummy fijn hoor dat het zo goed geneest !

18. Izi

Izi Actief lid

25 feb 2015
    456
    180
    43
    Wauw, de eerste babykamertjes en kinderwagens zijn al aangeschaft. Wat zijn jullie vlot:$ ik durf dat nog niet aan hoor, wacht nog rustig even.
    Wij hebben het onze ouders vertelt, super leuke reacties en ze zijn zo blij. Vanmiddag nog broer en zus vertellen.

19. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Wij gaan ook voor een co-sleeper. Heerlijk lijkt mij dat!

20. Zwennie

Zwennie Bekend lid

25 jun 2015
    738
    482
    63
    Wauw wat leuk om te zien al die kamertjes en spulletjes! Ik persoonlijk heb nog niks gekocht.. Wil toch eerst sowieso de eerste 3 maanden afwachten. Zit al wel voor positiekleding te kijken aangezien mijn broeken al niet meer dicht gaan 😂 maar ook dat voelt voor mij als een hele grote stap hihi.

Deel Deze Pagina