1 t/m 15 maart 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door KleineLai, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan92

Maan92 Actief lid

8 dec 2016
    192
    95
    28
    Ik dacht een tijd geleden dat ik de baby voelde maar daarna helemaal niet meer. Vind het wel lang wachten tot de 20 weken echo hoor!
    Ik voel mij verder goed, hoe gaat het met jou?

2. ZIFELS

ZIFELS Niet meer actief

Wat leuk! Fijn dat hij zich zo goed liet zien.

Hier een enorm chagrijnige bui vandaag, kan werkelijk niks hebben.
    Hormonen gieren door mijn lijf en ik word boos om vanalles en nog niks. En daar word ik dan ook weer chagrijnig van omdat ik heel goed weet hoe onredelijk ik ben.
    Herkenbaar?

Ik begin de baby wel wat vaker te voelen en heb best al een bolle buik, je kan er echt niet meer omheen.

3. Amer

Amer Actief lid

4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Hier vragen docenten inmiddels ook steeds vaker 'of ik het nog volhoud'. Als ik dan zeg 'ik ben nog niet op de helft, dus ik zal wel moeten' zie je ze verschrikt kijken. Dan voeg ik toe dat collega X 12 weken verder is en zijn ze helemaal verbaasd. Wel sneu, die collega heeft flink last van te lage bloeddruk. Veel duizelingen. En ze woont een uur rijden van het werk, dus ze is nu voor de 2e dag op rij thuis omdat autorijden niet heel vertrouwd is. Moet nu extra zout nemen in de hoop dat 't opkrabbelt, maar lijkt er nog niet echt op.

Heb nu op het werk zo'n bal ter afwisseling van m'n bureaustoel, da's fijn. En staan moet ik niet langer dan 3 minuten doen. Oh ja, filerijden is ook niet fijn, vindt m'n bil. Maar verder gaat t wel. Denk binnenkort toch ff de bekkenfysio mailen.

Onze dochter van 3,5 wil nu elke x als ik haar op haal van KDV of thuis kom na dag werken ook de buikbaby een kusje geven <3 zo lief!

En ik ben ingeloot voor een extra echo met 23/24 weken in Groningen, door studenten MBRT. Superleuk. Op m'n vrije donderdag, dus dan breng ik de kinderen naar m'n ouders en kan één van hen mee naar die echo. Keertje extra spieken en hopen dat ik het geslacht NIET te weten krijg want we willen het echt een verrassing houden.

4. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    @melliejzzz gefeliciteerd met een zoontje!

@KleineLai ja, ik voel onze kleine drukke meid goed, nu nog wel alleen als ik stillig, maar volgens mij is ze echt heel druk aan het zwemmen daarbinnen (heeft ook genoeg plaats aan mijn buik te zien). Hier nog 2 weken wachten op de 20-wekenecho, maar volgende week vrijdag nog een controle.

@ZIFELS heel herkenbaar die bui, had ik gisteren ook. Was zo boos op het kdv van mijn dochter. We geven altijd een tasje met kleren mee, voor als een ongelukje gebeurd en ze schone kleren nodig heeft. Komt ze thuis, heeft ze enkel nog een t-shirt aan dat van haarzelf is, de rest, dus romper, broek en sokken, waren onbekend en stonken ook nog. Daarnaast had ze pampers luier aan ipv kruidvat, en daar kan ze echt niet tegen, dus met verschonen was ze echt aan het roepen mama, pijn billen en billen bij elkaar knijpen....grrrrr.....Maar die boosheid heb ik dus doorgetrokken naar mijn man toe. En vervolgens begin ik dan meteen te huilen in de discussie.....ik heb zo een hekel aan die hormonen......

@Amer echt ik zou zsm bellen naar een bekkenfysio. Hoe langer je wacht, hoe erger het wordt. Je hebt nog een lange zwangerschap te gaan, 2 kindjes om te verzorgen, je moet nog een bevalling doen en daarna ook nog voor 3 kindjes zorgen. Maar max 3 minuten kunnen staan is echt heel kort en helemaal geen goed teken! Denk aan jezelf en aan je kindje(s) en stop met eigenwijs zijn ;)(ik ben dat ook namelijk, maar heb met veel pijn en moeite naar de bedrijfsarts en bekkenfysio geluisterd).
    Schattig trouwens hoe je dochter reageert op de baby! En leuk een extra echo!

Hier nog steeds een beetje hetzelfde, pijn en moe zijn een beetje de sleutelwoorden.

5. melliejzzz

melliejzzz Actief lid

10 dec 2017
    262
    269
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Hier helaas vandaag ook maar langs de bekken fysio geweest.

Gisteren voor het eerst gewerkt na de vakantie en kon bijna niet meer naar huis rijden zo pijn dat ik had. Na een goede nacht van 13,5 uur ging het wel beter. Gelukkig. Fysio heeft oefeningen mee gegeven om het zo sterk mogelijk te maken omdat ik nog wel ff door moet.

Week ik gelukkig goed op de hoogte. Werk ik de zorg dus kan niet heel rustig aan doen maar alle zware dingen mag ik met liefde aan mijn collega's vragen. Zo fijn!

6. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    @melliejzzz ah nee, dat is balen. Kijk uit dat je niet teveel over je grenzen heen gaat. Ook jij moet nog een bevalling doen etc. Echt, als het niet gaat, ga minder werken. Zeker met een fysiek belastend beroep als in de zorg werken.

7. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Even ego klaagpost. Gisteren is ons meisje 2 jaar oud geworden. Ze had ook nog een cadeautje voor mama en papa om het te vieren. Vannacht alles ondergespuugd:cry: . Arm meisje zei daarna ook nog, mama, ikke knoeit :(Vervolgens na het opruimen en haar verschonen hebben we haar maar bij ons in bed genomen, waar ze de eerste 2 uur niet meer geslapen heeft. Daarna ben ik maar op de logeerkamer gaan liggen zodat ik nog wat kon slapen. Zij heeft bij papa in bed nog 2 uurtjes geslapen, maar wilde absoluut niet terug naar eigen bed, dus arme papa heeft de hele nacht vanaf 2.30 niet meer geslapen.

En nu moeten we nog 2 dagen feestvieren. :cry:

Ben kapot. Onze dochter lijkt zich weer prima te voelen overigens gelukkig. Wel moe, maar wel ok.

Einde klaagpost.

8. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Wat vervelend zeg!!! sterkte met de feestjes dit weekend en natuurlijk gefeliciteerd met je dochter

9. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Goedemorgen meiden, excuses voor mijn afwezigheid :oops: heb wel telkens bijgelezen maar de puf niet gehad om te reageren.

Uit mijn bloedonderzoek is gekomen dat ik vitamine B12 tekort heb en daar dus zeer wss ook de extreme vermoeidheid vandaan komt. Hier nu extra pillen voor ontvangen maar doet nog niet zoveel helaas. Ook was mijn suiker ietsjes aan de hoge kant. Dus heb 2 dagen een dagcurve bij moeten houden. Heb idd beginnende zwangerschapsdiabetes. Omdat dat voor de 20 weken is geconstateerd moet ik ook een oogtest gaan laten doen. Daarnaast ook weer naar de dietist, weer op controle bij de internist.
    Mijn bekken begin ik ook weer aardig last van te krijgen dus moet even gaan bellen voor een verwijzing.
    Bleh!
    Werk nog wel maar hooguit 3 uurtjes op een dag, daarna ben ik echt op en duik ik mijn bed in. Helaas niet altijd mogelijk omdat ik natuurlijk ook nog een dochter van school moet halen.

Ik hoop echt dat ik snel wat ga merken van die extra vitamines want die vermoeidheid is echt niet te doen zo :(

Volgende week vrijdag de 20 weken echo!!!! Duurt me veel te lang hahhahaha wil weer even gluren naar de kleine spruit. Steeds vaker het idee dat ik hem voel. Maar kan niet wachten tot je het ook aan de buitenkant kan voelen en mijn man en dochter dat kunnen ervaren.

Ga vanaf nu weer proberen het forum bij te houden en reageren :D:D:D:D

10. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Baby voelen:

vorige zw voelde ik de baby met 15,5 week al. Nu zo vanaf een week of 16 steeds het gevoel dat ik hem voel als ik sta of zit. Dus wist t elke keer niet zeker omdat ik het bij de andere juist in rust als eerst en het beste voelde.

vorige week voelde ik hem wel een paar keer in rust heel even. 100% zeker. Daarna weer tijdje niet in rust. Zo frustrerend.

vd week bij een echo zeiden ze wel dat mijn placenta aan de voorkant van mijn baarmoeder lag. Dus daar ligt het aan.

kan niet wachten om hem wat vaker te voelen.

voel wel regelmatig echt al een ruggetje ofzo. Heel gek want zo groot is ie nog niet. Maar heb weinig buikvet. Voel dan echt een harde bult.

hoe is dit bij jullie allemaal?

11. Maan92

Maan92 Actief lid

8 dec 2016
    192
    95
    28
    Ik heb een paar keer getwijfeld of ik de baby voelde maar nooit zeker. Dat maakt mij best onzeker, gelukkig deze week weer een controle.
    Bij mij ligt de placenta ook aan de buikwand, wellicht ligt het daar aan. Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik mijn zoon al met 16 weken dagelijks.

12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.321
    28.502
    113
    Hier voel ik de baby dagelijks. Sinds vandaag zijn de schopjes ook een stuk sterker geworden. Ook kan de kleine bij mijn blaas blijkbaar aangezien ik soms zo'n schok krijg en moet plassen :roflmao:

@Maan92 , het is heel normaal dat je de baby nog niet voelt hoor :)
    Meestal begint dit tussen week 20 en 22 met een 1e zwangerschap, ongeveer met 18 a 19 weken met een volgende. Maar dat zijn allemaal gemiddelden hoor, de ene voelt met 17 weken al iets, de ander pas met 23. Volgens mij moet je echt de baby wel dagelijks voelen vanaf 25 of zelfs 28 weken pas.

Mijn zoontje voelde ik 'pas' met 20 weken. Deze vanaf 17.5 .. Dat had ik niet verwacht hoor, haha

Maan92 vindt dit leuk.
  13. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Ja dat de placenta aan de voorkant ligt scheelt veel! Ik merk dat ook echt. Is mijn 4e zwangerschap en vorige voelde ik met 15,5 week al. Maar idd soms wordt je daar even onzeker van...

14. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Gisteren zo bijzonder, lag samen met mijn man op de bank, met mijn buik tegen zijn buik aan. Op een gegeven moment voel ik ons meisje schoppen, dus ik zeg dat, zegt mijn man het ook te voelen!!! ❤️❤️❤️

Merk nu ook dat mijn placenta niet geheel voor ligt, maar beetje over links vanuit achter naar voor. Voel haar ook alleen nog maar aan de rechterkant en in het midden, links nog niet.

Orangeapple, Banghartje en KleineLai vinden dit leuk.
  15. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.321
    28.502
    113
    19 weken dansje!

Hoe gaat het met iedereen hier? :)

Banghartje en Maan92 vinden dit leuk.
  16. Maan92

Maan92 Actief lid

8 dec 2016
    192
    95
    28
    Hier gaat het goed!
    Hoe gaat het met jou @KleineLai?

Deze week zijn de eerste 20 weken echo's! Spannend. Veel plezier iedereen.

17. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Hier weer een baaldag. Voel me consequent niet fit. Veel pijn in mijn lijf en telkens op nieuwe plekken pijn. Slaap in de middag standaard 2-3 uur omdat ik gewoon op ben.

vandaag een bloeddrukmeter besteld, omdat ik bang ben weer hoge bloeddruk te krijgen en erger. Heb even weinig vertrouwen in mijn lijf en genieten is ver weg:(. Vrijdag controle en volgende week 20-weken echo.

@KleineLai hoe is het met jou idd?

@Maan92 fijn dat het bij jou goed gaat!

18. Amer

Amer Actief lid

4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Ha dames,

Na een mega-druk weekend (schoonouders 35 jr getrouwd en verjaardag van manlief vieren) 2 dagen ziek geweest (geen stem, keelpijn, duizelig) nu weer aan 't werk. Als ik echt m'n rust weet te pakken voel ik humpie best vaak, maar nog heel zachtjes. Zo gezellig!

Fysieke klachten gaat ook veel beter. Momenteel wat bandenpijn, BM zal wel weer een groeispurtje hebben. Zitten/staan/lopen goed afwisselen helpt me een heleboel. En ik draag m'n bekkenband als ik 2 minuten of meer moet lopen.

Maandag de 20-weken echo (ben dan 18+6, maar in de herfstvakantie zijn ze gesloten), zo spannend alweer! En dan de week erna vakantie, daar ben ik ook al wel aan toe. Huis begint weer op orde te komen dus binnenkort misschien weer eens wat avondjes achter de naaimachine kruipen, zooooveel zin aan!!!

19. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Op de helft alweer!! 20 weken vandaag!! Vind het wel snel gaan hoor!

Deze week de 20 weken echo gehad en alles zag er gelukkig goed uit. Vond het toch wel spannend. Ik ben blij dat ik bij de vorige echo het geslacht al had gezien, want deze keer hield hij mooi zijn benen over elkaar met de navelstreng ertussen. Was echt niet te zien.

Ik voel hem ook heel goed nu, meerdere keren per dag. Merk ook dat het elke paar dagen duidelijker wordt een de baby sterker.

Verder voel ik me nu oke. De misselijkheid is helaas nog steeds niet weg, maar niet meer zo aanwezig. Ik ben weer lekker aan het werk en aan het sporten. Sporten helpt wel bij de bekken klachten, maar desondanks toch binnenkort maar weer een bezoekje aan de fysio brengen.

Veel succes en toch ook wel plezier bij jullie 20 weken echo's!

KleineLai vindt dit leuk.
  20. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Wat leuk dat er al zoveel echt wat voelen. Hier denk ik af en toe wat te voelen maar weet het echt niet :roflmao:

@Zoranya hoe was de controle? Vervelend dat je je zo voelt zeg. Wel herkenbaar want ik slaap ook echt 2-3 uur overdag:( hoop snel wat meer energie te hebben

@Amer fijn dat je ne weer wat beter begint te voelen. Jaaaa aftellen naar maandag :D

@Orangeapple super dat de 20 weken echo goed was. Is idd toch altijd spannend.
    Op de helft alweer! En wat lekker dta je je steeds beter voelt. Hoop dat je bekken mee blijft vallen. Fysio is wel een goed idee.

Ik ben dinsdag voor het eersr weer bij de fysio geweest ivm bekken. Begin weer steeds meer last te krijgen helaas dus nu elke dag oefeningen doen thuis o_O:)

Vanmiddag de 20-weken echo! Ben er ook wel een beetje gespannen voor. Hoop zo dat alles goed is met onze kleine man.

Deel Deze Pagina